от vpravov » Чет Авг 21, 2008 5:56 pm
В интерес на истината преди доста години (поне 10) направихме такова нещо на някакво RST (хубаво за времето си) със стоманен стержен. Резултатът беше успешен и брат ми я кара 4-5 години (чисто XC) докато не си смени и рамката и вилката. Вилката и до ден днешен даже кисне някъде в мазето.
Само че:
1.Вътрешния диаметър на стержена беше с около пет микрона по малък от нормалсайза и съотвено само го отрязахме и го ползвахме за втулка.
2.Нормалсайз стержен взехме от хром-молибденова твърда вилка Tange.
3.RST-то имаше и допълнителен винт за задържане на стержена, който премина и през двата стержена.
4.За допълнителна сигурност след монтирането на нормалсайз стержена го заварихме за втулката от долната страна при батето Юлиан.
Въпреки това ,не препоръчвам такъв вариант. Ако вилката е хубава само язък, че я съсипва човек. Ако пък е скапана - мисля че до ден днешен може директо да се купи някоя евтина вилка за нормалсайз. Отделно,че монолитния стержен е по-здрав и човек по-спокойно може да се отпусне да кара по-грубо.