3 венеца отпред + водач?

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

3 венеца отпред + водач?

Мнениеот novice » Чет Юли 10, 2008 2:21 pm

Здравейте!
Все още обмислям как да сглобя АМ-а оптимално добре и се чудя как да го направя така, че при превключване на веригата от 2-ра на 3-та предавка отпред да предотвратя падането на веригата между големия венец и курбела(дерейлиране, което на сегашното ми колело се случва сравнително често, но имам 1 прост пластмасов предпазител [ ето го http://img178.imageshack.us/my.php?imag ... 320xb6.jpg ], подобен на bashguard, който предотварява по-нататъшното заклещване на веригата между курбела и венеца)? Не искам да махам 3-тия най-голям венец, понеже ползвам и 3-те, а същеврменно доколкото съм осведомен слагането на водач изисква точно това. От друга страна на нито 1 от build kit-овете на АМ не съм виждал водач, bashguard, или някакъв пластмасов предпазител. Курбелите са Hussefelt, макар че няма значение тук май. И така как процедирате вие в този случай, колеги?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот lacho_m » Чет Юли 10, 2008 2:48 pm

Настрой си предният обтегач, така че да не избутва толкова много веригата напред при превключване та да пада извън най-големият венец. При мен подобно падане на веригата, практически не помня да се е случвало...
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Чет Юли 10, 2008 3:01 pm

Говорим за дерайлиране в следствие на преминаване през неравности, нали?
Когато бях със същата конфигурация отпред, без водач и подобен предпазител (който май е повече за да не си цапаш фешън панталона с мръсотия :D ) и Sram SX-5 дерайльор, такива нещастия рядко ми се случваха. Така че има значение и опъна на веригата, който идва от дерайльора отзад. Ако на сегашното ти колело е с по-слаба пружина е възможно това да е предпоставка за дерайлирането на веригата.
Едно време по електронните магазини се мяркаха едни ролки, които се окачваха на стойката на веригата и продържаха стегната самата верига, така че да не се мъндахерца повреме на каране през пресечен терен. И вършат добра работа. Предполагам, че все още се намират из магазините.
Но с хубва дерайльор със стегната пружина, мисля, че тази ролка е излишна. Така че помисли добре върху избора ти на качествен дерайльор. :) :agree:
П.П.: И друго нещо... Самата комбинация във венците отпред и отзад също е важна за опъна на веригата. :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот outfaced » Чет Юли 10, 2008 3:07 pm

Не искам да махам 3-тия най-голям венец, понеже ползвам и 3-те


пълна заблуда :D ... мен ми трябваше 1 година за да го разбера :rofl:
ако наистина се налага да ползваш 3тия венец отпред, значи си сбъркал колелото

и с баш е по фешън :)
освен това предния дерейльор се настройва перфектно, когато са само 2 венеца ...
и за финал, винаги можеш да смениш големия венец да не е 32, а 34 или 36 и пак да си с два ... макар че и с 32 се вдигат 40км/ч от чисто въртене на равно ;)
...
ии още един плюс ако си с два - отзад можеш да сложиш mid cage и да опънеш по-яко веригата

абе вече се чудя, що точно АМа го продават с 3 венеца :dunno:
Последна промяна outfaced на Чет Юли 10, 2008 3:24 pm, променена общо 1 път
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 3 венеца отпред + водач?

Мнениеот Дизел » Чет Юли 10, 2008 3:20 pm



И преди да се захванеш с настройката, вземи, че почисти и смажи хубаво тая верига и останалото покрай нея, щото това е едно от първите и от най-важни условия за да ти работят добре скоростите. :)
Пластмасовият ринг (той иначе е за да си пазиш панталона, както каза колегата Nymphetamine) не го махай, макар, че изглежда тъпо, щото той наистина предпазва веригата от заклещване в курбела. Курбелите, които нямат такъв ринг имат допълнителен щифт, издатък или нещо подобно от вътрешната си страна, спиращ веригата да не се заклещи. При теб го няма това, значи, не пипай ринга!
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юли 10, 2008 4:47 pm

outfaced написа:
Не искам да махам 3-тия най-голям венец, понеже ползвам и 3-те


пълна заблуда :D ... мен ми трябваше 1 година за да го разбера :rofl:
ако наистина се налага да ползваш 3тия венец отпред, значи си сбъркал колелото


Има разлика между "налага се" и "би било по-комфортно; в града реводно карам на 44 зъба отпред.... при по-дълги разстояния по асвалт/равно/лек наклон ми е много по-комфортно на голяма плоча....

@novice
Настрой хубаво декланшора....
п.с. Колко зъба ти е голямата плоча? и за колко зъба е декланшора? при мен имаше подобен проблем, когато карах на 22/32/44 зъба с декланшор с максимален капацитет 42 зъба...
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот novice » Чет Юли 10, 2008 4:49 pm

Първо мерси за съветите!
Второ, трябва да отбележа, че дерейльорът (предния, а и задния и 2-та са Altus) са настроени добре и няма проблеми с превключването. Предния, точно както и при по-добри от сегашното ми колела, както споменаха и онзи ден колегите в БАС, трябва да се задържи натиснат, докато не качи веригата от 2-ри на 3-ти венец. Но в никакъв случай не я бута прекалено много! Иначе ще дере в нея отляво след превключването. И дерейлирането не става при неравен терен, а по скоро при яко въртене на 10-та и превключване в този момент на 15-та. А понякога и в съвсем необяснима за мен ситуация. И все пак, май се израрих попресилено, не става толкова често, но предпочитам на АМ-а въобще да не става. :D
Но явно наистина е заради хлабава пружина на задния дерейльор, заради която и веригата попридрънква при преминаване през по-големи неравности.

outfaced, що да съм го сбъркал, ти в града никога ли не го караш? ;) За мен да съм в града и да карам на 10-та си е мъка. А и при комбинация 2 отпред и 7 отзад, т.е.14-та, веригата не се усуква противопоказно, което е предпоставка за скъсването и?! :dunno: Аз лично бих се уморил да карам на дълги прави участъци без 21-ва, да не кажа че на моменти ми се иска да имах и още 1 скоростна предавка! :D btw някой кара ли АМ с 24 в града? :)

HepBeH_XaMcTep, честно не съм ги броил зъбите! "Заводска" сглобка на Спринт, реколта 2003-4 някъде и нямам идея за колко зъба е декланшора! Искам да изкара още месец-2 и да сглобя нещо, което наистина ще знам, че е правено с мисъл, а не е поредната бройка на конвейра! :D

Ще видим какъв монтаж ще му направя на АМ-а. Вие какво ще ми препоръчате като дерейльори и команди? И как мислите, палцови или въртящи е по-добре?
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Юли 10, 2008 5:04 pm

novice написа:
HepBeH_XaMcTep, честно не съм ги броил зъбите! "Заводска" сглобка на Спринт, реколта 2003-4 някъде и нямам идея за колко зъба е декланшора! Искам да изкара още месец-2 и да сглобя нещо, което наистина ще знам, че е правено с мисъл, а не е поредната бройка на конвейра! :D

Ще видим какъв монтаж ще му направя на АМ-а. Вие какво ще ми препоръчате като дерейльори и команди? И как мислите, палцови или въртящи е по-добре?


ми... преброй ги... на декланшора би трябвало да пише ;)

За дерейльори и команди.... реши дали искаш ГС/Палцови команди и дали ще са Шимано/Срам(Шимано имат ГС команди само в най-ниския клас;)
Кажи и с какъв бюджет разполагаш, за да не говорим на изуст ;)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот novice » Чет Юли 10, 2008 5:15 pm

Хм...бюджета ще се реши другия месец. :D Но съм доста субективен в оценката си, понеже досега винаги съм карал палцови команди на шимано. Дори сегашните ми са такива, само че комбинирани с лостчето на спирачките и с по 2 палеца за скоростите всяка. Знам че са нисък клас, обаче са безотказни и здрави, и никога не са правили ядове! Отнасяли са и доста удари, но още работят.
Същевременно съм карал въртящи се команди на возилата на колеги и... не останах очарован. Може би са били твърде евтини но... дори да са по-скъпи някак не си се представям да въртя непрекъснато тия джаджи. Сигурно ще почна да сменям ръкавиците всеки месец заради тях... :D
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот Nymphetamine » Чет Юли 10, 2008 6:25 pm

При палцови команди го има и момента "превключване погрешка". :)
Аз до момента съм карал и от двата типа команди - е, палцовите определено са ми по-удобни и с тях възможността от погрешно превключване е много по-малка - струва ми се, че усещането за преюраване (прищракване на командата) е много по-осезаемо, а и самия замисъл да превключваш с пръст сам говори за това (много по-голяма е чувствителността на пръстите, отколкото на дланта).
За дерайльорите - почитател съм на Sram. В тях ми харесва това, че горното рамо не може да се движи нагоре-надолу, както Шиманските, а само надолу; стегнатите пружини, прецизостта в работата, особено на класовете над SX-5 (дори и той не и изобщо лош). Общо взето не се клатушкат толкова много и опъват здраво веригата.
П.П. Почти съм сигурен, че почитателите на Шимано веднага ще ме оплюят... :V: :D
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот outfaced » Чет Юли 10, 2008 9:59 pm

...ти в града никога ли не го караш


мне :) ... то не е колело за града ... за града си имам друго с голяма плоча :D ама и там не я ползвам

:offtopic:
и асфалт мразим също ... чудя се кое е по кофти - асфалт нагоре или асфалт надолу :dunno:
нагоре е адски скучно граничещо с депресиращо, а надолу само си мислиш "ииии тая денивилация я губя в 5 мин скучен асфалт, а можеше да са 15 мин. на някоя игрива пътчека" ;)

има и още нещо ... това, че ползваш в момента голямата плоча, не значи че не можеш без нея. Просто като имаш голяма плоча отпред превключваш на нея, без да използваш потенциала на средната докрай. На 32/11 се вдига 40км/ч, с 44/11 може малко над 60 ... та въпроса е колко често караш между 40 и 60 км/ч :idea:
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот novice » Чет Юли 10, 2008 10:08 pm

... та въпроса е колко чето караш между 40 и 60 км/ч :idea:

Миииии често. :D Иначе хм, не виждам кое ти пречи да го караш и на асфалт с 1 заключен пайк отпред(или най-малкото с ход 90мм) и с добър шок отзад, с гуми 2.3. :)

Иначе за командите, според някои от колегите от БАС, въртящите са по-добри, дори май слагали само такива на стандартните сглобки на АМ.
Аватар
novice
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 9:54 pm
Местоположение: Bulgaria, SF

Мнениеот ko3er » Пет Юли 11, 2008 6:20 pm

Понеже и аз съм изправен пред същата дилема - карам с 22/32/44 отпред но геометрията на колелото ми предразполага към по-агресивно каране и усещам нуждата от водач.С оглед на желанието ми да запазя AM наклонностите на колелото ми за момента изключвам варианта само една плоча отпред.Питането ми е кой е водачът за две плочи,който ми позволява слагането на комбинация 36/40 например или нещо подобно и евентуално башгад.Досега единствения подобен водач,който съм срещал е MRP Long Range Patrol ,но той позлолява до 34/38 зъба за уши тип ISCG 05,с каквито е рамката ми,като даже не е наличен в този магазин ама все ще се намери от къде да го взема.Има ли водач с по-голям капацитет?Също така съм изправен пред особено голямата трудност да намеря подходящите плочи за този водач,но незнам дали това е подходящата тема в която трябва да се коментират.(според мен е,все пак вървят ръка за ръка)

П.п.Отзад съм с 11-32 касета и X7 long cage , който при първа възможност ще бъде сменен с X9 medium cage,за да успокоя и скъся още веригата(pc-991)

Благодаря предварително!!! :agree: ;)
Аватар
ko3er
 
Мнения: 611
Рейтинг: 1955
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 9:50 pm
Местоположение: София,Дианабад

Re: 3 венеца отпред + водач?

Мнениеот yanchev.georgy » Сря Юли 01, 2009 7:51 am

Здравейте съфорумци
Имам нужда от малко помещ значи аз си карам в планината едно ендуро и на всяко скокче веригата дрънка много яко, обтегачите са настрони оптимално но тя продлжава да се мъндахерца.Трабва ли да си купувам успокоител и какви са горедолу цените
yanchev.georgy
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 11:12 am

Re: 3 венеца отпред + водач?

Мнениеот jd » Сря Юли 01, 2009 8:16 am

Хм, а дали веригата не е 1-2 звена по-дълга отколкото трябва да бъде?
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Re: 3 венеца отпред + водач?

Мнениеот yanchev.georgy » Чет Юли 02, 2009 2:37 pm

Ами не мисля че са точно аз съм със 21 скорости като плочата отпред е с 42 зъба
yanchev.georgy
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Юни 20, 2009 11:12 am

Re: 3 венеца отпред + водач?

Мнениеот bikerider » Нед Сеп 13, 2009 8:26 am

Първо, увери се, че дължината на веригата ти е правилна. Второ, увери се, че декланшора е правилно настроен като височина. Трето, сложи си на рамката протектор (неопренов, PVC или каквото намериш), за да я пази от надиране и да заглуши шума. Ако тези неща не помогнат, значи ти трябва успокоител, макар че според мен заради единия шум не си струва. Виж ако ти пада веригата е друга история, не се и замисляй, но има предвид, че успокоителите за 3 венеца по тукашните магазини са доста калпави и капризни за настройка.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта