Проблеми с Formula Oro K18

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 12:22 am

Здравейте! Имам следните два проблема със спирачката си:
1. При леко натискане на лоста (достатъчно, за да почне да спира) се появават адски и нечовешки вибрации - нетърпими са! От какво може да е това? :dunno:
Свалих апарата, за да не би нещо да не е сложен както трябва, но ефект нямаше. Това се появяваше и преди от време на време, но сега е постоянно и е ужасно! :crap:
2. Спирачката ми не спира така, както трябва да спира една Formula K18. Имам чувството, че накладките не захапват с цялата си площ ротора или поне така ми се струва... не знам.
Очаквам помощта ви! Благодаря!
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот People = Shit » Пон Яну 21, 2008 12:28 am

накладките на колко време са ти :)
Изображение
Аватар
People = Shit
 
Мнения: 525
Рейтинг: 1755
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 5:44 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RAM-FR » Пон Яну 21, 2008 12:33 am

Как и колко са затегнати болтовете на диска ?
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 12:53 am

People = Shit написа:накладките на колко време са ти :)

Накладките ми са на 9 месеца минимум, но има хляб в тях ми се струва...
Как и колко са затегнати болтовете на диска ?

Как са затегнати?! :dunno: Колкото мога с ключа. Не знам какво специфично може да има при завиването им :dunno:
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот GECKO » Пон Яну 21, 2008 1:26 am

Ако не захапват с цялата си площ ще усещаш по-мек лоста. Също ако това е така ще има и шумене, но се случва ако за износени на една страна накладките. Може да опиташ да ги обърнеш (да смениш лява с дясна) и да опиташ наново с настройка както следва:

При поставени накладки отхлабваш болтовете м/у апарата и преходника, стискаш лоста и затягаш болтовете преди да си пуснал лоста. Ако продължи... взимаш Comfort накладките за Oro и си джиткаш спокойно :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот fefooo » Пон Яну 21, 2008 10:43 am

Вибрациите, може да са ти от някой изяден болт който захваща преходника за спирачката, или преходника за рамката. Ако е изяден, при интензивно спиране се разхлабва и почва да играе. При мен беше така - все затягах болта и все се разхлабваше...
Изображение
Аватар
fefooo
 
Мнения: 114
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Чет Юни 14, 2007 10:21 pm
Местоположение: Варнъ

Мнениеот SpoileR » Пон Яну 21, 2008 10:59 am

ммм...пък може и диска да е крив... :popcorn:

Но най вероятно накладки...

би трябвало преди тези вибрации да започнат, да се чува скърцане или свирене като спираш...и вече хептем като се износат да стане това... :agree:

Ако е така, значи ясно от какво е...
Страх ме е от СТРЪМНОТО...
Аватар
SpoileR
 
Мнения: 4240
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 4:10 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот chiMol » Пон Яну 21, 2008 11:55 am

Мини 1 шкурка на накладките .... случва се да има твърди места в феродото и те допринасят за тоя ефект .... също се получава и от прегряване ( изпичане на феродото ) ,провери и за липсващи парчета от феродото,...... ако си я карал в сол също може да е от това ...следва промиване и ще се оправи

но преди тия съмнения провери
Всички болтове
настройка на спирачка


Успех
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот did » Пон Яну 21, 2008 11:58 am

RunningWild написа:Как са затегнати?! :dunno: Колкото мога с ключа. Не знам какво специфично може да има при завиването им :dunno:

Това е едно от местата, където болтовете ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се завиват с динамометричен ключ, спазвайки точно предписанията на производителя. Не случайно тези болтове НЕ СА със стандартен шестогран (поне моите не са).

Най-вероятно не са ти в ред накладките, но това е форумен шаманизъм. Докато не се види, не може да се каже 100%.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 5:47 pm

Благодаря адски много на всички за сериозното отношение към въпроса ми! :agree: :beer: Свалих цялата спирачка, сложих и завих както трябва всичко, но проблема явно не идва от нея, а от вилката ми :crap: (PIKE SL) Вибрациите идват точно от нея, няма логика да е от накладките или ротора (ротора е идеално прав, накладките обхващат с целия си обем ротора, накладките са пълни със живот...).
Сега ще отворя чашките да видя дали няма проблем с тях (много се надявам да е в тях проблема) и ако и там всичко е наред - жалко за вилката... :V:
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Teodor40 » Пон Яну 21, 2008 5:57 pm

RunningWild написа:Благодаря адски много на всички за сериозното отношение към въпроса ми! :agree: :beer: Свалих цялата спирачка, сложих и завих както трябва всичко, но проблема явно не идва от нея, а от вилката ми :crap: (PIKE SL) Вибрациите идват точно от нея, няма логика да е от накладките или ротора (ротора е идеално прав, накладките обхващат с целия си обем ротора, накладките са пълни със живот...).
Сега ще отворя чашките да видя дали няма проблем с тях (много се надявам да е в тях проблема) и ако и там всичко е наред - жалко за вилката... :V:


Е позагледай се малко по-внимателно от къде ти идва проблема. То накрая да не излезе, че е от задната спирачка :D
Иначе Дид с този динамометричен ключ ме закла! :rofl: :agree:
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот did » Пон Яну 21, 2008 5:59 pm

Teodor40 написа:Иначе Дид с този динамометричен ключ ме закла! :rofl: :agree:


Съмняваш ли се, че неравномерно затегнати болтове могат да предизвикат проблем?

Кое точно му е смешното на затягането с динамометричен ключ?

ЕДИТ:
Ако някой ден реша да те коля, няма да използвам динамометричен ключ, а нещо по-остро, щот съм хуманист. Повервай ми!
Последна промяна did на Пон Яну 21, 2008 6:13 pm, променена общо 1 път
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот MIRO A » Пон Яну 21, 2008 6:00 pm

Трябва да внимаваш с големината на диска все пак всяка вилка има лимит.
Live free or die trying
Аватар
MIRO A
 
Мнения: 777
Рейтинг: 971
Регистриран на: Вто Окт 09, 2007 5:15 pm
Местоположение: София

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 6:01 pm

MIRO A написа:Трябва да внимаваш с големината на диска все пак всяка вилка има лимит.

Със 180мм ротор съм, а Пайка си плаче за 203 :dunno:
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 6:05 pm

Teodor40 написа:Е позагледай се малко по-внимателно от къде ти идва проблема. То накрая да не излезе, че е от задната спирачка :D
Иначе Дид с този динамометричен ключ ме закла! :rofl: :agree:

Позагледахме се заедно с Ozzie... Все още не е сигурно откъде идва проблема, на мен ми се стори, че идва от спирачката... :dunno:
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Teodor40 » Пон Яну 21, 2008 6:25 pm

did написа:
Teodor40 написа:Иначе Дид с този динамометричен ключ ме закла! :rofl: :agree:


Съмняваш ли се, че неравномерно затегнати болтове могат да предизвикат проблем?

Кое точно му е смешното на затягането с динамометричен ключ?

ЕДИТ:
Ако някой ден реша да те коля, няма да използвам динамометричен ключ, а нещо по-остро, щот съм хуманист. Повервай ми!


Ако натегнеш добре и обездвижиш, не мисля, че ще имаш грижи. Кофти е, ако скъсаш болта, но това трябва да си ебахти изрода или да позваш ключ с доста, доста дълго рамо.
По темата, луфта в чашките се проверява много лесно. Слагаш ръката на чашките, натискаш спирачката и буташ напред, назад. Ако има приплъзване при тях, значи е там проблема. По същият начин можеш да видиш за луфт на вилката, като сложиш ръка м/у тръбите и арката и друг натиска напред, назад. Иначе 203 ротор може да пише, че позволява, но дали с тази спирачка? Доста си е мощна и не виждам голям смисъл, освен ако не правиш дълги,стръмни пускания без почивка и ти прегрява. Успех :)

П.С. Не съм виждал никъде по сервизите за колелета да ползват динамомертичен ключ. Не е изключено, но явно ще да е голяма рядкост.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот did » Пон Яну 21, 2008 6:41 pm

Teodor40 написа:П.С. Не съм виждал никъде по сервизите за колелета да ползват динамомертичен ключ. Не е изключено, но явно ще да е голяма рядкост.

Янво сервизът, в който ходя отвреме навреме, спада към графата "особено голяма рядкост", щото правят почти всичко с динамометрични ключове.

Както и да е. Това няма отношение към основната тема с вибриращата спирачка.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chiMol » Пон Яну 21, 2008 6:49 pm

от вилката е съмнително да е , защото ако е от нея тръбва да има луф в ботушите, който би трябвало да усетиш ..... за чашките се отнася същото

аз бих тествал с някъква др спирачка за да се убедя че не е от вилката ... и се пак опитай да измиеш диска и накладките....
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот RAM-FR » Пон Яну 21, 2008 6:51 pm

did написа:
Teodor40 написа:П.С. Не съм виждал никъде по сервизите за колелета да ползват динамомертичен ключ. Не е изключено, но явно ще да е голяма рядкост.

Янво сервизът, в който ходя отвреме навреме, спада към графата "особено голяма рядкост", щото правят почти всичко с динамометрични ключове.


Отново пропускаш една много голяма подробност.... ТОВА Е БЪЛГАРИЯ

Не виждам как вибрациите ще идват от вилката .... Постоянно ли вибрира или само когато натиснеш спирачката ?
Провери болтовете на диска.
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 6:57 pm

RAM-FR написа:Не виждам как вибрациите ще идват от вилката .... Постоянно ли вибрира или само когато натиснеш спирачката ?
Провери болтовете на диска.

Само когато стисна спирачката... почва да се тресе всичко и то видимо, не само на усещане :bigeyes: ЛУФТ НЯМА НИКЪДЕ! Точно затова съм :bigeyes:
Едит: Утре ще сложим друга спирачка и ще видим...
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Пон Яну 21, 2008 8:06 pm

RAM-FR написа:
did написа:
Teodor40 написа:П.С. Не съм виждал никъде по сервизите за колелета да ползват динамомертичен ключ. Не е изключено, но явно ще да е голяма рядкост.

Янво сервизът, в който ходя отвреме навреме, спада към графата "особено голяма рядкост", щото правят почти всичко с динамометрични ключове.

Отново пропускаш една много голяма подробност.... ТОВА Е БЪЛГАРИЯ

ами... щом така стоят нещата, ще трябва да си донеса и ползвам моя си динамометричен ключ от германия. толкова по-зле за "сервизите".
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Krismars » Пон Яну 21, 2008 8:11 pm

От спирачката е, Велизар и с неговото оро имаше същия проблем, аз с мойта задната бб5-ца и аз постигам този ефект, като я разглобих, сложих диска наново, изчистих накладките и диска, проблема изчезна :)
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот RunningWild » Пон Яну 21, 2008 9:16 pm

Krismars написа:От спирачката е, Велизар и с неговото оро имаше същия проблем, аз с мойта задната бб5-ца и аз постигам този ефект, като я разглобих, сложих диска наново, изчистих накладките и диска, проблема изчезна :)

И... извода е... Formula яко SUX! :(!:
We are prisoners of our time... But we are still alive... Fight for the freedom, Fight for the right... We are RUNNING WILD!
Аватар
RunningWild
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1278
Регистриран на: Съб Май 27, 2006 1:58 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот People = Shit » Пон Яну 21, 2008 9:32 pm

RunningWild написа:
Krismars написа:От спирачката е, Велизар и с неговото оро имаше същия проблем, аз с мойта задната бб5-ца и аз постигам този ефект, като я разглобих, сложих диска наново, изчистих накладките и диска, проблема изчезна :)

И... извода е... Formula яко SUX! :(!:


Е айде ся изводи ... ти карай 9 месеца тея накладки без да ги пипнеш, пък искаш и да няма проблеми ...
Изображение
Аватар
People = Shit
 
Мнения: 525
Рейтинг: 1755
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 5:44 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот spirit » Пон Яну 21, 2008 10:47 pm

Видях ,че никой не е споменал ,но вибрации или скърцане се появяват и когато апарата е леко усукан спрямо диска ,т.е. не е успореден на диска.А щом си мислиш ,че може да е от вилката ,погледни главината ,ако не е затегната или има луфт (въпреки ,че силно се съмнявам) мисля ,че може да се получи същия ефект.
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 681
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 21, 2008 11:11 pm

В сряда ще се занимаваме с неговия проблем.
Ще менкаме спирачки, капли, пък дано елиминираме проблема.
До тогава всичко си остава в сферата на догадките. Факт е, че всичко е стегнато много добре. Има един минимален луфт в главината (WTB на Admin старата капла), но е много минимален за тресенето което се получава. :splat:
Хайде лека ви нощ, че ме мързи да търся специалната тема...
Хъм, ако я намеря, ще взема да я направя "Важна". :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот TheUndertaker » Вто Яну 22, 2008 9:15 am

от това което си писал се сещам за няколко варианта

- Диск .... с какъв диск караш ....
- Накладките сигурен ли си ,че не са износени ?
- Под ъгъл ли е апарата спрямо диска ....

За да има вибрация долу при затегнати диск и апарат ... явно накладките не са ок :) и дрънкотиш.
Ако според вас има проблем със сприачката ... имате ми кородинатите може да я пратите да я погледнем ако е в гаранция :)


относно динамометричните неща .... тъй като сме в БГ ... всяко монтиране на продукт при който не са спазени предписанията на производителя води до отпадане на гаранцията ... та незнам :) .. кое как си стягате дали вие сервиз и тнт ....
Време е да се замислите за някои неща колеги :)
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Вто Яну 22, 2008 10:13 am

Te "колегите" щом досега не са си купили динамометрични ключове...

@Running Wild: освен самото затягане има още два неочевидни момента при монтажа на ротор. Единия е обирането на хлабината на ротора спрямо болтовете, а втория е реда на затягане, който аз считам за важен (135246 например). Дано ти помогне, ако е от това де...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот chrome » Вто Яну 22, 2008 10:45 am

TheUndertaker написа:от това което си писал се сещам за няколко варианта

- Диск .... с какъв диск караш ....
- Накладките сигурен ли си ,че не са износени ?
- Под ъгъл ли е апарата спрямо диска ....

За да има вибрация долу при затегнати диск и апарат ... явно накладките не са ок :) и дрънкотиш.
Ако според вас има проблем със сприачката ... имате ми кородинатите може да я пратите да я погледнем ако е в гаранция :)


относно динамометричните неща .... тъй като сме в БГ ... всяко монтиране на продукт при който не са спазени предписанията на производителя води до отпадане на гаранцията ... та незнам :) .. кое как си стягате дали вие сервиз и тнт ....
Време е да се замислите за някои неща колеги :)


абе майна виж сега те момчетата пишат че в сряда ще продължават с нищенето на проблема така че остави ги да си нищят...

по отношение на динамометричните неща и това че сме в бг...по-добре да не се прави всеки на светец или да е готов да си поеме отговорноста... веднага казвам за какво става дума, аз примерно имам динамометричен ключ в "моя" си шоп, може би са единици в бг магазините които имат но колкото толкова, обаче проблема е друг ако вие държите на това вашите неща да се продават както трябва и държите на някви гаранционни условия защо тогава работите и с магазини/сервизи които знаете че нямат условията най-общо казано да
ги спазят? това че на теб нещата ти се иска да се случват по някъв нормален начин е хубаво, обаче знаеш че не всичко зависи от теб.

относно монтажа на спирачка и ротор като тази мога да кажа че посмъртно няма да тръгна да я монтирам с динамометричен ключ...по немско не знам как е, може и да ги е страх да се доверят само на ръцете си и усещанията си защото ако случайно прецакат нещо някой наистина ще им потърси отговорност, така че този ключ при нас влиза в употреба при монтаж на нещо наистина "високотехнологично" или там където наистина има смисъл...
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TheUndertaker » Вто Яну 22, 2008 12:05 pm

Дълъг бъркаш някои неща ... ако говориш за моите неща те са готов продукт който е готов за монтаж. Какво значние има къде се продава продукта. Ако изхождаш от позицията ,че където се продава се монтира ... може и да се съглася с теб. Но не винаги е така мисля ,че си наясно.
Нещо не се сешам за сервизи/магазини които са чак толкова зле и купуват от фирмата за която работя подобни компоненти. И каква отговорност ? Когато закупиш продукт Х той си върви с упътване и тн ... там изрично е описано при какви условия гаранцията на продукта важи , а и как се монтира. От новия сезон всичките ни продукти ще са с такива неща на БГ .. което ще елиминира "не разбирам английски" ... Относно оторизирани сервизи , на продуктите които се дистрибутират от фирмата за която работя .. Аз лично не зная да има такива освен локалния във фабриката. Нито си спомням да съм оторизирал магазин за това да извършва гаранционни ремонти на тези продукти.
Това че има магазини, МАГАЗИНИ и МАГазини е продиктувано от пазара и тнт ... скоро част от тези субекти ще изчезнат ... и някои неща дай боже се нормализират.
Ако имаш друго какво да ми кажеш имаш ми кородинатите може да го коментираме не тук и да спамим на човека темата.
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта