Сребърна грес ?!?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Сребърна грес ?!?

Мнениеот bobeca » Пон Авг 18, 2008 11:47 pm

Решавам да си смажа задната главина.
Махам венците, махам първо гайките, от към венците, и какво да видя... :bigeyes: ...вместо черна (или поне червена каквато си е оригинално), греста е сребърна?!?
Първоначално си помислих, че съм строшил съчма.Да ама всичките 9 са като нови.
Махнах ги огледах внимателно всичко, махнах вътрешното легло, но всичко си беше на 6.
Главината е Formula E-HUB задна на 3,5 години, всичко е оригинално освен шлица/барабана(на 5-6 месеца).
Та въпроса ми е защо става така?И проблем ли е?

Ето снимка.
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот bobiracing059 » Вто Авг 19, 2008 12:07 am

Може би граста,която е използвал майстора който я е сервизирал е била с такъв цвят и аз си спомням,че като бях по-малък и карах със съчмени лагери на главините като ги разглабях също съм попадал на такъв цвят грес обаче не ми правеше особенно впечатлние ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот bobeca » Вто Авг 19, 2008 12:58 am

Както по-горе написах, греста аз я сложих и оригинално е червена.Иначе това е само от едната страна.От другата си е нормална.
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот evilzet » Вто Авг 19, 2008 9:53 am

Това са стружки.
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bobeca » Вто Авг 19, 2008 1:51 pm

evilzet написа:Това са стружки.

Най-вероятно са дребни стружки, но толкова многоо???И от къде са?Днес покарах малко и по-късно може пак да я отворя, за да видя дали пак има.
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот NoWay » Вто Авг 19, 2008 3:19 pm

аз съм със зелена .. абе какво ти пука бе важно е че е мазна и върши работа ;)
Аватар
NoWay
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Чет Авг 07, 2008 12:47 am

Мнениеот Alpina » Вто Авг 19, 2008 3:52 pm

Човека казва, че е сложил друг цвят грес и се е получила тази, така че му пука ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот borovinka » Вто Авг 19, 2008 5:43 pm

Сребристия цвят на отработената грес е нещо обичайно. Дължи се на фините метални частици, които са продукт от нормалното износване на механизма. Това не е индикация за нещо смущаващо, просто нещата се износват полека.
Аватар
borovinka
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Вто Май 20, 2008 8:15 am
Местоположение: София

Мнениеот vpravov » Вто Авг 19, 2008 5:56 pm

borovinka написа:Сребристия цвят на отработената грес е нещо обичайно. Дължи се на фините метални частици, които са продукт от нормалното износване на механизма. Това не е индикация за нещо смущаващо, просто нещата се износват полека.


Никога не ми се случвало да попадна на такъв цвят на грестта, включително на главини които съм карал над година от профилактика до профилактика. Ако ми се случи такова нещо определено няма да го възприема като ефект от нормално износване.

Аз първо бих разкостил главината изцяло, включително трасчотката и бих я огледал много внимателно за механични повреди. При липсата на такива - единственото което ми идва на ум е замърсяване на греста с нещо (можеби и вода) което да накара грестта да се оцвети така.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот traqn » Вто Авг 19, 2008 6:11 pm

На мен ми прилича на графитна смазка
Аватар
traqn
 
Мнения: 85
Рейтинг: 1084
Регистриран на: Съб Май 17, 2008 9:15 am

Мнениеот bikerider » Вто Авг 19, 2008 6:26 pm

@bobeca: смени си греста с нещо по-хубаво (на силиконова основа) и карай. Тази грес явно влиза в реакция с покритието на сачмите или нещо друго. Не мисля, че е проблем но все пак я смени за всеки случай, ако има фини стружки както казаха преди мен.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bobeca » Вто Авг 19, 2008 9:59 pm

Ето това е греста. Има само тефлон.Иначе стружки не се усещат.
Аз вчера я отворих цялата и й няма нищо.Всичко си е както трябва.Тва не е първия път в който съм ги смазвал с тази грес.
Иначе тя почти свърши и така или иначе ще взимам нова.Bikerider, да ми препоръчаш на някоя марка, хубава на силиконова основа?Аз мисля да мина през Valvoline-а на симеоновско шосе, но не знам дали имат!

П.П Сега се сетих, че миналия път едната съчма я изгубих и сложих една друга със същите размери.Дали може греста да взаимодейства с нея точно?Това обяснява, защо за първи път ми става така и защо само там!
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Авг 19, 2008 10:06 pm

греста е хубава, но от някъде се лющи някое покритие и прави тези дребни стружки. намери откъде идват и смени проблемната част. вероятно е от покритието на съчмите или леглото им.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hitar_potter » Вто Авг 19, 2008 10:09 pm

може да не е бил същия размер - все пак другите сачми малко или много са били амортизирани. Новата може да е била много малко по-голяма и да се е търкала с по-ускорени темпове и да е пуснала стружки :)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Авг 19, 2008 10:22 pm

@bobeca:
Намери си Motorex или зелената грес на Шимано. Има и други греси, които мога да ти препоръчам, но на българския пазар ги няма. Ако имаш интерес мога да ти дам една тубичка PhilWood, не я знам на каква основа е, но е прекрасна грес.

Във всеки случай, обаче, послушай did и първо си смени всичките сачми, ако трябва и леглата (ако може и има резервни).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bobeca » Вто Авг 19, 2008 11:51 pm

Утре ще взема едни нови съчми със сепаратор.Ще погледна и за шиманската грес.Моторекса ти от къде го купуваш?Aз на Моторекс маслото за вилката го взех от ул. Любляна 27 (мотобум), но до там са ми 3-4 часа с това задръстване, през Драгалевци и околовръстното :crap: .Иначе може да погледна тук-там за някъква друга марка, пак на силиконова основа.Може и да попадна на някъква друга хубава гресчица :) .

П.П Вътрешното легло е ново (заедно с шлица дойде) и въобще не е мръднало.Външното си е гладко, но може да видя за някъкво ново.
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот skiman » Сря Авг 20, 2008 8:28 am

Моторекс има в БАС. Цената за тубичка е 9 лв, а за голямата кофа е 36 май. Аз такава ползвам.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Авг 20, 2008 9:44 am

:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bobeca » Сря Авг 20, 2008 2:11 pm

Мерси на всички за отговорите!Тези дни ще слезна до БАС и ще си взема.Днес ги отворих и им нямаше нищо, след карането вчера.Днес взех нови съчми и външно легло.По-късно ще ги сложа. :)
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот bodo » Сря Авг 20, 2008 11:22 pm

bobeca написа:Мерси на всички за отговорите!Тези дни ще слезна до БАС и ще си взема.Днес ги отворих и им нямаше нищо, след карането вчера.Днес взех нови съчми и външно легло.По-късно ще ги сложа. :)
Тази грес (червената с тефлон) е за бавнооборотни лагери като тези на чашките и както пише в описанието за вилки. За главините най-добре грес на Shimano Dura-Ace или Литиева грес на Weldtite
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот evilzet » Чет Авг 21, 2008 9:25 am

Е на главините кое им е бързооборотното?
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Чет Авг 21, 2008 9:37 am

evilzet написа:Е на главините кое им е бързооборотното?


въртенето им е бързооборотното.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот evilzet » Чет Авг 21, 2008 10:18 am

Ако се движиш с 80км/ч , главината ти се върти с малко над 600 об/мин.
Разгледай какво е бързооборотен лагер от гледна точка на производителите на лагери ( напр. SKF).
Последна промяна evilzet на Чет Авг 21, 2008 10:21 am, променена общо 1 път
evilzet
 
Мнения: 1593
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Pirate » Чет Авг 21, 2008 10:19 am

Тази грес (червената с тефлон) е за бавнооборотни лагери като тези на чашките и както пише в описанието за вилки. За главините най-добре грес на Shimano Dura-Ace или Литиева грес на Weldtite
- Найстина червената грес се използва при части където има голямо натоварване и ниски обороти на въртене като места по окачването на автомобилите като шенкели, накрайници и т.н. Тоест главната и идея е освен смазването да предпазва от навлизане на влага.

Друг е въпроса доколо главините на велосипедите са бързооборотни, защото при автомобили с главини, които лагериват на конус и имиат контрагайка също се използва фабрично червена грес. Жълтата обикновено е калциева или литиева и се използва про много по-бързооборотни движения като помпи и т.н. при автомобилите и специално при машинни лагери с едностранна или двустранна капачка. Аз също обаче си слагам литиева грес на главини, педали и т.н по колелото. Мога да ви препоръчам обаче да си взимате такава от магазини за авточасти. Има български и руски греси с много добри качества на доста по-ниски цени от тези, които се посочват в темата.

По темата: сивото оцветяване найстина е най-вероятно от паднала хромова циментация на една или повече съчми. Може да огледащ и другите съчми за сенки и износвания на циментацията по тях. Ако има такива следи направо нови слагай и после с литиевата грес.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Авг 21, 2008 10:23 am

evilzet написа:Ако се движиш с 80км/ч , главината ти се върти с малко над 600 об/мин.
Разгледай какво е бързооборотен лагер от гледна точка на производителите на лагери ( напр. SKF).


по принцип е така. на практика, за главини нискооборотните греси не са най-доброто решение.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Чет Авг 21, 2008 2:07 pm

Прехвалената литиева грес освен, че крие риск за някои видове уплътнения не издържа много на вода.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта