Копнах наредбата за брeвети 200км.Аз лично не ги харесвам но за тренировка става.Мисля да се пусна тази година.Който има има интерес да пита още нещо-моля.Даваите смело кара се бавно и си помагат хората.
Сливен-Казанлък-Сливен: 206 км за 13.30 часа, 1100м денивелация Старт: 29 март - събота, 7.00 ч. 
А. МАРШРУТ: 
1. Карта: Старт/Финал: Сливенски минерални бани - бистро „Омега”. С червено-сини кръгчета са обозначени официалните контроли. С празни червени кръгчета са обозначени вероятните секретни контроли. За ориентиране на ход използвайте маршрутната таблица. 
 
2. Часови контроли:
									
									
			Контрола	Отваря	Затваря	Км	Общо		
									
		Старт	Сливенски мин. бани, бистро „Омега” - печат 	      6:30	С     7:00	0	0		
		1	Н.Загора ОМV – секретна?			44	44		
		2
кв. Козарево – печат /касова бележка	С    8.42	С   12:00	31	75		  
		3	с. Енина – супермаркет – печат /касова бележка	С  10.12	С   15:24	51	126		
		4	Кафе надлез Шивачево –секретна?			57	183		
		Финал	Сливенски мин. бани, бистро „Омега” - печат	С  13.00	С   20:30	23	206		
									
									
Забележка: Червено: задължително удостоверяване на преминаването и контролното време
3. Денивелация 
 
			   Кермен       Кортен	   Баня			         Казанлък		кафе-пазарче	
	  Николаево 	     Нова загора 	     Твърдица			    Мъглиж			
 
4. Особености на маршрута: 
Старт: Сливенски мин. бани, бистро „Омега”, 7:00 за 12ч група и 6:30 за 13ч група. Нерегистрирани участници се явяват 30 минути преди старта /6:30 или 6:00/. Регистрираните се явяват 10 минути преди старта за обща снимка.
Маршрут: Участъкът до разклона за Мечкарево е много натоварен, да се кара плътно вдясно. В гр. Кермен да се внимава да не се пропусне разклона надясно за гр. Нова Загора – веднага след ж.п. линиите. В гр. Нова Загора да се внимава за дупки и кръстовища с липсващи знаци, както и при пресичането на главен път Сливен - Стара Загора. На бензиностанция “ОМВ” в Нова Загора секретната контрола се осъществява в движение чрез заснемане с камера. През гр. Твърдица се преминава по околовръстното или през центъра – по избор. Козарево е квартал на Твърдица. Контролата е до магазинче в центъра - оглеждайте се за съдийската кола, при липса на такава се взима касова бележка. В гр. Казанлък след „ШЕЛ” сме надясно, следим табелите за Русе и Габрово, след това за с. Енина. На площада в селото има магазини и заведения - оглеждайте се за съдийската кола, а при липса на такава се взима касова бележка. При сериозни механични проблеми търсете „Добрев байк” в Казанлък – 1 км след центъра. На връщане да се внимава по главния път – не е натоварен и има видимост, но автомобили и камиони карат бързо, да се кара плътно вдясно. След надлеза на 183 км има заведения, където спирането е по желание - секретната контрола се осъществява чрез заснемане с камера. Не пропускайте разклона за Злати войвода на 199 км. Внимавайте при включването в главен път Сливен - Стара Загора и при преминаването на последните километри до финала - участъкът е много натоварен!
Финал: Сливенски мин. бани, бистро „Омега”. Картоните се подпечатват и подписват в заведението. Отбелязва се часът на пристигане, както и желанието за получаване на медал. Пристигналите се групират в интервали от по 5 мин. Цената на медала от 10 лв. се заплаща предварително. Заверените картони и медали се връчват на следващия бревет. Допуска се и изпращане по пощата за сметка на получателя. 
Съдийската кола има контролни функции. Превоз на пътници и багаж се осигурява само в случай на сериозни механични или здравословни проблеми.  
Б. ИЗВАДКИ ОТ РЕГЛАМЕНТА:
1. Недопускане на каквото и да е подпомагане и придружаващи коли по трасето. 
/Член 7: Всеки рандоньор трябва сам да се грижи за всичко необходимо за осъществяването на своя бревет. По трасето не се допуска никакво подпомагане от страна на треньори и други помощни лица заедно с придружаваща кола – извън контролите. Участниците, които нарушат този член, се дисквалифицират без право на обжалване./
2. Движението зад нерегистриран или дисквалифициран участник също се счита за странична помощ.
За неспазване на регламента на АСР и ARB, съдиите могат да налагат следните наказания:
	- за съзнателно пропускане на контрола: дисквалификация
	- за невлизане на контрола – с или без печат: добавяне 1 наказателен час /н.ч./
	- за неизправно или невключено през нощта осветление: добавяне 1 н.ч.
	- за липса на отражателно елече при нощно каране: добавяне 1 н.ч.
	- за неспазване на Закона за движение по пътищата и пътната сигнализация: добавяне 1 н.ч.
- за получаване на мобилно или стационарно подпомагане между две контроли, което включва, но не се изчерпва с: каране зад МПС, осветяване от МПС, получаване на техническа или друга помощ от странични лица: добавяне 1 или 2 наказателни часа
- за некоректно и нецивилизовано поведение към съдии, контрольори, колоездачи и странични лица: добавяне 1 или 2 наказателни часа
	- за проява на неуважение към съдии и контрольори: добавяне 2 наказателни часа
	- за неизпълнение на нареждане на съдии и контрольори: добавяне 3 наказателни часа
	- всяко повторно нарушение води до незабавна дисквалификация.
 
В. ЗАЯВКИ ЗА УЧАСТИЕ 
БФТ членува в Международната организация на коломаратонците AUDAX и плаща членския внос на България, всички заверки на бреветите, както и медалите на новобранците. Редно е участниците от клубове, които не са редовни членове на БФТ, да си поемат тези разходи. 
1а. Стартова такса 1 бревет: включва стартов пакет /контролен картон, карта и денивелация на маршрута с часовите контроли, маршрутна таблица/, резервация за нощувка, контролна кола. 
-	6 лв. при предварително записване /плащане по банков път или със запис/. Стартов пакет се изпраща по електронен път, или с наложен платеж.
-	8 лв. при записване в деня преди старта /до 20:00 ч./. Стартов пакет получавате на старта.
-	12 лв. при записване на самия старт. Стартов пакет - според наличните количества
Отстъпки: За клубове членуващи в БФТ - 50%, или горните суми стават 3, 4 и 6 лв. 
Възстановяване на суми: 50% се връщат при отказ, заявен поне 1 седмица по-рано. 
Квитанция за платената стартова такса се издава от кочана на БФТ.
1б. Стартова такса за супер серия 4 бревета /200+300+400+600/. Отнася се за 4 произволно избрани бревета по време на двете бреветни седмици в гр. Сливен. Включва стартови пакети за всеки бревет, резервации за нощувка, контролна кола, както и описаните по-долу бонуси. 
-	24 /4х6/ лв. при предварително записване /плащане по банков път или със запис/. 
-	26 /8+3х6/ лв. при записване в деня преди първия старт /до 20:00 ч./. 
-	30 /12+3х6/ лв. при записване на самия пръв старт. 
Към горните суми се добавят 6 лв. за старт на 1000 км вместо на 600 /през май/.
Нощувката по време на бревета от 600 км е на цената на ТС „Яворица” или хижа „Мадара”.
Нощувките по време на бревета от 1000 км са на цената на бистро „Омега” и хижа „Мадара”.
Отстъпки: За клубове членуващи в БФТ - 50%, или горните суми стават 12, 13 и 15 лв. 
Възстановяване на суми: 50% се връщат при отказ, заявен поне 1 седмица преди първи старт. 
Квитанция за платената стартова такса се издава от кочана на БФТ.
Бонуси: снимка върху картона, състезателен номер за колелото и медал „Супер рандоньор” за успешно завършени 4 дистанции. Ако дистанциите са покрити в рамките само на първата  или само на втората бреветна седмица се връчва и Специалната чаша на гр. Сливен.
Формуляр: Включва лични и анкетни данни и е сходен на формулярите, които се попълват за участие в бреветите на 1200 км. Може да се изпраща и по Интернет. 
2. Регистрация: Провежда се от 17 до 20 ч вечерта преди старта. По изключение това може да стане и 30 мин. преди самия старт, но тогава трудно биха могли да се отстранят евентуални пропуски в задължителното оборудване, описано по-долу.
Състои се в инструктаж, показване на застраховка и медицинско и проверка на велосипеда. 
Застраховката „Злополука” трябва да е с минимално покритие от 1000 лв. В съответствие с международната практика, медицинското може да е от личен лекар, като се записва, че участникът е във физическо и психическо състояние да измине съответната дистанция.
Проверката на велосипеда става по следната таблица:
Дистанция	Гуми	Фар бял	Фар червен	Жилетка	Отражатели	Каска
200к	1	13 ч. група	13 ч. група	13 ч. група	дрехи/колело	Да
300к	1	1	1	Да	дрехи/колело	Да
400к	2	2	2	Да	дрехи/колело	Да
600к	2	2	2	Да	дрехи/колело	Да
1000 / 1200к	2 + 2 багаж	2 + батерии	2 + батерии	Да	дрехи/колело	Да
Ако велосипедът не е изправен, не отговаря на горните изисквания, не разполага с инструменти или ако не са фиксирани здраво чантичките и фарчетата – участникът не може да стартира. Каските са задължителни за прояви от календара на БФТ. 
Личен багаж: ограничен по размер пакет може да бъде занесен и върнат: 
-	за Бревет 400 км –> Контрола Крайморие
-	за Бревет 600/1000 км –> Контрола Момин проход /април/ или Мадара /май/
 
Г. ИНСТРУКТАЖ
Инструктаж Безопасност
A. ИЗВАДКА ОТ РАЗДЕЛ ОСЕМНАДЕСЕТИ ОТ ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забране¬но:
1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство;
2. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка, както и да освобождава педалите, с които контролира превозното средство;
3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно пре¬возно средство или да се държи за него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на уп¬равлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедис¬ти на възраст до 12 години.
Чл. 82. Забранено е движението на велосипедисти в група за тренировка, ако пред и зад групата няма придружители с авто¬мобил или мотоциклет.
Б. ИЗВАДКА ОТ РЕГЛАМЕНТ на БРЕВЕТ СВЕТОВНИ РАНДОНЬОРИ
Член 5: Всеки участник се счита за тръгнал на индивидуално пътуване, той е длъжен да спазва закона за движение по пътищата и всички видове официална пътна сигнализация. 
Парижки Клуб Аудакс, дружествата – организатори, представителя на АСР и неговата референтна асоциация не могат да бъдат в никакъв случай отговорни за произшествия по време на бревет.
Член 6: За движение през нощта, велосипедите трябва да имат здраво фиксирани светлини отпред и отзад, които да са функционални по всяко време. (да се предвидят батерии и крушки за смяна, горещо се препоръчва двойно осветление). Забранено е изцяло мигащо задно осветление. Организаторите ще забранят стартирането на всеки участник, чието осветление не отговаря на изискванията. От всеки участник се изисква да включва своето осветление с падането на нощта, а също и по всяко време на недостатъчна видимост (дъжд, мъгла, и т.н.); дори и да е в група, всеки трябва да е осветен. През нощта се препоръчват светли дрехи и светлоотразителни ленти, като носенето на светлоотразителна жилетка е задължително.
Всяко неспазване на тези правила, констатирано при проверка, води до незачитане на бревета.
Член 7: Всеки рандоньор трябва сам да се грижи за всичко необходимо за осъществяването на своя бревет. По трасето не се допуска никакво подпомагане от страна на треньори и други помощни лица заедно с придружаваща кола – извън контролите. Участниците, които нарушат този член, се дисквалифицират без право на обжалване.
Член 8: Всеки участник получава на старта бреветна карта и описание на маршрута, в които са описани определен брой контролни точки, където участникът ще трябва задължително да завери тази бреветна карта. Организаторите могат също така да предвидят една или няколко секретни контроли; поради тази причина, а също и от гледна точка на сигурността, участникът е задължен да спазва маршрута, който му е зададен на старта.
			
		

 
 
 

