Настройване на предна вилка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Настройване на предна вилка

Мнениеот boston » Пет Фев 15, 2008 5:40 pm

Купих си ново колело на което всичко е настроено фабрично. Направи ми само впечатление, че когато въртя кормилото се усеща самото лагеруване с леко задържане. То ез,- предната вилка не се върти свободно от тежеста си, а трябва с лек натиск да промениш посоката. Така ли е и при вас, или трябва да охлабя малко чашките, които натискат сепараторите.
Аватар
boston
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Фев 15, 2008 5:24 pm

Мнениеот teoROAD » Пет Фев 15, 2008 5:43 pm

Кажи какво ти е колелото oversize ли е ? Това е важно
teoROAD
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Вто Фев 05, 2008 8:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот boston » Пет Фев 15, 2008 5:45 pm

teoROAD написа:Кажи какво ти е колелото oversize ли е ? Това е важно


Отвори - http://www.raleigh-bg.com/catalog/produ ... ucts_id=40
Аватар
boston
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Фев 15, 2008 5:24 pm

Мнениеот chiMol » Пет Фев 15, 2008 5:48 pm

При ОВЪРСАЙЗ развиваш болтовете на лапата притягаш(в твоя случай отпускаш) затягаш лапата .....

При Нормал на резба отвиваш кантрата нагласяш конусната ш контираш обратно .....

По добре отиди в сервиз ,ако не си гледал как се прави... гледай 1 пот после ще знаеш.


:agree:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот boston » Пет Фев 15, 2008 5:53 pm

chiMol написа:При ОВЪРСАЙЗ развиваш болтовете на лапата притягаш(в твоя случай отпускаш) затягаш лапата .....

При Нормал на резба отвиваш кантрата нагласяш конусната ш контираш обратно .....

По добре отиди в сервиз ,ако не си гледал как се прави... гледай 1 пот после ще знаеш.


:agree:


Значи ако си ме разбрал правилно - Като наклоня на ляво или дясно колелото, кормило си седи в същото положение, и трябва с лек натиск да се отклони като при натискането се усеща леко прескачане на съчма. Усеща се самото лагеруване.
Аватар
boston
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Фев 15, 2008 5:24 pm

Мнениеот teoROAD » Пет Фев 15, 2008 5:55 pm

Като гледам е NORMAL size 1". Не мога да съм ти полезна не съм виждала как става на normal size ,но мисля че трябваха някъкви инструменти освен стандартен шестограм.
teoROAD
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Вто Фев 05, 2008 8:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот boston » Пет Фев 15, 2008 5:56 pm

teoROAD написа:Като гледам е NORMAL size 1". Не мога да съм ти полезна не съм виждала как става на normal size ,но мисля че трябваха някъкви инструменти освен стандартен шестограм.


Значи трябва да се разхлаби за да се върти кормилото съвсем свободно.
Аватар
boston
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Фев 15, 2008 5:24 pm

Мнениеот chiMol » Пет Фев 15, 2008 6:04 pm

Като гледам колелото си представям с какви чашки от 2.50 е сглобено не бих се учудил ако разтегнеш да не задържа лагера след малко каране да ти отвори луфт и да се налага да го стягаш обратно ..... иначе да като го охлабиш "губиш" задържането и ако не си внимателен при охлабването "печелиш" луфт...

дано не съм те объркал :popcorn:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот boston » Пет Фев 15, 2008 6:15 pm

chiMol написа:Като гледам колелото си представям с какви чашки от 2.50 е сглобено не бих се учудил ако разтегнеш да не задържа лагера след малко каране да ти отвори луфт и да се налага да го стягаш обратно ..... иначе да като го охлабиш "губиш" задържането и ако не си внимателен при охлабването "печелиш" луфт...

дано не съм те объркал :popcorn:


Приятели благодаря на всички Ви. Мисля да не го пипам и да го карам така, времето ще покаже.
Аватар
boston
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Фев 15, 2008 5:24 pm

Мнениеот teoROAD » Пет Фев 15, 2008 6:22 pm

Вероятно имаш гаранционен сервиз , можеш да отидеш да го погледнат и да те посъветват и те.
teoROAD
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Вто Фев 05, 2008 8:11 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот blizzard » Пет Фев 15, 2008 6:35 pm

Най-добре ще направиш, ако отидеш там, откъдето си купил колелото, и им кажеш какви са ти притесненията. Нормално е да ти помогнат и да не ти вземат никакви пари, защото по принцип кормилото трябва да се върти с минимално усилие. Другият вариант е, ако имаш малко желание да се научиш кое как е по колелото ти и разбираш малко английски, да си решиш проблема сам, следвайки инструкциите тук. Във всеки случай, не е добре да караш с пренатегнати чашки, защото ще се износят бързо и губиш маневреност.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот bobeca » Пет Фев 15, 2008 6:36 pm

Няма страшно!Като излезеш и покараш малко и ще се оправи!Ако не се оправи ходи на сервиз да ти ги отпуснат или сам си го оправи!
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Пет Фев 15, 2008 8:57 pm

bobeca написа:Няма страшно!Като излезеш и покараш малко и ще се оправи!Ако не се оправи ходи на сервиз да ти ги отпуснат или сам си го оправи!

Стига бе, кави са тия некомпетентни мнения! Бобец, и ти ли бе човек :)
Как ще го кара така? Лагерите с тия евтини чашки ще заминат за нула време. Да не говорим, че го вкарвате в терминология човека, а той за пръв път хваща едва ли не колело.
Значи, развинтва се еда голяма гайка, която не е направена за ключ, а е награпавена. Едно време, кога имах подобно колело, замотавах един парцал върху въпросната гайка и с тръбен ключ правех нужнте корекции. Целта на занятието е, да няма осезаем луфт и кормилото да ти се върти свободно, достатъчно, че като повдигнеш колелото и го наклониш, да се извърти само от тежестта си. Моят съвет иначе също е да отидеш в гаранционния сервиз.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот bobeca » Пет Фев 15, 2008 9:28 pm

Teodor40 написа:
bobeca написа:Няма страшно!Като излезеш и покараш малко и ще се оправи!Ако не се оправи ходи на сервиз да ти ги отпуснат или сам си го оправи!

Стига бе, кави са тия некомпетентни мнения! Бобец, и ти ли бе човек :)
Как ще го кара така? Лагерите с тия евтини чашки ще заминат за нула време. Да не говорим, че го вкарвате в терминология човека, а той за пръв път хваща едва ли не колело.
Значи, развинтва се еда голяма гайка, която не е направена за ключ, а е награпавена. Едно време, кога имах подобно колело, замотавах един парцал върху въпросната гайка и с тръбен ключ правех нужнте корекции. Целта на занятието е, да няма осезаем луфт и кормилото да ти се върти свободно, достатъчно, че като повдигнеш колелото и го наклониш, да се извърти само от тежестта си. Моят съвет иначе също е да отидеш в гаранционния сервиз.

Виждал съм и съм усещал, как на ново колело се отпускат!Той волана може да си го върти(може да завива) до колкото разбрах, но е по-трудно!Незнам защо става така, може би чашките влизат по-добре или аз незнам защо, но понякога така се случва!Иначе ако сам извършваш "операцията", можеш да използваш френски ключ за да хванеш грапавата, кръгла гайка.После затягаш двете гайки здраво (двете ги затягаш една към друга така че да са като контра) без да има луфт при челото и да се движи свободно кормилото.Ако отидеш сега на сервиз и видиш как става, и ако после ти се разхлабят ще имаш повече знания как става и ще можеш сам да си ги затегнеш!

:offtopic:
Teodor40, потъвам ли в блатото? :rofl:
:offtopic:
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта