Избор на заден дерейльор

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 24, 2004 11:59 am

това е твой проблем - аз лично познавам доста такива хора тук.
Знам също, че извън България където се кара наистина сериозно XC и FR с малки плочи отпред, това е съвсем обичайна практика заради издръжливостта на шосейните касети.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 24, 2004 12:04 pm

[quote="KiZZo"]

А какво ще кажете за употребата на шосейни обтегачи - Ultegra, Dura Ace за MTB? Вече на няколко места видях такива препоръки и се зачудих ...?
[/quote]


Еми какво да ти кажа - колела като [url=http://www.canfieldbrothers.com/Formula1.htm]CanfieldF1[/url] се предлагат с DuraAce.
Практиката е масова особено при колелата с две плочи+bash или една плоча с водачи, заради качеството на шосейните обтегачи и разликата между максималните и минималните предавателни числа (колко максимално излишък от верига поема обтегача), която е близка до тази при шосейните.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Съб Сеп 25, 2004 5:45 pm

Не бих казал, че за XC/FR шосейните обтегачи и касети са най-добрия избор. Обтегачите не са пригодени за работа с големите зъбчатки на МТБ касетите, а шосейните въобще нямат такива, което лишава карача от ценни предавки за катерене. Обтегачите трудно поемат големи разлики в обтягането на веригата (MTB касети, окачвания със силно нарастваща дължина на chainstay-а при сгъване) заради късото си рамо. Използват се главно за DH race, 4x, street/DJ и trials (но не чак масово). Предимството им при DH и street е късото рамо (по-малка вероятност да се закачи някъде), при 4x - по-малките разлики между зъбчатките в касетата (по-плавно нарастване на предавките при спринтиране), а при trials - леките касети. Според мен обаче при DH е въпрос на късмет къде ще се удари обтегача и дали ще се счупи (отделен е въпроса, че има и MTB обтегачи с късо рамо...), при street е най-добре да се кара singlespeed, а липсата на големи зъбчатки в касетата е голям проблем за всеки, който се придвижва на собствен ход до мястото на каране с една плоча отпред - трябва да се лиши или от лесните предавки за въртене нагоре, или от бързите предавки за въртене надолу. С MTB компоненти нуждата от подобни лишения отпада.

Пак стана як offtopic... :)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот CrZ » Съб Сеп 25, 2004 8:23 pm

поради всичко това дами и господа....бъдещето е в скоростните кутии....всичко да е скрито в рамката та да няма какво да се чупи....а докато това почне да става масово аз ще си карам новата X.9ка....живи и здрави
LIKE A WATER DOWN THE HILL
Аватар
CrZ
 
Мнения: 638
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Чет Мар 04, 2004 2:01 pm
Местоположение: Christmas Island

Мнениеот bikerider » Нед Сеп 26, 2004 4:43 pm

[quote="AgentOrange"]

Не бих казал, че за XC/FR шосейните обтегачи и касети са най-добрия избор. Обтегачите не са пригодени за работа с големите зъбчатки на МТБ касетите, а шосейните въобще нямат такива, което лишава карача от ценни предавки за катерене. Обтегачите трудно поемат големи разлики в обтягането на веригата (MTB касети, окачвания със силно нарастваща дължина на chainstay-а при сгъване) заради късото си рамо. Използват се главно за DH race, 4x, street/DJ и trials (но не чак масово). Предимството им при DH и street е късото рамо (по-малка вероятност да се закачи някъде), при 4x - по-малките разлики между зъбчатките в касетата (по-плавно нарастване на предавките при спринтиране), а при trials - леките касети. Според мен обаче при DH е въпрос на късмет къде ще се удари обтегача и дали ще се счупи (отделен е въпроса, че има и MTB обтегачи с късо рамо...),
[/quote]

Не съм твърдял, че шосейните обтегачи имат предимства в планината за XC - казвах, че ги слагат на FR/DH колела като CanfieldF1. Пак тренираш любимото си занимание да смесваш думите ми! Говорех за шосейните касети и то, че са предпочитани заради издръжливостта си. Хора които карат от много време и са много яки в краката (говоря за реални хора, които познавам), се оправят чудесно с шосейни касети и нагоре, и надолу. Има доста яки хора на света...

[quote="AgentOrange"]
[b]липсата на големи зъбчатки в касетата е голям проблем за всеки[/b], който се придвижва на собствен ход до мястото на каране с една плоча отпред - трябва да се лиши или от лесните предавки за въртене нагоре, или от бързите предавки за въртене надолу.
[/quote]

Е... ако някой иска да кара XC с една плоча отпред... то си е за него...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Нед Сеп 26, 2004 6:14 pm

[quote="bikerider"]

Не съм твърдял, че шосейните обтегачи имат предимства в планината за XC - казвах, че ги слагат на FR/DH колела като CanfieldF1. Пак тренираш любимото си занимание да смесваш думите ми! Говорех за шосейните касети и то, че са предпочитани заради издръжливостта си. Хора които карат от много време и са много яки в краката (говоря за реални хора, които познавам), се оправят чудесно с шосейни касети и нагоре, и надолу. Има доста яки хора на света...
[/quote]


Явно съм се подвел от неясното споменаване на XC в по-предишния ти пост. Издръжливостта на касетите не мога да я коментирам, понеже не съм карал с шосейна такава, но принципно силовото педалиране на тежки предавки води до бързо износване на целия drivetrain, не само на касетата. Иначе, че има яки изроди, способни да карат XC с шосейна касета е ясно... То има и разни, дето карат XC със singlespeed колела, но не е там въпроса.

[quote]
Е... ако някой иска да кара XC с една плоча отпред... то си е за него...
[/quote]


Защо реши, че говоря за XC? С него приключих още в първата 1/3 от поста си, а и според мен споменаването на "придвижване до мястото за каране с една плоча отпред" е достатъчно красноречиво за това за какви стилове става въпрос...
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 27, 2004 10:12 am

[quote="AgentOrange"]
Защо реши, че говоря за XC? С него приключих още в първата 1/3 от поста си, а и според мен споменаването на "придвижване до мястото за каране с една плоча отпред" е достатъчно красноречиво за това за какви стилове става въпрос...
[/quote]


Агенте, ако искаш високи скорости, плочи под 38 зъба на практика не ти вършат работа. Следователно говорим за плочи от 38 зъба и нагоре. Е при такъв drivetrain се върти еднакво трудно - и с планинска касета и с шосейна касета. Нека разгледаме по-благоприятния случай - планинска касета с 34 зъба най-голям венец. Това прави предавателно число 38/34 = ~1. С такова предавателно число няма да стигнеш далече, особено ако караш тежък звяр за скокове и спускане. Та точно това имах предвид. Хора които карат така, като правило са изключения на възраст до 20 (след което бързо издъхват) и можем да ги пренебрегнем. Аз никога и не съм говорил за тях - споменах FR в смисъл на лек FR с поне две плочи отпред.

Но пак се отклонихме от темата. Говорех за шосейни касети за XC и такъв лек FR. Казвах, че Шимано практикуват универсалност на обтегачите от високите серии спрямо касетите. Дали им помага такова нещо на пазара не знам, но определено има доста хора (за разлика от пазарния сегмент на хората с една плоча отпред, които въртят нагоре), които се възползват от това и заслужават да ги споменем.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Предишна

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта