Стабилна гума с ниско съпротивление-за XC каране...

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот jd » Сря Авг 27, 2008 8:14 am

някой да каже нещо за тази гума:
http://www.ridespot.net/product_info.php?cPath=35_52_82&products_id=514&osCsid=0f11e48ebfd125724f02ca0f48da8dc9 - защото в момента съм за смяна и на 2те гуми, че идва есенно (и евентуално зимно) каране. Става дума за каране културно ХС, но искам да ми е сигурно, че няма да се утрепам по някой завой.

10х.
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот botroid » Сря Авг 27, 2008 8:24 pm

Хай ролер 2.1 ме кефи на асфалт и на сухи добре утъпкани пътища, където наистина се търкаля бързо и там и е силата. С ниско съпротивление на търкаляне е, но балона и е малък, прилича повече на 1.95. По каменисти пътища е прекалено друсава возията. А ако се поспадне гумата пък лесно се получава змийско ухапване, заради ниския и профил. За есенно и особенно за зимно каране е непрепоръчителна. Ширината на гумата и грайферите й са твърде недостатъчни за калове и снегове. За този тип терени е по-добре 2.35. А за културно XC става Advantage 2.1, балона и е точно какъвто трябва да бъде, за да може да я караш по-мекичка на камъни и чакъли и да няма голям риск от прищипване.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот jd » Сря Авг 27, 2008 8:28 pm

тоест нещо такова:
http://www.ridespot.net/product_info.ph ... 0f48da8dc9

на 2.4 което е, за есента и евентуално зимата ще ми свърши работа?
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот skiman » Сря Авг 27, 2008 8:45 pm

jd написа:тоест нещо такова:
http://www.ridespot.net/product_info.ph ... 0f48da8dc9

на 2.4 което е, за есента и евентуално зимата ще ми свърши работа?

Да. Карам такава, когато се качвам в планината. Като стъпи на пръст се търкаля много леко и комфортно. За асфалт е драма. Но държи много. За пръв път се чувствам стабилен. Даже се катери много леко с нея, защото не се усещат камъните. Много голям балон. Дали ще влезе в рамката ти? При мен на RAM АМ, влиза на косъм отзад! Много лесно се самопочиства от кал. За зимата си нямам на идея как ще е. Зимата си имам други занимавки ;)
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Чет Сеп 04, 2008 3:16 pm

Я, тази тема била още на първа страница.
Мога да допълня вече с мнение за Schwalbe Noby Nic 2.25 Double defence в сравнение с Raceng Ralf 2.1 (предишните гуми). Трябва да се имат предвид обаче и различните размери.

Ноби ник е с доста по-голям грайфер, което си се усеща и в положителен и в отрицателен смисъл.
Плюсове на Ноби Ника:
- сцеплението по кал и горски пътища е значително по-добро от това на Ралфа.
- съпротивлението обаче също е по-голямо
- дава усещане за по-голяма стабилност (това е по-скоро от по-големия размер)
- дъбъл дифенса (усилване и на каркаса и на бордовете, т.е. от всякъде), дава чувство за недосегаемост. Карам ги като трактор, през каквото ми падне. Ще видим докога :)
Минуси на Ноби Ника:
- теглото (почти двойно спрямо Ралфа)
- усещането при каране по асфалт не е толкова мазно, колкото с Ралфа. Вибрират, бучат и т.н.

Като цяло, двете гуми, макар и с доста общи черти, са много различни. Ноби Ник ги използвам за всекидневно, безгрижно каране, докато Ралфа ще си ги пазя за когато искам минимално тегло и максимална бързина.
Към края на годината от Швалбе ще пуснат нова гума - Rocket Ron, която се позиционира между Noby Nic и Racing Ralf. Лека, като Ралфа, но с по-голям грайфер и по-добро сцепление. Това ще е и премиерата на нанотехнологиите при МТВ-гумите. Новата технология ще се казва Triple Nano Compound, вместо досегашният Triple Compound. По-финни частици, по-малко вътрешно триене, по-добро сцепление и др. такива локуми. Ще видим.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот SavageBS » Чет Сеп 11, 2008 6:42 am

за хс не е ли по добре гума която да има централен непрекъснат грайфер все пак се кара повече по асфалт и с подобен грайфер се избягва тропането аз си купих такива
http://dimibike.com/product_info.php?cP ... 1df101952d

за сега само отпред съм с такава
SavageBS
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 7:30 am

Мнениеот jd » Чет Сеп 11, 2008 8:15 am

SavageBS написа:за хс не е ли по добре гума която да има централен непрекъснат грайфер все пак се кара повече по асфалт


Ще ме извиняваш, ама XС значи cross-country, а не cross-asphalt... тоест каране по пресечен терен, а не по пресечен асфалт
Изображение
Аватар
jd
 
Мнения: 1721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 25, 2008 2:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Чет Сеп 11, 2008 11:55 am

SavageBS написа:за хс не е ли по добре гума която да има централен непрекъснат грайфер все пак се кара повече по асфалт и с подобен грайфер се избягва тропането аз си купих такива
http://dimibike.com/product_info.php?cP ... 1df101952d

за сега само отпред съм с такава


С гума с непрекъснат среден грайфер си жив зян на кален терен, направо забрави. Освен това, гумата, която си дал, е 1,9 инча, което е много малко дори и за ХС-байк, и тежи 900 гр., което пък е ужасно много за спортно колело.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот Newone » Чет Сеп 11, 2008 12:43 pm

Дизел написа:Я, тази тема била още на първа страница.
Мога да допълня вече с мнение за Schwalbe Noby Nic 2.25 Double defence в сравнение с Raceng Ralf 2.1 (предишните гуми). Трябва да се имат предвид обаче и различните размери.

Ноби ник е с доста по-голям грайфер, което си се усеща и в положителен и в отрицателен смисъл.
Плюсове на Ноби Ника:
- сцеплението по кал и горски пътища е значително по-добро от това на Ралфа.
- съпротивлението обаче също е по-голямо
- дава усещане за по-голяма стабилност (това е по-скоро от по-големия размер)
- дъбъл дифенса (усилване и на каркаса и на бордовете, т.е. от всякъде), дава чувство за недосегаемост. Карам ги като трактор, през каквото ми падне. Ще видим докога :)
Минуси на Ноби Ника:
- теглото (почти двойно спрямо Ралфа)
- усещането при каране по асфалт не е толкова мазно, колкото с Ралфа. Вибрират, бучат и т.н.

Като цяло, двете гуми, макар и с доста общи черти, са много различни. Ноби Ник ги използвам за всекидневно, безгрижно каране, докато Ралфа ще си ги пазя за когато искам минимално тегло и максимална бързина.
Към края на годината от Швалбе ще пуснат нова гума - Rocket Ron, която се позиционира между Noby Nic и Racing Ralf. Лека, като Ралфа, но с по-голям грайфер и по-добро сцепление. Това ще е и премиерата на нанотехнологиите при МТВ-гумите. Новата технология ще се казва Triple Nano Compound, вместо досегашният Triple Compound. По-финни частици, по-малко вътрешно триене, по-добро сцепление и др. такива локуми. Ще видим.


Колега, според мене, в известен смисъл сравняваш ябълки и портокали...Ако сравниш стандартния Ноби Ник Еволюшън 2.25 с Рейсинг Ралф 2.25, разликата в теглото им не е голяма/около 40г/, а коя се търкаля с по-малко съпротивление е спорно/според субективната ми оценка, а и не само/...Така, че остават само предимствата, които ти съвсем правилно си описал. Също така искам да подчертая много по-доброто поведение на черно, в реални условия/не по подготвяно ХС трасе/ на Рейсинг Ралф 2.25 в сравнение със същия модел размер 2.1. Това се дължи на по-големия балон, по-ниското налягане и оттам по-доброто сцепление...
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Дизел » Чет Сеп 11, 2008 2:45 pm

Да, разбира се, че са различни, мисля, че го и писах. Сравнявам ги само защото в този ред се случи да ги карам.
А Рейсинг Ралф е наистина с по-ниско съпротивление при търкаляне. Измервано е в сериозни тестове, не е само мое субективно усещане.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот Newone » Чет Сеп 11, 2008 4:09 pm

@Дизел Само да уточня, че аз визирам по-стария, двукомпонентен модел на Ралф....И пак подчертавам за разликата в поведението между различните размери/2.25 и 2.1/, защото и размерът на грайфера е различен при тях...

Новият Ралф не съм го карал, така че нямам впечатления...
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Дизел » Чет Сеп 11, 2008 5:06 pm

Newone написа:@Дизел Само да уточня, че аз визирам по-стария, двукомпонентен модел на Ралф....И пак подчертавам за разликата в поведението между различните размери/2.25 и 2.1/, защото и размерът на грайфера е различен при тях...

Новият Ралф не съм го карал, така че нямам впечатления...

:agree:
OK, и аз да уточня тогава - говоря за Еволюшън моделите и в двата случая.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот AV » Съб Сеп 13, 2008 2:05 am

добре, а аз търся гума с добро сцепление в завои, а наистина нямам идея какво да избера

можете ли да предложите нещо??

мерси
AV
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 1:35 am
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Съб Сеп 13, 2008 9:46 pm

С риск да се повторя - Schwalbe Nobby Nic Evolution 2.25 in.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот AV » Сря Сеп 17, 2008 1:13 pm

и за предна и за задна ли??
AV
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 1:35 am
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Сря Сеп 17, 2008 4:45 pm

AV написа:и за предна и за задна ли??


Да, аз съм така в момента, екстра си е.
Иначе може задна Рейсинг Ралф, предна Ноби Ник. На теория поне, така ще спестиш няколко вата от по-ниското съпротивление на Ралфа, без да губиш много сцепление по завоите, но не знам дали си струва, не съм опитвал. Във всеки случай такава комбинация се препоръчва от Швалбе, както бях писал по-горе, а гледам, че и много от новите байкове ги продават обути по този начин.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Предишна

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта