До колкото знам е стандарт и е за висока сигурност.
P.S.
1. DOT Сертификация
Една каска е неизползваема, ако не осигурява защита. И онзи стикер D.O.T. (Department of Transportation) е вашата подсигуровка, че когато денят X дойде, каската ще се представи на ниво. D.O.T. стандартът (официално определен в Federal Motor Vehicle Safety Standard no. 218) изисква, наред с всички други неща, че каската ще поеме значителна част от енергията на сблъсъка, ще предотврати навлизането на предмети в каската и че има закопчаваща система, която издържа значителни натоварвания.
D.O.T. стандартът работи по следния начин: Ако производител се сетифицира, че произведената каска преминава през D.O.T. тестовете, той може да прави и продава каската с D.O.T.-стикер. Отдел на D.O.T. отговарящ за тези неща, периодично купува каски и ги изпраща на независими лаборатории за тестове, които да подсигурят, че каските отговарят на стандарта. D.O.T. предоставя резултатите на сайта си под формата на “преминал/не преминал”. Каска, която не премине тестовете означава, че “пропуска” твърде много енергия или закопчаващата система се е провалила. Резултатите се намират на сайта на NHTSA.
Каски се тестват в лаборатории като Head Protection Research Labratory. Тестове с изпускане на главо-подобна форма измерват способностите на каската да абсорбират енергия от сблъсъка.
Може да има друг случай, в който да е по-изгодно да си купите каска, отговаряща на другите стандарти, имайки предвид тези на Snell. Обаче когато производител си е направил труда да премине тестовете на Snell и D.O.T., той обикновено си е направил труда да ви осигури и други екстри и ползи. Всъщност разликата между защитата на каска-украшение, която не отговаря на никакви стандарти, и каска от нисък клас, но сертифицирана от D.O.T. е голяма – като разликата между живота и смъртта или разликата между плода и зеленчука. Докато разликата между D.O.T. каска и Snell каска е сравнително малка.
Въпреки, че Harley каска изглежда като украшение, всъщност тя е направена така, че да премине тестовете на D.O.T. и ще осигури значителна защита в областите, които покрива. С коя да е плитка каска, изключително важно е да направите “изхлузващ тест” дискутиран тук.
Фондация Snell Memorial има полезна информация за купувачите на каски на сайта си.
Има много разлики между фалшивите каски и D.O.T.каските, но една от най-важните е използването на пореста полистиренова (ESP) пяна (прилича на стиропор) за пълнеж. Всъщност точно тази пяна абсорбира енергията на удара. Поемайки енергията, пяната се смачква. Тя не е еластична, за разлика от гумения пълнеж, който осигурява удобството на каската. Веднъж смачкана, пяната е загубила енерго-поемащата си способност, което е причината каската да се смени, след като тя е поела удар при катастрофа. Търсете ESP-пълнежа, ако имате някакви съмнения дали каската е D.O.T. сертифицирана или не.
Взето от
http://www.windfellows.org/modules.php? ... 8#section4