@Вилката Никът ми е Sky_Knight. Ако ти е трудно да го напишеш, казвай ми Гошо. Но не се гаври с ника. И мразя да споря аргументирано. За твоя случай, ще направя изключение:
Есе на тема - как да НЕ се правим на по-умни отколкото всъщност сме:
Из мемоарите на професор "Вилката"
1
."Всеки бърка, всеки има мниние, но някои нямат мнение, а нападат." - ИнтелЕгентно звучи, а? Да, ама някак си толкова неадекватно и не на място (да не говорим, колко безсмислено...). Не броим печатната грешка. И на най-добрите им се случва.
2.
"Сметката ти е доста далеч от вярната в общият случай. ХС карачите карат със смъкната седалка около 0% от времето, и инчовете на рамката са ограничаващ фактор за тях отново толкова %." Ей тук си велик! Някак си скалъпваш мъдро звучащо изречение с абсолютна глупост. Как да не е ограничаваш фактор дължината на седалковата тръба? Ами удобното педалиране? То да не става само с вдигнат кол? Ако съм 2 м и седна на 16 инча рамка, дали ще съм много добър ХС карач и дали рамката няма да ме ограничава?
3.
"Дължината на седалковата тръба има значение за геометрията единствено при максимално смъкната седалка, а нали се сещаш колко често се кара така... По-важно за дължината на долната част на тялото е общата дължина от средното до седалката, а т'ва се мени за 10 секунди без ключ." Съгласен съм, че е важна дължината от средното до седалката, но не и затова, че седалковата тръба имала значение само при максимално смъкната седалка. Колчето може да коригира височината на рамката само до определени граници. Само толкова. Не е панацея. Ако беше така щяха да правят само 16" рамки и сме готови всички. И едни яки колци от по 700 мм и да се кефим здраво... . Нещо едностранчиво мислиш ми се струва.
И малко извън темата:
4.
"Относно минусите... май съм се запътил надолу... ама к'во толкова, защо ми е да дискутирам геометрия с мълчаливи малоумници, дет' зяпат и цъкат... " Ни в клин, ни в ръкав вмъкваш вял опит за шега, засягайки дискутираното в една друга тема, от един друг раздел и майтапите пускани там, за да покажеш, че не ти пука за това, че някой ти е дал минус. Обаче ти пука. Затова и се мъчиш да пишеш умно.
Един съвет. Говори си като човек. Говори така, както ще говориш с непознат човек на улицата. Нищо не печелиш от това, което се опитваш да правиш. Казвам опитваш, защото написаните от теб изречения звучат сякаш със запек си ги вадил. Изкуствено. Нищо лично. Просто говори нормално.
@jivkonik Не намесвай финансите в темата. Темата не е за да спестим пари на четящите. Темата е за да обсъдим каква роля има ефективната горна тръба в геометрията на колелото и има ли начин за изчисляването на препоръчителните й размери за да могат да направят по-добър избор бъдещите купувачи на рамки. Но нека не им прави "мечешки" услуги. Всеки има право да сгреши, за да може да оцени качеството, когато го открие. Независимо на каква цена.
И по темата да добавя - вчера измервах именно ефективната горна тръба на колелото ми, защото го усещам късо и не ми е комфортно при въртене по равен път. Обърнах лапата за да падне по-ниско и изнесох кормилото максимално напред, а седалката малко назад - получи се малко по-добре, но някак си усещам, че самата рамка трябва да е по-дълга. Т.е. Лапите коригират в малка степен ефективната горна тръба. Цялата рамка дава съвсем друго усещане. Това мисля, че важи и за колчетата. Една ниска рамка е много по-различна от висока такава, независимо дали седалките са на еднаква височина. Просто е много различно. Така че и колчетата могат да компенсират ниската рамка, но в много малка степен.
@SpoileR Съветвам те да измериш сегашната рамка и да прецениш сам за себе си удобно ли ти е така или не. И ако не, в каква посока
според теб трябва да са промените (скъсяване, удължаване и т.н.). Защото, когато става въпрос
за твоето колело - няма по-добър специалист от самия теб за да определиш най-добрата дължина, височина и позиция на колелото.
Edit:
@GECKO
