Колебание

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Колебание

Мнениеот LP_xtrm » Чет Сеп 11, 2008 4:46 pm

Здравеите, искам да ме посаветвате каква спирачка да си взема. Карам RAM ht 2 с вилка тора 302,попринцип карам кроскънтри но понякога ходя и да се спускам колебая се между http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... cts_id=632 и http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1396 и с какав диск да ги карам. Мерси предварително
LP_xtrm
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 12:44 pm

Мнениеот evilll » Чет Сеп 11, 2008 5:03 pm

Не съм карал с такива спирачки, но доколкото съм чувал и чел впечатления от други хора и двете спирачки са добри като начин на спиране. Така че може би въпросът опира до това дали предпочиташ хидравлика или механика. Мое лично мнение е, че хидравликата е по-добре(на мен по ми допада), а и разликата в цената на тези две спирачки, които си посочил е доста голяма, може би трябва да вземеш под внимание и това...
Иначе и Avid Code 5 също не е лоша, пробвал съм такава. Цената й е колкото на JUICY 5.
За вилката, карах такава преди, и я дават до 180(или 185, не помня точно) диск, така че не слагай по-голям. :agree:
Успех с покупката.

ЕДИТ: да на сайта на ROCKSHOX наистина пише 210мм, благодаря за поправката...
Последна промяна evilll на Чет Сеп 11, 2008 5:41 pm, променена общо 2 пъти
Аватар
evilll
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 10:31 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Bikersteam » Чет Сеп 11, 2008 5:34 pm

И двете спирачки са добри! BB7 е спирачка с много добри отзиви(или поне старата BB7)може да се каже че е една от най добре работещите а и спиращи механики... Juisy 5 също е добра спирачка, но както вече ти казаха което по ти допада...някой хора твърдят че механиките изисквали по малко подръжка и били по простоватички като в тези твърдения има и вярни и невярни неща... но определено може да се каже че механиките са по лесно подържани поне в домашни условия.Вече въпрос на личен избор..И да не забравяме че BB7 без добро лостче и качествена броня не може да покаже потенциала си... а тората максималния размер на ротора за нея е 210мм но повече от 180мм лично по мое наблюдение не е нужен защото с добра спирачка спирачната сила е предостатъчна ;)
Седят си две бълхи, мечтаят си:
- А като забогатеeм, ще се купим куче!
Аватар
Bikersteam
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1405
Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 11:30 pm
Местоположение: Sofia City

Мнениеот Pirate » Чет Сеп 11, 2008 8:09 pm

Здравей, и аз карам Тора 302 с Авид ББ7 и ще ти кажа какви са ми впечатленията. ББ7 със 185 ротор ти е 100лв + жило, броня и капачки Jagwire 10лв + лостче SD7 20лв. прави общо 130лв. Спира перфекто, но за да спира добре и да не криви диска неподвижната накладка трябва да си я настроил така, че леко да закача, което е неприятно откъм звук и т.н.

За 150лв демек 20лв повече можеш да си купиш нова Juicy 3 /185 ротор/, която също спира перфектно и не ти се допира едната накладка до диска, демек кефа е по-пълен.

Когато избирах спирачка бях пред тази дилема и ме е яд много, че не взех Джуси-то. Повече механична дискова спирачка не бих си купил и не бих препоръчал на никой предвид малката разлика с едно Juicy3.

Juicy 5 е доста по-скъпо, затова го пропускам.

ПП. По повод мнението на Станчо за това, че могло ББ: да спира повече от Джуси 5 - няма такова нещо, те са с еднакви накладки, а Джусито е с по-хубав ротор от този на новите ББ7. Карал съм Джуси 5 - спирането а на поне същото ниво, а усещането е по-приятно! Джуси 3 може да спира една идея по-слабо от ББ7, защото на Джуси 3 накладките са като на ББ5, но в действителност и 3ката спира много добре и никаго не бих взел ББ7 при такава малка разлика в цената.
Последна промяна Pirate на Чет Сеп 11, 2008 8:35 pm, променена общо 1 път
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот stan40 » Чет Сеп 11, 2008 8:10 pm

При АВИД ББ7 вземи под внимание хубаво лостче,броня и жило.
Поразрови се някаде по старите теми мисля,че MAN6 беше казал "Авид ББ7 с хубаво лостче спира повече от Авид Juisy 5...."
Аз карам с АВИД ББ7 и съм страшно доволен :agree:
@LP_xtrm

Какви килограми си ?
За тази вилка не повече от 185мм, че може да усещаш сучене при преминаваме през камани и тн.
stan40
 
Мнения: 89
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 9:27 am

Мнениеот LP_xtrm » Пет Сеп 12, 2008 9:21 am

Pirate "Juicy 5 е доста по-скъпо, затова го пропускам."
Juicy 5 сам си го намерил по евтино от чужбина за 150 лв и затова сам го зел под внимание :) .Апък и в момента немога да намеря ББ7 с 185 диск . stan4o "Какви килограми си ?" okolo 65
LP_xtrm
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 12:44 pm

Мнениеот Pirate » Пет Сеп 12, 2008 9:36 am

Pirate "Juicy 5 е доста по-скъпо, затова го пропускам."
Juicy 5 сам си го намерил по евтино от чужбина за 150 лв и затова сам го зел под внимание
- Значи спора е напълно изчерпан просто. Взимай си Джуси 5цата - страхотна спирачка според мен. Междудругото въпреки че питаш Станчо, то и аз съм максимум 65кг., тоест не е кой знае какво натоварване на спирачката, но съм виждал и доста по-тежки хора на мойто колело като стиснат по-невнимателно предната спирачка да се надигат заплашително. Да не говорим, че както вече споменах Джуси-то идва с по-хубавия ротор, който е с по-добро охлаждане! Освен всичко лостчето на тазгодишния модел има скоба с два болта и се монтира без сваляне на грипа, което си е някакъв минимален плюс все пак.

Иначе според мен основната разлика между Джуси 3 и 5 е в качеството на гумените о-пръстени и оплътнения в лостчето, което действа като помпа и в самия апарат, защото Джуси 3 е за Дот4 спирачна течност, а Джуси 5 може да се кара освен с Дот 4 и със Дот 5. 1. Последния има доста по-вискоа точка на кипване, но пък е по-агресивен към уплътненията и изисква по-качествине такива и съответно по-скъпи.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот Дизел » Пет Сеп 12, 2008 12:54 pm

Pirate написа:...
Иначе според мен основната разлика между Джуси 3 и 5 е в качеството на гумените о-пръстени и оплътнения в лостчето, което действа като помпа и в самия апарат, защото Джуси 3 е за Дот4 спирачна течност, а Джуси 5 може да се кара освен с Дот 4 и със Дот 5. 1. Последния има доста по-вискоа точка на кипване, но пък е по-агресивен към уплътненията и изисква по-качествине такива и съответно по-скъпи.


Да, DOT5.1 е с по-добри характеристики от DOT3 и DOT4, но в същото време е и напълно съвместима с тях. Ако системата е разрешена за DOT3/4, няма никакъв проблем да се сипе DOT5.1.
Обаче може да възникне проблем, ако система разрешена за DOT3 се напълни с DOT4. Последната е наистина по-агресивна към гумените уплътнения и не е препоръчително да се сипва в по-стари DOT3 предназначени системи.
Само с DOT5 трябва да се внимава, знаете, тя си е минерално масло и няма нищо общо с DOT3/4/5.1.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот vasu » Пет Сеп 12, 2008 1:03 pm

Която и да избереш предполагам няма да съжаляваш. Аз карам от 3 години с BB7 (FR и лек DH) като все още не мисля да ги сменям за хидравлики. Много важно обаче е лостчето и хубавите жила/броня за да си наистина доволен от спирачката. Иначе BB7-цата си е най-добрата механична спирачка, но и хидравликата си е супер ;)

Pirate не съм съгласен изобщо с теб! Ако прочетеш инструкциите за монтаж на BB-то ще видиш че неподвижната накладка трябва да е на 2 пъти по-голяма разстояние от подвижната. Така при всяко натискане на спирачката диска леко се изкривява към вътрешната и по този начин винаги е прав ;)
Аватар
vasu
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1209
Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 3:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Сеп 12, 2008 1:36 pm

Инструкциите за монтаж на ББ7:
"Rotor should be offset to the outboard side of the rotor slot. Ideal ratio is 1/2 to 2/3."


Сиреч :)

Ротора трябва да има отстояние от външната страна на мястото, където ротора минава между тялото на самата спирачка. Идеалното съотношение е 1/2 към 2/3.

:idea: Никъде не се опоменава отстояние от накладките.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Пет Сеп 12, 2008 7:59 pm

И двете съм ги карал. По възможност си вземи хидравликата. Механиката също е много добра.
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот LP_xtrm » Съб Сеп 13, 2008 9:37 am

Ами хидравликата как ще повлиае на вилката (ТОРА) дали ще се разлуфти много
LP_xtrm
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 12:44 pm

Мнениеот evilll » Съб Сеп 13, 2008 9:43 am

LP_xtrm написа:Ами хидравликата как ще повлиае на вилката (ТОРА) дали ще се разлуфти много

Аз лично ТОРА-та съм я карал със 180мм диск на шимано - хидравлика. Няма абсолютно никакъв проблем за вилката, не се е разлуфтвала. А и след като производителя е написал нещо:
evilll написа:на сайта на ROCKSHOX наистина пише 210мм, благодаря за поправката...

значи не би трябвало да е проблем с по-малък ротор(все пак са имали в предвид, че може да се се кара и с хидравлика).
Аватар
evilll
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 10:31 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Stancho » Съб Сеп 13, 2008 10:55 am

Като за начало ще почна с това, че хидравликата е по-добра от механиката и искам да акцентирам на факта че с механика пръстите ти се уморяват много по - бързо и повече отколкото с хидравлика. Спирачната сила на Juicy е по - голяма от ББ7 по всякакви показатели и по си струва.

Между Juicy 3 и Juicy5 разликата в спирачната сила е минимална. Разликата в цената идва от по - дребни елементи като разлика в маслото (едната е с ДОТ 4.1, а другата с ДОТ 5), захващане на маркуча към апарата, захващане на лостчето към кормилото и такива. Държа да отбележа че накладките на Juicy 3 и на 5 са ЕДНАКВИ. Ако някой не е съгласен му нося моята 3-ка веднага да види и да сравни.

А относно вилката - аз карах Тора с Juicy 3 и диск 185 и не помръдна за 3 месеца каране всеки ден. Нямаше признаци и да помръдва.

Успех с избора и аз лично ти препоръчвам хидравликата - ти си избери коя. И ако не слагаш 203 ротор - не се притяснявай за вилката. ;)

Поздрави.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот AiR » Съб Сеп 13, 2008 12:45 pm

Привет! Аз също се колебаех между тези две спирачки, но аз винаги съм си клонил към хидравликата, а и тъй като това ми е първата дискова спирачка, просто не исках да има компромиси. Та накрая се сдобих със Juicy 5 185mm със съдействието на "nunoH". Изобщо не съжалявам, че съм я взел, има мнОго и в същото време по-добре контролирана спирачна сила. Карам я вече 2 седмици и няма никакви проблеми, и найстина проблемите с пръстите изчезват, а относно размерът на диска, аз карам XCR със 185 и странно как, но за сега не е мръднала и дано и не мръдне, така че щом от Sram казват, че може 210, значи може.
Аватар
AiR
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:42 pm
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот LP_xtrm » Нед Сеп 14, 2008 8:48 am

Благодаря за саветите :beer: маи ще ме склоните да си зема хидравликата :)
LP_xtrm
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Нед Окт 21, 2007 12:44 pm


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта