rock shox DOMAIN 318

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

rock shox DOMAIN 318

Мнениеот axelmax » Нед Май 25, 2008 7:26 pm

реших да си сваля каплата от тази вилка ,но се оказа мисия невъзможна

какво ли не опитвах ,но не става развъртам 1/4 оборот и то доста трудно и толкова
пръсках със спрей и нищо

някой ако има решение да казва,че малко ми остава да я изхвърля

загубих доста време и доникъде
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

ако ще я хварляш я

Мнениеот stuff_rider » Нед Май 25, 2008 8:13 pm

ако ще я хварляш я дай на мен.А относно развъртането я накисни с нафта за около 3 часа или със спрея но изчакай повече.При възможност ползвай от тези ключове с тричотка
Аватар
stuff_rider
 
Мнения: 92
Рейтинг: 942
Регистриран на: Чет Май 15, 2008 7:21 pm

Мнениеот Ozzie » Нед Май 25, 2008 8:30 pm

@stuff_rider
Ти някога свалял ли си 20 мм. проходна ос Maxle QR?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот n3k01 » Пон Май 26, 2008 7:01 pm

Оста може да се отвърти и с ключ 17 ли беше не помня,но първо отхлаби автомата.Поне така стана при мене ;)
n3k01
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Сря Фев 13, 2008 4:43 pm
Местоположение: софия

Мнениеот toxiciti » Пон Май 26, 2008 8:35 pm

Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Май 26, 2008 9:14 pm

@axelmax
Ти беше ли намазал оста с тънък слой грес преди монтажа? Ако не си, най-вероятно контактните пръстени на лагерите са "запекли" към нея и ще си трябва напъване, предполагам. Не съм имал подобни проблеми, само съм виждал.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Пон Май 26, 2008 9:30 pm

axelmax не е демонтирал оста до сега,нито монтирал ;)

ами ще пръсна отвътре с развижваш спрей пък дано стане
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот axelmax » Пон Май 26, 2008 9:34 pm

axelmax успя да отвие оста ,след като от вчера деиства спрея на МОТИП за такива неща :beer: :beer:

за смасване на оста ,шще го имам предвид :beer:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Пон Май 26, 2008 9:39 pm

Admin написа:@axelmax
Ти беше ли намазал оста с тънък слой грес преди монтажа? Ако не си, най-вероятно контактните пръстени на лагерите са "запекли" към нея и ще си трябва напъване, предполагам. Не съм имал подобни проблеми, само съм виждал.


Странно, досега знаех, че 20мм ос се смазва, за да предпазва от корозия. Да се смазва за по-лесен демонтаж сега научавам от RockShox. Тва пише ли го в менюълъ? :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пон Май 26, 2008 9:45 pm

А корозията/ръждата не предизвикват ли въпросното "слепване" между оста и пръстените на лагерите?
Доколкото съм виждал, именно така става :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Май 26, 2008 10:09 pm

За кои лагери говорим? Мислех, че става дума за 20мм главина? :dunno:
Как разбра, че говорим за Формула? :dunno:

Не си смазвам оста, понеже вече е кородирала и потъмняла. Не си спомням някога да съм имал проблеми с демонтаж на оста на вилката, макар и да е била почти бяла на моменти.

Edit:
Всеки минус за bikerider - пирон в ковчега на империализма! :rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пон Май 26, 2008 10:19 pm

Добре, Марто! :) Единственото, което исках, бе да посоча една възможна причина. Нямам никакво намерение да влизам в среднощни спорове заради това, че вероятно не съм изчерпал всички възможни причини за мазането на оста с грес. И аз невинаги я мажа, но пък достатъчно често я свалям, така че няма как да съдя по себе си. Затова се опитах да помогна с нещо, което съм виждал при други хора - ненамазана ос, корозирала при лагерите, която едва се вади. За лагерите на главината става дума - доколкото знам, има такива в нея. Виждал съм проблема не само при Formula, но както и да е...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Май 26, 2008 10:30 pm

Любо, не разбрах къде лагерите на главината контактуват с оста на вилката и се опитах да попитам дали става дума за конусите на главини като 20м Формула...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пон Май 26, 2008 10:51 pm

Дали запичането е било от лагерите или конусите няма как да съм сигурен, но това, което съм виждал, бяха следи от ръжда по оста точно с форма и размери като от вътрешните пръстени на лагери. Освен това съм виждал главини с 20мм ос, при които лагерите контактуват с оста - не толкова плътно, че да трябва тя да се набива в тях, но все пак контактуват. Но... доколкото не съм ги разглобявал тези главини, и в това не мога да съм сигурен. Именно затова с първия си пост по темата не исках да задълбавам в такива подробности, само че не съм внимвал и съм се позовал на познат ми пример. Но не мисля, че е и чак такава грешка - доколкото знам, корозирането на оста може да доведе до запичане на главината към нея.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Май 26, 2008 10:59 pm

Не видях грешки дотук, казвам, че смазване или не при 20мм ос няма резба в ботушите от алу-магнезиева сплав.
За axelmax всеки случай първия сблъсък с Мaxle явно не е бил QR :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Пон Май 26, 2008 11:05 pm

говори ,че може да е клеасала резбата на оста или самата ос да спекла

@toxiciti- :beer:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта