Проблем при 1-ва и 2-ра скорост

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем при 1-ва и 2-ра скорост

Мнениеот cRazzY_Y » Нед Юли 06, 2008 4:03 pm

Здравейте. Онзи ден си взех колело Cross Sportec, за него писах в друг раздел.. Все пак мисля, че сега трябва да попитам тук. Та значи, вчера забелязах нещо странно.. Като превключа на 1-ва или 2-ра (отзад) почва да потраква.. Иначе върви перфектно без никакви проблеми. Най-странното е, че това тракане е само на 1-ва или 2-ра скорост. Досаден шум, без никакви други проблеми. Идеи?
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот Alpina » Нед Юли 06, 2008 4:20 pm

Нужна ми е по-финна настройка, попринцип е нормално за ново колело.
Принципно в рамките на 2 седмици се появяват такива "шумове" и за това след толкова горе-долу време се прави нещо като профилактика.
Последна промяна Alpina на Нед Юли 06, 2008 4:24 pm, променена общо 1 път
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот marsa » Нед Юли 06, 2008 4:23 pm

Най- вероятно веригата при 1-1 (най- леви венци отпред и отзад) леко опира в декланшора (това, което ти сменя предните венци). Както казаха вероятно е достатъчна съвсем лека донастройка, може би само ако се отпусне махсимално прибраната позиция на декланшора с милиметър, ще е достатъчно.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот cRazzY_Y » Нед Юли 06, 2008 4:58 pm

Ще пробвам. В случая декланшора, трябва да го изместя малко вляво (ако съм седнал на колелото), което става с L винта, нали? Доколкото разбрах е така?
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот cRazzY_Y » Нед Юли 06, 2008 9:05 pm

Ама то нямало бутон ЕДИТ? Както и да е. Следвах статията и го пооправих малко. Обаче се появи друг проблем. Карах на 5 скорост и по едно време веригата сама ми се качи на 4-тия венец. А на командите ми е избрана 5-та. После като я свалих ръчно отново на 5-тия венц, тя пак се качи на 4-тия? Какво стана? Направо съм в шок, защото колелото не е от най-евтините.. :crap: :bawling:

ЕДИТ: Я, сега има. Така е при всяка скорост. Все едно са объркани.
2-ра = 1-ва
3-та =2-ра
4-та = 3-та
5-та = 4-та
6-та = 5=та
7-ма = 6-та
8-ма = 7-ма

Нямам първа и осма. Какво му има?
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот Alpina » Нед Юли 06, 2008 10:11 pm

Не е настроено както трябва.
Продължавай с опитите.
Нищо му няма.

Бутона "Промяна" изчезва след известно време
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот cRazzY_Y » Нед Юли 06, 2008 10:23 pm

Мерси за успокоението. :bowdown: Само че с кое да експериментирам? Кое да бърникам при такъв проблем най-много?

ПС> Вече говоря за задните венци.. Там са ми объркани скоростите. Отпред са ОК. ;)
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот taurus13 » Нед Юли 06, 2008 10:51 pm

Не питай, а експериментирай - скоростите се разстройват често - дали при удар или сваляне на задна капла, така че при всяко положение трябва да можеш да си ги регулираш сам. А регулирането е просто, но имай предвид че е желателно да се прави при нормалното положение на колелото, а не обърнато нагоре с колелата, както правят някои. За целта трябва няква импровизирана стойка, за да вдигнеш задната гума - или пък му връзваш задницата да виси. Настройване от вида - врътнах малко лявото болтче, а да покарам да видя какво става сега, не ти го препоръчвам - има да си играеш 3 часа със съмнителен резултат. Та да обобщим - вдигаш задницата, въртиш педалите с ръка, сменяш скоростите и връткаш винтчетата, докато разбереш как стават нещата. И не забравяй основния принцип на всяка регулировка - много е важно още в първия момент тотално да разцентроваш всичко, за да можеш да почнеш настройката на чисто :D
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот cRazzY_Y » Нед Юли 06, 2008 11:03 pm

Ок. Утре като стана и разходя кучето, вдигам задната гума и почвам да си играя. Ако стане - пиенето от мен! :D :beer:
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот klmn » Пон Юли 07, 2008 2:06 pm

Нема срашно,отпусни декланшора леко -има на командите една врътка за фина настройка ,ако не става така отпусни от винтчето долу за да може да излезне по-вдясно клетката,но не много,че ще ти пада веригата.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Вилката » Пон Юли 07, 2008 4:07 pm

Като ти пишат по-горе за винчета не разбирай малките винчета, едно до друго дето са на дерайльора (връткат се с отверка). С тях се фиксират двете крайни положения на дерайльора и предпазват от падане на веригата при смяна на предавки.
Регулирането става от втулка с резба, през която влиза жилото в дерайльора (върти се с пръстите направо). В твоя случай ще трябва бая въртене обратно на часовниковата стрелка. Ако имаш и на лостчето за смяна на скоростите такъв винт - и него обратно на часовника. Имай предвид, че не бива да изллизат прекалено навън резбите. Ако се получи такова излизане ще трябва да се пипне и винта, който държи жилото към дерайльора... мисля, че има доста писано по темата обаче...

P.S. Аз не ползвам стативи и приспособления. Грубото го оправям, без да въртя, а финото - в движение. Няма по-добра симулация на каране от самото каране ;)
Последна промяна Вилката на Пон Юли 07, 2008 4:14 pm, променена общо 1 път
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот bikerider » Пон Юли 07, 2008 4:09 pm

@Вилката: чети по-внимателно ;) Баш за ограничителите иде реч, klmn си го посъветва съвсем правилно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Вилката » Пон Юли 07, 2008 4:17 pm

cRazzY_Y написа:...Все едно са объркани.
2-ра = 1-ва
3-та =2-ра
4-та = 3-та
5-та = 4-та
6-та = 5=та
7-ма = 6-та
8-ма = 7-ма

Ми аз чета тва. Тук има 100% работа с регулирането, което описах.
А за липсата на 1-ва и 8-ма може да се наложи да пипне винтовете. По скоро за 8-ма, първа може да се върне като пипне обтягането на жилото.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот cRazzY_Y » Пон Юли 07, 2008 4:36 pm

Не стана нищо.. Сега ще въртя винта за жилото обратно на часовниковата стрелка. Той е един такъв кух и жилото минава през него нали?

ЕДИТ: Това ли е винта за който говориш?
Изображение
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот bikerider » Пон Юли 07, 2008 4:40 pm

Мда, положението явно е оплескано и трябва да се започне отначало.

@cRazzY_Y: да, въртене обратно на часовника мести към по-голям венец.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Вилката » Пон Юли 07, 2008 4:53 pm

Като гледам какъв е моделът... много внимавай с развиването на винта, нека поне половината от резбата в тялото на дерайльора е запълнена. Отместване с цяла предавка не е малко и заплашваш здравето на тоя винт.
Съветвам те следното:
Качваш се на колелото и качваш веригата отзад на най-големия венец. После спираш и без да въртиш слагаш лостчето на на 8(например). При тва жилото се отпуска и се работи лесно. Развиваш винта, който държи жилото (не кухия, а след него някъде) и изтегляш половин сант от жилото (демек го скъсяваш с половин см). После натягаш пак яко тоя винт. Междувременно навий и кухия винт. След всичко тов направи фино регулиране :beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот cRazzY_Y » Пон Юли 07, 2008 5:31 pm

Ще го пробвам. Но незнам дали си ме разбрал правилно. Примерно при избрана 5-та скорост от командите, веригата ми е на 4-ти венец. Всмисъл трябва да се свали на долния.
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот did » Пон Юли 07, 2008 5:58 pm

cRazzY_Y написа:Ще го пробвам. Но незнам дали си ме разбрал правилно. Примерно при избрана 5-та скорост от командите, веригата ми е на 4-ти венец. Всмисъл трябва да се свали на долния.


абе... ти чел ли си въобще статията в този сайт за настройка на скоростите?

ако не си - прочети я.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот cRazzY_Y » Пон Юли 07, 2008 6:00 pm

Четох я. Направих всичко по реда си. Ограничих крайните положения. Нагласих всичко както трябва, но пак не става.
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот did » Пон Юли 07, 2008 6:11 pm

cRazzY_Y написа:Нагласих всичко както трябва, но пак не става.

ми щом според теб е както трябва, но пак не става, отивай в сервиз.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот cRazzY_Y » Пон Юли 07, 2008 9:02 pm

Реших да рискувам. Откачих напълно жилото от дерайльора и го сложих наново като го отпуснах малко. Положението се подобри значително. Сега няма никакви стържения, глупости или прескачания, само дето скоростите си изостават с 1. Обаче изоставането се обърна - ако преди на командите пишеше 5, а веригата беше на 4-ти венец, то сега на командите пише 5, а веригата е на 6-ти венец. Демек просто трябва да се качи на горният. И сега ще си повъртя кухия болт обратно на часовника като шугав, точно както Вилката ми каза. Възлагам големи надежди, че всичко ще се дойде на мястото! :) :bowdown: :drunk:
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот Вилката » Пон Юли 07, 2008 11:47 pm

Абе пич! Преди беше обратно на часовника, а сега ще е по часовника :) Ако потъне до долу кухият винт и не се оправи - пак номера с отпускане на жилото, който ти казах, пак разкачаш жилото, удължаваш го малко и натягаш... и така като шугав ;)
П.П. Ама аз като ти викам половин санто, не го казвам ей така, попрекалил си...
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот bikerider » Вто Юли 08, 2008 6:35 am

Бегай в сервиз да ти прегледат жилата и да ти настроят скоростите.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот cRazzY_Y » Вто Юли 08, 2008 8:58 am

Еми май вяно ще ходя в сервиз.. Ще се помъча още малко, и ако не стане ще ходя.
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот cRazzY_Y » Вто Юли 08, 2008 5:12 pm

Оправих всичко. :agree: :) Успях да премахна всякакви стържения, тракания и впрочем, всички скорости са си на мястото, няма проблеми вече! Благодаря на всички за помоща! :beer: :bowdown:
cRazzY_Y
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Юли 04, 2008 10:35 pm

Мнениеот toni_pl » Чет Юли 10, 2008 9:21 pm

Насройката на скоростите не е проста раябота.Не става с въртене на ограничителите,кухия болт на дерайльора или с отпускане или натягане на жилото.ИДИ ПРИ МАЙСТОР!!!!!!
toni_pl
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 6:06 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Brave » Пет Юли 11, 2008 11:27 am

А, с какво става? Да не би майстора да настройва с менталната си сила? Глупости говориш - почти всеки каращ сериозно в планината се справя чудесно с това рутинно действие по скоростната система, даже от собствен опит, мога да кажа, че нито един майстор до сега не ми е настройвал скоростите по-прецизно, отколкото съм се справял аз. И това е съвсем нормално, защото все пак аз имам повече време за финни донастройки в процеса на карането.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот Run7av3lk0 » Чет Авг 21, 2008 7:03 pm

И аз имах този проблем, не искаше да сменя 1-ва и 6-та скорост и днес направих каквото казахте и сега сменя всички скорости Благодаря ви МНОГО :bowdown:
Run7av3lk0
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 4:07 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта