Важна тема: Rock Shox Tora

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Мар 20, 2008 5:23 pm

Alpina написа:Ми аз връткам U-turn-а през 2-3км и то в движение(до колкото знам - това не е хубаво).


Нещо средно между.... вредно и много лошо :)
последния път когато направих това с ю-търн пружина... половината Рудопия на 90-95мм ход!!
Същински късмет, че пружината се счупи и вилката заспа с малко ход.....
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Alpina » Чет Мар 20, 2008 5:40 pm

:D Знам, просто малко преувеличих, макар наистина да си я връткам и в движение, понякога, когато терена не натоварва и главно в посока скъсяване на вилката, иначе в обратна посока ми се струва наистина доста лошо поведение от моя страна.

Както и да е "Не правете това" :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот XeDoX » Чет Мар 20, 2008 5:57 pm

Добре де какъв е смисъла да се намалява хода...винаги го държа на 130мм .Често използвам целия ход на вилката и не виждам смисъл да го намалявам.

Чувствителността ли се увеличава с по-малък ход ?
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Alpina » Чет Мар 20, 2008 6:01 pm

Ми нормално е да искаш, да ти е голям и това да те радва, но мен лично ми е много по-приятно, особено на колената, да връткам по равното с минимален ход ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот Editor » Чет Мар 20, 2008 9:05 pm

И аз правех това в движение.Първото нещо което стана, беше да се строши капачката на U-turna (вероятно поради по-голямото натоварване в движение ).А после, като разбрах колко струва новата втърка реших да си продам вилката :D
@Alpina , @HepBeH_XaMcTep - късметлии ! :D
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот outfaced » Чет Мар 20, 2008 9:17 pm

Editor написа:И аз правех това в движение.Първото нещо което стана, беше да се строши капачката на U-turna (вероятно поради по-голямото натоварване в движение ).А после, като разбрах колко струва новата втърка реших да си продам вилката :D
@Alpina , @HepBeH_XaMcTep - късметлии ! :D


същото при мен (макар да съм си я връткал винаги слезнал от байка) ... и аре, 25лв за пластамсовата врътка !!! ... и при тва си беше на тоерия в гаранция, ама не ми се разправяше. По принцип не може да се докаже, дали не си я счупил от напъване, но въпреки това, ако бяхме бяла страна щяха да ми я дадат новата врътка фрий ... ама не сме. Иначе по случайност си намерих едни снимки от когат си бях взел байка (2рия ден) и там се виждаше на една от снимките лека пукнатина във врътката .... та от там е тръгнало. Не е особенно читаво замислено това с тая пластмасова врътка. Не случайно високия клас вилки са с алуминиеви врътки ... ама те па колко струват не е истина (врътките де ... ако решиш да си вземеш такава само като резервна част - 50+лв.)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот MeTyYyY » Чет Мар 20, 2008 11:52 pm

Аз на моята единствено и смалявам хода в движение, защото усилието е по-малко пък и не ми достига сила за да я увелича :rofl: пресдтавям си какво е усилието върху врътката в този момент. За това винаги спрял си увеличавам хода, а и според мен така е правилно все пак това са 2 триещи се една в друга пружини и е нормално при смаляване на хода усилието да е почти нулево, а при увеличаването му многократно по-голямо.
P.S. Извинявам се сега наистина се сетих, че е както каза @bdz43r една пружина с пластмасова втулка с резба :beer:
Последна промяна MeTyYyY на Пет Мар 21, 2008 12:37 am, променена общо 1 път
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот bdz43r » Пет Мар 21, 2008 12:05 am

MeTyYyY написа:все пак това са 2 триещи се една в друга пружини...
Една пружина е. Тя се върти около пластмасова втулка с нарязана резба и се навива или развива на нея. Естествено при развиването (увеличаване на хода) усилието е много по-голямо - действа се срещу пружината и товара върху вилката. Обратното не би трябвало да е фатално. Моята врътка също нищо и нямаше, а падна голямо въртене.
Не случайно високия клас вилки са с алуминиеви врътки ... ама те па колко струват не е истина
Предполагам се харчат повече за замяна на амортизирани пластмасови врътки. Би трябвало да са много по-трайни от тях и да не се налага да се сменят.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот bojidar » Сря Мар 26, 2008 12:13 pm

Някой има ли информация колко струва командата за заключване от кормилото и кога да сменя маслото за пръв път, защото 100 часа си е доста относително, ще усетя ли промяна в работата на вилката.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Alpina » Сря Мар 26, 2008 7:46 pm

При тази вилка, заключването става съвсем лесно и в движение, без такава команда, достатъчно удобно е и смятам, че е излишна
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bojidar » Пет Мар 28, 2008 3:24 pm

Много добра вилка, само дето нямах късмета все още да я пробвами и извън пътя, но има време и това да стане, имам въпрос относно REBOUND- а, за какви терени се ползва, че нещо не мога да се сетя по пътя на логиката, а иначе знам, че забавя връщането.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот rEsPeCT » Пет Мар 28, 2008 3:32 pm

bojidar написа:Много добра вилка, само дето нямах късмета все още да я пробвами и извън пътя, но има време и това да стане, имам въпрос относно REBOUND- а, за какви терени се ползва, че нещо не мога да се сетя по пътя на логиката, а иначе знам, че забавя връщането.

Хаха, откъде разбра, че е добра вилка, като не си я карал още както трябва ? :rofl:
Аватар
rEsPeCT
 
Мнения: 360
Рейтинг: 1058
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 9:10 pm
Местоположение: neverland..

Мнениеот Alpina » Пет Мар 28, 2008 8:19 pm

bojidar написа:...имам въпрос относно REBOUND- а, за какви терени се ползва...


Индивидуално е, трябва да намериш собствената настройка спрямо карането ти
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bojidar » Пон Мар 31, 2008 7:47 pm

Вчера я тествах по предназначение ( ЯКО ГАЗ НАДОЛУ, НО НАЙ- ВЕЧЕ НАГОРЕ ), но въпреки всичко яко разработване ще пада лятото, че като ги гледам останалите има талант и потенциал.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот XeDoX » Нед Апр 06, 2008 8:45 am

Аз мойта я занесох на профилактика и човек нищо общо няма с преди.Супер работи.Казаха ми,че маслото вътре било черно(което смятам за нормално,при положение,че се кара и влиза прах).Но най-големия кеф дойде като се спускахме с rEsPeCT по един черен път,покрит с камъни... :guiter: :guiter: :guiter:
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Alpina » Нед Апр 06, 2008 9:23 am

Хм и аз другата седмица мисля да я оставя за профилактика, ще видим каква разлика ще се появи. след като всички казват, че нямало нищо общо.
Макар да е нормално, все пак преди профилактиката, маслото вече не е ново.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот bojidar » Вто Апр 08, 2008 11:36 am

Все още се чудя дали да си взема маншони.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот blizzard » Съб Апр 12, 2008 8:39 pm

Tora-та е много хубава вилка, на мен ми е първата различна от пълен (или почти пълен) боклук и аз останах изключително очарован от работа и.
Всичко хубаво, но днес излязох да покарам малко и реших да си потренирам малко bunny hop-а и получих малко неприятна изненада. Бях посгънал вилката и така си подскачах и вече като се прибирах, забелязах, че вилката вече не се сгъва като преди, а доста по-бавно. Все едно бях завъртял настройка за compression, а тази вилка няма такава. Това не се оправи и след като разпънах вилката на пълен ход. Някой имал ли е подобен проблем и имате ли идея от какво може да се е получило така? Защото си мисля, че не е нормално от няколко подскока да и стане нещо на вилката.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот Alpina » Вто Апр 15, 2008 10:53 am

По мое наблюдение прословутото сълзене от врътката за lockout-а, се получава, само когато е заключена и на минимален ход.
Само тогава се получава при мен.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот XeDoX » Пон Юни 02, 2008 11:55 pm

Дайте съвет...утре ще си купувам BB7.Tora-та ми е 2ра употреба,но е запазена(поне според мен).185 или 203 ротор да и взимам ? 85кг тежа и често ми се налага да спирам бързо.Какво може да и стане на вилката ?
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот outfaced » Вто Юни 03, 2008 7:41 am

Какво може да и стане на вилката ?

нищо няма да и стане, споко :)

Max. Recommended Rotor Size 210mm
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот Editor » Вто Юни 03, 2008 7:43 am

XeDoX написа:Дайте съвет...утре ще си купувам BB7.Tora-та ми е 2ра употреба,но е запазена(поне според мен).185 или 203 ротор да и взимам ? 85кг тежа и често ми се налага да спирам бързо.Какво може да и стане на вилката ?

203 ....Недей.185 мисля ,че е добре , или поне аз с толкова я карах и не съм имал проблеми никога.С по голям ротор рискуваш да я разлуфтиш и после да се разкарваш по сервизите за смяна на втулки.
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот XeDoX » Вто Юни 03, 2008 12:57 pm

Тя е малко разлуфтена...но от горгона ми казаха,че е допустимо...въпреки това ще сменя втулки по-нататък
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот toxiciti » Вто Юни 03, 2008 3:33 pm

XeDoX написа:Дайте съвет...утре ще си купувам BB7.Tora-та ми е 2ра употреба,но е запазена(поне според мен).185 или 203 ротор да и взимам ? 85кг тежа и често ми се налага да спирам бързо.Какво може да и стане на вилката ?


и мойта я взех 2ра ръка и си сложих 185мм диск (но спирачката е hidr br-m535), на килца съм г/д колкото теб и си спира доста бързо и дори като съм в седнало положение и стисна здраво ме дига (само пробвах иначе не правя така ;) ) незнам повече какво може да се иска със 185 смятам, че няма да ти е зле и мисля, че няма да имаш недостиг на спирачна сила :)
Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот XeDoX » Вто Юни 03, 2008 8:15 pm

Не става дума за недостиг на спирачна сила,а че прегрях 2 пъти диска...Вярно,че нямам задна спирачка(аз ще взимам задна бб7 но мислех да направя комбинация с роторите).Утре взимам една задна 185 и няма да бутам предната
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот ACID BURN » Вто Юни 03, 2008 8:46 pm

XeDoX написа:Не става дума за недостиг на спирачна сила,а че прегрях 2 пъти диска...Вярно,че нямам задна спирачка(аз ще взимам задна бб7 но мислех да направя комбинация с роторите).Утре взимам една задна 185 и няма да бутам предната


Ами да ти кажа правиш перфектен избор.Защото 160 мм задна е слабичка.Не загрява на спускания, но е слаба и ако трасето е технично...
с много голям наклон ще трябва да натискаш и предна.Сравнително слабата спирачна мощ на 160 мм ще те накара да я ползваш често и може да прегрее.....при 185мм няма да има такъв проблем 100%!.Аз карам с 185 отпреде и е доста мощен сравнение с 160 мм....За задна 185 мм ще ти даде агресия голяма според мен и мойте виждания, и експерименти с 160 мм....
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот XeDoX » Вто Сеп 02, 2008 6:14 pm

Май само аз се оплаквам в тази тема... :confused:

Губи ми се ход,от 130мм имам само 90мм.
Изображение

Възможно ли е маслото да и е много,макар че не ми се вярва,сравинително скоро забелязах проблема,а маслото е сменяно Април...щях да забележа.Отворен съм за идей.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Kpoko » Вто Сеп 02, 2008 8:23 pm

Колко килограма си? Мерил ли си саг-а?
То и на моя рекон май не съм му правил целия ход, а съм 105 кила някъде.
Аватар
Kpoko
 
Мнения: 1542
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:58 am
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Вто Сеп 02, 2008 10:44 pm

82-3 кг съм.Но не е от килограмите,като цяло работи много добре,мека е и добре обира неравностите,просто хода се губи,дори когато скоча не влиза по-навътре

Edit: да не и правя хода с 10-15мм добре...ама 40 :dunno: По-рано и правех целия(почти) ход дори на място ако се понапъна.
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот pibsi » Сря Сеп 03, 2008 2:05 am

Сляд като я купи смени ли и маслото ?
Знам ,че след като се разработи трябва да се смени маслото и после да се извършва редовна профилактика . Която незнам вече на колко километра се извършва , по-опитните могат да ти кажат ;) . Та смени маслото и кажи после как е :)
Аватар
pibsi
 
Мнения: 835
Рейтинг: 1105
Регистриран на: Пон Фев 25, 2008 7:02 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта