Разглобяване на Rock Shox JUDY TT.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Разглобяване на Rock Shox JUDY TT.

Мнениеот bojidar » Пет Дек 07, 2007 8:03 pm

Въпросът ми е: как се разглобява Rock Shox JUDY TT и ако някой може да даде снимки на самия процес, също така с каква смаска да се смаже, и има ли начин за подобрение във връзка с умекотяването и воабще някакви подобрения, които могат да се направят.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Admin » Съб Дек 08, 2007 12:36 am

1.Старай се да пишеш по-грамотно.
2.От коя година е това Judy?
3.Упътвания за сервизиране има в сайта на Sram. Ето ти едно за моделите от 2005г. (на англ. език):
http://sram.com/_media/techdocs/2005%20 ... 0Rev_B.pdf

Ето и едно за 2006г., когато на мястото на Judy TT вече е J1:
http://sram.com/_media/techdocs/95.4310 ... 0Rev_A.pdf
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Съб Дек 08, 2007 10:05 am

Съжалявам за думите: смазка, омекотяваното, въобще, обещавам, че няма да се повтори, благодаря , очаквам още мнения във връзка с омекотяването, а това е модел 2004г., но е купено през 2006 година, лятото.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Admin » Съб Дек 08, 2007 10:16 am

Относно омекотяването, първо трябва да си изясниш откъде идва "твърдостта" в твоя случай. Дали под това разбираш, че ти е твърда пружината, или пък става дума за недоволство от самата работа на вилката.
Първото може да се оправи със смяна на пружината - един приятел го е правил, вилката му бе станала доста по-мека и отзивчива, но и доста лесно "правеше" целия си ход, което не винаги е добре. Освен това той неговата пружина си я беше правил по поръчка. Има къде да се направи (в ЧЗВ има теми по въпроса), но си е допълнителна занимавка.
Второто (незадоволителна работа) може да се дължи на системата от втулки, уплътнения и т.н., но също и на лоша поддръжка, а в студените дни за този тип вилки просто е нормално да се "одървят" и да не работят "меко".
Както сам виждаш, вариантите не са малко :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Съб Дек 08, 2007 10:43 am

Не знам за мен дали е за смяна на пружините, аз съм 78 килограма, но след първата профилактика си работеше супе, така че дано се размине само с профилактика, с каква смазка да я смажа с литиева грес става ли, една бяла, а относно работата, нямам претенции супер си работи и не съм съгласен с някой съфорумци, които смятат, че тази вилка нестава и ако трябва да си поръчвам пружини ясно от къде, а какво ще трябва да измеря и коко ще струва.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Admin » Съб Дек 08, 2007 10:51 am

Ако е имало момент, в който е работела супер, значи едва ли причината е в пружините, което е добре.
Единият вариант е вилката ти да се нуждае от профилактика. Литиевата грес не е добра за целта, трябва да си потърсиш специална грес за смазване на вилки, например Manitou Prep M или друга подобна.
Все пак, ще наблегна отново, че за този тип вилки (само с пружина и еластомери), а и като цяло за по-ниския клас вилки е нормално да имат влошена работа през студените месеци.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Съб Дек 08, 2007 9:45 pm

Има една грес червена с тефлон за: 10,50лв., но не й знам името, а тази Mauntou Pure M къде да я намеря и колко струва, за клко профилактики стига една тубичка от червената грес, тя е около 200ml., не съм сигурен и греста Shel RETINAX става ли, за целта ( грес за автомобилни лагери - професионална ).
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Admin » Нед Дек 09, 2007 9:04 am

Трудно ми е да кажа дали става посочената от теб грес, аз не бих рискувал с нещо, което не е специално за велосипедни вилки. Грес за вилки можеш да намериш в по-големите байк магазини. Нямам представа колко струват и какви разфасовки са.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Нед Дек 23, 2007 9:51 pm

От упътванията видях, че може да се извадят само шишовете от ботушите, без цялата система, а въпросът ми е следният има ли смисъл да се вади и да се гресира всичко, като мръсотията попада най-вече при симерингите и съответно между ботушите и шишовете, а при пружините какво влиза, че да се чистят и смазват и те, ако греша някой да ме поправи.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот bojidar » Чет Яну 03, 2008 7:32 pm

Получих отговор на всичките се въпроси от: bikerider, за което съм му благодарен.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта