от MOD » Пет Окт 15, 2004 10:46 am
<h3>[quote][i][b][color=red]Originally posted by bikerider[/color][/b][/i]
Ами значи първо аз разграничавам това движение на колелото от отделната твърда задница - това са два отделни момента. При F1 се съчетават по много естествен и елегантен начин, но все пак са два отделни момента. за твърдата цяла задница мисля няма нужда да коментираме - ползите са ясни.
Конкретно за хода назад и нагоре, това е резултат от ориентацията на долната планка при F1. Не знам как точно е направено при железните коне, но има един единствен принцип който дава такъв път на колелото - точката Б (задния лагер на долната планка при F1 или оста на задното колело при стандартен chainstay) да е под нивото на точката А (предния лагер на планката на F1 или main pivot-a на стандартния chainstay), където и при двете B се върти около А и движи колелото със себе си. Тоест Б се движи назад и нагоре, само когато е под нивото на А. Ако си обръщал внимание, почти всички стандартни chainstays имат заварена планка под ъгъл, която лагерува в края си с предния тригълник на рамката. Това е точно същата идея - тази планка вдига main pivot-а над нивото на оста на колелото.
Та мисълта ми е - принципа е известен от много отдавна, но при стандартните chainstays някакси "не се вижда", докато при Canfield F1 се вижда ясно и моментално, точно защото е съчетан с отделната монолитна задница, което дава още повече ход назад. Доколкото съм запознат, никой производител на рамки вече не пренебрегва този момент, друг е въпроса че братята първи го разтръбиха като тяхно лично изобретение... само дето ако беше тяхно изобретение, щяха да го патентоват, нещо което те не са направили по една единствена причина - че принципа е общоизвестен и никой няма да им даде патент за такова нещо. Единствената им заслуга е че са се сетили да го съчетаят с отделна задница, тоест да вкарат още един лагер между main pivot-a и оста на колелото, нещо за което съвсем не съм сигурен дали Santa Cruz не са се сетили доста преди тях. Така че... такива колела колкото щеш на пазара. Единственото предимство на F1 е увеличения ход назад.
[/quote]
</h3>
--------------------------------------------------------------------
MOD =
Master
Of
Disaster
:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."