въпрос за един шок

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

въпрос за един шок

Мнениеот Gunai » Съб Яну 05, 2008 4:04 pm

имам един въпрос тъйкато това ми е първия газов шок Изображение
и като пристигна беше мек като парцал беше на 2 атмосвери напомпих го на 4 атмосвери и ся е горе долу добре но като седна на байка влиза до полвината та въпроса ми е на колко атмосвери да го помпа за да е добре за каране :confused: благодаря предварително :popcorn:
Изображение
PINKBIKE
Аватар
Gunai
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1020
Регистриран на: Чет Юни 29, 2006 1:49 pm
Местоположение: Пловдив/София

Мнениеот RAM-FR » Съб Яну 05, 2008 4:08 pm

Принципно на всички шокове САГ-а трбва да е м/у 25 и 40%... вече зависи как ти харесва. Според мен трябва поне още 1 атмосфера
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот chiMol » Съб Яну 05, 2008 4:15 pm

Selec t ing Ai r Pres sure (Spr ing Rate) :
1. Depressurize the main and opposing air chamber by removing the air cap and depressing the valve core stems.
2. Because every bike is different, a good starting point is to pressurize the main air chamber to an air pressure equaling your body weight.
NOTE: AS BICYCLE DESIGNS DIFFER SIGNIFICANTLY, YOUR BICYCLE MAY REQUIRE DIFFERENT PRESSURES OR SET UP TECHNIQUES. THESE INSTRUCTIONS ARE INTENDED AS A GUIDELINE ONLY.
3. Without sitting on the bike, measure the distance from the floor to the seat (rear height). Write it down.
4. While you sit in a normal riding position, have a friend measure the same distance. The difference between the two measurements is sag. Determine what percentage
of total wheel travel this sag represents.
5. If the sag is less than your bicycle manufacturer’s recommendation, a lower air pressure should be used. If the sag is greater than your bike manufacturer’s
recommendation, a greater air pressure should be used.
IMPORTANT: DO NOT USE AIR PRESSURE OUTSIDE THE 100 TO 250 PSI RANGE.
6. Once sag has been set, pressurize the negative air chamber to match the main air chamber pressure.
TIP: ADJUSTING THE NEGATIVE AIR CHAMBER DETERMINES THE EASE OF INITIAL COMPRESSION. THE HIGHER THE AIR PRESSURE YOU PUT IN, THE EASIER IT IS TO COMPRESS THE SHOCK.
7. Measure the sag once again to make sure it is the same.
8. Replace both air caps.


Example: If your bike has 4” of rear wheel travel and you want to set it up for cross-country riding,
0.6 - 1.2 in. If you weigh 175 lbs., pressurize the main chamber to 175 psi and measure your sag.
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот M1010X » Съб Яну 05, 2008 4:16 pm

Интернет > Гугъл > Марка и модел на амортисьора + manual > ТЪРСИ > резултати

Там евентуално ще има отговор на въпроса ти.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Съб Яну 05, 2008 6:36 pm

RAM-FR написа:Принципно на всички шокове САГ-а трбва да е м/у 25 и 40%... вече зависи как ти харесва


20-25% за ХС и 30-40% за АМ/freeride
зависи и как се съчетава като работа със самата геометрия на байка, но това вече сам трябва да си го почувстваш
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Съб Яну 05, 2008 7:25 pm

Интересно дали на сайта на X-Fusion дали няма нужната информация- колко да се напомпи амортисьора според килограмите на съответния индивид или за постигането на желания (необходимия) SAG?
:dunno:
Ако ме интересуваше щях да проверя.
Но в случая както се казва- спасението на даващите се е в ръцете на самите давещи се...
Успех! :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bdz43r » Съб Яну 05, 2008 7:52 pm

Ozzie написа:колко да се напомпи амортисьора според килограмите на съответния индивид или за постигането на желания (необходимия) SAG?
Това би трябвало да зависи доста и от коефициента на рамката
А иначе - метода проба-грешка като се гледа все пак минимално/максимално налягане.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Съб Яну 05, 2008 8:38 pm

Теорията е хубаво нещо, но практиката в много случай е доста различна. Според моето скромно мнение най добрия варият е проба- грешка. Помпи и пробвай, Ако не е добре напомпи още. Така ще пробваш и с по мек и с по твърд шок, и намираш налягането което най ти пасва. Както виждам и други са на това мнение. Нещо пак обърках , новобранска ми работа.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот Teodor40 » Съб Яну 05, 2008 9:03 pm

По-скоро напомпай го доста и изпускай по малко, докато ти стане както ти го искаш сага.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bikerider » Съб Яну 05, 2008 10:17 pm

outfaced написа:20-25% за ХС и 30-40% за АМ/freeride


...и 80% за DH :rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот RAM-FR » Съб Яну 05, 2008 10:49 pm

bikerider написа:
outfaced написа:20-25% за ХС и 30-40% за АМ/freeride


...и 80% за DH :rofl:


за ДХ не е ли около 95% :)

:(!: е нема да пропуснете да ми набутата -са
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Нед Яну 06, 2008 12:04 am

Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Нед Яну 06, 2008 2:18 pm

Ооо вижте как правят про-тата :rofl::rofl::rofl:
И кой точно каза, че 35-40% e за AM/FR? :dunno:

Вервай ми нямам намерение да коментирам мнението на специалиста, който мери sag-a при шока... предпочитам личния ми опит ;)

Edit:
Айде бутайте ми и на мен минусите, че нещо ми е скучно напоследък с тоя висок рейтинг :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот chiMol » Нед Яну 06, 2008 3:39 pm

abe baikraider не знаеш ли че за FR i XFR най вече се ползваг газови шокаве с почти 50% sag те <RO тата знаят... за да може при дроБ от бордюр да се сгъне шока до дупка ако може да удари и рамката :D :D :D ...... хората са си го написали
2. Because every bike is different, a good starting point is to pressurize the main air chamber to an air pressure equaling your body weight.
накратко настроива се според рамката и задника на ездача и ако ти е мек (шока) и си го надул на 250 PSI начи или рамака е гадна или ездача е тежък .....

идеята е да не е дърво, но и при търкаляне през дупки да не блъска докрай ...

също ако го надуеш на 200PSI вкъщи и излезеш навън в студа ще стане на 150PSI и ще се чудиш защо е мек :D


УСПЕХ :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 12:13 am

chiMol написа:2. Because every bike is different, a good starting point is to pressurize the main air chamber to an air pressure equaling your body weight.


:agree:, но няма смисъл - насреща няма мисъл.

Най-добре е да слушаме про-тата от филмите (нали са про-та, иначе нямаше да са във филм) и да си мерим саг-а при шока. Нищо, че същите про-та казват, че саг-а е съотношението в хода между обиране на препятствия и вдлъбнатини. Нищо, че тях ги поема колелото, а не шока. Важното е да се кланяме на идолите, иначе току виж ако почнем да мислим с горната глава ни набутали минуси :)

Система "Хризантема". Мишън акомплишт :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Пон Яну 07, 2008 8:58 am

@bikerider ... и ти ли от партията на родените научени и с опит бе ... много станахте

а ако не си забелязал, темата и филмчето е за хора, които нямат опит ... те затова и питат. Не се ли сещаш, че хората имащи опита да си настроят байка по усет, въобще няма да задават такива въпроси. За останалите все пак е нужна няква отправна точка.

Ама ти нали си се родил про, не ги разбираш тия неща ...
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 9:39 am

Коментирам, точно защото не съм се родил про и точно защото тези неща са пределно очевадни за хора с елементарно образование, а и са разисквани 1000 пъти във форума и са давани начини как да се мери саг при колелото. Затова коментирам, защото цитираш без да мислиш. Затова коментирам, защото има 10 пъти по-коректна настройка без значение начинаещ ли е колоездача или не.

Изобщо не говоря за настройка "по усет" каквото и да значи това. Цитирания от теб 35-40% саг при шока за AM/FR на колко ход на задната ос отговаря? Отговори ми на този въпрос ясно и еднозначно... ако можеш.

Как да премерим 20-25% саг за XC, 25-35% саг за AM/FR и 30-50% саг за DH при задната ос? Можеш ли да кажеш?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот kotka12 » Пон Яну 07, 2008 9:59 am

@bikerider
що се хабиш :D
:beer:

@RAM-FR
верно малко си прекалил с тия саг-ове
btw според Manitou техния Swinger е с малко по-голям саг в сравнение с други шокове
така че пак обобщаването не води до верен отговор
темата май стана за заключване
защото е напълно излишна
при положение
че златното правило RTFM е нарушено
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот outfaced » Пон Яну 07, 2008 10:48 am

защото има 10 пъти по-коректна настройка без значение начинаещ ли е колоездача или не


да беше се опитал да обясниш тогава, вместо да критикуваш ...

и когато слушатела не разбира за какво му говориш, може да помислиш и по въпроса, дали пък ти не обясняваш лошо. Ако искаш да помогнеш няма да стане заяждайки се на основание "насреща няма мисъл".
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 12:35 pm

да беше се опитал да обясниш тогава, вместо да критикуваш ...

Да се беше опитал да помислиш, вместо да копираш сляпо и то НЕВЯРНО. Никой не е казал във филмчето, че цитирания саг е за AM/FR. Със съжаление стигам до извода, че никога не си карал AM/FR с такъв саг.

По въпроса за метода - елементарно е. Мери се височината на средното. Така се избягва зависимост от всякакви коефициенти, рамки, видове пружини и прочие. Това е най-доброто начално приближение. При металните пружини има тънък момент, че трябва да се махне пружината за да се премери в макс. сгънато състояние, но при въздушните специално е елементарно да се изпусне налягането. Всякакви мерения при шока имат няколко недостатъка: не отчитат окачването и коефициента на рамката, не отчитат реалния ход, а не хода на буталото на шока, не отчитат РЕАЛНИТЕ условия в които се кара. Това с меренето по буталото е измислено от производителите на шокове, които не могат да знаят на каква рамка ще се монтира шока и затова дават такова приближение. Всеки грамотен монтьор обаче би трябвало да се сети, че това е много грубо приближение. Всеки грамотен "слушател" - също.

Моля преди да ми четеш конско погледни от тази гледна точка - нещата са дъвкани един милион пъти. Тоя форум вече се е превърнал в някаква хранилка за детски прищявки. Ако не снеса информация дето я има на пет клика разстояние или две мръдвания на мозъчни клетки или не обясня като за идиот, който не иска да си мръдне пръста- минус. Ако обаче служа вярно на "слушателя" и отдавам чест, снасяйки очевадно елементарна информация - рейтинга се качва. Е... консуматорите да го духат. До тука.

Та ако не разбираш защо се намесих в такъв стил без да снасям веднага наготово - помисли пак. Безплатния обяд поне от моя страна свърши. Дойде времето да гледаме филмчетата на про-тата и да се кланяме.

@kotka12: За последен път е :) Чакам само да падне рейтинга под минимума. Системата работи, да живей системата. Убихме спама с пестициди, да живей рейтинговата идиокрация :)

@Архитектите: как се постига баланс, когато "слушателя" няма мозъчния багаж да прецени кое е вярно и кое не и да пише плюс на полезното вършещо работа мнение? Питам и отговор не чакам. Ето го резултата, за който говорех преди време. Намесвам се, критикувам очевадно силно некоректна информация и отнасям минуси за което. Блестящо. Мисля да продължа в същия дух, щото лайната стават все по-дълбоки, а не ми се дави в тях.
Последна промяна bikerider на Пон Яну 07, 2008 1:12 pm, променена общо 2 пъти
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Пон Яну 07, 2008 12:53 pm

а мерси :) не болеше толкова ...
а в тая връзка да попитам, когато производителя на рамката има предвид ход отзад ХХХмм, какво значи това? Въпросното разстояние на средното до земята или пресметнатото отместване на задната ос или нещо друго?

иначе това с обясняването по няколко пъти е малко или много неизбежно

- търсачката е далеч от истината
- не всеки има време да изчете 20-30теми, за да намери едно мнение, което му трябва на момента (доста теми са пълни с офтопици и почва от едно и свършва с дръго или въпроса си седи неизяснен)
- нещата се променят, публиката и питащите също, знанието на знаещите и то
:agree:

а по въпроса какво съм карал ...
една седмица карах АМ-а с 21мм(от 50) сгънат шок в спокойно положение
после го попрепомпах и сега е 14мм ...
не знам колко точно е САГ-а в двата случая (мерен на средното), обаче не е кеф нито така нито иначе и явно ще си търся истината посредата, но това след като се сдобия с лична помпа. И в крайна сметка макар и признавам метода да е грешен(или грубо приближен) се оказва, че това не е толкова далеч от казаното във филмчето(което като цяло е за ХС колела с въздушен шок; за пружинни, DH и ход над 190мм най вероятно е друго). Разбира се може и по изключение при мен зависимостта между хода на шока и хода на средното да е линейна, което не е задължително за други рамки.
Последна промяна outfaced на Пон Яну 07, 2008 1:06 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 1:02 pm

outfaced написа:когато производителя на рамката има предвид ход отзад ХХХмм, какво значи това? Въпросното разстояние на средното до земята или пресметнатото отместване на задната ос или нещо друго?

Очевидно второто.

outfaced написа:иначе това с обясняването по няколко пъти е малко или много неизбежно


Далеч не е неизбежно.

outfaced написа:- търсачката е далеч от истината

Обърни се към "оправата" на форума.

outfaced написа:- не всеки има време да изчете 20-30теми, за да намери едно мнение, което му трябва на момента (доста теми са пълни с офтопици и почва от едно и свършва с дръго или въпроса си седи неизяснен)

В случая критиката е към теб, защото цитираш филмче (от авторитетна позиция), в което се дава МНОГО грубо приближение и най-вече защото си измисли, че цитирания саг е за AM/FR. Опитай и карай така AM/FR.

outfaced написа:- нещата се променят, публиката и питащите също, знанието на знаещите и то

Едно нещо обаче не се променя - търсим безплатно и наготово и ако някой си позволи да ни критикува - пишем минуси на лошия чичко.

Edit: по въпроса дали е боляло или не - най-добре да замълча, щото няма да ти хареса какво ще ти кажа. Или да не замълчавам? А?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Harka » Пон Яну 07, 2008 2:16 pm

@outfaced:

Ставаше дума за това, че отново се изказваш с авторитетен тон, който не ти подхожда.

Към казаното от bikerider бих добавил само, че най-сигурния начин за определеня на sag-a е като просто прочетем какво препоръчва производителят на рамката.

@bikerider:

Не виждам кво толкова се косиш за рейтинга... :dunno:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 2:37 pm

Може и да прибързвам с изводите, но снощния минус, който отнесох е поредния от една немалка серия. Много внимателно следя кога отнасям минуси и мога да те уверя, че в последно време е винаги, когато критикувам някого (имаше и няколко за офтопици, които бяха заслужени). Когато обаче снеса наготово нещо получавам плюс. Доста си поиграх с рейтинга ми и мога да кажа, че проблема го репродуцирам 100%. И да бях само аз както и да е... ама явлението е масово. За това говоря за рейтингова идиокрация - щото рейтинга хубаво се ползва като критерий за това дали някой прави спам или не, ама в последно време се ползва за нещо друго и директно отиваме към най-малкото общо кратно, което споменах преди време. QED.

Кося се, щото си "въобразявам", че виждам накъде отиват нещата. В системата има бъг и тоя бъг има нужда от фиксване. Обаче фикса не е в рамките на системата. Това са дълбоките лайна.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот imbecile » Пон Яну 07, 2008 2:49 pm

Не знам вече питанката ми offtopic ли е или ontopic :D

@bikerider:
Поправи ме ако греша :) До колкото разбирам, за да е точно измерването на sag-a посредством височината на средното, задължително условие е вилката да бъде настроена на същия процент sag, какъвто очакваме от окачването отзад. Ако вилката е по-мека или по-твърда спрямо шока, съотношението между "изминатото" разстояние от задната ос и оста на BB ще е различно от единица :popcorn:
Направил съм си модел на Ram-a на Linkage и бъзикам хода отпред и отзад и забелязах, че има значение :) Звучи логично, но се обзалагам, че доста хора от тук присъстващите няма да се замислят за preload-a на вилката :agree: Ааа, и нямам добри взаимоотношения с Математиката, моля да бъда извинен, ако плямпам глупости :)
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 3:23 pm

Определено е ontopic :)

Идеята е следната: на равно и хоризонтално място без човек върху колелото (за да не влияе саг-а на вилката), мерим най-ниската позиция на средното (т.е. без пружина или налягане във въздушната камера на шока). Означаваме с B. Връщаме пружината/налягането, вдигаме колелото за да се разгъне задницата на максимум, след което внимателно го оставяме на земята и мерим максималната височина на средното (така се отчитат и текущите настройките на рамката). Означаваме с Т. Сядаме на колелото и мерим височината на средното (тук вече саг-а на вилката влияе и е редно да бъде взет под внимание, но това го отнасям към последващите фини настройки и балансиране на велосипеда, а не към това начално мерене). Означаваме с S.

Та ставаше дума, че ако гоним X% саг, доста по-коректно е да го измерим като процент от "хода" на средното (т.е. S = X*(T-B)/100), отколкото като ход на буталото. Приближението се състои в главно в допускането, че отношението на "хода" на средното към хода на задната ос е линейно (Edit: т.е. искам да кажа константа), както и че средното се движи вертикално надолу при сгъване на задницата на равно, но според мен това е доста по-малка грешка (и по-добро приближение) отколкото да мерим по буталото на шока. Все пак при меренето на саг-а на вилката също не се отчита челния ъгъл за простота на измерването, така че при всички положения този метод е поне толкова коректен колкото този за саг-а на вилката.

Това ни дава настройката за саг. Оттам нататък ако е прекалено меко или твърдо е редно да сменим пружината, или ако шока е въздушен да го сменим с друг такъв с различен обем на въздушната камера (поради факта, че малко хора биха си сменили шока за да имат коректен саг, се получават редица оплаквания като това на outfaced и повечето хора са принудени да правят компромиси). Следват хидравличните настройки, и.т.н.

Harka разбира се е прав, че е редно да се следват указанията на производителя на рамката, но за съжаление това не помага при custom конфигурации, затова мисля, че метода със средното е сравнително универсален, прост и категорично по-точен от този с буталото на шока.

:offtopic:
@Harka: мисля, че моменталната промяна в рейтинга ми след всичко написано дотук доказва това, което твърдя - най-големия плюс на системата е и най-големия и минус :)
Последна промяна bikerider на Пон Яну 07, 2008 3:44 pm, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 07, 2008 3:38 pm

Марто, не им отваряй очите, бе... Нека си гледат през гъза! :beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 3:46 pm

Направих го, за да докажа,че системата е бъгава :):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот outfaced » Пон Яну 07, 2008 3:56 pm

не съм споменал да се оплаквам и с нещо да съм недоволен от избора си ... просто не съм имал възможност да покарам с помпа под ръка :agree:

освен това, ако смея да отбележа ... мисля че при твоя начин на настройване тези Х% саг могат да бъдат получени при доста разнообразни комбинации от настройки на шок-а и вилката ...
т.е. ако ми е нужен повече саг мога да го получа от две места и изниква въпроса, от кое от двете ?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Яну 07, 2008 4:05 pm

Въпроса ти важи и за метода с буталото на шока. Отговора е елементарен - колелото трябва да е балансирано.

Edit: Ако не ме разбираш, искам да кажа, че метода със средното дава по-коректен начин за измерване на настройките и нищо повече. Самите настройки са индивидуален избор.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 21 госта


cron