RAM AM - Рационални варианти за отбиване от цената.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

RAM AM - Рационални варианти за отбиване от цената.

Мнениеот CTaHu » Сря Май 28, 2008 3:24 pm

Влюбен съм в RAM AM 1 .. няма какво да овъртам, но тея 2799 лв. смразяват ентусиазма ми.
Та седя аз, гледам тази страничка и си блъскам главата как да си взема хибрид максимално доближаващ параметрите на стандартния вариант за минимално покачване на цената спрямо "икономичния".
Без да съм наясно с всички отлики м/у поставените в таблица едни с/у други велочасти, силно обнадежден от надписа в курсив "*Всички компоненти на базовия модел могат да бъдат заменени по желание на клиента.", смело почнах да обмислям вариант пригоден за нуждите ми. А именно: AM (накратко).
Та се чудя дали има някаква логика в това да се вземе "икономичния вариант" и да му се сложат вилката и предната дискова от "стандартния" ?

Демек:
* рамка: RAM AM
* амортисьор: RockShox Ario 2.1
* вилка: Pike 426 Dual Air 140mm
* курбели: Truvativ Blaze - power spline
* главини: Formula
* шини: AlexRims DP20
* спици: DT Swiss Champion
* спирачка (задна): Avid Juicy 3 160mm
* спирачка (предна) : Avid Juicy 5 185mm
* Заден дер: SX5
* Преден Дер: X5
* Команди: SX5
* кормило: Truvativ XR Riserbar 31.8
* лапа: Truvativ XR
* гуми: Maxxis HighRoller 2.35
* седалка: SDG Bel-Air

Интересува ме:
- Има ли някаква логика такава промяна?;
- Възможна ли е от гледна точка на съвместимост?;
- Чувствителна ли е разликата в качествата на задния амортисьор?;
- Как би повлияла тази промяна крайната цена?;
Приветствам всякакви съвети и за компоненти извън посочените, при които нивото на колелото пада незначително,а разликата в цената е осезаема.
Това, което искам от колелото, е удоволствие и надеждност. Тоест:
отлично движение (инерция), здравина и спиране -> тук не правя компромиси!:) /то май друго не остана ... :P/ Е все пак на някакво средновато ниво ... за страстен и запален любител. Иначе ми е пределно ясно, че в крайна сметка цената и качеството са правопропорционални. Надявам се не съм ви объркал с всичките тези обяснения ... накратко качествено и надеждно колело носещо наслада от карането на средно ниво и отвъд.
Като информация, която може да ви помогне при съветите, тежа 75 кг. 181 см. височина. Не мисля, че теглото ми ще е изпитание за за конструкцията на рамката или окачването.
За финал ще кажа, че би било хубаво крайната цена да не надвишава 2 хилки :(
P.S. Тея колела нямат ли разпродажби .... моделът от 2007-ма AM 1 някъде продава ли се на по-приемлива цена?
Аватар
CTaHu
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1316
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 1:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Сря Май 28, 2008 3:44 pm

Eto как aз виждам нещата:
Монтажът може изцяло да бъде подменен със Sram X.5. Кормилото и лапата вместо Теаm да бъдат XR. Вилката - Rock Shox Pike 409 Coil, а не Dual Air. Спирачките си ги остави Juicy 5. Курбелите също може да са някакви по-обикновени с нормално средно и ос. Шините могат да бъдат Alexrims DP20, а колчето и седалката да не бъдат SDG, а нещо на Velo с колче Truvativ. При задния амуртисьор е по-различно, защото ако сложиш Ario 2.1 определено ще усетиш промяна на работата на рамката в отрицателна посока - така че ти си реши за него. В този вариант според мен колелото си запазва параметрите и не би имало голяма разлика в работата му, което обаче ме навява на мисълта защо да не си поръчаш АМ.2, нo с по-добра вилка (Pike) и спирачки (Juicy 5)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот CTaHu » Сря Май 28, 2008 6:15 pm

Да и аз такава теория бях развил само, че бях предложил задната да си остане Джуси 3 ... както и да е. Някой дали има представа как това рефлектира в/у цената. Или ще се ходи на консултация във Веломанията.

А какво ще рече Coil, U-Turn, Dual-Air .. защото аз си търся нищо повече от надеждна, носеща на експлоатация вилка с въздушно смекчаване.
Последна промяна CTaHu на Сря Май 28, 2008 7:01 pm, променена общо 1 път
Аватар
CTaHu
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1316
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 1:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот Darkness » Сря Май 28, 2008 6:16 pm

Аз като гледам разликата между тази окомплектовка и базовата (най - евтината) е само вилката - съответно и главината (20мм ос) и размера на предния ротор. ;) Всичко си е съвместимо, просто имаш по - хубава вилка с 10мм ход отгоре. Не мисля, че ще съжаляваш за тази окомплектовка - чук си е :)
It Is A Good Day To Die!
хехе
Darkness
 
Мнения: 182
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Юли 31, 2005 1:34 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот URNEST » Сря Май 28, 2008 7:56 pm

CTaHu написа:консултация във Веломанията

:nono:

"Coil" буквално се превежда навивка, намотка - има се предвид стандартната метална спиралонавита пружина.
"Dual Air" e въздушна пружина с две камери +/- като имаш възможност да регулираш налягането и в двете.
"U-turn" е система за намаляване на хода с 45мм използвана при Rock Shox - буквално имаш с 45мм по-ниска предница, което повярвай ми усещя се.
За повече инфо относно системите - поразрови се из форума и сайта. :)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот skiman » Чет Май 29, 2008 8:27 am

Онзи ден си взех и аз такваз машинка. АМ2, (по-евтината окомплектовка). Прецених, че на първо време, спирачките и вилката удволетворяват изискванията ми. Смених единствено задния шок. Вместо стандартния Аеро 2.1, взех МC 3.3 . Идеята ми беше да имам шок със заключване. Останалите неща ще ъпгрейдвам когато се счупят. За сега усмивката не слиза от лицето ми. Единственото, което още малко ме гложди е размера на рамката-18" Висок съм 183см. Така или иначе вече съм го взел, ама какво мислите? Ще се ползва 50-50 градско(ходя на работа с него)-планина, нагоре-надолу, без изцепки. ;) За сега ми е удобно за въртене, но още не съм катерил сериозен баир. За надолу е истински оргазъм за сетивата :beer:
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот Darkness » Чет Май 29, 2008 8:40 am

Няма какво да се притесняваш от размера на рамката, аз сум 182 и рамката ми е 18 инча. перфекно се кара в града, също така перфектно се катери (особено като смъкнеш хода на вилката на 85мм). А с тва колелце и надоло няма да имаш никви ягоди... гази си доволно :)
It Is A Good Day To Die!
хехе
Darkness
 
Мнения: 182
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Юли 31, 2005 1:34 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот skiman » Чет Май 29, 2008 8:44 am

За в града и аз усетих кефа. За нагоре ще го пробвам в неделя, ако не вали. Че още ми е новичко и не искам да си го калям :rofl:
А и за пръв път карам вилка с реглаж на рибаунда и въобще двойно окачване, та тепърва ще го ръчкам. :^:
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Чет Май 29, 2008 8:51 am

, което още малко ме гложди е размера на рамката-18" Висок съм 183см


имаш като възможност за допълнителни промени - дължината на лапата и позицията на седалката ... дали има нужда обаче, ще си го усетиш само като покараш :agree:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот skiman » Чет Май 29, 2008 8:55 am

outfaced написа:... дали има нужда обаче, ще си го усетиш само като покараш :agree:

:agree: За това и за сега единственото нещо, което съм променил е малко по-дългият стержен. Добавил съм още един спеисър, към стандартно идващите 2...останалото ще го усетим с анатомията ;)
И довечера мисля да сменя гриповете, че тези ми идват малко малки. Иначе дават добър захват, но са тънки за ръцете ми.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 12:33 pm

Добре, аз тогава мога ли да попитам кой от двата модела е по-добър. Икономичният модел АМ.1 или нормалният си модел АМ.2 И двата са на една и съща цена, но вие кой предпочитате?
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот Daniel Panev » Чет Май 29, 2008 1:12 pm

nikste написа:Добре, аз тогава мога ли да попитам кой от двата модела е по-добър. Икономичният модел АМ.1 или нормалният си модел АМ.2 И двата са на една и съща цена, но вие кой предпочитате?

Да не се бъркаш нещо? До колкото знам моделите са AM.0 с цена 4500+ лв, AM.1 с цена около 2700 и AM.2 с цена 1700 лв. Сам си прецени кой е нормален и кой е икономичен и колко са им еднакви цените...
Аватар
Daniel Panev
 
Мнения: 1934
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 3:47 pm
Местоположение: София

Мнениеот Brave » Чет Май 29, 2008 1:15 pm

Чакай, нещо си си объркал - АМ1 е икономичен, ама само спрямо АМ0, АМ2 е най-евтиния вариант. Освен това, кажи, къде ги видя на една и съща цена, след като единия AM2 е 1700лв, AM1 e 2800 а АМ0 е скромните 4600

Едит: Докато проверя цените и са ти отговорили
Айде, за да има смисъл мнението ми, определено има причини да си вземеш АМ1, а не АМ2, стига да можеш да си го позволиш.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 1:34 pm

Още в началото на темата е даден този линк:
http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... ucts_id=96

Вижте там за кой икономичен модел говориме.

Има вероятност икономичният вариант да е именно АМ.2. Но аз понеже не знам, питам.
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот Brave » Чет Май 29, 2008 1:38 pm

Това от линка е АМ1 - средния по цена и компоненти вариант. АМ2 е по-евтин, АМ0 по-скъп. Най-добре отиди на http://www.ridespot.net и сам си разгледай.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот nikste » Чет Май 29, 2008 1:41 pm

Brave написа:Това от линка е АМ1 - средния по цена и компоненти вариант. АМ2 е по-евтин, АМ0 по-скъп. Най-добре отиди на http://www.ridespot.net и сам си разгледай.

Аз просто си помислих, че АМ.1 имат още една модификация, която е по-евтина. А то фактически по евтиния вариант си е АМ.2 :)
Аватар
nikste
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:53 pm

Мнениеот CTaHu » Чет Май 29, 2008 8:02 pm

И за последно да питам продава ли се някъде на изплащане, че 3К не си е малко пара все пак :( Щото и тва си е вариант :idea:
Аватар
CTaHu
 
Мнения: 248
Рейтинг: 1316
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 1:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Чет Май 29, 2008 8:57 pm

CTaHu написа:И за последно да питам продава ли се някъде на изплащане, че 3К не си е малко пара все пак :( Щото и тва си е вариант :idea:

За изплащането доста е коментирано във форума.
Не е изгодно никак, тъй като изплащането минава през лизингова или кредитна къща и лихвите са мамата си тракали.
По- добре заем от някоя банка и така.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта