П-Р-И-Б-И-В-А-Н-ЬЕ!!! (Едно незабравимо каране)
Всички снимки
ТУК
Дължина на маршрута: около 78 километра.
Обща денивелация: около 4700 метра.
Денивелация на изкачване: около 2400 метра.
Всичко започна със стандартното за повечето ни карания изкачване около 20 километра по асфалт, от Враца до хижа Пършевица. След като вече бяхме загрели и в пълна форма за подвизи, направихме кратка почивка пред хижата. През следващите 100-200 метра, преминахме през тясна пътека виеща се през гората над мандра Пършевица. Излязохме на открито и след, като бяхме загрели краката трябваше да сторим същото и с ръцете. Последва 30 – 40 минути бутане което ни отведе почти до най-високата част на врачанската планина – връх Бегличка Могила. От там се разкрива приказна гледка, чак до връх Ком. Тук наслаждавайки се на величествената картинка, хапнахме по 1-2 сандвича и се приготвихме за спускане. Следващата част не може да се опише, тя трябва да се опита! От около 1400 метра се слиза на около 300 – с. Очин Дол. Това спускане предлага на веднъж най-разнообразния терен, който съм виждал. В началото си преминава през открит и много стръмен склон, пресичайки го косо. Пътеката е криволичеща и по-тясна от две педи, а когато погледнеш на ляво ти се завива свят. Изгубиш ли контрол, после връщането в изходно положение ще коства много усилия и време. След този участък се навлиза в гора, наклона остава същия само, че този път голямата дупка ти се пада от дясно и има дървета които те успокояват, че ще можеш да спреш търкалянето навреме. После отново се излиза на открито, този път наклона е по-малък и е изцяло в посоката на движение, тясна пътека с камъни и прекрасни завои. След като им се насладиш, пак навлизаш в гора и тук започва аграрната част! Караш върху нещо като сипей със средно големи, до големи камъни, тук там някой обратен завой и много приятен наклон. После отново открита част и луда полянка с няколко прекрасни скока. След нея се навлиза в черен път. Тук е и най-скоростния участък, като камъни не липсват. Всичко това завършва с още няколко прекрасни скока. След 200-300 метра се озоваваш на центъра на село Очин Дол.
След като се насладихме изцяло на спускането, спряхме в Очин дол за по лимонада.
Последва една прекрасна скоростна пътечка, с игриви завои до шосейния път по искърското дефиле. Тук приключи и първото ни спускане за деня. Продължихме няколко километра по дефилето, до с. Елисейна. От там започнахме и второто изкачване. Последваха 12 километра по асфалт с приятен наклон до манастир Седемте престола. Тук хапнахме неизбежното шкембе и се разделихме с трима от групата. Останахме трима – разумните хора се отправиха обратно към с. Зверино. След като заредихме, продължихме с още около 12 до с. Осеновлаг. Преминахме през селото, поехме по прекрасен черен път – няколко километра, приказен есенен тунел. Порадвахме се на красотата и отбихме вляво от пътя. От тук ни очакваше едно епично бутане. Преминаваш бутайки през гора и излизаш на открит склон. В близката далечина виждаш как склона се изравнява и си казваш: „лесна работа”. Стигаш до това място и виждаш следващия склон. Продължаваш да буташ. Главата ти е почти на нивото на кормилото, отново виждаш края на склона на примамливо разстояние, стигаш до заветното място и ... виждаш следващия склон! След като циклихме така около час и половина излязохме на билото на Ржана, почти на нивото на връх Козница (около 1600 м.) Минаваше 18:30, вече започваше да пада здрач, а нас ни очакваше спускане от около 1500, на 300 метра над морското равнище. Карахме известно време по билото и не след дълго се озовахме в изходната позиция на нашето спускане. След като се оправихме, започнахме нашите финални подвизи. Беше към 18:40 и ставаше тъмно. Надявахме се да не пукаме гуми. Навлязохме в гора, вече видимостта беше доста ограничена. За съжаление силния ми халогенен фар, остана в другата част от групата с която се разделихме. Последва доста интересно спускане през скоростен чакълест път. Добре, че си носех и челник. Не, че светеше на повече от две педи пред кормилото ми, но все пак беше нещо. Чувството да караш с около 50 на моменти, в тъмно е невероятно! Задната ми гума удари зверски някакъв по-голям камък... казах си „това беше, прещипах я!” Спрях и я погледнах. Всичко беше наред, на пръв поглед. Тръгнахме отново и след около 100 метра усетих, че наистина съм я прещипал. Вече беше наистина тъмно. Спряхме и започнахме да я сменяме в мрака. Добре, че си носех челника! След това продължихме при пълен мрак по стръмния чакълест път. Беше забавно – трима човека с едни мижав челник. Слава богу нямаше повече инциденти и не след дълго се озовахме на асфалтовия път от с. Игнатица за с. Зверино. Оказа се, че и колегата е спукал гума, спряхме и я припомпахме. Слава богу, успяхме да стигнем навреме в с. Зверино, от където си хванахме влака за Враца. Бяхме по-доволни от всякога. Отново избушихме дивомера!
Всички снимки
ТУК