Въпрос относно хидравликите на няколко вилки и още нещо.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос относно хидравликите на няколко вилки и още нещо.

Мнениеот KirilizatoR-a » Вто Юни 03, 2008 10:12 am

Привет! Понеже четох доста за Marzocchi Junior T и разбрах, че е с SSV хидравликата не била добра за спускане и именно затова се насочих към Super T. Също Четох доста и за Super T, но информацията беше за по-старите модели и затова пуснах нова тема. Интересува ме каква е хидравликата на Super T-то (за 2003-2004 моделите разбрах, че са с HSCV - High Speed Compression Valve), но незнам дали хидравликата на модел 2007 също е HSCV. Ако хидравликата и на модел 2007 също е HSCV, бихте ли споделили дали е добра за спускане? А и да вмъкна, че ще се кара главно Freeride, но не е изключено от време на време да се спускам с нея. Ако е зле за спускане може да препоръчате и някой друг модел в рамките на 1000-1200лв макс. (много краен вариянт и никак не ми се иска да стигам до него :crap:) Поздрави! :beer: ;) :agree:
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот walkman » Вто Юни 03, 2008 10:54 am

Super T -тата мисля че бяха в единия крак SSV хидравлика, а в другия HSCV хидравлика?

HSCV хидравликата e много по-добра от SSV ... това знам аз.
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Re: Въпрос относно хидравликите на няколко вилки и още нещо.

Мнениеот bikerider » Вто Юни 03, 2008 11:13 am

KirilizatoR-a написа:но незнам дали хидравликата на модел 2007 също е HSCV


RCV
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KirilizatoR-a » Вто Юни 03, 2008 11:38 am

@bikerider:
Thanks!

@all: А RCV хидравликата добра ли е за спускане и като цяло Super T-то добър вариянт ли е за споменатите по-горе стилове.

Edit: Някой от форума карал ли е/имал ли е такава вилка и ако е имал нека сподели впечатленията си :) ;) :beer:
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот M1010X » Вто Юни 03, 2008 6:15 pm

RCV е наследникът на SSV (т.е. новите вилки от по-нисък клас вече не са с SSV, а с RCV).

Истината при zocchi е RC2(X) и RC3.

В случая ми се струва, че повече на хартия не се кефиш на SSV. За ентри-левел си е напълно достатъчна като параметри и при по-нормално каране едва ли ще усетиш спайкване.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юни 03, 2008 7:24 pm

M1010X написа:Истината при zocchi е RC2(X) и RC3.


Ех тая Истина бре :evil:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KirilizatoR-a » Вто Юни 03, 2008 7:31 pm

Проблемът е, че некарам много нормално. Аз така и неразбрах, като RCV-то е наследник на SSV-то по-добро ли е от SSV-то или да се насочвам към друга вилка (Marzocchi VF2)?

Edit: Видях и Marzocchi 888 RC в дими-байк, и може би ще е тя, но незнам дали има спайкване при нея? С HSCV е, 200mm ход, 20-ка ос, а каква е тази настройка "PL/C/R MX тип настройка (30 позиции)"?
Последна промяна KirilizatoR-a на Вто Юни 03, 2008 7:50 pm, променена общо 1 път
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот M1010X » Вто Юни 03, 2008 7:47 pm

@bikerider - бъркам ли?

Пък и в случая и ти си пристрастен - май караш с hscv :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Вто Юни 03, 2008 8:04 pm

KirilizatoR-a написа:PL/C/R ?

PL = Preload (може да бъде както въздушен така и механичен)
C = Compression
R = Rebaund

RCV = Rebound / Compression Valve
RC2X/RC3 = Rebound Compression Extreme (демек смекчаване за високи скорости, вилката не забива/спайква, което понякога се случва при RCV/SSV хидравликата.

SSV и HSCV са просто старите имена на хидрвликите.

Ако се смяташ за достъчно напреднал карач, който знае какво иска от вилката си и как да я настрои насочи се към RC2X/RC3/HSCV.
Ако ти трябва просто вилка, с която да караш спокойно и без много настройки насочи се към RC2/RCV/SSV

Ако не държиш на Marzocchi вариант е да си вземеш Boxxer Race и в един момент да си upgrade-неш само хидравликата с такава за Team.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот KirilizatoR-a » Вто Юни 03, 2008 8:30 pm

След подробното обяснение на "URNEST" за което му благодаря, разбрах какви са разликите при хидравликите на Marzocchi. :beer: Държа си на Marzocchi-то и го предпочитам пред Boxxer Race (и за пореден път казвам, че и боксера е добра вилка, но просто е въпрос на предпочитания). Marzocchi-то ми се струва старо, но арно. Мисля, че има много хора които са карали (все пак е от 2005г.) така че, ако могат нека споделят впечатленията си.

@URNEST

Несъм нито аматъор, нито някое про. Смятам се за що-годе напреднал "карач" (въпреки, че имам още да напредвам), но нищо повече. Просто искам да се насладя повече на удоволствието в планината и да карам по-свободно (да скачам, където се наложи без да се притеснявам за вилката/колелото и дори за здравето си). Живот и здраве, ако сглобя колелото по-бързо да дойда и на Сопот. :)

И все пак нека хората които притежават Marzocchi 888 RC да споделят впечатленията си относно вилката или е малко поостаряла :dunno:
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот walkman » Вто Юни 03, 2008 10:10 pm

KirilizatoR-a написа:След подробното обяснение на "URNEST" за което му благодаря, разбрах какви са разликите при хидравликите на Marzocchi. :beer: Държа си на Marzocchi-то и го предпочитам пред Boxxer Race (и за пореден път казвам, че и боксера е добра вилка, но просто е въпрос на предпочитания). Marzocchi-то ми се струва старо, но арно. Мисля, че има много хора които са карали (все пак е от 2005г.) така че, ако могат нека споделят впечатленията си.

@URNEST

Несъм нито аматъор, нито някое про. Смятам се за що-годе напреднал "карач" (въпреки, че имам още да напредвам), но нищо повече. Просто искам да се насладя повече на удоволствието в планината и да карам по-свободно (да скачам, където се наложи без да се притеснявам за вилката/колелото и дори за здравето си). Живот и здраве, ако сглобя колелото по-бързо да дойда и на Сопот. :)

И все пак нека хората които притежават Marzocchi 888 RC да споделят впечатленията си относно вилката или е малко поостаряла :dunno:

Какво да кажа... вилкара работи срашно много, бих казал че гази супер яко просто невероятна е.
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Мнениеот bikerider » Сря Юни 04, 2008 9:51 am

M1010X написа:@bikerider - бъркам ли?

Пък и в случая и ти си пристрастен - май караш с hscv :)


Казвам само, че има и други хидравлики и работят не по-лошо :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот pascoff » Сря Юни 04, 2008 10:03 am

KirilizatoR-a написа:И все пак нека хората които притежават Marzocchi 888 RC да споделят впечатленията си относно вилката или е малко поостаряла :dunno:


Аз карам 66RC 2005 година, която е на практика 888RC но еднокоронна, със същата хидравлика HSCV и в двата крака. Настройката за ребаунд-а работи както се очаква но настройката за компресията - не. Поне аз не намирам разлика между минималната и максималната стойност. Относно работата - не спайква а напротив - обира неравностите много добре при висока скорост. Така наречения Preload се настройва с помпане на въздух в двата крака, така може да си нстроиш вилката според килограмите и начина на каране. За скокове и дропове - ще кажа само, че ме е спасявала не веднъж от грешни приземявания на предна гума ;) Недостатък на вилката е голямото разстояние между оста и короната (axle to crown), което ти вдига повече преденицата от останалите вилки на пазара. Трябва да внимаваш на каква рамка е слагаш. Този проблем го няма при моделите след 2005 година. Ако имаш конкретни въпроси, питай ;)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот walkman » Сря Юни 04, 2008 10:12 am

mite_pascoff написа:
KirilizatoR-a написа:И все пак нека хората които притежават Marzocchi 888 RC да споделят впечатленията си относно вилката или е малко поостаряла :dunno:


Аз карам 66RC 2005 година, която е на практика 888RC но еднокоронна, със същата хидравлика HSCV и в двата крака. Настройката за ребаунд-а работи както се очаква но настройката за компресията - не. Поне аз не намирам разлика между минималната и максималната стойност. Относно работата - не спайква а напротив - обира неравностите много добре при висока скорост. Така наречения Preload се настройва с помпане на въздух в двата крака, така може да си нстроиш вилката според килограмите и начина на каране. За скокове и дропове - ще кажа само, че ме е спасявала не веднъж от грешни приземявания на предна гума ;) Недостатък на вилката е голямото разстояние между оста и короната (axle to crown), което ти вдига повече преденицата от останалите вилки на пазара. Трябва да внимаваш на каква рамка е слагаш. Този проблем го няма при моделите след 2005 година. Ако имаш конкретни въпроси, питай ;)


Аз съм вадил целия маслен патрон -ребаунда, зада пробвам как точно бачка компресията(демек само с 1 пружина и без маслен патрон в другия крак). Като е на максимални стойности, вилката згъва около 15 см. след което трябва голямо напрежение зада згъне целия си ход. При минимални настройки си изполва целия ход свободно... надявам се да съм помогнал.
От начало и аз ръчках компресията, без да откривам никаква разлика...това за мен е настройка за дроп, да не се дъни вилката от някакъв малак дроп.
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Мнениеот KirilizatoR-a » Сря Юни 04, 2008 1:19 pm

@mite_pascoff
Благодаря за подробното обяснение относно работата на вилката. Ами разполагам с бюджет от 3500лв. С тези пари мисля да си взема тази вилка + рамка Ram DHX или Dragomir Factory DH 2008 (този с по-ниското средно), а също така, все още се колебая между двете рамки понеже DHX-а ми идва доста скъп, пък ми трябват пари и за окомплектовка все пак. Протектори си имам, така че бюджета е за цялото колело. И така...добре ли ще е, ако сложа тази вилка на някоя от двете рамки и ако може да ми препоръчате коя рамка да си взема. Въпреки че DHX-a е доста добра рамка, клоня повече към Factory-то, заради бюджета - трябват ми доста пари за спирачките (Avid Code TM), скоростите (Sram X-7) и още дреболийки, които са от важно значение. :) :beer:
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот bikerider » Сря Юни 04, 2008 3:24 pm

walkman написа:това за мен е настройка за дроп, да не се дъни вилката от някакъв малак дроп.


:nono:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот walkman » Сря Юни 04, 2008 4:20 pm

bikerider написа:
walkman написа:това за мен е настройка за дроп, да не се дъни вилката от някакъв малак дроп.


:nono:


За мен НЕ за ТЕБ :D
walkman
 
Мнения: 295
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:19 pm
Местоположение: Сопот/

Мнениеот URNEST » Сря Юни 04, 2008 4:55 pm

"KirilizatoR-a"Ами разполагам с бюджет от 3500лв.

С тези пари според мен гледай оферти за цели колела. Излиза много по на сметка и ще бъде с по-добри части отколкото да ги събираш по отделно.
Един Ram DHX по-евтиния вариант бих казал че ще ти е перфектен. Освен това следи и чуждестранните онлайн магазини и пинкбайк там също има добри оферти за цели колела.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот kotka12 » Сря Юни 04, 2008 5:42 pm

@walkman

уточни си понятието "компресия"
както и high speed и low speed компресия
тогава бързай да правиш подобни изказвания
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот KirilizatoR-a » Сря Юни 04, 2008 8:43 pm

URNEST написа:
"KirilizatoR-a"Ами разполагам с бюджет от 3500лв.

С тези пари според мен гледай оферти за цели колела. Излиза много по на сметка и ще бъде с по-добри части отколкото да ги събираш по отделно.
Един Ram DHX по-евтиния вариант бих казал че ще ти е перфектен. Освен това следи и чуждестранните онлайн магазини и пинкбайк там също има добри оферти за цели колела.


Ами аз съм се насочил към по-ефтиният вариянт на DHX-a от около месец, но незнам дали рамаджийте, ще се решат да ми сложат Marzocchi. Аз дори незнам дали, ще мога да намеря 888RC. Има го в е-магазина на dimi-bike, но незнам дали реално го има. Затова премислям за новото Factory DH 2008, което е с 2,5мм по-ниско средно и мисля че ще ми е удобно, а и ще ми е по-ефтино от DHX-a, пък и ще мога да сложа доста качествени компоненти по самото колело. А челния ъгъл на DHX-a с 888RC добър ли ще е или става прекалено висок/нисък? И също така ми се иска да спестя малко от шок. DHX-a с вивид-а 240мм наистина ми идва доста скъп, пък и 240мм шок от по-ефтините незнам къде да намеря. А на Factory-то мога да му сложа или X-Fusion Vector DH2 (разбрах, че е идентичен с Fox DHX) или DCannon DH600, който за мен е идеален вариянт предвид бюджета.
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот bikerider » Чет Юни 05, 2008 8:13 am

walkman написа:
bikerider написа:
walkman написа:това за мен е настройка за дроп, да не се дъни вилката от някакъв малак дроп.


:nono:


За мен НЕ за ТЕБ :D


За теб може Слънцето да е спътник на Луната, ама това не го прави вярно :)
Някои неща не зависят от личното мнение, колкото и да ти е неприятно ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Юни 05, 2008 8:16 am

@KirilizatoR-a: добронамерен съвет - не прави компромиси с желанията си, ако трябва изчакай малко но пипни като хората :)

От личен опит - кефа е двайсе пъти по-голям...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KirilizatoR-a » Чет Юни 05, 2008 9:14 pm

bikerider написа:@KirilizatoR-a: добронамерен съвет - не прави компромиси с желанията си, ако трябва изчакай малко но пипни като хората :)

От личен опит - кефа е двайсе пъти по-голям...


Това малко него разбрах. Имаш предвид да събера още за DHX-а или направо Factory-то? Желанията са ми почти еднакви и за двете рамки, дори и DHX-a да е по-добър, се насочвам повече кам Factory-то заради бюджета.
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот bikerider » Чет Юни 05, 2008 10:29 pm

KirilizatoR-a написа:И също така ми се иска да спестя малко от шок.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KirilizatoR-a » Пет Юни 06, 2008 12:25 pm

Вече разбрах. :) Реших да си взема Factory-то (то е моят избор), но вместо да си взимам DCannon-a, ще поработя още малко и тогава ще му сложа X-Fusion Vector DH2. :) Мерси много на всички за съветите и споделените знания относно вилките и другите компоненти! :) ;) :beer:

Поздрави,
Драгомир!
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот KirilizatoR-a » Съб Юни 07, 2008 10:35 am

Здравейте, отново! Въпроса ми е, ако сложа X-Fusion Vector DH2, ще трябва ли да сменям втулките, за да не се удря преливника в рамката или новите Factory-та се продават с тези другите "спейсърните" ако не греша?
Не искам слава и пари, а хубави велосипеди, на ниски цени.
Аватар
KirilizatoR-a
 
Мнения: 86
Рейтинг: 967
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:51 am

Мнениеот Admin » Съб Юни 07, 2008 1:47 pm

Затова е най-добре да питаш Веломания или техен дилър, от който ще купуваш рамката.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта