Масло във Marzocchi Z1?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Масло във Marzocchi Z1?

Мнениеот brum » Нед Юни 15, 2008 10:28 am

Първо да кажа - порових в форума, но конкретната информация не намерих.

Вилката е Marzocchi Z1 RC2 ETA 2007 и не знам колко масло ( и съответно какво ) да налея в краката. Някой има ли service manual? Вариант е да се гледа колко е било старото масло по принцип, но при мен това няма да мине - при извършване на малко ремонтче по ETA-та излях част от маслото... И сега ETA-та не работи съвсем (което няма връзка с ремонта, щото той беше на часта стърчаща над короната)...
One life is not enough
brum
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Нед Май 23, 2004 8:13 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Capoeira » Нед Юни 15, 2008 10:54 am

Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот F1-MAN » Нед Юни 15, 2008 11:23 am

Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот brum » Съб Юни 21, 2008 9:47 am

Вилката е в левия крак със ETA и в десния със RC2. Чудя се, не мога ли да отвъртя само болтовете отдолу на ботушите ( на този с ETA-та съм го правил ) и да налея източа старото и налея новото масло от там? Някой да е процедирал така до сега?
One life is not enough
brum
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Нед Май 23, 2004 8:13 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот URNEST » Съб Юни 21, 2008 10:09 am

То ако беше така...

Нали идеята при смяната на масло е вилката да се разглоби, почисти от старото и чак тогава да се налее ново масло.
Ако си решил да минеш по твоя начин очаквай скоро време да преповториш процедурата. Ако не мислиш, че можеш да се справиш сам, не се цигани ами иди на сервиз. Има достатъчно компетентни хора, които ще ти направят цялостна профилактика на вилката.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Capoeira » Съб Юни 21, 2008 10:13 am

аз знам само че на Manitou така се прицедира с системата за променив ход, маслото се слага с спринцовка през долния болти след това се навива. Друга система която да може да се изпразни и напълни през долните болтове не знам дали има
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот Ozzie » Съб Юни 21, 2008 11:15 am

Capoeira написа:аз знам само че на Manitou така се прицедира с системата за променив ход, маслото се слага с спринцовка през долния болти след това се навива. Друга система която да може да се изпразни и напълни през долните болтове не знам дали има

Пък аз така като чета май нищо не знаеш.
Функцията на това масло което се сипва в ботуша с RTWD системата е съвсем различна от маслото което се сипва в крака в който са буталата за компресията и ребаунда.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Capoeira » Съб Юни 21, 2008 11:40 am

не казвам че знам за какво е това масло там, но това единственото място на което аз знам маслото да се слага отдолу->нагоре
Изображение
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот brum » Нед Юни 22, 2008 7:38 am

Хммм...

Какво да мия от старото масло? Вътрешностите ли? Да не би на двигателите като сменят маслото, да разглабят целия двигател и да измиват всичко от маслото ( знам, че сравнението не е съвсем подходящо ) . По принцип само на Suzuki-то съм виждал да мият вътрешността на вилката заедно с пружините ( с нафта ) . Ама там се оказа, че има едно 10 години от как не са били барани.

Но пък Z1-то е само на 1 година. Тази година ще мина с такава смяна ( вече минах де :) ) . Догодина може и да разглабям. След смяната всичко си работи идеално.

Как процедирате при почистването на маслото от вътрешностите? Примерно при ETA патрона? Представлява един капсулован цилиндър с шиш влизащ във него. Има 4 малки дупчици в долния край и през тях се пълни с масло. Маслото разбира се си го взема от open bath-а.
One life is not enough
brum
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Нед Май 23, 2004 8:13 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Юни 22, 2008 7:59 am

@brum: можеш най-спокойно да си смениш маслото по желания от теб начин.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот brum » Нед Юни 22, 2008 4:24 pm

А достатъчно ли е да намачкам няколко пъти вилката, за да съм спокоен че ще се отече всичкото масло? След това намачкване е поразклащана няколко пъти и е престояла над 10 минути за да се отече каквото има вътре.

Принципно маслото трябва да е определено количество, като за над 80кг човек го дават с 5 милилитра повече. Предполагайки че вътре са останали 3-4 милилитра масло който няма как да оцедя налях вместо препоръчаното количество 3-4 милилитра по-малко ( меря с шише за бебешки храни :) ) . Има ли някаква опасност маслото да съм го качил опасно много над допустимото количество и при работа на вилката да стане проблем?
One life is not enough
brum
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Нед Май 23, 2004 8:13 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Нед Юни 22, 2008 4:51 pm

"Проблемът" ще се прояви в това, че няма да можеш да я сгънеш докрай (дори без пружини). Аз лично и в трите си вилки (за стилове от XC до DH) карам с по-малко от препоръчаното масло (т.е. описаното в таблиците) - т.к. диапазоните там са доста широки (например 60-80кг с едно и също количество - а не би следвало да е така). Експериментирай, докато я направиш както ти харесва. И след това си го запиши за следващия път :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот brum » Чет Юли 10, 2008 10:27 am

Още един въпрос, този път за preload-а.

Вилката е с Air Preload. Помпи се с някаква по-особена помпа явно, защото винтилчето за air preload-а е с вътрешна резба ( не като гумите с външна ) .

По спомени от предишната вилка - DJ3 пак с Air Preload - там трябваше съвсем малко да вдигна налягането за да стане предостатъчно твърда. Предполагам и тук е така.

Та има ли някакъв преходник с който да си помпя вилката когато ми е необходимо с помпата за гуми, или трябва да се оръся за помпа за вилки (или за вилки и шокове). До колкото знам тези помпи са предназначени за големи налягания и за вилки ( и шокове ) с въздушна пружина. А при мен случая е с доста по-ниско налягане. Някакъв маркуч с подходящите накрайници би трябвало да свърши идеална работа в случая.

Къде да гледам/търся такива преходници? Или направо да си вземам помпа специално за целта?

P.S
Това го четох - http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=32267 но там е малко по-особено. Човека иска да мери налягането, аз искам просто да помпя. Саг-а мисля че мога и на 'око' да го регулирам :) .
One life is not enough
brum
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Нед Май 23, 2004 8:13 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kotka12 » Чет Юли 10, 2008 11:58 am

преходник на Марзоки
виж във Веломания
а мисля, че и при Каймата може да има
има един тънкаж в цялата история
първо завивай преходника за помпата
и тогава за вилката
защото в противен случай държи отворена клапата на прилоуда
и като развиеш помпата
въздуха излиза ;)
прилоуда при тази вилка
принципно 1 бар прилоуд
вдига доста компресията
така че ще трябва да налучкваш :agree:
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта