Дължина на кормилото ???

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Дължина на кормилото ???

Мнениеот venci » Нед Яну 20, 2008 12:22 am

Здравейте ! Нов съм във форума и нз дали сам избрал точния раздел .. ако не сам съжалявам за това :dunno: та въпросът ми е : Какво е значението на дължината на кормилото ? примерно 60 см и 68 см , каква е разликата ?? мерси предварително :beer: :beer:
Аватар
venci
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Яну 20, 2008 12:11 am
Местоположение: Сопот

Мнениеот Charger92BG » Нед Яну 20, 2008 4:00 am

8 cm ;) :D

Най-добре си намери кормило, което ти е най-удобно...

По-широките кормила май се използват повече за DH и траял,за да има по-голяма стабилност

моля,не ми цвъкайте минуса ако не е така(или поне да е само с 5-10 точки :D
Charger92BG
 
Мнения: 1113
Рейтинг: 1327
Регистриран на: Пет Юли 28, 2006 11:00 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yavkata » Нед Яну 20, 2008 8:25 am

По -късото кормило прави управлението по - "пъргаво", маневрите се поситгат с по- малко изместване на корлилото. По -дългото придава усещане за по - голяма стабилност и леко забавяне на маневреността.
Дали дадена дължина на кормилото ще ти е удобна зависи от телосложението ти, дължина на ръцете, ширина на гръден кош.
Освен дължината за "удобството" има значение и издигането на кормилото.
Всъщност май най - добре е да прочетеш статията от сайта "Как да настроим правилно байка си".
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот ACID BURN » Нед Яну 20, 2008 11:18 am

Yavkata написа:По -късото кормило прави управлението по - "пъргаво", маневрите се поситгат с по- малко изместване на корлилото. По -дългото придава усещане за по - голяма стабилност и леко забавяне на маневреността.
Дали дадена дължина на кормилото ще ти е удобна зависи от телосложението ти, дължина на ръцете, ширина на гръден кош.
Освен дължината за "удобството" има значение и издигането на кормилото.
Всъщност май най - добре е да прочетеш статията от сайта "Как да настроим правилно байка си".


Ммммм горе-долу е така.По-дългото кормило е една система от лост.Според Физиката колкото повече една сила е приложена в края на лост толкова по-малко усилието.Най-обикновен пример:Ако сложиш в количка 10 кг и я хванеш в краищата на дръжките(говоря за стройтелна количка) ще ти се стори че са 10 кг, ако я хваннеш в начолото на дръжките ще ти се сторят 20 кг.В този случай спускачите имат дълги кормила, защото колко повече ръцете им са в края на кормилото толкова по-лесно могат да преодолеят предпятствието.А за крос кънтристите.Късото кормило се използва предимно зареди удобство, по-лекото кормило и маневреността.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот bdz43r » Нед Яну 20, 2008 12:22 pm

ACID BURN написа:Според Физиката колкото повече една сила е приложена в края на лост толкова по-малко усилието.Най-обикновен пример:Ако сложиш в количка 10 кг и я хванеш в краищата на дръжките(говоря за стройтелна количка) ще ти се стори че са 10 кг, ако я хваннеш в начолото на дръжките ще ти се сторят 20 кг.В този случай спускачите имат дълги кормила, защото колко повече ръцете им са в края на кормилото толкова по-лесно могат да преодолеят предпятствието.
А?
Дай пак, че нищо не се разбра.
Излезе, че ако сложа в количка 10кг, ще вдигам или 10, или 20кг. Тогава каква ще е файдата от лоста и от количката?

А дългото кормило носи повече стабилност и се правят по-фини движения с него, но малко по-трудно се прави остър завой. По-малкото усилие при завъртане не е особено съществено (то и без това си е достатъчно малко).
Последна промяна bdz43r на Нед Яну 20, 2008 12:24 pm, променена общо 1 път
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1223
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот venci » Нед Яну 20, 2008 12:23 pm

Благодаря за отговорите ! :beer: :beer: :beer:
Аватар
venci
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Яну 20, 2008 12:11 am
Местоположение: Сопот

Мнениеот ACID BURN » Нед Яну 20, 2008 12:37 pm

bdz43r написа:
ACID BURN написа:Според Физиката колкото повече една сила е приложена в края на лост толкова по-малко усилието.Най-обикновен пример:Ако сложиш в количка 10 кг и я хванеш в краищата на дръжките(говоря за стройтелна количка) ще ти се стори че са 10 кг, ако я хваннеш в начолото на дръжките ще ти се сторят 20 кг.В този случай спускачите имат дълги кормила, защото колко повече ръцете им са в края на кормилото толкова по-лесно могат да преодолеят предпятствието.
А?
Дай пак, че нищо не се разбра.
Излезе, че ако сложа в количка 10кг, ще вдигам или 10, или 20кг. Тогава каква ще е файдата от лоста и от количката?

А дългото кормило носи повече стабилност и се правят по-фини движения с него, но малко по-трудно се прави остър завой. По-малкото усилие при завъртане не е особено съществено (то и без това си е достатъчно малко).


Да услилието не е съществено, но представи си, че караш ДХ и камък ти завърти кормилото ако си с 590 ще бъде мн мн по-трудно да реагираш даже, отколкото с 710 примерно.Иначе принципа го разбра, мисля аз. Ммммм не си спомням формулата точно, ако имаш лост и опорна точка, и лоста е двураменен, и ако едното рамо е 2 пъти по-голямо, тежеста е приложена на по-късото рамо , то силата необходима за повдигането на тежестта и приложена на дългото рамо е два пъти по-малка

Малко сложно се изказвам, ама съм го забравил закона :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот bdz43r » Нед Яну 20, 2008 12:49 pm

ACID BURN написа:Да услилието не е съществено, но представи си, че караш ДХ и камък ти завърта кормилото ако си с 590 ще бъде мн мн по-трдуно да реагираш даже отколкото с 710 примерно.
Мда, това го схванах.
За лоста - колкото по-дълго е рамото, толкова по-малка сила е нужна върху него. Важно е отношението между дължините на рамената.
В примера с количката (еднораменен лост), ако сложиш в нея 10кг, на дръжките ще вдигаш примерно 5кг, а не... 20 (ако приемем, че количката е безтегловна).
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1223
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот ko3er » Нед Яну 20, 2008 12:55 pm

[quote="bdz43r"]А?
Дай пак, че нищо не се разбра.
Излезе, че ако сложа в количка 10кг, ще вдигам или 10, или 20кг. Тогава каква ще е файдата от лоста и от количката?

/quote]

Да речем,че в единия случай,когато си хванал дръжките на количката в края,усилието,което прилагаш на количката за да вдигнеш 10-те кг да речем е 100N(нютон-а).Ако хванеш количката в началото на дръжките почти до кофата усилието,което трябва да приложиш на количката за да вдигнеш 10-те кг ще е 200N (примерно).Сега разбра ли какъв е принципа? ;) ;) ;) :beer:
Аватар
ko3er
 
Мнения: 611
Рейтинг: 1955
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 9:50 pm
Местоположение: София,Дианабад

Мнениеот ACID BURN » Нед Яну 20, 2008 12:57 pm

ko3er написа:
bdz43r написа:А?
Дай пак, че нищо не се разбра.
Излезе, че ако сложа в количка 10кг, ще вдигам или 10, или 20кг. Тогава каква ще е файдата от лоста и от количката?

/quote]

Да речем,че в единия случай,когато си хванал дръжките на количката в края,усилието,което прилагаш на количката за да вдигнеш 10-те кг да речем е 100N(нютон-а).Ако хванеш количката в началото на дръжките почти до кофата усилието,което трябва да приложиш на количката за да вдигнеш 10-те кг ще е 200N (примерно).Сега разбра ли какъв е принципа? ;) ;) ;) :beer:


Той го знае.Показа, че го знае. ;)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот nikitoMTB » Нед Яну 20, 2008 1:09 pm

ACID BURN написа: Ммммм не си спомням формулата точно

Колкото по-дълъг е лоста,толкова по-малка сила се упражняжа.
F1=F2.L2:L1
F1-сила упражнена върху едното рамо;F2-сила върху другото
L1-дължина на едното рамо на лоста;L2-дължина на другото рамо
Аватар
nikitoMTB
 
Мнения: 1011
Рейтинг: 1804
Регистриран на: Нед Май 20, 2007 11:08 am
Местоположение: Шумен/София

Мнениеот brotalen55 » Нед Яну 20, 2008 1:14 pm

az karam s 720mm i mi e mnogo udobno ;)

Пиши на кирилица!
bikera meeeeeeeee
Аватар
brotalen55
 
Мнения: 53
Рейтинг: 849
Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 11:00 pm
Местоположение: eeeeeeeeeeeeeeee

Мнениеот Charger92BG » Нед Яну 20, 2008 1:16 pm

brotalen55 написа:az karam s 720mm i mi e mnogo udobno ;)


Аз пък с 640, ма някой да ни е питал ? :(!:

П.С.пиши на кирилица
Charger92BG
 
Мнения: 1113
Рейтинг: 1327
Регистриран на: Пет Юли 28, 2006 11:00 pm
Местоположение: София

Мнениеот Antares » Нед Яну 20, 2008 1:20 pm

Преди да ви е насмотал за пълните глупости чичо ви did...
Системата с лоста е доста елементарна. За сметка на по-голям път - печелиш сила.
Съотношението между силата приложена в единия край на лоста и тази, която лоста прилага в другия си край е равна на съотношението на дължините.

F1 _______r1________ _____r2______ F2
...................................../\

F1=r2
F2 r1

или F1.r1 = F2.r2

За това, по-голямото кормило представлява по-голям лост - въртиш го с по-голяма дъга, но прилагаш по-голяма сила върху приложната точка, а именно - гумата.

did, моля те - коригирай ми терминологията и допуснатите грешки, че...
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот ACID BURN » Нед Яну 20, 2008 1:24 pm

Аз мисля, че на всеки стана ясно за какво става въпрос :) .Има хиляди начини да го изразиш тоя закон. :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот mirelay » Нед Яну 20, 2008 1:27 pm

Приложната точка на силата е там където държиш кормилото.Като завиваш чрез двоицата сили създаваш момент.За един и същи момент с по дългото кормило ти трябва по малко сила,но работата която трябва да извършиш горе-долу се запазва,защото преместването се увеличава.
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот venci » Нед Яну 20, 2008 2:35 pm

ей ако имам проблеми с физиката , ще питам Вас :) като гледам мн я разбирате :D и пак мерси за отговорите :beer:
Аватар
venci
 
Мнения: 151
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Яну 20, 2008 12:11 am
Местоположение: Сопот

Мнениеот F1-MAN » Нед Яну 20, 2008 3:13 pm

Аз предлагам сега да изчислим колко дебел лост(и от какъв материал) ще ни трябва, за да наклоним оста на въртене на Земята с още 5 градуса. За опорна точка ще използваме Луната, силата ще бъде прилагана от Юпитер. Въртенето на Луната около Земята се пренебрегва, тъй като силата ще се прилага за време dt. В задачата трябва да се отчетат силите, които възникват при въртене на Земята около оста й, иначе става много лесно.
Не нося отговорност ако някоя от планетите пострада при експеримента.

По темата, карах много време с 720 мм кормило и си мислех, че ми е удобно, сега съм със 660мм и ми е по-удобно, нищо съм голям и широк. Сегашната лапа обаче ми е по-дълга. За мен дължината и вида на кормилото е нещо доста индивидуално, зависещо от предпочитанията на човека, велосипеда, стила. Всичките теоритични работи в крайна сметка нямат смисъл ако не ти пасва...
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот outfaced » Нед Яну 20, 2008 4:54 pm

За мен дължината и вида на кормилото е нещо доста индивидуално...


пък после има и издигане и ъгъл на извивката ... :bigeyes:
въобще засукана работа
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Яну 20, 2008 5:29 pm

Като гледам са ти отговорили на въпроса.Просто си направи сметка как ще караш и от там си вади изводи колко да ти е дълго кормилото. Колкото е по хард стилът ти толкова по дълго го остави. Най добре не бързай, а пробвай на приятели колелетата за да го усетиш. При всеки е индивидуално.Ако това което си писал е вярно, че си от Сопот, то май ще ти трябва най дългото кормило.
Последна промяна Silvestroff Gabrovo на Нед Яну 20, 2008 5:33 pm, променена общо 1 път
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот F1-MAN » Нед Яну 20, 2008 5:29 pm

outfaced написа:
За мен дължината и вида на кормилото е нещо доста индивидуално...


пък после има и издигане и ъгъл на извивката ... :bigeyes:
въобще засукана работа


"Вида" в случая включваше тези работи :)

То още по-после идва рамка по поръчка, курбели, чиято дължина завършва на .5мм, седалка, излята по дупето.... ;)
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот fefooo » Нед Яну 20, 2008 6:18 pm

Antares написа: За сметка на по-голям път - печелиш сила.

Е тфа попринцип е основно правило в механиката ;)
А по темата, най-добре прецени какво ще караш, но тъй като си от Сопот(евала батка!) се досещам. Естествено от важност е колко си дълъг, широкоплещест и т.н. .Най добре вземи по дългичко, а ако ти е супер неудобно, можеш да го резнеш(хаха не сам естествено, ще го дадеш някъде). Аз съм със 620, и не мога да понасям дълги кормила, но мисля да мина на 640 (има един модел на powertools)
Изображение
Аватар
fefooo
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Чет Юни 14, 2007 10:21 pm
Местоположение: Варнъ

Мнениеот Kitolino » Нед Яну 20, 2008 6:50 pm

ochmi написа:800mm е кормилото ;)

А ако ти предложат 1метър кормило, ще го вземеш ли?
Явно ще се навиеш на секундата, понеже управлението би трябвало да стане по-прецизно, но се замисли ако си висок примерно 1.80, това означава, че трябва да си на 20-30см от кормилото, което допълнително ще пренесе тегло на предницата => ще забиеш нослето някъде в дерето...

Тез съвети са абсолютно безпочвени, нито знаеш човека какъв стил кара, нито му знаеш телосложението, а вече и точен размер му препоръча, брех... :(!:
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот argon » Пет Фев 08, 2008 6:22 pm

Наистина, както са ти казали и по-горе е твърде индивидуално :) Но аз не бих изолирал кормилото, като отделен елемент. Щом питаш, колко да е дълго кормилото, вероятно по-късно би попитал колко да е дълга лапата и с какво издигане да бъде. Едно и също кормило би имало съвсем различно поведение с 4см. лапа и с 8см. Аз преди време имах точно същата дилема и умувах много. Покарах малко колела на приятели, попрочетох статийки, поразгледах готови модели, поговорих с продавачи и накрая прецених за моя стил на каране и за моя ръст, какво ми е най удобно:) Но мисълта ми беше, като гледаш за кормило, гледай и с каква дължина и издигане е лапата, с която е монтирано, защото е толкова важно колкото и дължината на самото кормилото.И те съветвам какъвто и стил да караш, все пак не взимай 800мм кормило с 12см лапа :beer:
Like Steven Segal I'm hard to kill....
Аватар
argon
 
Мнения: 492
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 2:33 pm

Мнениеот Sharky™ » Съб Фев 09, 2008 5:23 pm

700мм
Sharky™
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1222
Регистриран на: Нед Яну 20, 2008 9:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот mitakaman » Съб Фев 09, 2008 5:39 pm

argon написа:И те съветвам какъвто и стил да караш, все пак не взимай 800мм кормило с 12см лапа :beer:

И все пак гледай да не те чуе някой който кара траял ;)
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта