Разлика в цените и какво бихте ми предложили

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Разлика в цените и какво бихте ми предложили

Мнениеот nikste » Сря Май 28, 2008 11:40 pm

Намерих на два различни сайта цени на велосипеди RAM, които според мен са едни и същи, но само цената се различава. Как мислите вие, дали има наистина разлика освен цената:

http://www.dimibike.com/product_info.ph ... cts_id=659

http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=120
(Стандартен вариант: 2399 лв.)

Другото, което искам да ви попитам кое бихте ми предложили: дали RAM AM или RAM XC ако е за цена до 2000 лв.

ПП: Опс, много се извинявам, че темата не е в подходящия форум. Но като само тук стоя и се омотах. Моля админа да я премести, където трябва.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот Neth » Чет Май 29, 2008 12:08 am

Еми ако ще караш в планината или някакъв лек ФР - АМ.Ако ще караш хс-хс.
Learn as if you will live forever,Live as if you will die tommorow.
Аватар
Neth
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пет Апр 04, 2008 12:08 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот bluskanie » Чет Май 29, 2008 12:12 am

Е как ще са едни и същи бе... поне 3 важни компонента се различават...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 11:20 am

bluskanie написа:Е как ще са едни и същи бе... поне 3 важни компонента се различават...

Добре бе, по-спокойно. Аз за това питам. Сега обясни културно кои са тези три компонента и много ли са важни?
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот ACID BURN » Чет Май 29, 2008 11:45 am

По въпроса с избора на колело-Аз те познавам, знам горе-долу как караш, затова АМ!Точка по въпроса! :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот did » Чет Май 29, 2008 12:03 pm

Neth написа:Еми ако ще караш в планината или някакъв лек ФР - АМ.Ако ще караш хс-хс.


евалла!

значи ако ще кара в планината, да си купува АМ, а ако ще кара XC, да си купува XC??? Правилно ли съм разбрал? Значи XC не е планинско каране, така ли? Яко промити мозъци има тука...

RAM XC е по-подходящото колело за сериозни планински преходи от RAM AM, заради един куп причини.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика в цените и какво бихте ми предложили

Мнениеот Isidor » Чет Май 29, 2008 12:12 pm

nikste написа:....

Може би не си забелязал, че на някои сайтовете снимките на дадена марка колело за различните окомплектовки са едни и същи ;) .
did написа:Значи XC не е планинско каране, така ли? Яко промити мозъци има тука...

Не, бе! Това е дисциплината с водните колела :D :D :D :D . :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Иначе правилно си разбрал. :D
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Neth » Чет Май 29, 2008 12:14 pm

Е виж в колко съм го писал ;Р имах предвид ако се е насочил изцяло към хс да си вземе хс,а ако ще кара нещо по екстремно от хс в планината да си вземе ам ;п
Learn as if you will live forever,Live as if you will die tommorow.
Аватар
Neth
 
Мнения: 279
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пет Апр 04, 2008 12:08 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 12:27 pm

did написа:
Neth написа:Еми ако ще караш в планината или някакъв лек ФР - АМ.Ако ще караш хс-хс.


евалла!

значи ако ще кара в планината, да си купува АМ, а ако ще кара XC, да си купува XC??? Правилно ли съм разбрал? Значи XC не е планинско каране, така ли? Яко промити мозъци има тука...

RAM XC е по-подходящото колело за сериозни планински преходи от RAM AM, заради един куп причини.

Аз мисля наистина да го използвам за сериозни планински преходи, не за скокове. Двоумя се защото пък ACID BURN отсече, че АМ е по-добър вариант. Ти защо смяташ, че в случая ХС е по-добрият вариант?
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот did » Чет Май 29, 2008 12:41 pm

nikste написа:Ти защо смяташ, че в случая ХС е по-добрият вариант?

По подходяща геометрия, по-ниско тегло, по-добро поведение на рамката при въртене... Ако наистина ще правиш сериозни планиски преходи, основното време на целия преход се формира от изкачванията. При спусканията, даже и с твърдак да си, повече от 10 минути няма да могат да ти дръпнат тия с меките колела, а нагоре разликите могат да бъдат часове и всеки грам в повече се усеща. Ако въртиш много и искаш ефективност при катеренето, ще трябва да жертваш малко комфорт при спускането, няма друг начин. Така, като цяло, ще се придвижваш по-бързо по трасета, по които изкачването и спускането са по равно, ще се уморяваш по-малко и няма опасност да хванеш морска болест. А дори и при спусканята, ако не го ръчкаш много и не си много тежък, едва ли ще имаш проблеми с XC-то.

не съм карал RAM XC2, преценям я само "на око" и по добрите отзиви на други хора, но съм се качвал на RAM AМ и съм сигурен за себе си, че това не е рамката, с която бих изминал 100 километра за 1 ден в планината.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 12:47 pm

Хм, съвсем ще се побъркам. Това човек да направи компромис при избора в нещо е голяма работа. Аз искам да ми е колкото се може по-меко с колелото: по-голям ход на амортисьорите и т.н. Но пък едновременно и да карам много. Знам вече, че ХС-то е с по-лека рамка, което го прави със сигурност по-доброто колело за дълги карания, но явно не е толкова меко, като АМ-а.

Най-вероятно ще избера АМ, пък ще правя още повече мускули за повече каране.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот Vimpel » Чет Май 29, 2008 12:47 pm

Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот did » Чет Май 29, 2008 1:13 pm

nikste написа:Най-вероятно ще избера АМ, пък ще правя още повече мускули за повече каране.

тук не става дума за липса или наличие на мускули, но ти си знаеш...

явно мекото усещане и модата да имаш много ход за теб са по-важни от това, че ще мъкнеш 2-3 кила в повече целия ден; ще се клатиш при всяко натискане на педалите и безценните ти калории ще отиват за клатене на шока, а не за ефективно придвижване напред; позата ти при изкачване ще е леко странна; задницата ти ще има по-голям ход нагоре-надолу, но и доста голям ход наляво-надясно, ...

абе купувай каквото там ти е присърце, карай си го със здраве, прави мускули всичко най-най-хубаво! Аз каквото имах да ти кажа - казах ти го. Останалото е въпрос на личен избор и религия.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 1:39 pm

did написа:
nikste написа:Най-вероятно ще избера АМ, пък ще правя още повече мускули за повече каране.

тук не става дума за липса или наличие на мускули, но ти си знаеш...

явно мекото усещане и модата да имаш много ход за теб са по-важни от това, че ще мъкнеш 2-3 кила в повече целия ден; ще се клатиш при всяко натискане на педалите и безценните ти калории ще отиват за клатене на шока, а не за ефективно придвижване напред; позата ти при изкачване ще е леко странна; задницата ти ще има по-голям ход нагоре-надолу, но и доста голям ход наляво-надясно, ...

абе купувай каквото там ти е присърце, карай си го със здраве, прави мускули всичко най-най-хубаво! Аз каквото имах да ти кажа - казах ти го. Останалото е въпрос на личен избор и религия.

Така като ми ги обясни нещата вече започвам да разбирам защо Vimpel, когато беше с нас да караме миналата събота много се изморяваше. Неговото колело е много меко и може би заради това, макар че и той си е слаб.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот Vimpel » Чет Май 29, 2008 1:45 pm

Хахаа- чудно ми е по какво разбра, че съм се уморил :popcorn:
Както и да е. Темата е за друго.
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 1:57 pm

Vimpel написа:Хахаа- чудно ми е по какво разбра, че съм се уморил :popcorn:
Както и да е. Темата е за друго.

Еми стори ми се, че си се изморил. Може и да съм сгрешил, но ако не съм ти явно няма да си признаеш :) Все пак кажи си и ти твоето мнение за твоето колело: като караш продължително време по равно много ли се клатиш? Задавам въпроса, защото сметнах, че наистина ако човек се клати заради амортосьорите, до като кара по-равно енергията му отива и за това, което естествено е изморително.

Като ти прочетох темата, която ми беше дал останах с впечатлението, че при по-старите модели това е било в по-голяма сила заложено, до като новите модели са ги оптимизирали добре и този ефект с карането по равно почти не се забелязва.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот Vimpel » Чет Май 29, 2008 2:05 pm

Незнам какво да ти кажа? Аз определено не обичам да драпам продължително нагоре. Повече по равно и надолу колкото мога :)
Не съм капацитет и не мога да ти дам адекватен отговор, но забелязвам , че непрестанно се говори за "клатене".
Е добре де- няма ли вилки и шокове със заключване за тази работа?
Определено съм доволен от байка си, въпреки че е 2005г. и не съжелявам нито за миг, че го взех.
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Kitolino » Чет Май 29, 2008 5:41 pm

[quote="Vimpel"][/quote]
То не е само до това дали се заключва или не.. ;)
Представи си катерене по чакълест терен или черен път, ако заключиш окачването, ще се чудиш защо не караш твърдак, ами караш нещо с 3-4килограма повече..
От друга страна ти си направил верният избор за себе си, като намираш наслада главно в спускането, а карането в обратната посока ти е нищожно и не толкова приятно.
Автора на темата трябва да си изясни сам на себе си кое ще му е по-сладко, да се гърчи повече нагоре и спускането му да е по-блажничко, или да хвърчи както в едната, така и в другата посока.
Избора си е специфичен, каквото ти се кара( и каквото би пожертвал) към този велосипед би трябвало да се насочиш.
Успех :agree:
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот did » Чет Май 29, 2008 6:25 pm

Vimpel написа:Аз определено не обичам да драпам продължително нагоре. Повече по равно и надолу колкото мога

В такъв случай си трай, когато се коментират планински преходи, щото при тях "нагорето" е много по-важно от "надолето", особено ако не обичаш да спиш при мечките.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vimpel » Чет Май 29, 2008 7:10 pm

Автора на темата ме помоли да изразя моето мнение. И аз го изразих!
Vimpel
 
Мнения: 127
Рейтинг: 1295
Регистриран на: Вто Юни 06, 2006 12:34 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 8:59 pm

Vimpel написа:Автора на темата ме помоли да изразя моето мнение. И аз го изразих!

Точно така и съм благодарен на Vimpel, ACID BURN и did, че ми помогнаха да изясня някои неща и да взема решение какво колело да си купя.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта