Един въпрос

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Един въпрос

Мнениеот XeDoX » Съб Май 17, 2008 4:07 pm

Баща ми ми загледа спирачката и каза,че съм я прегрявал и съм я разкалил или нещо от сорта.Диска ми(там къде спира) е леко тъмен,синкав...проблем ли е това ? Ще го снимам след малко...че сега се връщам от каране...
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Един въпрос

Мнениеот XeDoX » Съб Май 17, 2008 5:09 pm

Не работи Едит бутона...

Изображение

Карал съм известно време само с нея,защото счупих задната...та какво мислите,прегрявана ли е и какъв би бил резултата от това ?
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Един въпрос

Мнениеот VALKS » Съб Май 17, 2008 5:34 pm

XeDoX написа:Не работи Едит бутона...

Изображение

Карал съм известно време само с нея,защото счупих задната...та какво мислите,прегрявана ли е и какъв би бил резултата от това ?

Спира ли?
Аватар
VALKS
 
Мнения: 363
Рейтинг: 1191
Регистриран на: Пет Окт 19, 2007 9:45 pm
Местоположение: Дам...

Re: Един въпрос

Мнениеот XeDoX » Съб Май 17, 2008 5:35 pm

Идеално
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Admin » Съб Май 17, 2008 9:54 pm

Тогава от какво се притесняваш? ;)
Предполагам, че производителят на спирачката е отчел високата вероятност роторът да бъде нагряван до много висока температура и е съобразил материала му с тази особеност :)
А пък това, че си е променил цвета, би могло да означава много неща и не е задължително да са лоши.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Съб Май 17, 2008 10:12 pm

Това няма какво да те притеснява, съмняваме да има спирачка, която да не е получика поне веднъж такъв оренък, който понякога изчезва. Виж, при твоя диск мен лично друго ме притеснява тази ивица в зоната на накладнките, на какво се дължи?
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот did » Съб Май 17, 2008 10:16 pm

Admin написа:А пък това, че си е променил цвета, би могло да означава много неща и не е задължително да са лоши.


абе... не се сещам за нито едно добро нещо, което може да означава промяната в цвета на диска. би ли ми казал какво точно имаш предвид?

а конкретно тоя диск от снимката... бая се е попрепекъл :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот XeDoX » Съб Май 17, 2008 10:24 pm

Еми аз съм съдист малко...като видя яко надолнище и прещраквам...
тая линия като напъна яко да спирам някой път изчезва...понеделник-вторник като дойде задната дискова ще отворя тази да я видя какво и има,че става тая линия

Последно,да не се притеснявам за диска ? А фатално ли е,че бие 1-1.5мм
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот did » Съб Май 17, 2008 10:30 pm

Това чел ли си го, заедно с коментарите към него:

http://www.mtb-bg.com/link.php?/articles/ar077.htm

1.5 мм е много.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот {sharky} » Съб Май 17, 2008 10:37 pm

МЕХАНИЧНА СПИРАЧКА НЕМОЖЕ ДА ПРЕГРЕЕ!!! :bowdown: :rofl: :bawling: :crap:
Последна промяна {sharky} на Съб Май 17, 2008 10:40 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
{sharky}
 
Мнения: 339
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Апр 24, 2007 6:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Съб Май 17, 2008 10:37 pm

Чел съм го едно време...ще го препрочета пак

едит: добре как да не я прегрявам спирачката като съм 85кг...като се пускам надоло и трябва да спирам на често,да вземем завойте...
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот XeDoX » Нед Май 18, 2008 9:19 am

Благодаря за изяснението...сега очаквам да докарат задната спирачка...до тогава ще я пека тази
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот borislav » Нед Май 18, 2008 9:30 am

баща ти е много прав, стоманата се е отвърнала и е загубила якостни си свойства, стоманата е станала по-пластична, в един момент като се спускаш от някъде и пак ако е позагряла леко спирачката, може да се деформира, или по-лошото да се нагъне и счупи. Ако продължиш да караш с този диск може пак да стане лъскав, но стоманата ще си е все още отвърната.
Аватар
borislav
 
Мнения: 1367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 11:32 am
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Нед Май 18, 2008 11:00 am

Относно линията...оказа се,че на феродото имало каналче,предполагам от някое камъче...каналчето ще изчезне след малко каране.Ще карам с този ротор докато издържи.Ще го почистя да видя дали не е феродо и ще се надявам да не е твърде прегряван,макар че прегряван ли е,все тая.
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот M1010X » Нед Май 18, 2008 1:06 pm

Ако решиш да сменяш ротора и вилката го позволява, мини отпред на 203мм. Така или иначе си 85кг, спирачна мощ винаги ще ти е от полза.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот XeDoX » Нед Май 18, 2008 1:17 pm

Tora карам.Уж мога да сложа голям ротор,но ме е страх за вилката...каквото и да е 85 кг не са малко...Често ми се налага да спирам бързо на асвалт в града,било то заради коли или хора.Ще взема да усуча вилката и ще трябва да давам пари на вятъра.
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Ozzie » Нед Май 18, 2008 1:23 pm

Смени си ротора с такъв с по- добро охлаждане.
Например Clean Sweep или Clean Sweep G2.
За справка www.sram.com --> Avid
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bluskanie » Нед Май 18, 2008 1:33 pm

borislav написа:...спирачката, може да се деформира, или по-лошото да се нагъне и счупи.

Мисля, че се сещам какво имаш предвид, ама не мога да се сетя как точно ще се "нагъне" ламаринка с такава дебелина, обработена по такъв начин. Или викаш, ако я нагрее до бяло, че да почне да се "лее"...

Аз лично не виждам какви изключително неприятни последствия може да има, ако се кара така (докато не се смени диска при удобен случай).
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот EmZo » Пон Май 19, 2008 7:30 pm

При едно от спусканията в Сопот и моя преден диск придоби тъмнолилав цвят. Не усетих промяна в спирачната сила. Както и да е, този препечен цвят хич не ми допадаше, та когато се прибрах вкъщи му направих едно леко шлайфане с много финна водна шкурка и сега всичко си е перфектно. Работи без проблем и си е с нормален цвят.
След като си докарал диска до такова състояние, е възможно да са ти се "гланцирали" и накладките. В такъв случай, няма да им навреди, ако съвсем леко ги тръкнеш и тях със водна шкурка.
Изображение
Аватар
EmZo
 
Мнения: 2650
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 04, 2004 11:59 pm
Местоположение: Враца

Мнениеот Teodor40 » Пон Май 19, 2008 8:23 pm

EmZo написа: съвсем леко ги тръкнеш и тях със водна шкурка.


Само да добавя, процедурата се прави, като се слага шкурката на равна повръхност(стъклко например) и се мокри обилно шкурката. Така не се запушва.
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот XeDoX » Пон Май 19, 2008 8:42 pm

Да запознат съм с водната шкурка.Аз само почистих ротора с кореселин...след което със спирт защото остана някакво покритие.След 100 метра започна да спира като нова(разработена :) )
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта