Дайте малко теория

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Дайте малко теория

Мнениеот rosty_sz » Чет Мар 13, 2008 8:26 pm

Интересува ме, как се категоризират изкачванията? Гледам евроспорт, върви коментара че в етапа имало разни категории изкачвания, но никой не обеснява какво всъщност означават тези категории. Опитах да намеря някаква литература свързана с колоезденето и попаднах само на някакви учебници, които са по-възрастни от мене, и въпреки това ги изчеох от край до край, и пак нищо по този въпрос.Та единствената ми надежда е във вас участниците във форума. Давайте и инфо за книги, учебници, статии и т.н., които си заслужават да се четат.
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот dibo92 » Чет Мар 13, 2008 8:51 pm

Обикновено наклони се измерват в градуси.Предполагам,че според това се разделят на някъкви групи. :dunno:
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот rosty_sz » Чет Мар 13, 2008 8:57 pm

Да това ясно, но колко градуса за първа, колко за втора категория и т.н. А има ли заначение колко е дълго изкачването?
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Въпрос

Мнениеот Митко Ruse » Чет Мар 13, 2008 9:29 pm

Не знам за категориите при изкачванията.Но дали е толкова важно.Аз примерно знам какво трябва да карам пък процента е този какъвто е но как да карам баирите по-добре/тренировката/.Моля прати адресите за книгите,който си чел, че много обичам да чета.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Мнениеот rosty_sz » Пет Мар 14, 2008 1:47 pm

Ето ти имената на книгите
Бичев, А., Стайков, Ив. Колоездене – шосе 1969.
Бичев, А., Михайлов, Д. Колоездене – писта 1973.
Дойчев, П. – Колоездене, 1982.
Дойчев, П. – Единна програма по колоездене (шосе и писта), 1986.
Желязков, Цв., Дашева, Д. Основи на спортната тренировка, 2002.
Матеев, П. – Колоездене, 1991
От тях намерих само две в нашата библиотека, но пробвай.
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Дайте малко теория

Мнениеот DstupidBastarD » Съб Мар 15, 2008 9:38 am

rosty_sz написа:Интересува ме, как се категоризират изкачванията? Гледам евроспорт, върви коментара че в етапа имало разни категории изкачвания, но никой не обеснява какво всъщност означават тези категории. Опитах да намеря някаква литература свързана с колоезденето и попаднах само на някакви учебници, които са по-възрастни от мене, и въпреки това ги изчеох от край до край, и пак нищо по този въпрос.Та единствената ми надежда е във вас участниците във форума. Давайте и инфо за книги, учебници, статии и т.н., които си заслужават да се четат.



Еми, баце, май нема некви заковони норми за категоризирането. Гледам, че баири с почти еднакви габарити в различни състезания са означени различно. Некъде ги слагат колкото да се каже, че има баир и да дадът тениската с точките на некого. От наблюденията си по евроспорта, съм останал със следните вчепетления:
Първа категория е баир дълъг над 10км и задължително със среден наклон над 6%.
Трета е баир от 2-3 км, а втората е некъде по средата на горните две. Наклоните им варират в големи граници, така че квото и да напиша ше е верно.
Има и некви баири от "екстра" категория, които па съвсем произволно си ги избират.
Чувал съм, че едно време категорията се определяла в зависимост от предавката, на която съдийската кола ги изкачвала, но сигурно тва се отнася до времето когато още не е бил изобретен ДВГ. :crazy:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот danislav_qmghp » Съб Мар 15, 2008 4:37 pm

.
.
.

1 категория -ще спре6 и ще си свирка6
2 категория -ще спре6 и ще береш ду6а
3 категория -ще спре6 малко преди да умреш
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
имам нужда от плюсоже !!

скайп danislav_qmghp
danislav_qmghp
 
Мнения: 119
Рейтинг: 991
Регистриран на: Съб Апр 28, 2007 9:50 pm

Мнениеот DstupidBastarD » Нед Мар 16, 2008 8:34 am

danislav_qmghp написа:.
.
.

1 категория -ще спре6 и ще си свирка6
2 категория -ще спре6 и ще береш ду6а
3 категория -ще спре6 малко преди да умреш
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:



Бате, мисла, че ти требва да наблегнеш на практиката с колелото, теорията очевидно ти е ясна докрай. :bigeyes:
Аватар
DstupidBastarD
 
Мнения: 2397
Рейтинг: 1932
Регистриран на: Съб Май 26, 2007 8:49 pm
Местоположение: Location

Мнениеот Deerde » Пон Мар 17, 2008 1:02 pm

Аватар
Deerde
 
Мнения: 57
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 4:26 pm
Местоположение: Велико Търново

Виж нещо по сериозно.

Мнениеот Митко Ruse » Вто Мар 18, 2008 8:10 pm

Ако четеш руски виж тези линкове.Аз даже си купих някои книги и за мен на този момент е най-доброто в нета.Виж има и една програма за непрофесионалисти от Амстронг.
http://roadcycling.spb.ru/
http://altazar.ru/osnov.php?idstat=58&idcatstat=16
Напиши дали си доволен от статиите.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Мнениеот danislav_qmghp » Вто Мар 18, 2008 9:12 pm

DstupidBastarD написа:
danislav_qmghp написа:.
.
.

1 категория -ще спре6 и ще си свирка6
2 категория -ще спре6 и ще береш ду6а
3 категория -ще спре6 малко преди да умреш
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:



Бате, мисла, че ти требва да наблегнеш на практиката с колелото, теорията очевидно ти е ясна докрай. :bigeyes:


да сори за флоод-а. иначе успех на автора .бтв аз различавам 2 вида наклон - стена и вс останали .....
имам нужда от плюсоже !!

скайп danislav_qmghp
danislav_qmghp
 
Мнения: 119
Рейтинг: 991
Регистриран на: Съб Апр 28, 2007 9:50 pm

Мнениеот rosty_sz » Вто Мар 18, 2008 9:26 pm

Прочетох заглавията и съм поразен от количеството информация която се съдърржа в тези книги. Почвам ги. :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Чет Мар 20, 2008 10:01 pm

Благодарности, прочетох статиите за карането по двойки и за стойката при каране :beer:

Имам един въпрос: десният ми крак е мъничко по-дълъг от левия и при по-дълго или интензивно кръгово педалиране усещам, че той се изморява по-бързо. Има ли някакъв начин да компенсирам това? Хрумна ми идеята да преместя дясното парче по-напред и/или лявото по-назад; от това ще има ли полза?
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот rosty_sz » Чет Мар 20, 2008 10:24 pm

Мисля че разместването на парчетата ще доведе до намаляне на капедето на въртене а и ще започнат да се явяват болки при по дълги преходи от пред на подбедрицата. При мен се получи така от погрешна настройка на парчетата. Не се сещам по-назад ли ги бях сложил или по напред, но ако бутнеш и двете както смяташ да направиш ше попаднеш и в двете ситуации само че с различни крака. Въобще настройката на парчета е много сериозна работа и съжелявам, че не съм попаднал на истински специалист. Предполагам, че би било правилно и да се използват някакви уреди за имерване не особенности на анатомията като в твоя случай също така и в моя, защото моето дясно стъпало стои по-отворено при пръстите в нормално положение. При настройката ми помогна една статия тук ще пусна линка.
Мислил ли си за различни по дължина ляв и десен курбел. Звучи доста странно, но ако разликата е 2.5мм или 5мм може да се получи точно. Все пак курбела е лост от първи род и по дългия ще изисква по-малък натиск и ще се падне на по-късия крак. На теория е добре ама на практика може да е ужас. Не знам.
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rosty_sz » Чет Мар 20, 2008 10:28 pm

http://www.mtb-bg.com/articles/ar071.htm
Лика за Как да настроим парчетата
rosty_sz
 
Мнения: 163
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Съб Окт 27, 2007 5:30 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот gnao » Пет Мар 21, 2008 10:29 am

Практиката за "настройване" при по-дълъг/по-къс крак, за която съм чел, е по-скоро използване на колоездачни обувки с различна дебелина на подметката - с подложки или нещо подобно.
Feed me a stray cat
Аватар
gnao
 
Мнения: 217
Рейтинг: 1323
Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:54 pm
Местоположение: България

Мнениеот rarekin » Пет Мар 21, 2008 10:45 am

Мдаа. Практикува се както слагане на допълнителна стелка/подложка В обувката така и изработване на специална подложка под пластината или (ако си състезател, който има стабилни постижения или просто як плащач) специална Custom made колоездачна обувка. Проблема при варианта с подложка в обувката/допълнителна стелка идва оттам, че тя заема от обема вътре в обувката, който по принцип е предвиден от производителя й за други цели. Обикновено се получава лек дискомфорт в областта на пръстите и горната част на стъпалото. Купуването на размер по-големи обувки в този случай не е кой знае какво решение но ....все пак е решение.

@vladimir.dzhuvinov

С какви среден и голям венец отпред караш/колко зъба?
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Мар 21, 2008 2:39 pm

Благодаря за отзивите :agree:

Слагането на стелка ми се вижда най-удачен и икономичен вариант :)

Относно венците отпред: 44/32/22
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот rarekin » Пет Мар 21, 2008 4:51 pm

Ето тук можеш да си закупиш подложки, които се слагат между обувката и пластината. Не е евтино, но.... http://www.jensonusa.com/store/product/ ... wedge.aspx
...а тук, ако искаш този проблем да го решиш със специална изработка.....custom made .... на съответните цени... http://www.cyclefit.co.uk/prices.html

Можеш и да се опиташ да си направиш подобни подложки като тези от първия линк. Това в случай, че цената ти се струва прекалено висока. :agree:
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пет Мар 21, 2008 5:20 pm

:agree: Ще опитам да изработя подложка от парче PVC и да й дзътна два отвора с бормашината.

А като стана милионер ще си запазя час при CycleFit в Лондон :D

За тебе пък една виртуална биричка :beer:
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот rarekin » Пет Мар 21, 2008 5:49 pm

Благодаря :beer: Постни една снимчица на творението, като го направиш. Само не съм сигурен дали няма да е по-удачно да го направиш от някаква доста твърда гума/може и няколко фини слоя за по-прецизно постигане на височина, естествено с нужната компенсация при затягането на пластината към обувката. Някак ми се струва, че с пластмаса ще е по-трудно нацелването на желаната дебелина а и въпроса със закрепването .... най-добре като го измислиш и направиш да пуснеш снимки наистина.
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот did » Пет Мар 21, 2008 5:52 pm

vladimir.dzhuvinov написа::agree: Ще опитам да изработя подложка от парче PVC и да й дзътна два отвора с бормашината.


Владо, това са шосейни решения. Ако с тези подплънки под парчетата се наложи да буташ някъде по камънаци, както понякога ще ти се случва, ако караш с нас ;), ще прецакаш и парчетата, и подплънките.

Не случайно при обувките, които са предвидени и за каране, и за бутане, парчетата стоят скрити в грайфера, а сега ти искаш да ги изкараш по-надолу. Помисли си добре преди да хванеш бормашината.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот rarekin » Пет Мар 21, 2008 7:06 pm

Did, по принцип си прав, но, ако разликата в дължината на двата крака не е пренебрежима ( ако е така може да се компенсира с подходящо разтягане преди каране ), това си е проблем. Според мен трябва да се установи съвсем точно колко е тази разлика и след това компетентен медик да изкаже становище как да се извърши корекцията. Във всеки случай клийтовете са консуматив, а здравето не (от собствен опит го казвам :crap: ). А и при решение с повдигане на пластината винаги може да сложи едно от тези http://www.nextag.com/Speedplay-X-Serie ... rices-html и да си реши проблема. А дали стават за конкретно неговите обувки може да види тук http://www.speedplay.com/pubs/Frog_Shoe ... .14.08.pdf . Приспособен протектор за пластини също е в рамките на възможното, тъй че.... :agree:
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта