профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот caspar » Сря Ное 07, 2007 11:41 pm

EmZo написа:
Kuncavia написа:
...имаше и друг варянт за миене но не си спомням какъв...


Маркуча RULEZ:
Изображение

Аз лично се справям с калта по подобен начин ;)
(С маркуча при по-ниско налягане обаче :) )

Хахаха, на тая чешма и аз съм бил. Нямаше я същата мацка, но имаше много бързи женски.

Малко офтопик, но не се сдържах.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Чет Ное 08, 2007 8:55 am

caspar написа:Нямаше я същата мацка

E ти представяш ли си да стои там от 3 години :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Ное 08, 2007 9:56 am

Не е истина! Що направо не ги водите на фризьор, маникюр, педикюр? Даже най-добре ги водете един път седмично тук: http://www.high-care.bg/
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Чет Ное 08, 2007 10:02 am

dichodichev3 написа:А после ще има ли проблем ако се остави колелото мокро след като се измие без да се подсушава(само питам а иначе аз го подсушсвам с пистолет за горещ въздух но от достатачно разстояние и на наи-ниската степен за да не стопа нещо по колелото :rofl: :rofl: , а понякога сухи и чисти парцали вършат отлична работа :D )

След такова оставяне единствения проблем, който съм имал е появяване на повърхностен слой ръжда по веригата. Мия веригата после с обезмаслител, плакна с вода, подсушавам, смазвам наново и всичко е ОК. НЕ знам ако се остави така няколко месеца без да се отстрани тази ръжда какво ще стане.... може би ще прояде по-серозно веригата!? :dunno: А може и да не я прояде.... не ми се ще да опитвам обаче!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот outfaced » Чет Ное 08, 2007 10:15 am

NovemberCharlie написа:Не е истина! Що направо не ги водите на фризьор, маникюр, педикюр? Даже най-добре ги водете един път седмично тук: http://www.high-care.bg/


мойто е мъжко бре :rofl: :D ... само бръснене си сапун :)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Чет Ное 08, 2007 10:52 am

jivkonik написа:След такова оставяне единствения проблем, който съм имал е появяване на повърхностен слой ръжда по веригата. Мия веригата после с обезмаслител, плакна с вода, подсушавам, смазвам наново и всичко е ОК. НЕ знам ако се остави така няколко месеца без да се отстрани тази ръжда какво ще стане.... може би ще прояде по-серозно веригата!? :dunno: А може и да не я прояде.... не ми се ще да опитвам обаче!


Напръсквай веригата с WD-40 след измиването и няма да имаш ръжда, дори и да не си подсушил всичко. Същото може да правиш и със ставичките на дераельора, венците, механизмите на педалите и т.н. щото тоя спрей много добре гони водата от тия критични местенца.

Като изсъхне колелото, бършеш и смазваш.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Чет Ное 08, 2007 11:07 am

did написа:
jivkonik написа:След такова оставяне единствения проблем, който съм имал е появяване на повърхностен слой ръжда по веригата. Мия веригата после с обезмаслител, плакна с вода, подсушавам, смазвам наново и всичко е ОК. НЕ знам ако се остави така няколко месеца без да се отстрани тази ръжда какво ще стане.... може би ще прояде по-серозно веригата!? :dunno: А може и да не я прояде.... не ми се ще да опитвам обаче!


Напръсквай веригата с WD-40 след измиването и няма да имаш ръжда, дори и да не си подсушил всичко. Същото може да правиш и със ставичките на дераельора, венците, механизмите на педалите и т.н. щото тоя спрей много добре гони водата от тия критични местенца.

Като изсъхне колелото, бършеш и смазваш.

Мерси, ще го имам в предвид, и ще си взема по-голяма разфасовка WD-40! :agree: :beer:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот тучо чучо » Чет Ное 08, 2007 5:49 pm

jivkonik написа:След такова оставяне единствения проблем, който съм имал е появяване на повърхностен слой ръжда по веригата. Мия веригата после с обезмаслител, плакна с вода, подсушавам, смазвам наново и всичко е ОК. НЕ знам ако се остави така няколко месеца без да се отстрани тази ръжда какво ще стане.... може би ще прояде по-серозно веригата!? :dunno: А може и да не я прояде.... не ми се ще да опитвам обаче!

При мен освен тази повърхностна ръжда, която не намирам за фатална, ако бъде третирана навреме, са се случвали доста по-неприятни проблеми. Остави, че са ми запичали лагерите на ролките на дерайльора и се е налагало обилно киснене в WD-40, ами същото се е случвало и със свободния венец. :crap: Е тогава беше гадно...
Затова мисля, че след мокро каране е добре първо велосипеда да се обръща нагоре с колелата и свалено седалково колче, а после да се почиства и намазва своевременно. Ако няма такава възможност е добре да се отводнят доколкото е възможно всички лагери.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот dichodichev3 » Чет Ное 08, 2007 8:57 pm

JIVKONIK :agree: :agree:
Благодаря за поредния ти компетентен отговор на въпроса ми :bowdown: :beer:
Аватар
dichodichev3
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1157
Регистриран на: Пет Сеп 28, 2007 6:51 pm
Местоположение: Пловдив,BG

Мнениеот MpaBka ABuaTop » Нед Ное 11, 2007 1:41 am

biker-kj написа:Ами аз го вкарвам в банята и пускам маркуч с хладка вода и взимам една гъба с препарат за садове таркам мия,таркам мия,таркам,мия(рамка,вилка и тем подобни),а за забчатките,веригата и курбелите пак гъба с препарат и много топла вода и се измиват перфектно ,а след това ги смазвам и VOILA!!!!!!!
:jumpref::jump2::banana:


Тоя пък и тоя... кога ти е последния спомен от подебна случка (да си измисеш колелото) ? :rofl:

п.п. не можа ли още емотикони да сложиш
"...Soul is shit! I sold my Soul for Rock'n Roll, Beach!"
Аватар
MpaBka ABuaTop
 
Мнения: 860
Рейтинг: 1677
Регистриран на: Пет Апр 06, 2007 1:36 pm
Местоположение: Кърджали

Мнениеот Kolileitara » Нед Ное 18, 2007 10:26 am

http://www.youtube.com/watch?v=7Qk0PKq9UuU ;) ;) ;)
дано да е от полза
Kolileitara
 
Мнения: 53
Рейтинг: 1177
Регистриран на: Вто Юни 26, 2007 6:05 pm

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот Highlander » Нед Ное 18, 2007 2:18 pm

HepBeH_XaMcTep написа:вчера карах байка на витоша точно при големия дъжди
и се прибрах по кален от кучето ми след разходка в блато
позабърсах го и тн.....
ма ме интересува вие как постъпвате след подобно
"мокро" каране?


Аз лично правя така.. чакам да му изтекат водите.. :D от всичко върху наелон след това махам пясъка,с парцал.Отварям вилката и я чистя от всякакви глупости и машината е готова.. :) ;)
Изображение
Носиш каска бронирана,това не е пречка,самурайския ми меч да е разцепи като клечка.Вадя бойни скелети направо от катакомбата
Аватар
Highlander
 
Мнения: 380
Рейтинг: 564
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 11:25 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: профилакрика на байк след мокро+ кално каране

Мнениеот EmZo » Нед Ное 18, 2007 6:11 pm

Highlander написа:наелон


:bigeyes:
Хмм, това някаква специална джаджа за отводняване на велосипед ли е?
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот klmn » Пон Ное 19, 2007 1:36 am

Отварям вилката и я чистя от всякакви глупости и машината е готова..
Е ако разглобяваш вилката след всеки дъжд.. :bowdown: :rofl:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Demo 9 » Пон Ное 19, 2007 1:59 am

Изображение
Odtok za fekalije
Dump hole
:rofl: :rofl: :rofl:
едит: познавам един екземпляр който си кисне колелото във ваната :crazy:
Изображение
Аватар
Demo 9
 
Мнения: 960
Рейтинг: 1986
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 2:07 pm
Местоположение: София

Мнениеот flex » Пон Ное 19, 2007 11:25 am

И така никой не спомена ако имаш дискове как трябва да се пазят по време на почистване, за лагери само Ф1-ман спомена че не е много полезно да попада вода в тях. Все си мисля че не е много полезно байка да се мие със струя вода или ако се прави да се прави правилно така че цялата мизерия от вилката и веригата да не пада върху дисковете. Лично предпочитам парцалче и четчица.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 19, 2007 11:43 am

flex написа:И така никой не спомена ако имаш дискове как трябва да се пазят по време на почистване, за лагери само Ф1-ман спомена че не е много полезно да попада вода в тях. Все си мисля че не е много полезно байка да се мие със струя вода или ако се прави да се прави правилно така че цялата мизерия от вилката и веригата да не пада върху дисковете. Лично предпочитам парцалче и четчица.

ЗА дисковете - да не се ПИПАТ с парцал, четка, пръсти или каквото и да било, защото парцала, четката или пръстите може преди това да са "забърсали" я верига, я тръби на вилка - и мазнята от тях дирекно да се качи по дисковете! :nono: :nono: :nono:
Само плакнеш с вода, може с нещо да тръкнеш "лъчите" на диска (които свързват спирачната окръжност с главината) ако там има някаква мърсотия. Струята вода (освен ако не е от мощен струйник) надали ще качи нещо върху диска. ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот flex » Пон Ное 19, 2007 12:19 pm

Че аз къде съм писал за миене на дискове? Чувал съм доста хора да се оплакват а и тук във форума са писали че след измиване със струя вода после не им спират спирачкие, написаното беше с цел да се изясни каква е вредата от това ако не се прави правилно.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 19, 2007 12:43 pm

flex написа:Че аз къде съм писал за миене на дискове? Чувал съм доста хора да се оплакват а и тук във форума са писали че след измиване със струя вода после не им спират спирачкие, написаното беше с цел да се изясни каква е вредата от това ако не се прави правилно.

Не визирах точно теб, не казвам, че казаното от теб е грешно! ПО-скоро допълних частта, относно дисковете.
:beer:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот SpoileR » Пет Ное 23, 2007 12:23 pm

Теоретично погледнато, най- добре ще е да се свалят дисковете при миене...на практика едва на някои хора им се занимава.

При "пръскането" от струята вода може на задният диск да се полепят неща от венците.

За предния диск е възможно ако вилката има течове, заедно с водата която отмива, да попаднат и по диска остатъци, които малко или много ги има.

По вредното действие е от "мазнотиите", не толкова от водата.
Аз лично ги лакирам преди монтаж, за да нямам проблеми с ръждата...

За площта която покриват накладките няма начин да не ръждяса при застой (и да се сложи лак- 1 спиране и няма лак...).
Същото важи и за ръждата на въпросното място. Спираш 1-2 пъти и няма ръжда...

За лагерите има гумени оплътнения които лягат при пръстените над сеператора, но те в доста случай се изхлузват, при друсането, ако не се залепят по някакъв начин стабилно между външния и вътрешния пръстен.
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Пет Ное 23, 2007 2:33 pm

От скоро съм собственик на водоструйка(силно казано)
практиката е.....
Байкът се обръща(така ще е докато не се сдобия със стенд), махат се колелата... минавам го веднъж с водоструйката(с ниско налягане) после парцалче веригата/оста на вилката и отделно парцалче за останалите сухи места след това..... същото важи за шините/гумите; около главините само с парцалче, предназначено за тази цел...
После.... смазка на верига/ос на вилката(при 20мм) и последно забърсване със сухо парцалче....
п.с.
Не бях пипал возилата 2+ седмици.... и реших да ги поглезя малко....
В "Реални условия" би ме домързяло... :)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот JK » Пон Ное 26, 2007 7:28 pm

да споделя и аз малко личен опит..може да е полезен за някого :)
значи 1во да уточня че не съм чистил никога до сега колелото си омазано до ушите с кал...по-скоро степента на окалване може да се опише като нещо "средно" или "нормално" :D
малката тайна за мен е предварителното пастиране на рамката и някои други по-големи, и заслужаващи си, части и повърхности на байка
за целта използвам професионална восъчна отделителна паста, предназначен за "изливането" на изделия от полиестерна смола, като например Formula Five
за мен това пастиране не е просто ей така за гъзария...напротив, след това спестява доста труд а и има и някои превантивни действия

след карането поизчиствам байка от по големите количества натрупала се кал и го оставям с останалата вече по-малко кал, без да съм я размазвал или разнасял преди това, просто както си е била на пръски или малки бучици, за да може да си засъхне така
като е изсъхнала вече на другия ден с една четка, бояджийска с по-къс косъм, изчетквам калта от байка като тя пада много лесно отлепвайки се буквално ;)
след това един леко влажен парцал...след т'ва сух и готово....като нов си е
малко "капване" на лубрикант тук там на някои възлови места, ей тъй профилактично, измиване и смазване на веригата и всичко е на шест :^:
няма мокрене
няма пръскане
няма проникване на водата по знайни и незнайни дупчици, ставички, резби, лагери, втулки и т.н. и т.н.
няма след това бърсане и по-основно смазване на всички открити движещи се части
няма да има клеясали резби и нежелани ражди появяващи се тук там
няма и нежеланото проникване на вода в лагери и омесването й с греста довеждайки до неопределена рядка лайняна смес с неясно предназначение
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот PtD » Пон Ное 26, 2007 9:44 pm

Човек като чете тук, остава с впечатлението, че тия колела искате да ги оставите на поколенията :D Аз пък си пръскам цялото колело сглобено и единственото, което избягвам да правя е да не пръскам директно върху местата, където може да влезе вода в главините, средното или лагерите на окачването.

Да, дисковете спират малко по-зле първите 10-20 спирания, но след това всичко е наред.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот JK » Пон Ное 26, 2007 9:58 pm

[quote="PtD"]Човек като чете тук, остава с впечатлението, че тия колела искате да ги оставите на поколенията :D

има нещо такова :agree:
но и не забравяй че от друга страна пък, както се грижиш за някое нещо така то ще ти се и отблагодарява ;)

..пък и явно не всеки изпитва удоволствие от ритуала "добра поддръжка" :^:
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Вто Ное 27, 2007 11:25 am

PtD написа:Да, дисковете спират малко по-зле първите 10-20 спирания, но след това всичко е наред.


При мен е обратното - първите 10-20 спирания коват повече преди да се изпари водата :)
Иначе практикувам същото - цялото в банята, махам многото мръсотия със силна струя отгоре и отдолу, търкам с препарат за двуколесни и мия отново. Отнема около 5 минути :)

@JK: Има известна разлика между добра поддръжка и поклонение пред свещен обект. Първото обикновено се практикува от каращите :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Вто Ное 27, 2007 12:38 pm

аз се оборудвах от практикер с една пистолет-водоструйка-накрайник за марчкуч ... та с него. Прави струя, но не толкова силна като на автомивките и може да се регулира. Та с него лека полека и се мие ...
После с парцала суша и врътвам няколко кръгчета да се изцеди и да изсуша спирачките.

Ианче последните 3 карания бяха адски кални и ако трябваше да четкам с четка и парцалче, не ми се мисли.
Макар че веригата и нещата покрай нея ги изчетквам допълнително, с една четчица само за тях.

До сега единствения проблем ми е бил, като забравих чешмата пусната и маркуча избил и наводни гаража :D :dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот JK » Вто Ное 27, 2007 2:49 pm

bikerider написа:@JK: Има известна разлика между добра поддръжка и поклонение пред свещен обект. Първото обикновено се практикува от каращите :)


:D е ай са...не ме изкарвайте чак пък психопат (не че не клоня по някога :D ) :nono:
не знам....от страни така ли изглежда?
и Bikerider моля не прокрадвай тезата че съм хмм....некаращ без даже да ме познаваш ;)
опитах се да обясня как това което правя ми спестява пък други дейности на по-следващ етап ;)
не може да не се съгласите че всеки добре поддържан механизъм ще изисква съответно и по-малко сериозен ремонт след това да не говорим че му се удължава и експлоатационния живот :)
лично аз не виждам нищо лошо в това
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот screamBoy » Вто Ное 27, 2007 5:28 pm

JK написа:...
лично аз не виждам нищо лошо в това...


едва ли ако виждаше нещо лошо щеше да го правиш така ^_^

мойто колело се прибира, стои да изсъхне добре и на следващия ден (или когато имам време) с една стара четка за лъскане на обувки (ония големите) го минавам, ако трябва после и с парцал сух и ако трябва малко се позанимавам с веригата

ако пък съм на работа го вкарвам в банята и с една влажна гъба му разтривам гръбчето на кончето ... тогава му мия и всичко по колелата
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот outfaced » Вто Ное 27, 2007 8:34 pm

това се чудех тука или в "интересни колела" да го пусна ... ама ... е няма толкова кален байк просто

http://nickrak.deviantart.com/art/Angel ... e-54083727
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Ное 27, 2007 8:45 pm

JK написа:и Bikerider моля не прокрадвай тезата че съм хмм....некаращ без даже да ме познаваш ;)

Нищо не прокрадвам, точно затова и спестих втората част от последното изречение.

JK написа:опитах се да обясня как това което правя ми спестява пък други дейности на по-следващ етап ;)

A аз се опитах да обясня, че според мен малко прекаляваш. Лично аз никога не си мия колелото без след това да смажа веригата, защото винаги когато се налага да го мия, веригата е или пределно кална или е с отнесена от сняг/вода смазка. Да кажа горната си реплика по друг начин (щото ме разбра превратно) - има каране и каране, има профилактика и профилактика.

JK написа:не може да не се съгласите че всеки добре поддържан механизъм ще изисква съответно и по-малко сериозен ремонт след това да не говорим че му се удължава и експлоатационния живот :)

Точно аз няма как да не се съглася, защото съм напълно съгласен. Просто има неща, които за мен са отвъд нормалната профилактика, например тези специални химии, за които говориш.

JK написа:лично аз не виждам нищо лошо в това

Не видях някой да е казал, че е лошо :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта