Важна тема: Rock Shox Tora

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот vatakov » Съб Ное 17, 2007 8:07 pm

klmn написа:^много е мека в началния ход,и тва като се разработи,трудно ще я сгънеш докрай при нормално каране.Мисля че в Бас нямат други пружини,поне лятото нямаше.


Вчера бях в Бас и имат няколко вида пружини с различна твърдост за Тора, а цената беше около 56лв за U-turn пружина.
Продавам: Рамка за dual slalom/4X; Педали Azonic Accelerator
Аватар
vatakov
 
Мнения: 209
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Нед Ное 18, 2007 9:05 pm

абе какви са ви наблюденията за работата на тора с пружина като стане студено ...

не съм изкарвал байка още на стидено, ама да попитам така какво да очаквам. Влияат ли и температурите на отзивчивостта?
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bojidar » Пет Яну 18, 2008 10:29 pm

Искам да попитам, има ли вариант с уши за V- break Rock Shox TORA 289 и какво ще кажат хората, които карат с посочената от мен вилка, споделете впечатленията си и за колко сте я взели.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 18, 2008 11:14 pm

bojidar написа:Искам да попитам, има ли вариант с уши за V- break Rock Shox TORA 289
Има.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот bojidar » Съб Яну 19, 2008 2:58 pm

А има ли някъде да се продават по магазините, такъв вариант.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот bojidar » Съб Яну 26, 2008 5:35 pm

Някой да продава такава вилка.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Admin » Нед Яну 27, 2008 12:33 pm

bojidar написа:Някой да продава такава вилка.


По магазините продават. Ако питаш дали някой продава такава в Пазара, прегледай темите (или пробвай с търсачката) и ще разбереш. Ако трябва, пусни и обява, че търсиш.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Нед Яну 27, 2008 8:47 pm

Къде по- точно и в кой магазин има тази вилка и ако знаеш кажи, защото аз питах и гледах обще взето навсякъде и никъде няма в наличност в интернет магазините, но с уши за V- break естествено, ако знаеш и ми кажеш, ще съм ти много задължен и на каква цена естествено.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот XeDoX » Пет Фев 22, 2008 1:55 pm

Как да разбера дали на вилката и трябва смяна на маслото ? Или да я нося направо да и направят профилактика,да и сменят маслото и да не я мисля ?
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Alpina » Пет Фев 22, 2008 2:21 pm

Колко време си я карал и колко км си минал?
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот XeDoX » Нед Фев 24, 2008 12:08 pm

Вилката я взех на старо,преди мен незнам колко е карана,но съм я карал за сега 100тина километра и през доста прах минах.Можете ли да обясните как да отворя вилката,става дума кое се развива за да се отвори,защото като гледах на XCM отварянето,не изглежда сложно.И ако я отворя,има ли части,които могат да се разпаднат?Става дума да е трудно да я сглобя после,нещо като да нареждам лагари на задна главина в тъмно :) Искам да я почистя и маслото да сменя може би ?
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот MeTyYyY » Нед Фев 24, 2008 7:46 pm

В сайта на Rock Shox http://www.sram.com/en/service/rockshox ... ubcatID=10 има подробно обяснени сервизни ръководства, в тях ти е обяснено подробно с какви инструменти да работиш, къде да буташ и къде не, както и какво и колко масло да ползваш ако вилката ти е маслена. Съответно с какво налягане да е ако е въздушна :beer:
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот L-E-G-O » Пет Мар 07, 2008 4:17 pm

Има ли някаде Тора 318 у-търн 2007 модел с уши за В-брейк у нас? Един приятел не намира никаде, а и аз мисля да земам такава :dunno:
Вода и RAM тръгнат ли ... нямат спиране
Аватар
L-E-G-O
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1367
Регистриран на: Нед Авг 06, 2006 6:35 pm
Местоположение: Севлиево

Мнениеот bojidar » Нед Мар 16, 2008 9:23 pm

Какви профилактики прилагате на вашите вилки и настройките: за града, за крос кънтри и за по- екстремните карания, също така как се прави профилактика на вилката в домашни условия ( упътването го имам ) и какви масла наливате и какво бихте ми препоръчали, тежа 78 килограма, вилката ми е варианта 302, за сега е супер и най- важното, което ме интересува, при разработване на вилката какви са признаците, че да знам дали има някакъв проблем, няма да ви казвам какво се проявява при мен, че да не някой всезнайко да почне пак да развива някакви невъзможни теории, воден от българския манталитет.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот XeDoX » Нед Мар 16, 2008 9:52 pm

А Божидаре, Welcome to Tora team :) Да ти е честита...аз мойта ще я нося в горгона,че нещо прехлопва като спирам
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот nicky bike » Сря Мар 19, 2008 7:39 am

bojidar написа:Какви профилактики прилагате на вашите вилки и настройките: за града, за крос кънтри и за по- екстремните карания, също така как се прави профилактика на вилката в домашни условия ( упътването го имам ) и какви масла наливате и какво бихте ми препоръчали, тежа 78 килограма, вилката ми е варианта 302, за сега е супер и най- важното, което ме интересува, при разработване на вилката какви са признаците, че да знам дали има някакъв проблем, няма да ви казвам какво се проявява при мен, че да не някой всезнайко да почне пак да развива някакви невъзможни теории, воден от българския манталитет.

Всички Тори си пускат масълце отгоре над чистачите. ако това е гатанка.
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот Alpina » Сря Мар 19, 2008 7:53 am

В градски условия - максимално ниска и заключена
На XC - пак максимално ниска и вече зависи, дали ще я заключвам или не от терена/наклона
При АМ :D максимален ход и отключена. :D
Рибаунда зависи от терена...

Бъзикам се за АМ - няма такъв стил
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Editor » Сря Мар 19, 2008 10:54 am

nicky bike написа:
bojidar написа:Какви профилактики прилагате на вашите вилки и настройките: за града, за крос кънтри и за по- екстремните карания, също така как се прави профилактика на вилката в домашни условия ( упътването го имам ) и какви масла наливате и какво бихте ми препоръчали, тежа 78 килограма, вилката ми е варианта 302, за сега е супер и най- важното, което ме интересува, при разработване на вилката какви са признаците, че да знам дали има някакъв проблем, няма да ви казвам какво се проявява при мен, че да не някой всезнайко да почне пак да развива някакви невъзможни теории, воден от българския манталитет.

Всички Тори си пускат масълце отгоре над чистачите. ако това е гатанка.

Моита пускаше само от рибаунда ( отдолу ) .
@Alpina , на теб ако ти падне Тора ....Няма да остане жива дълго време :D
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bojidar » Сря Мар 19, 2008 12:28 pm

Мойта не пуска масло от никъде, по простата причина, че е на 8- 15 километра- асфалт, преди да се разработи, още като е нова, при влизането имам усещане, че семерингите са много стегнати, другата TORA, която дойде с мойта знам, че беше така, " беше ", защото другото момче има време и я е разработило отдавна ( по стълби и други такива издевателства ), но да попитам и вас за всеки случей трябва ли да я държа максимално отворена, дори и в града, за да се разработи по- добре, какво масло наливате, марка и вискозитет и мажете ли телескопите със нящо, че да са по- меки прахочистителите и да се смазва там по- добре и респективно да работи по- добре вилката и другото важно нещо, което ме интересува: има ли смисъл от текстилните маншони или само могат да я поразят нещо и някой правил ли е профилактика вкъщи, поради причината, че повечето сервизи я карат малко през пръсти, като е заключена и мина през доволно голяма дупка има ли опасност да се повреди нещо вътре.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Сря Мар 19, 2008 12:41 pm

nicky bike написа:Всички Тори си пускат масълце отгоре над чистачите. ако това е гатанка.


А защо моята НЕ ГО прави?!?! ;)
В процеса на разработване излиза малко гресчица, но до там
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Alpina » Сря Мар 19, 2008 4:38 pm

Editor написа:@Alpina , на теб ако ти падне Тора ....Няма да остане жива дълго време :D


Що :dunno:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот MeTyYyY » Сря Мар 19, 2008 10:23 pm

bojidar написа:Мойта не пуска масло от никъде, по простата причина, че е на 8- 15 километра- асфалт, преди да се разработи, още като е нова, при влизането имам усещане, че семерингите са много стегнати, другата TORA, която дойде с мойта знам, че беше така, " беше ", защото другото момче има време и я е разработило отдавна ( по стълби и други такива издевателства ), но да попитам и вас за всеки случей трябва ли да я държа максимално отворена, дори и в града, за да се разработи по- добре, какво масло наливате, марка и вискозитет и мажете ли телескопите със нящо, че да са по- меки прахочистителите и да се смазва там по- добре и респективно да работи по- добре вилката и другото важно нещо, което ме интересува: има ли смисъл от текстилните маншони или само могат да я поразят нещо и някой правил ли е профилактика вкъщи, поради причината, че повечето сервизи я карат малко през пръсти, като е заключена и мина през доволно голяма дупка има ли опасност да се повреди нещо вътре.


Божидаре ти така или иначе си държиш колелото винаги в перфектно състояние. Затова не се притеснявай, че вилката ти ще се прецака от застояване на мръсотия :D А относно смазването самите телескопи трябва просто да са чисти с само капваш по малко масълце върху прахоуловителите колкото да са винаги мекички. Текстилните маншони са си + стига да ги переш редовно. А за това да я караш заключена и да минеш през дупка почти няма опасност понеже самия клапан на Lock out-a е така направен, че има негативен ход и при голямо натоварване вилката се отключва за момент и след това отново си е в заключено положение. За домашни профилактики знаеш, че всичко по-моята сам съм си правил и работи значително по-добре. Но вие ползвайте сервизите, аз не разбирам :bawling: Ако все пак ти трябва съвет можеш да ме намериш ;)
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот Foxy_FR » Сря Мар 19, 2008 10:52 pm

Alpina написа:
Editor написа:@Alpina , на теб ако ти падне Тора ....Няма да остане жива дълго време :D


Що :dunno:

Защото ,както сам изкоментира XC/AM и градското каране с тази вилка настроиките и няма да останат живи дълго време ! ( говоря от личен опит )





Alpina написа:В градски условия - максимално ниска и заключена
На XC - пак максимално ниска и вече зависи, дали ще я заключвам или не от терена/наклона
При АМ :D максимален ход и отключена. :D
Рибаунда зависи от терена...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Foxy_FR
 
Мнения: 277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 9:38 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Сря Мар 19, 2008 11:20 pm

Ъ-ъ-ъ-ъ-ъ, бихте ли обяснили?
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Editor » Чет Мар 20, 2008 12:09 am

Alpina написа:Ъ-ъ-ъ-ъ-ъ, бихте ли обяснили?

Колегата имаше предвит ,че ако всеки път когато решиш да смениш терена и саответно начина на каране си ръчкаш настроиките те няма да издържат дълго.Аз си играех с U-turn-a всеки път когато карах градско а след това и в планината и Pvc капачката замина на края на първия месец .
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bojidar » Чет Мар 20, 2008 8:41 am

Само тази седмица да е хубаво времето и ще я покарам повече и на въпроса ми относно вида и марката на маслото никой не казва нищо, а това е важно ако ще се прави профилактика вкъщи.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот MeTyYyY » Чет Мар 20, 2008 12:37 pm

Еми тя в момента би трябвало да е с 5W. Аз моята я карам с 2.5W+ тунинга и знаеш, че моята е доста бърза. Ако искаш твоята да работи малко по-бързо следователно да е по-чувствителна на неравности, за твоите килограми едно масло 3W ще ти свърши идеална работа ;) Като се върнеш се обади и ще говорим повече :)
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Мар 20, 2008 2:14 pm

Editor написа:
Alpina написа:Ъ-ъ-ъ-ъ-ъ, бихте ли обяснили?

Колегата имаше предвит ,че ако всеки път когато решиш да смениш терена и саответно начина на каране си ръчкаш настроиките те няма да издържат дълго.Аз си играех с U-turn-a всеки път когато карах градско а след това и в планината и Pvc капачката замина на края на първия месец .


Ооокей....
за пореден път - защо при мен това НЕ СТАВА? При положение, че РЕДОВНО си играя с Ю-търн втърката + Рибаунд-а
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот jivkonik » Чет Мар 20, 2008 3:56 pm

Alpina написа:В градски условия - максимално ниска и заключена
На XC - пак максимално ниска и вече зависи, дали ще я заключвам или не от терена/наклона
При АМ :D максимален ход и отключена. :D
Рибаунда зависи от терена...

Бъзикам се за АМ - няма такъв стил

:nono: :nono: :nono:
А геометрията на велосипеда къде остана?! Каква е рамката? Ако геометрията е оптимална за дългия ход на вилката?! НЕ Е удобно на градско и ХС да караш с глава надолу!!!!
Късия ход на вилката не е "универсалния пейнкилър" - поне без да знаем другите параметри на рамката.
И аз се пробвах на рамка със 140 мм ход отзад да сложа вилката на 100мм ход отпред и да връткам на градско - ефекта беше :bawling: :bawling: :bawling:
САМО на як баир, където и без това има тенденция предницата да се опитва да се отлепя от земята тогава има смисъл от късата вилка - помага да стоиш ниско......
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Alpina » Чет Мар 20, 2008 4:57 pm

jivkonik, HT2 19 инча. За мен с тази настройки, се върти много добре :)

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=221450&photo=1

@HepBeH_XaMcTep :agree:

@Editor пфу, това ли било :D

Ми аз връткам U-turn-а през 2-3км и то в движение(до колкото знам - това не е хубаво). Вилката я ползвам от миналото лято, но не особено редовно, да не кажа, че дет се вика няма и 800км за това време.
С рибаунда си играя по-рядко, защото не ми е удобен по време на движение да го променям :D
Заключването също по време на движение (до колкото знам и това не е хубаво)

Ми не са мръднали :dunno:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта