[quote="koko"]
Pod "samo testval" imam predvid pokaral v parka za Nokiana.A ti sled kato sravniava6 ramkite s ogled proizhod sravni taka i gumite;):D.Nokiana e velika guma - a ina4e sam karal malko Maxxis i v parka i ne samo.Gumite na Zahari gi testvah okolo 200-300m.Dneska malko na Kizzo go pokarah (za 200m ama aide).Toi samiq mi kaza 4e negoviq Mobster otpred mu pozanasql-no neka toi si se izkaze.I po4ti si odraska podporite na vilkata kato se hlazna na sravnitelno lesno mqsto(eh pak govora ot 4uzdo ime -Kizzo popravai me).Prosto zasega ima otli4ni vpe4atleniq ot ednata gumi i protivore4ivi za drugata.
Preduprezdavam si 4e ne sam gi karal mnogo.
A za ramkite znaeme 4e hubava ramka za DH struva pove4e otkolkoto hubava za FR ili i tuka ne si saglasen:?:.BTW nali si zapoznat sas extrite na Dragomira.6tom i vav BAS sam vizdal kolelo s takava ramka......A i sled kato 4oveka 6e kara DH i FR po-dobre da ima ramka i za dvete nali:).
[/quote]
Първо, не деля рамките с оглед произхода, поне не по отношение на качеството на изпълнение. “Тайвански” съм го написал с оглед на това, че и двете идват оттам. В Тайван се правят висококачествени рамки, които в САЩ често се продават като “Handmade in USA” (лъжливи търговци има навсякъде):(!:. Давал съм и примери за това. Да споменавам ли, че Giant пък са изцяло тайвански? А пък като написах “висок клас” рамки, исках съвсем условно да ги отделя от една друга група рамки (съвсем условно и само за собствено потребление ги наричам “най-висок клас” рамки) – те се правят и в USA, и в Тайван, и в Европа и се отличават с това, че ползват най-новите и ефективни технологии, в повечето случаи защитени с патенти. Те са и с най-високи цени.

Например рамките Azonic Recoil и Azonic Eliminator се правят във фабриката на Astro. И двете са за спускане, горе-долу с еднакъв ход. Първата струва 2000$ (в САЩ), защото окачването е FSR (патентовано от Specialized) и е с шок Progressive 5th element. Втората струва около 1000$, защото няма тези две патентовани екстри, които качват не само цената, но и качеството в работата на рамката.
Произходът за мен няма голямо значение, независимо дали става дума за рамки, гуми или коли. Ford имат завод в Турция – това прави ли колите им по-лоши? Най-важното е контролът върху качеството, а известните марки държат на него.
Това, че Maxxis се правят в Китай (нали там беше?) не е никакъв недостатък. Важното е колко пари се влагат в разработване, тестване и т.н. на гумите – не съм забелязал Maxxis да ги пестят. Нито пък Nokian. Пак ти казвам, не можеш да сравняваш две марки като цяло, а само конкретни модели. Тогава може да се вземе предвид всичко – цената, качествата на гумата, за колко време се износва и т.н. Защото ти очевидно си карал от тези Maxxis, които са с дурометър 70а. Ами ако някой друг се появи тук и рече: “аз карах един Nokian и той се държеше по-зле от моя Maxxis Super Tacky” (дурометър 40а или 42а, XTR да ме подсети

). Ще бъде ли обективно сравнението според теб? Защото друг може да каже: “Да, ама моят Nokian издържа два пъти по-дълго!” И т.н., и т.н. – всеки конкретен модел на всяка марка има някакви предимства и недостатъци, които пък имат различно значение за различните потребители. Така че обощаването никак не помага в тези случаи.
За цените на рамките за спускане и фрийрайд – не бих казал, че се различават много. Особено на качествените такива. Ама това го говоря с оглед на цените в САЩ например. Всъщност в случая не мисля, че това има голямо значение. Най-важното е какво смята да кара Симо.

Ако ще набляга на спускането и екстремния фрийрайд, Dragomir безспорно е по-здрава от RAM AC. Ама с нея хич няма да може да върти нагоре. Така че ако иска да прави и това, трябва да си потърси нещо друго.
Всъщност повечето от нас се отклонихме малко от темата, защото Симо първоначално питаше за байк с твърда задница. Ако той все още търси именно такъв, най-подходящ за неговите цели ми се вижда Drag Climber.
Животът е кратък, карай бързо!