Проблеми с Formula Oro K18

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот M1010X » Пон Яну 28, 2008 3:01 pm

Да, разбрах... Сигурно причината е повечко шайби на болта, който прикрепя апарата към преходника.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 28, 2008 3:40 pm

За конкретната спирачка- между апарата и преходника няма никакви шайби. Проблема, че не контактуват накладките изцяло с ротора може би се дължи на ушите на вилката- RS Pike. Май ги водеха "BOXXER" стандарт.
:dunno:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот TheUndertaker » Пон Яну 28, 2008 4:24 pm

RunningWild написа:Така... проблемът е решен! Установих от къде идваше той :)
Значи... понеже ротора е къдрав (Formula 180), когато минава през накладките той надира накладката и се получава едно каналче. Когато стане по-дълбоко, почва да вибрира, което е доста тъпо. Изшкурих накладките до толкова, че да изчезне канала и сега проблема го няма. И така ще е до другия път... Явно ще трябва да си купя кръгъл (некъдрав) ротор ;)


Канала не се образува от това че ротора е шарен ..... канали се образуват от други неща ...
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот M1010X » Пон Яну 28, 2008 4:27 pm

Би ли споделил, че вече ми стана интересно от технологична гледна точка :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Яну 28, 2008 5:05 pm

M1010X написа:@did - да разбирам, че има някаква площ от накладката, която в нито един момент от въртенето на диска не го покрива, тъй ли?


А защо мислиш, че има такава площ? Защото ако има, то е явно при конкретната спирачка. Иначе би трябвало всички такива спирачки да вибрират, а и аз не съм чувал досега за такова масово явление... :dunno:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот M1010X » Пон Яну 28, 2008 5:20 pm

@bikerider - би имало, ако апаратът е прекалено отдалечен от преходника.

Подробно - ако приемем, че полезната площ на диска (тази, която контактува с накладките) може да се приеме с приближение на две окръжности с някаква заключена между тях площ F, в идеалния случай накладката трябва да попада в тази площ - т.е. между външната и вътрешната окръжност. Ако обаче по една или друга причина апаратът е изнесен повече от необходимото към външната окръжност, то накладката ще попада както върху площта F от диска, така и извън него. Би следвало просто накладката да се износи неравномерно и в крайна сметка да се стигне до момент, в който двете срещуположни накладки ще опрат една в друга, т.к. дискът е износил тази повърхност, в която той се трие, но онази, която не докосва - не. Ясно е, че и при нормален, и при къдрав диск най-външните точки описват окръжност и не би следвало да има разлика в поведението на спирачката... Но това би било вярно при идеални условия, а именно - накладките да са винаги успоредни на диска. Може би в реалния свят, когато стиснеш спирачката (и вече е налице описаният проблем), накладките се опитват да се съберат в горната си, неизносена част, съответно започват да следват неправилния (от гледната точка на окръжност) контур на диска и започват, образно казано, да "хлопат", което да води до насечено спиране.

Балига... Гробарят загатна, че според него причината не е в това... Нека го чуем :)

П.П. На практика единственото, в което съм сигурен, е че може да си износиш накладките неправилно и съответно поне на теория да намалиш спирачната сила на спирачката си. За насеченото спиране - само гадая.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Яну 28, 2008 5:35 pm

:agree:
Според мен дали ще има следващ път зависи от настройката.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Ozzie » Пон Яну 28, 2008 5:38 pm

А ушите на вилката за който се захваща преходника, не играят ли роля и те в цялото уравнение?
Тези вилки на ROCK SHOX който са с уши по така наречения стандарт "BOXXER" не им ли трябваше и специален преходник?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Пон Яну 28, 2008 5:41 pm

Ozzie написа:Тези вилки на ROCK SHOX който са с уши по така наречения стандарт "BOXXER" не им ли трябваше и специален преходник?

сам си отговори.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот racer4eto_ivo » Пон Яну 28, 2008 7:05 pm

ami mersi za uspokoenieto :) shte q probvam na kavarnenskoto dere(DH) :P


Пиши на кирилица!
racer4eto_ivo
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Нед Яну 27, 2008 7:54 pm
Местоположение: kavarna

Мнениеот kotka12 » Пон Яну 28, 2008 9:43 pm

ако не ме лъже паметта
Пайк и Боксер имат различни преходници
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Admin » Вто Яну 29, 2008 1:19 am

И аз нямам спомен Pike да е с различен от стандартния IS преходник, а и в сайта на SRAM няма такова нещо - пише си само IS, нито дума за Boxxer .
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Яну 29, 2008 10:31 am

Никога не съм имал нито пайк, нито боксер, не ме и интересуват детайлите за ушите им, но съм напълно сигурен, че щом накладките не се трият с цялата си площ в диска, монтажът не е наред.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот imbecile » Вто Яну 29, 2008 11:21 am

Като стана дума за преходника....какъв е той в случая все пак? Още нещо интересно - каналът, издълбан в накладката/ките следва ли окръжността на диска или не? Щото ако не...много ме съмнява това да е правилния преходник и/или имаме кофти монтаж. Поне според мен ключовите точки са три:
1. Натягане на болтовете на диска - неправилното такова би изместило диска спрямо остта и той не би бил перпендикулярен на нея. Накладките се притискат неравномерно в него, усукват го и може от това да се образува каналът и вибрациите. Малко вероятно с малки отклонения, но - нямаше да има ред на затягане ако не беше от значение и този фактор.
2. Преходник - предвид наличието само на два болта и ако приемем, че ушите на вилката и отворите на преходника са ОК, едва ли тук може да се говори за изместване при монтажа. Остава самият преходник да е проблема.
3. Притягане на спирачката към преходника - случвало ми се е да оставя халбината в болтовете малко по голяма от необходимото, от напрежението в маркуча (зависи как е подведен от вилката към caliper-a) спирачката стои малко над преходника, "виси" във въздуха така да се каже с няколко милиметра, стискам я здраво с лостчето, притягам я към преходника и естествено - реглажа е под всякаква критика. Т.е. накладките спрямо диска са успоредни, но цялата спирачка е леко изместена по вертикала спрямо остта - 1мм да е, пак не захапват с цялата си площ. Да не забравяме, че при Oro-то няма шайбички като при Avid и се изисква една идея по-прецизна настройка. За да няма неясноти - ползвам К18 200mm. :agree:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Съб Май 30, 2009 9:08 am

лелееее ... дойде ми и на мен на главата същия мега досаден проблем ... това се не трае направо, сън не ме хваща
Formula Oro K18 ... при мен обаче е отзад. Пробвах до тука какво ли не ...
сменях дискове ... сменях накладки .. чистих всичко ... сменях болтове за затягане на диска ... затягах много - затягах малко - с локтайд, без локтайд ... минах на диска една шкурка 240-320 ... обръщах го наопаки (посоката на въртене) ... проверявах главината - ОК е ... спирчания апарат е правилно поставен, по рамката няма някви проблеми - площадките за преходника са си е гладкофрезовани

нищо не помогна !!! ...

в момента търся графитна грес

ровейки се по форумите се оказа, че разбира се не съм единствения с тоя проблем, но не е като някой да има 100% решение ... но пък налетях на това
http://www.swissstop.ch/SwissStopSilencer.aspx :bigeyes:

иначе хората разправят и за разни медни пасти, с които се мажат накладки и дискове и какви ли не още шаманизми ...
и това каналче , което RunningWild описва в накладките при мен го няма и определено не е това проблема

:banghead:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот veskoz » Съб Май 30, 2009 10:58 am

outfaced написа:...в момента търся графитна грес...


За ? :bigeyes:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Съб Май 30, 2009 11:14 am

veskoz написа:
outfaced написа:...в момента търся графитна грес...


За ? :bigeyes:


това не помня вече къде го прочетох ... в някъв моторджийски форум май ... слага се на гърба на накладките и малко на и около буталата.

Ще ми се да пробвам и нов диск .. ама няма под ръка.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот Ozzie » Съб Май 30, 2009 11:59 am

outfaced написа:в момента търся графитна грес

Най- близката бензиностанция на "Петрол"? Или пък някой магазин за велосипеди?
Имах някъде в къщи такова чудо, но съм я купувал преди много време и вече не помня от къде точно, но със сигурност е от едно от двете посочени места.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот bdz43r » Съб Май 30, 2009 12:20 pm

Не става проста графитна грес, трябва да издържа на високи температури.
И аз имам някаква, но на нея пише до 60°C.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот did » Съб Май 30, 2009 12:23 pm

Владо, аз имам хубава графитна грес, при това - много.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Съб Май 30, 2009 12:48 pm

вчера следобед обиколих де що има магазин за резервни части за коли и мотори в квартала и от 7-8 магазина имаше само в един,но била свършила сутринта :dontknow:
та Митак ще видим на кое ще налетя първо ... на теб или на бензиностанция "петрол" :)
Намерих тука в завода някаква силиконова - до 200градуса пик и 150 градуса постоянно пише ... ама знам ли я
препоръчваха ми и литиева от магазините ... абе голяма сага :lol:

макар, че честно казано не залагм някакви особенни надежди и в тоя метод

най вероятно е куп от прични водещи до някъв гаден резонанс, който усилва иначе нормалните вибрации
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот NovemberCharlie » Съб Май 30, 2009 1:18 pm

Чувал съм (но не съм пробвал), че има вариант да се сложи между накладката и буталото капка термоустойчив силикон.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот imbecile » Съб Май 30, 2009 1:34 pm

Постът не важи, имах съмнения по отношение фрезоването на ушите на рамката, човека си е написал обаче че е направено :agree: Въпреки това лиспата на шайби както при Авид изисква перфектно подравняване на системата апарат/преходник спрямо рамката/диска. Иначе симфониите са неизбежни :)
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Съб Май 30, 2009 1:46 pm

да не пропускаме и факта, че все пак спирачката си работеше тихо и безотказно вече над 2к километра ... ама кво и стана сега ...
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот Ozzie » Съб Май 30, 2009 10:11 pm

outfaced написа: ... ама кво и стана сега ...

it's her time now :emlaugh:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот TENDER » Нед Май 31, 2009 11:34 am

@outfaced
Според мен проблема идва от накладките или диска, или от двете заедно. Виждам че си обърнал внимание и на това,
outfaced написа:сменях дискове ... сменях накладки .. чистих всичко ...


:banghead:
но човек когато е афектиран, възможно е да не обърне внимание на някои детайли. Би ли посочил точно какво направи? Също така имам няколко въпроса:
1)Опита ли с комплекта, преден ротор и накладки, монтирани на задната главина и спирачка?
2)Колко време преди да установиш проблема с вибрациите, не си си карал колелото?
3)Колко време преди да установиш проблема с вибрациите, си си мил колелото на течаща вода?
4)Има ли вероятност, докато си миеш колелото, "невинни" пръски от венците и веригата да попадат върху ротора?

Питам за тези неща, тъй като със спирачките които съм ползвал - Shimano br-m800 и br-m525 съм имал такъв ефек, в съчетание със скърцане при триенето на накладките в ротора, само когато накладките са били замърсени.
Не съм ползвал Formula, но ми се струва невероятно проблема да е предизвикан от кострукивни особености при тях. Конструктивните особености на даден модел/марка могат да окажат влияние само в степента на проява на негативния ефект (вибрациите), затова смятам че причината се крие в накладките и ротора.
Според мен проблема на @RunningWild е бил предизвикан също от замърсен ротор и накладки, а не от канала който се е образувал в накладките. Като е изшкурил накладките за да изравни повърхноста им, е елиминиран и проблема, тъй като е почистил цялата контактна площ на накладките.
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот Climber_69 » Пон Юни 01, 2009 10:59 am

http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml08/08027.html Това има ли нещо общо :dontknow:
Climber_69
 
Мнения: 56
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 5:00 pm

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Пон Юни 01, 2009 11:56 am

@TENDER,
Да разменя пробно предна и задна спирачка ще е следващото ако продължи да нерви ...
Иначе колелото се кара постоянно, мие се постоянно и също така е нормално и да се цапа с какво ли не ... ясно е че мръсен ротор и мръсни накладки са често срещано явление, което също води до скърцане ... но това са и нещата които най лесно се премахват. Ротора се мие, а накладките - така или иначе сложих нови.

Интересното е, че не е почнала да скърца в един конкретен момент. Т.е. това се е появило лека полека, докато стане нервещо често и силно и се стигне до вибриране.

Но ... има някакво развитие - смазването с високотеппературна тефлона грес на и около буталата даде подобрение :) ... поне за няколко кръгчета пред блока не мога да ги накарам да скърцат. Не остава тия дни време обаче да се замъкна до някое спускане, да се види какво става като загреят.


@Climber_69 , това пък от къде го изрови ...
такива неща идващи от САЩ трябва да се четат по малко друг начин. Ако си запознат с тяхното законодателство, ще знаеш защо.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Пон Юни 01, 2009 8:16 pm

aaaaaaa пак скърца м*** * ** *** ***** :banghead: :sniper: :fire: :censore: :qright:

като загрее спира обаче :bigeyes:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с Formula Oro K18

Мнениеот outfaced » Пет Окт 16, 2009 12:34 pm

за сведение на народа ... да се знае ...

След като се тества смяна едно по дедно на абсолютно всичко по системата - спирачка (пак с ОРО), диск (2 вида), капла (2 вида), болтове за диска, накладки, преходник и въпреки това продължава малко или много да скърца във всеки един от случаите, остава единствения извод, че е виновна рамката и поради някакво идиостко стечение на обстоятелстава системата изпада в резонанс.
Не съм се занимавал да тествам с друга марка спирачки само ...

Та тва е положението ... ще ви скърцам :lol:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта


cron