Избора на дискова спирачка ( механика ).

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избора на дискова спирачка ( механика ).

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 9:55 am

Кажете по- хубава спирачка от: Avid BB7, предстои ми избор на подобна механика, всички спрягат, като най-добрата механична дискова спирачка именно тази, май Hayes MX 3 е по- добра, но вие кажете, аз до сега не съм се заглеждал по дискови спирачки.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот HellBurn » Вто Авг 26, 2008 10:02 am

ББ7 е много добра механична дискова спирачка! Карам отпред с такава и ще ти кажа само едно: СПИРАЧКАТА Е СТРАХОТНА. За хейса нищо не мога да ти кажа, защото не съм карал такава спирачка. Купи си ББ7, с лостче Авид ФР, каквато броня и жило ти хрумне и изчакай малко да се поразработи и няма да съжаляваш! ;) :agree:
₣®ËÉŘĭĐę
Аватар
HellBurn
 
Мнения: 587
Рейтинг: 1141
Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 6:05 pm
Местоположение: София

Re: Избора на дискова спирачка ( механика ).

Мнениеот bikerider » Вто Авг 26, 2008 10:07 am

bojidar написа:май Hayes MX 3 е по- добра


Забрави.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jivkonik » Вто Авг 26, 2008 10:13 am

HellBurn написа:ББ7 е много добра механична дискова спирачка! Карам отпред с такава и ще ти кажа само едно: СПИРАЧКАТА Е СТРАХОТНА. За хейса нищо не мога да ти кажа, защото не съм карал такава спирачка. Купи си ББ7, с лостче Авид ФР, каквато броня и жило ти хрумне и изчакай малко да се поразработи и няма да съжаляваш! ;) :agree:

:nono: :nono: :nono:
Не съм съгласен!!! Кевларената броня на Jagwire, жило и накрайници от същата марка правят завършената добре работеща комбинация!!!

Да сложиш това лостче и спирачка "на каква да е жило броня" е чиста проба "на свинче- звънче" - дай още някой лев за жило, броня и накрайници и знай, че си извадил максимума от тази спирачна система.... ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Brave » Вто Авг 26, 2008 12:28 pm

МХ3 на Хейс е най-лошата механична спирачка на фирмата, поне според тях (водят я ентри-левел). Предвид впечатленията ми от МХ2, тройката явно няма база за сравнение с ББ5, да не говорим за ББ7. Личната ми класация за механииките на Авид и Хейс с който съм карал и поддържал (от най-лошо към най-добро) е МХ2, ББ5, МХ1, ББ7. И всъщност помисли, защо всички спрягат Avid BB7 като най-добрата механика.

Подкрепям jivkonik с две ръце за броните и жилата - доброто качество, правилно подбраната дължина, както и редовната поддръжка на тези два компонента са есенциални за добрата работа на спирачката.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 12:48 pm

Благодаря не всичкиви за споделените мнения, но предната ми главина е: Shimano DEORE LX 2006 Centrel Lock и диска, който е в комплекта на нова спирачка е за шест болта и не ми върши работа, дилемата ми е следната: дали в магазина ще се навият да заменят диска от комплекта с такъв, но на шлици, как мислите?
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 26, 2008 12:52 pm

Има преходници от CL към IS.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 12:54 pm

Знам, но колкото и да е преходника си е една допълнителна маса.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Авг 26, 2008 2:15 pm

bojidar написа:Знам, но колкото и да е преходника си е една допълнителна маса.
Аз лично не съм виждал AVID диск на CL . Може и да има. Също така не знам и какъв ще е резултата от ВВ7 с шимански диск.
Последна промяна NovemberCharlie на Вто Авг 26, 2008 3:09 pm, променена общо 1 път
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 2:24 pm

Много ясно, че диска на шлице ще е: Shimano.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот jivkonik » Вто Авг 26, 2008 2:53 pm

Ако ще взимаш диск ШИМАНО трябва да е за метални накладки и пак не е ясно до колко добре ще работи с АВИД апаратчето и накладките.....

Имаш следните опции:
1.Сменяш главината.
2. Набавяш преходник CL-IS.
3.Взимаш ШИМАНО механика?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 3:36 pm

Ами Shimano имат ли свестни механични дискови спирачки.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот pibsi » Вто Авг 26, 2008 3:44 pm

Много по евтино ще ти излезне да вземеш адаптор - 30 лева http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1337
,иначе знам ,че Деоре Брм 545 била хубава http://screambikes.eu/product_info.php? ... ts_id=1739 ,но на твое място бих предпочел авид-а . Другият вариянт е да смениш главината ,продаваш я тази и си взимаш някоя Формула да кажем .
Аватар
pibsi
 
Мнения: 835
Рейтинг: 1105
Регистриран на: Пон Фев 25, 2008 7:02 pm

Мнениеот magic1 » Вто Авг 26, 2008 3:45 pm

bojidar щом си решил за дискова спирачка, задължително хидравлична такава. За мен разликата в работата между двата типа е чуствителна. Помисли добре и най-вече пробвай на някой велосипед на приятел. Разликите в цените в по ниския клас не е толкова голяма ,че да предпочетеш маханика.
Аватар
magic1
 
Мнения: 79
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 9:04 pm

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 4:21 pm

Знам, че е по- добре хидравлична, но командите ми: Shimano DEORE са комбинирани с лостчетата и няма как, иначе ако го нямах този проблем веднага вземам една хидравлика, но все пак мисля да пробвам с диск Shimano DEORE LX за метални накладки и Avid Ball Bearing 7, някой може ли да ми обясни разликата между метални и органични или там каквото са налкадки и каква ще е работата на спирачката в тази коминация.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот pibsi » Вто Авг 26, 2008 4:34 pm

Металните издържат повече . И всякаш спират повече поне според мен .
Аватар
pibsi
 
Мнения: 835
Рейтинг: 1105
Регистриран на: Пон Фев 25, 2008 7:02 pm

Мнениеот lacho_m » Вто Авг 26, 2008 4:38 pm

bikerider написа:Има преходници от CL към IS.

Има да... аз лично карам с подобно решение и ако трябва да съм честен не съм доволен ;) Проблемът с преходниците е, че колкото и да се затегне гайката, която държи всичко, въпросната гайка с времето се разхлабва. Показателен е и фактът, че ако спирачката е натисната и едновременно с това се размърда каплата напред назад - винаги има един луфт, който се дължи на факта, че самият диск играе леко около "пъпките", в които влизат дупките предназначени за болтовете на диска (тоест диаметъра на дупките предназначени за захващане на диска не е точен на диаметъра на въпросните "пъпки").

Така че, не бих препоръчал такова решение на проблема. Говорим за преходник тип DT или Шимано и диск Avid.

@bojidar: За жалост нямам представа за начина на работа на Shimano DEORE 545. Лично за себе си, карам с Avid BBDB7 от доста години и за момента не бих го сменил с друго. Предполагам някое време по нататък ще пробвам как се държат шиманските дискове с Avid-а, но не ми е преоритет за момента.

Btw, @jivkonik по горе предложи да помислиш и евентуално за подмяна на главините, ако разбира се държиш на Avid-а...
Последна промяна lacho_m на Вто Авг 26, 2008 5:36 pm, променена общо 1 път
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 5:09 pm

Имах подобни упасения, пък и за мен нещата стоят така: един преходник = едно съдинения повече = по- голяма маса = по- голяма вероятност от луфтове и всякакви други нарушители на удоволствието от карането, дали: Shimano DEORE 545 е със сходна спирачна мощ, като на: Avid BB7.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот HellBurn » Вто Авг 26, 2008 7:01 pm

jivkonik написа:
HellBurn написа:ББ7 е много добра механична дискова спирачка! Карам отпред с такава и ще ти кажа само едно: СПИРАЧКАТА Е СТРАХОТНА. За хейса нищо не мога да ти кажа, защото не съм карал такава спирачка. Купи си ББ7, с лостче Авид ФР, каквато броня и жило ти хрумне и изчакай малко да се поразработи и няма да съжаляваш! ;) :agree:

:nono: :nono: :nono:
Не съм съгласен!!! Кевларената броня на Jagwire, жило и накрайници от същата марка правят завършената добре работеща комбинация!!!

Да сложиш това лостче и спирачка "на каква да е жило броня" е чиста проба "на свинче- звънче" - дай още някой лев за жило, броня и накрайници и знай, че си извадил максимума от тази спирачна система.... ;)

Казах го така, защото аз карам с такава и какво да ти кажа, спира идеално. ;) :agree:
Божидаре, купи си една команда отделна и едно авидско лостче, защото повярвай ми ИМА РАЗЛИКА В СПИРАЧНАТА СИЛА ИЛИ ПО-СКОРО МОДУЛАЦИЯ С ТОВА ЛОСТЧЕ ;) Варянт е и да си купиш една хидравлика Шимано Деоре БР-М 535. Аз карам с такава отзад и също съм много доволен, а пък и Шимано правят дискове на CL ;)
₣®ËÉŘĭĐę
Аватар
HellBurn
 
Мнения: 587
Рейтинг: 1141
Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 6:05 pm
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 8:55 pm

Много не ми се занимава чак до там, за сега мисля да взема една механика и ако се убедя в по- добрите качества на дисковите спирачки ще взема една скъпа и хубава хидравлика, а тази ще я преместя отзад.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот did » Вто Авг 26, 2008 8:58 pm

bojidar написа:Много не ми се занимава чак до там, за сега мисля да взема една механика и ако се убедя в по- добрите качества на дисковите спирачки ще взема една скъпа и хубава хидравлика, а тази ще я преместя отзад.


мислиш твърде краткосрочно. помисли какво искаш след 1 година и работи за него.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bojidar » Вто Авг 26, 2008 9:03 pm

Съгласен съм с теб, но до сега никой не ме е убедил в супер големите преимущества на дисковата спирачка пред високия клас V- break, така че ще видя за сега как е с дискова спирачка и ще решавам за напред.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот did » Вто Авг 26, 2008 9:05 pm

bojidar написа:Съгласен съм с теб, но до сега никой не ме е убедил в супер големите преимущества на дисковата спирачка пред високия клас V- break, така че ще видя за сега как е с дискова спирачка и ще решавам за напред.


досега никой в нищо не те е убедил, щото не слушаш хората, които ти говорят и винаги си имаш твое мнение.

пиша ти го, щото съм говорил с хора, които са говорили с тебе и после сме си говорили...

явно имаш нужда да изхарчиш малко пари, та да ти дойде акъла.

оправяй се!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Вто Авг 26, 2008 9:18 pm

jivkonik написа:Кевларената броня на Jagwire, жило и накрайници от същата марка правят завършената добре работеща комбинация!!!

Стига въпросната прехвалена броня да е клъцната до правилната дължина.
Няколко сантиметра в повече понякога превръщат работата с лостчето в доста енергопоглъщащо занимание.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот vpravov » Вто Авг 26, 2008 10:33 pm

bojidar написа:Съгласен съм с теб, но до сега никой не ме е убедил в супер големите преимущества на дисковата спирачка пред високия клас V- break, така че ще видя за сега как е с дискова спирачка и ще решавам за напред.


Има едно МНООГО голямо преимущество на дисковите спирачки пред въх-спирачката(V-Brake) и то е много по-малката чуствителност към климатичните условия, в които се кара(дъжд,кал,сняг). Преди доста време най-елементарната Hayes MX2 (160мм. ротор) ме накара да зарежа XTR V-brake с калотки и лостче XTR, основно поради тази причина. В момента карам BB7 203 отпред и 185 отзад и за момента са ми повече от достатъчни. А всъщност единствената причина да не съм с хидравлика е страхът ми, че при някакъв по-дълъг преход, ако клон закачи маркучът и го скъса няма да ми е лесно да го оправя в походни условия.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот pibsi » Вто Авг 26, 2008 10:40 pm

@vpravov Не съм съгласен с теб ! Хората карат Фрийрайд и Даунхилл с хидравлики минават през дървета маркучите се влата и дерат по камъни от падания . А не се късат така лесно .... сам си прави изводите ;)
имах предвид точно това ,че маркуча не е като сламка :)
Последна промяна pibsi на Вто Авг 26, 2008 11:00 pm, променена общо 1 път
Аватар
pibsi
 
Мнения: 835
Рейтинг: 1105
Регистриран на: Пон Фев 25, 2008 7:02 pm

Мнениеот did » Вто Авг 26, 2008 10:47 pm

pibsi написа:@vpravov Не съм съгласен с теб ! Хората карат Фрийрайд и Даунхилл с хидравлики минават през дървета маркучите се влата и дерат по камъни от падания . А не се късат така лесно .... сам си прави изводите ;)

vpravov не говори за "Фрийрайд и Даунхилл".
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpravov » Вто Авг 26, 2008 10:50 pm

did благодаря :agree:


pibsi написа:@vpravov Не съм съгласен с теб ! Хората карат Фрийрайд и Даунхилл с хидравлики минават през дървета маркучите се влата и дерат по камъни от падания . А не се късат така лесно .... сам си прави изводите ;)


Всичко се случва.... ами ако си се запилял по Странджа или Родопи?
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Вто Авг 26, 2008 10:54 pm

vpravov написа:Всичко се случва.... ами ако си се запилял по Странджа или Родопи?

опасенията ти за хидравликите са неоснователни.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpravov » Вто Авг 26, 2008 11:04 pm

did написа:
vpravov написа:Всичко се случва.... ами ако си се запилял по Странджа или Родопи?

опасенията ти за хидравликите са неоснователни.


Ами сигурно ще узрея и за това.... аз съм малко от тези дето бавно се доверяват на нещата, които не са изпитани на свой гръб. А и наистина BB7-цата за момента ме устрова напълно.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта