Търся помощ от някой който разбира

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Търся помощ от някой който разбира

Мнениеот mocuishle » Чет Авг 07, 2008 4:51 pm

Значи, нов съм в тези форуми и не знам дали това е мястото да пускам тема, но ми се струва най - удачно тук да пиша. Тъй де, интересуват ме шосейните велосипеди и ако може някой да ме светне по темата.
Скайпа ми е : stoste Дано да се намери някой който разбира и да ми обясни доста неща, защото имам много въпроси, а който иска да пише и тук в темата...
mocuishle
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1208
Регистриран на: Чет Авг 07, 2008 4:37 pm

Мнениеот kikon » Чет Авг 07, 2008 5:30 pm

Здрасти!

Аз разбирам малко от шосейни велосипеди, все пак съм чела книгата на Ланс Армстронг :)

Та, значи, като цяло шосейките са доста леки, около 7-8, често и по-малко, килограма, и с много тънки гуми за да са бързи на пътя. Карат се по асфалт, за разлика от маунтин байка, но това не ги прави по-малко безопасни. Вилките им са твърди, тоест нямат амортесьори, макар и да се намират някои модели със. Спирачките им са V-брейк, тоест с калодки, които се трият в шината, а.к.а. колелата на велосипеда. Това е така за да са по-леки, а и защото нямат нужда от такава спирачна сила както другите байкове. Имат малко скорости и венци с малко зъбци за да е по-лесно катеренето. По същата причина седалката се намира доста високо спрямо кормилото, което пък най-често има монтирани рога за по-голямо удобство при въртене. Лесно можеш да различиш шосейните велосипеди (1) от тези за DH (2), да кажем:

Изображение

Изображение

Както се вижда единият е като направен от клечки за зъби, а другият като булдозер, готов да гази каквото му се изпречи на пътя, всеки според предназначението си.

В общи линии това представлява шосейният велосипед. Отговорите на въпросите си можеш да намериш както в статиите на сайта, така и в темите на форума, където и други като теб са задавали своите въпроси и са искали да получат информация на готово преди да я потърсят сами.

Та, дано да съм те светнала малко поне как стоят нещата ;)

И един съвет от мен, преди да попиташ другите, първо попитай себе си, може да се окаже, че можеш да научиш повече от колкото очакваш :agree: :)
Flow like water down the hill.

http://keekie.me/
Аватар
kikon
 
Мнения: 1706
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 03, 2008 3:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот mocuishle » Чет Авг 07, 2008 6:06 pm

Благодаря за отговора, но както вече написах имам много въпроси, така че няма да се свеня да питам. ;) :)

Искам да си купя някакво колелце, такова за шосе и се порових из сайтовете. Drag Blade - а който го дадоха по Евроспорта е приемлива цена, но като видях, че има и по - 5к лева колелета направо се хванах за главата. Излиза че този "Червен звяр" както го казаха коментаторите е таратайка спрямо другите хищниците които се предлагат. Светнете ме малко в тази тема за "Шосейните велосипеди"

П.С. Вярно е че питам много тъпи неща и аз се усещам, но от скоро се интересувам от велосипедите по - сериозно и се надявам да помагате в тази насока. :)
mocuishle
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1208
Регистриран на: Чет Авг 07, 2008 4:37 pm

Мнениеот Trip-tfk » Чет Авг 07, 2008 6:59 pm

kikon написа:Спирачките им са V-брейк...

А бе не са баш в-брейк,ама айде :D

По темата:Ако ще си купуваш шосеен велосипед погледни този Спринт http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=535 .
За тези пари споредн мен си заслужава,а пък е и с карбонова вилка ;)
:beer:
Trip-tfk
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1718
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 6:56 pm
Местоположение: Blagoevgrad Bulgaria

Мнениеот Deerde » Чет Авг 07, 2008 7:46 pm

kikon написа:Аз разбирам малко от шосейни велосипеди, все пак съм чела книгата на Ланс Армстронг :)

Браво и аз съм я чел но тази информация не я знаех досега :D:D:D:D:D
kikon написа:Имат малко скорости и венци с малко зъбци за да е по-лесно катеренето.

WTF :crazy: :bowdown:
kikon написа:което пък най-често има монтирани рога за по-голямо удобство при въртене.

:crazy: :crazy: :crazy:
Skype: bisolini1
Аватар
Deerde
 
Мнения: 57
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 4:26 pm
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот tancho » Чет Авг 07, 2008 7:58 pm

Като всички останали велосипеди и шосейните са на класове,затова и цената им е различна.Гледай окоплектовката на самите колела и материалите от които са направени.За да си по- в час разгледай в сайтовете за компоненти как са наредени по класове, виж тези на SHIMANO, SRAM,Campagnolo,DT,MAVIC.Сигурно има и други марки но аз ти казвам тези които са ми по известни.Погледни и в сайтовете на самите производители на велосипеди ,като връзки към тях ще намериш на наачалната страница .mtb-bg.com/.Най -достоверна информация обаче можеш да получиш от хора които се занимават със шосейни велосипеди.
Аватар
tancho
 
Мнения: 193
Рейтинг: 1429
Регистриран на: Вто Авг 08, 2006 2:20 pm

Мнениеот kikon » Чет Авг 07, 2008 9:03 pm

Deerde написа:
kikon написа:Аз разбирам малко от шосейни велосипеди, все пак съм чела книгата на Ланс Армстронг :)

Браво и аз съм я чел но тази информация не я знаех досега :D:D:D:D:D

Еми така е :D

Deerde написа:
kikon написа:Имат малко скорости и венци с малко зъбци за да е по-лесно катеренето.

WTF :crazy: :bowdown:
kikon написа:което пък най-често има монтирани рога за по-голямо удобство при въртене.

:crazy: :crazy: :crazy:

Добре, обоснови се :) Аз не претендирам за достоверност, но ако ще се оспорва, поне да се обясни така, че всички да разберат.

И наистина ли мислиш, че се имам за капацитет по тези въпроси? И че целта на поста ми е да дава информация? :) Чети между редовете или поне последните от тях ;)

@Trip-tfk
Не разбирам :D :beer:
Flow like water down the hill.

http://keekie.me/
Аватар
kikon
 
Мнения: 1706
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 03, 2008 3:54 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Чет Авг 07, 2008 10:54 pm

kikon написа:Имат малко скорости...

Е щом касета с 9 или 10 венеца е "малко", няма да оспорваме Армстронг я.
Всъщност, понякога професионалните колоездачите нямат чак толкова добро познание за устройството на велосипеда и компонентите по него. От тях се иска да карат.
За всичко останало си има механици.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот SOG » Чет Авг 07, 2008 11:07 pm

Ех,че е забавно тук,а и доста нови неща научих за колелото си :)
SOG
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 11:24 am
Местоположение: София

Мнениеот evilzet » Пет Авг 08, 2008 8:34 am

То май се майтапеше дамата, но както и да е .
Ако питащия дава 1000 лв., да си купи един спринт с Тиагра (има Макском промоцийка) и да знае че е огромна разликата с Драг Блейд.
evilzet
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bokicha » Пет Авг 08, 2008 8:35 am

Аватар
bokicha
 
Мнения: 1317
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 15, 2007 10:12 am
Местоположение: sofia

Мнениеот mocuishle » Пет Авг 08, 2008 10:03 am

A това излъчване на крехко колело наистина ли се оправдава. Имам усещане, че ако мина с един шосеен байк през няколко дупки и ще трябва да ходя до най - близкия магазин за колелета да ми го оправят...?
mocuishle
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1208
Регистриран на: Чет Авг 07, 2008 4:37 pm

Мнениеот Митко Ruse » Пет Авг 08, 2008 1:58 pm

Аууу как се нахвърлихте като хищници върху момичето.Като казва,че е чела книгата на Амстронг може би има предвид тренировъчната програма написана от него и треньора му Крис Кармайкл,което е нещо различно то прозата,която се има предвид.За скоростите - че по-малко са я от тези на баиковете.Нали не ги смятаме 2 плочи отпред по 10 венчета да прави 20 предавателни отношения.Давай приятелко научи ги тези философи.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

"крехко колело"

Мнениеот glass » Вто Авг 12, 2008 6:09 am

mocuishle написа:A това излъчване на крехко колело наистина ли се оправдава. Имам усещане, че ако мина с един шосеен байк през няколко дупки и ще трябва да ходя до най - близкия магазин за колелета да ми го оправят...?


Пич предлагам ти следното - защо самия ти не си зададеш въпроса на себе си какво ти се кара. Зарежи ги тия технически данни. Самата тема която си отворил предполга доста спам - така че незнам какво искаш да ти кажат - хората които карат или разбират от шоесйно каране.
Ще ти дам един реален пример: Преди година и нещо пуснах едно съобщение по форумите за хора които имат мерак да покарат по шосе. Нямаше кой знае колко кандидати, дойдоха и си отиваха хора със стари /нови шесейки - с байкове / кой с каквото има - но идеята беше една - по една или друга причина всчки искаха да покарат на "шосе" - за да видят как е.
След време някой от участниците който дойдоха с байкове / сега са едни от най-добре каращите по баирите ..... други който се бяха наточили да карат и бяха инвестирали в нови по-скъпички колела ..... сега не ги виждам изобщо да карат, трети които познавам държат на външния вид / на колелтото екипа и тн ...... но пак едва ли шосейното им е в кръвта.
Та това е което искам да ти кажа - недей очаква друг да ти каже какво е шосейката. Вземи колело на някой приятел или си купи настаро някое евтинко покарай - прецени, или ще те увлече или си купи байк и минавай през дупките като КАМАЗ ...... няма нужда да обяснявам че с шосейно колело не се минава през дупки, стремежа е да подобриш техниката си и да си предвидлив велосипедист за да избегнеш максимално неволни срещи с ямите по нашите пътища.
И накрая да спомена какво смятам аз за един евентуален начинаещ. ПЪРВО и най-важно ..... не излизай на пътя без да се почувстваш сигурен в себе си и в колелото си, защото по шосето е една джунгла ....
Мога да пиша много по въпроса но определено смятам че в момента едва ли венците и килограмите в един шосеен бегач е най-важното за теб, пък и сутрешното ми кафе свърши. Вземи един и пробвай в парка - където няма коли.

П.С. Колкото до добронамерените постове, мисля че е похвално когато някой иска да ти помогне с информация - а не да се пишат само празни приказки. Но така или иначе усещането за това как ще се почувстваш с байк или шосейка не можеш да го научиш от форум или книга. Грабвай едно колело и сам ще видиш как е.

Успех
Аватар
glass
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Вто Авг 10, 2004 4:58 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот mocuishle » Вто Авг 12, 2008 10:39 am

Прав си!!! Ще си взема поуките! Благодаря ти за съвета!
mocuishle
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1208
Регистриран на: Чет Авг 07, 2008 4:37 pm

Мнениеот alhimik » Съб Сеп 20, 2008 8:06 pm

здравей колега
да живее шосейното колоездене!!!!!
и аз да ви кажа нещо наистина трябва да пробваш няколко пъти на шосе и както каза колегата по горе максимално предпазливо на пътя и сам ще разбереш да или не на шосейното каране.
Да споделя малко от моя опит от 2 години карам маратони на шосе говорим за км-ри мн повече от 200-300 някаде от порядъка на 450-500на ден и по 1600км за 4 дни такива неща та шосейката ми завъртя за две години над 20000км само състезания пичове не е мръднала както съм си купил но от шосейка до шосейка има разлика трябват ти поне 2000лв и имаш машина която няма да те предаде по-евтините след всяко по голямо каране ще трябва да се поглеждат дали всичко е наред, така че решиш ли взимай и карай смело шосейките не са никак хилави и беззъби както си мислят някои хора които карат само планинско. между другото имам над 80 000 км планинско така много добре познавам и двата вида каарне!
това е от мен дано съм бил полезен! ;)
alhimik
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1283
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2008 8:39 pm

До Алхимик

Мнениеот Митко Ruse » Нед Сеп 21, 2008 8:28 am

Живот и здраве ще карам този маратон на 27.09.2008г..Препоръчвам на всеки да поеме това предизвикателство като се знае,че той няма състезателен характер.Бих искал да се запознаем.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm

Мнениеот alhimik » Пон Сеп 22, 2008 6:26 pm

с какво колело ще караш на 200км?
аз ще съм там със сигурност. ще се радвам ако дойдеш да се запознаем! :beer:
alhimik
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1283
Регистриран на: Вто Сеп 16, 2008 8:39 pm

Мнениеот Митко Ruse » Пон Сеп 22, 2008 8:14 pm

С Dynatek Sharkfin.Ще сме двама с такива колелета.
Митко Ruse
 
Мнения: 872
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 12, 2008 2:49 pm


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта