Ехх.. от колко време не бях писал и сега ще взема да си го изкарам на тази тема!!!
В общия случай за надолу се гледа предимно сцепление. За максимално сцепление се ползват гуми с "бавен" грайфер. Те "залепват" и е по-трудничко да поднесат. Друг вариант би бил гума със стандартен материал или по-мек, но не бавен. Тези гуми се използват предимно при въртене, защото се предава по-добре усилието на карача, но сцеплението им куца. До тук може да се сметне за прилично решение да се сложи "бавна" гума отпред и по-"жива" такава отзад. С тази комбинация ще има доста залепена за земята предница и игрива задница, което не значи автоматично че е лошо.
Сега... за мекотата... това е като пружината на амортисьора. Колкото по-тежък е един ездач заедно с колелото си - толкова по-твърд грайфер е редно да избере. Например на един лек карач 40А на максис ще му е много добре като сцепление, но на някой по-тежък (като мен) това ще значи по-честа смяна на гумите и бързо износване. Един 55А... или там някъде невегал идва по-комфортно и се износва нормално като за "бавна гума". Това и е причината повечето производители да имат повече от 2 твърдости на грайфера, а в някои случаи дори и на една и съща гума.
Остана подредбата на грайфера... е тук вече се чете, какво са казали производителите. Roller-а например е подходящ за сравнително твърди настилки, Nevegal-а е доста универсален, както и Minion-а а Tioga... е там нямам наблюдения, но би трябвало да е сравнително универсална (ако говориме за "бавния" тигър а не обикновенното дърво)
Сега от малкото опит който съм имал да поприказвам още малко да ми мине трпета на ръцете от тия няколко дни неписане..
High Roller - карах го малко и... на сухо и твърдо наистина се държи отлично, както и на мокро твърдо всъщност. не съм имал проблеми откъм сцепление на сняг, пътеки или мокри камъци. Търкаля се много леко и ускорява приятно (но това може и да е от намаления като цяло размер в сравнение на другите 2.5 гуми) На дълбока кал не съм подлагал, но и той няма работа там. Както казах аз съм бая дебеличък (95+кг) и за това говоря за High Roller MaxxPro 50A
Nevegal - отново не съм го карал на много агресивно все още, въпреки че ги имам от доста време, но по първи впечатления, гумата се държи отлично на мокри а и сухи камъци, корени и.. навсякъде където съм ги пробвал всъщност. Не ми е изпуснала или поднесла никъде... дори и с "Епичният Avid Code 203mm" стиснат до край лост на прашно драгалево, 2.35 варианта на невегала с който съм отзад не помръдна нежелателно. Карах го доста из градЪ (докато не го нанизах на едно желязо) и... откъм износване смятам, че е перфектната среда, межу много сцепление и сравнително бавно износване. Сега малко минуси, гумата... се търкаля отвратително

по-лека е от конкурента си, но грайфера тук е в повече и просто изсмуква живота на ездача ако сгреши да тръгне да върти с нея (За Stick-E варианта става въпрос) а това май си се отнася за всички "бавни" гуми, така че е факт който се игнорира от спускачите

Друг минус за мен беше чистенето от кал/сняг... просто отнема време. В не много дълбока кал или сняг гумата се държи доста прилично, но ако това продължава малко повече започва да се задръства. Мисля, че модификация като на г-н Рахнев с изрязването на 50% от бутончетата между средния и крайния грайфер би помогнало и за 2-та минуса, но тук ще трябва той да се изкаже.
В крайна сметка аз избрах комбинаця от 2.5 и 2.35 Nevegal и не съжелявам грам, но за по-лек ездач бих препоръчал 40А преден и 42/60А заден Minion - roller-a е добър, но Minion-а остава сякаш по-универсалната гума. Tioga-та не бих я погледна, заради самото тегло на гумата
Тук е момента някой да се включи някой да ме овика, че не карам достатъчно, и не бива да залъгвам хората с моите глупости... и ще е прав
Хеви метъл, и да ви се струпват благинки през новата година
P.S. Ако някой се затруднява в избора да взима Nevegal-а и да кастрира грайфера според желанието си (той поне има много и може да се кръцка смело)
