Проблем с Boxxer

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с Boxxer

Мнениеот CRAZY RIDER » Чет Яну 17, 2008 1:19 pm

Днес реших да сменя едната жълта пружина с сребриста,и след като извадих жълтата и сложих другата натиснах да видя как е,и забелязах,че по хоботите остава видим слой масло :bigeyes:
Някакви идеи на какво се дължи това и как мога да го оправая ? :dunno: :crap:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Re: Проблем с Boxxer

Мнениеот bikerider » Чет Яну 17, 2008 1:24 pm

Питах слона ама той не знае какво е хобот на вилка... :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Проблем с Boxxer

Мнениеот CRAZY RIDER » Чет Яну 17, 2008 1:39 pm

bikerider написа:Питах слона ама той не знае какво е хобот на вилка... :dunno:


:rofl: :D
Да кажем "тръбите" който влизат :D

Сори ама незнам как им се казва :V:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот MIRO A » Чет Яну 17, 2008 1:45 pm

Провери уплътнения и т.н. При сглобяването може да не си направил нещо като хората.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот CRAZY RIDER » Чет Яну 17, 2008 1:47 pm

Аз не съм я разглабял,че да има нещо,просто отвих тапата смених пружините и това е. :)
А пък семерингите са чисто нови,пък и тях не съм ги пипал. :dunno:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот bikerider » Чет Яну 17, 2008 1:49 pm

Праховите семеринги обикновено се смазват с гресчица, която се втечнява при работа и излишната излиза навън. Изчакай няколко карания - бърши това отвън и ако спре, значи е от това. Ако не спре, значи има нужда от профилактика, но щом семерингите са нови, не би трябвало да е такъв случая.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот CRAZY RIDER » Чет Яну 17, 2008 2:02 pm

А възможно ли е маслото да е в повече и при Buttom Out да избива от семеринга,защото видя малко жега,а незнам какво количество масло и е налято ?
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот RAM-FR » Чет Яну 17, 2008 2:14 pm

Ъъъ... от коя страна ти "тече" защото в лявата почти няма масло (30 мл)... ако е от дясната и е в повече то ще си излезне ....
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Чет Яну 17, 2008 2:17 pm

RAM-FR написа:Ъъъ... от коя страна ти "тече" защото в лявата почти няма масло (30 мл)... ако е от дясната и е в повече то ще си излезне ....

Ако има компресия от другата страна може да тече и от там ;)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот CRAZY RIDER » Чет Яну 17, 2008 2:20 pm

От лявата всичко е ок.
От дясната обаче направоооо... много масло излиза.
Преди да сменя пружината не течеше,от както сложих пружината започна,хем пак сложих жълтата (оригиналната към него си) :dunno:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот Teodor40 » Чет Яну 17, 2008 2:37 pm

Ако не те мързи отвинти тапата отгоре и излей маското. За боксерите, до 2005 с 203мм ход, количеството трябва да е 180мл при ребаунда. По-новите модели вече са с по-малко масло и ще трябва да видиш в нета колко точно е. Според мен, като си ударил до долу с по-меката пружина, и ако нещо не е били добре наместено след профилактиката, може да се е ебнало.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот RAM-FR » Чет Яну 17, 2008 2:38 pm

То ще е до време споко :) .... БТВ за какъв бохер става въпрос ?!
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот CRAZY RIDER » Чет Яну 17, 2008 2:41 pm

Малеее срам ме да кажа :D
World Cup 02 (Sve3) :D
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот RAM-FR » Чет Яну 17, 2008 2:47 pm

и каква сребърна прожина си му сложил ... като той е с 2 и тази сребърна (ако е от 06-07) е доста по-твърда от колкото жълтата от твоя
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sve3 » Чет Яну 17, 2008 3:28 pm

Дебилите дето са го "правили" след като им го продадох толкова са го сговнясали , че НЕ може повече...сменяме семеринзи (как точно са ги сменили не знам...ама 99% е било некадърно) пребоядисвали са го...някви карантий от вътре са слагали... (конкретно знам, че няква гума от Сънтур са сложили...) Занеси боксера на Теко да го види и не се занимавай да го правиш ти! :) :beer: УСПЕХ и всичко добро! :) Боксерчето е супер, карай си го със здраве! :)
Аватар
Sve3
 
Мнения: 202
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 12:55 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот MAN6 » Чет Яну 17, 2008 5:25 pm

ми не е задължително да са сменени некадърно...
при положение че едната тръба има ужасна вдлъбнатина с деруги не виждам какво искате от семеринзите :) ясно е че скоро след смяната(като поработи) ще протече вилката :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Sve3 » Чет Яну 17, 2008 9:17 pm

MAN6 написа:ми не е задължително да са сменени некадърно...
при положение че едната тръба има ужасна вдлъбнатина с деруги не виждам какво искате от семеринзите :) ясно е че скоро след смяната(като поработи) ще протече вилката :)


MAN6, тук си прав, но със старите семеринги не съм имал теч с ВИДИМ слой масло...А тези са нови и колкото и да е деругата (ако е тази, за която си мисля) не би следвало да тече обилно ако са монтирани правилно... :beer: :agree:

@Crazy Rider : Като го оправиш би ли написал в темата, какъв точно е бил проблемът, защото ми е интересно...ако я изтрият може и на ЛС. Благодаря предварително :) :beer:
Аватар
Sve3
 
Мнения: 202
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 12:55 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Teodor40 » Чет Яну 17, 2008 10:32 pm

По-скоро с новите е нормално да тече повече. Мое мнение де... Маншона да каже каква е истината :)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот MAN6 » Чет Яну 17, 2008 10:39 pm

може и да му е капнало масло от пружината като я е вадил...
предлагам да фърлим боб?? :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот CRAZY RIDER » Съб Яну 19, 2008 7:21 pm

Проблема беше (така ми казаха),че му е било сипано 2пъти повече масло от колкото трябва (не разбирам кво значение има).
Учудващо семерингите са сменени като по учебник :) :agree:

Мерси на всички отзовали се :beer:
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот jivkonik » Нед Яну 20, 2008 5:46 pm

CRAZY RIDER написа:Проблема беше (така ми казаха),че му е било сипано 2пъти повече масло от колкото трябва (не разбирам кво значение има).

Ох, мъка, мъкаааааа....... колко мъка имаааа...... :banghead: :praying: :praying: :praying:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот CRAZY RIDER » Нед Яну 20, 2008 6:18 pm

jivkonik написа:
CRAZY RIDER написа:Проблема беше (така ми казаха),че му е било сипано 2пъти повече масло от колкото трябва (не разбирам кво значение има).

Ох, мъка, мъкаааааа....... колко мъка имаааа...... :banghead: :praying: :praying: :praying:

Добре де,знам,ама все пак не е ли по нормално вместо да се правиш на интересен да ми обясниш... :dunno:

п.п
знам бутни си ми "-" и да приключваме
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело

Мнениеот M1010X » Нед Яну 20, 2008 10:33 pm

Хех, аз мислех да кажа това, което Живко спомена, но се отказах :)

Та, просто е - обемът на вилката (вътре) е някакъв (Х) при разгънато състояние и по-малък (Y) при сгънато (т.е. X>Y). Вилката е сметната за определено количество масло и въздух вътре, защото въздухът се компресира, а маслото - не.
Та, какво се случва, когато си я напълнил по указание на производителя и започнеш да я сгъваш? Маслото заема своя обем (Vo, като X>Y>Vo), но обемът на вилката все повече се приближава към Y, т.е. разликата между Vo и Y намалява със сгъването на вилката. И ето тук се намесва въздухът Va - той през цялото време запълва разликата между тези два обема, но и се свива. Съответно - Vo+Va=X при разгънато и Vo+Va=Y при сгънато състояние (като Vo, X и Y са константи, а Va се мени в определени граници, в зависимост от това колко се компресира въздухът). Тоест, ако я напълниш до горния ръб на тръбите с масло, нали се сещаш дали ще успееш да я сгънеш и 5 мм (hint - не)? Затова и като промениш драстично отношението масло/въздух вътре спрямо това, което е дал производителят, резултатите могат да са два:
1. Да не можеш да я сгънеш повече от някаква стойност - това, при положение, че вилката не изпуска отникъде;
2. Да преодолееш уплътненията и семерингите (например, с деруги на тръбите) и да започнеш да изкарваш масло през тях.

Сега ясно ли е защо RS са казали X ml на крак и не трябва да наливаш дважди повече ;)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот CRAZY RIDER » Нед Яну 20, 2008 10:36 pm

M1010X
Много благодаря :agree:
Един точен и ясен отговор. :beer:

п.п
Вилката я закупих така и не съм предполагал,че може такава глупост.

п.п 2
след малко да изтече времето и ще ти дам "+" :rofl: :D
BikePorn
RAM Bikes
Интелегентна олигофрения !
Аватар
CRAZY RIDER
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 1466
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 8:44 pm
Местоположение: 5-то весело


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта


cron