Сваляне от задна главина на барабан и харп.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Сваляне от задна главина на барабан и харп.

Мнениеот bojidar » Нед Авг 31, 2008 9:00 pm

Главината ми е: Formula CL91 и вчера по време на каране започнаха да се чуват едни много страни звуци ( пращене ), които идваха някъде отзад реших, че е от замърсената верига и не обърнах внимание, но днес бях изненадан звуците идваха от главината, когато хвана първия венец и го размърдам на ляво- на дясно и барабана започва да луфти слабо ( може би е нормално, но в случая ме притесни, това че се чуваха покъртителни звуци ), главината е купена края на Април- чисто нова от Горгона, на машинни ( иглени ) лагери е, разглобихме я днес следобед с баща ми, почистихме мръсотията от лагерите и барабана ( за момента положението е овладяно, но мисля че ще бъде добре ако се отвори и се почисти в дълбочина ), но без да се сваля барабана и харпа и същинския въпрос се състои в това- как да сваля барабан, чувал съм че някъде има шестограм, мъчихме да свалим оста, но тя е със засечка ( по средата е с по- голям диаметър ) или с дистанционна втулка между лагерите, но може би първото, подчертавам че проблема не е в лагерите, а именно в трисчотката, според мен проблема се състои в замърсяване, но не съм сигурен, нека хора които имат повече опит от мен да споделят евентуални предположения, благодаря предварително за отговорите.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Pirate » Пон Сеп 01, 2008 10:28 am

Здравей, отвори сайта на Formulahubs.com и после иди на tech centеr и след това на New FH Body technology - там е описано как се демонтира тялото на свободното движение. Първо се избива оста с лагерите или ако избиването е по посока на свободното движение само оста и лагера откъм соводното движение. Чак селд това ти е достъпно да бръкнеш с шестграм 11мм както е описано в сайта им и да го мушнеш в сърцевината на свободното движение, за да го развиеш от тялото на главината. Обаче не е предвидено да се отваря и да се сервизира, а направо да се сменя! Обаче проблема идва от това, че в БГ доколкото съм се интересувал по магазините нямат внесени само барабани като резервна част за формулските главини, което е доста жалко и кара една част от хората, заради подобна недалновидност на нашите вносители да предпочитат използването на шимански главини.

Та ако въпреки странния звук си зацепва нормално свободното движение и лагерите на главината са наред няма какво да се занимаваш - карай докато откаже пък това вече може да помислиш да вземеш от друга формулска главина от същшия тип само свободното движение, за да не сменяш цяла главина.

Междудругото писал, си че гловината ти е CL91, а ми се струва, че си обръкал нещо модификацията, защото от задните главини на формула не мисля, че имаше такава.

Аз карам със задна главина Formula LW37, която е от моделите с капсуловани лагери и главината работи много добре откъм лагери, но и при мен има един минимален шум от свободното движение, който не се чува при каране, а само при въртене вкъщи на тишина. Така че не ми се струва особен проблем да си карам така пък ако сдаде багажа здраве да е.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 01, 2008 10:35 am

Pirate написа:недалновидност


:rofl:

Edit: :peace:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nicky bike » Вто Сеп 02, 2008 7:34 pm

Нормално явление за Формула моята я отворих още на третото каране миналата година. :beer:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот Pirate » Сря Сеп 03, 2008 12:31 am

@nicky bike - заради шум в свободното движение ли? Би ли разяснил по-подробно ситуацията при теб и операцията по отварянето и оправнято на проблема с главината, защото доста хора ползваме подобни и ще е добре да се обмени малко опит, особено за нещо, което досега не е обсъждано във форума.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот nicky bike » Сря Сеп 03, 2008 7:14 am

След първото измиване е шум. На третото каране храповика почти блокира. На спускането въртях понеже нали се сещате как се набира веригата. Оказа се ,че грес или каквато и да било смазка нямаше. По интересното е това съчмичките от 3.2 бяха станали 2.9мм. смених ги и май от тогава не съм отварял главината.
П.П. до сега съм отварял може десеттина такива главини и всичките със същия проблем. Не намирам разлика в храпивиците на главина формула от 15 ,35 или на лагери каквато е моята. Има само една малка разлика в капачката на храповика - мястото на лагера.
:) вече си имам и съчмички ~ 2.9мм :D
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта