Педали HOLZFELLER

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Педали HOLZFELLER

Мнениеот RAM-FR » Вто Апр 01, 2008 5:13 pm

Единият ми педал спря да се върти ..... добре де върти се но много трудно и трябва да се види от вътре дали не е смазан някой лагер, но как да стане това. Погледнете снимките и дайте някакви идеи
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Пробвах с 2 стоманени пирона хванати с френски ключ .... ама май не са били достатъчно стоманени защото се изкривиха, а това не се разви !
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Вто Апр 01, 2008 8:22 pm

Хващаш едно шило и почукваш с леко чукче по мислената допирателна към окръжността образувана от дупките за ключ. Ако резбата е здрава ще се развие, ако не е- ще се преебе педала ;)
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот RAM-FR » Сря Апр 09, 2008 4:35 pm

Не бачка ..... други идеи ?
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот magic1 » Сря Апр 09, 2008 4:45 pm

За да развиеш тая гайка ти трябва т. н. "секторен ключ". Във всеки автосервиз има различни размери от този тип. Излишно е да се мъчиш с подръчни средства.
Аватар
magic1
 
Мнения: 79
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 9:04 pm

Мнениеот bobeca » Сря Апр 09, 2008 5:42 pm

Резбата да не е обратна?Но няма логика да е обратна, защото при въртене би трябвало да не се разхлабват? :dunno:
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Сря Апр 09, 2008 8:12 pm

@magic1
този инструмент
който Денис е направил
имитира доста точно секторен ключ
аз му дадох идеята
да го ползва
ама идея си нямам защо не сработва
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот magic1 » Сря Апр 09, 2008 8:20 pm

Кotka12 :nono: секторните ключове са скъпи инструменти, ако ставаше с два пирона........ В конкретния случай бих пробвал с клещи за зегерки. Почти съм сигурен че ще стане. Добре е предварително да се обработи с някой спрей с проникващо масло. Става и със спирачна течност.
Аватар
magic1
 
Мнения: 79
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 9:04 pm

Мнениеот Teodor40 » Сря Апр 09, 2008 9:23 pm

С клещи за зегерки няма да стане гаранция. Те не са толкова здрави и или ще се кривнат, или ще се счупят. От личен опит говоря :V: А пък едни хубави такива са си цифра...
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот kotka12 » Нед Апр 13, 2008 7:49 am

@magic1

много добре знам
че секторният ключ е скъпо нещо
защо според теб Денис се мъчи с нещо направено от подръчни материали :D
иначе това комбо от френски ключ / гвоздеи може да развие всичко :D /е, с изключение на тези педали явно/
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Апр 13, 2008 8:50 am

"Комбото" на котарака наистина е непоклатимо, НО не и ако педалите са били експлоатирани дълго време, при това в неблагоприятни условия (за което не се съмнявам). Така, че опитай първо да покисне резбата в нещо, например WD-40 и след това 1во - предложението на котето, 2ро - предложението на Теодор40 и 3то - повтаряш точка 1 и 2.
И ако най-накрая ти писне да се бъхтиш, иди в някой сервиз и учтиво помоли да ти помогнат. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот gordon8 » Нед Апр 13, 2008 9:58 am

Чакай сега... Кажи първо педала ляв ли е, или десен.

Чийърс! :popcorn:
Аватар
gordon8
 
Мнения: 57
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Пон Ное 12, 2007 8:24 pm
Местоположение: Ludwigshafen, Германия

Мнениеот zero » Нед Апр 13, 2008 10:25 am

gordon8 написа:Чакай сега... Кажи първо педала ляв ли е, или десен.

Чийърс! :popcorn:

Ляв,то си пише.
Аватар
zero
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Нед Юли 04, 2004 11:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Вилката » Нед Апр 13, 2008 4:21 pm

Тая резба е права. Бой му е майката, но май инструментът, с който си се опитвал, не е бил подходящ (не знам де, просто гледам какви резки си оставил). Хвани изстържи мърсотията дето е запечатила резбата и капни спирачна течност. После корпуса на менгеме, едно шило в леглото за ключ и ...те така. Бих ползвал по-тежък чук и с по-къси движения.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот Teodor40 » Нед Апр 13, 2008 5:12 pm

По-подходящ е среден чук и рязко да се удря. С тежък и къси движения, почети не действа като удар. Пневматичните инструменти например, са сравнително леки и действат с много голям ускорение. Това е номера за едно лесно развиване или завиване.
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Вилката » Нед Апр 13, 2008 6:27 pm

Teodor40 написа:По-подходящ е среден чук и рязко да се удря. С тежък и къси движения, почети не действа като удар. Пневматичните инструменти например, са сравнително леки и действат с много голям ускорение. Това е номера за едно лесно развиване или завиване.

Ами от значение е импулсът на силата (m.V). Как ще постигнеш необходимия за развъртането импулс няма значение. Предпочитам по-тежък с по-къси удари задари точността, която в тоя случай е от значение. Все пак е въпрос на предпочитания, а това е моето! Пневматичните машини имат неподвижно застопорени водачи на чука и системи за укротяване на отскока му. Тия работи ги няма и в най-точната човешка ръка (за съжаление).
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта