Хм, не знам защо си решил, че RAM DH не става за сериозно блъскане, според мен е точно обратното. Същото се отнася и за FR - мисля, че и двете рамки са доста здрави. Ако трябва да ги сравнявам, FR е просто малко по-лек и със сигурност по-компактен от DH-а (което значи, че на тесни пътеки с остри завои например се кара по-лесно), и при равномерно педалиране окачването му се държи много добре, т.е. не се сгъва осезаемо. От друга страна, DH има повече настройки, което за хора, които знаят какво точно искат от колелото си при дадени условия на терена, е по-добре, защото могат да си го настройват по различен начин. Точно затова смятам, че DH е най-подходящ за състезатели (в сравнение с DHX и FR), защото може да се настройва според трасето. FR пък е най-подходящ за хора, които не държат да си настройват колелото, а предпочитат да имат байк с хубава геометрия и достатъчно здрав, а и не много тежък.
Ти питаше за истински фрийрайд и аз ти казах, че според мен рамката ще издържи такъв без проблеми. Според мен истински фрийрайд означава дропове до 2м. примерно, каране със или без пътека по страмни склонове и т.н. Нарочно го разграничих от екстремния фрийрайд, каран от някои болни хора (никой да не се засяга, но мисля, че в България такива още няма), защото при екстремния FR дроповете достигат вече 4-8-10м, да не говорим за Бендър например. Затова казах, че при подобн изпълнения никое колело не би могло да издържи много дълго. Вярно е, че някои рамки са толкова здрави, че на фона на тях повечето други биха изглеждали слаби. Но дори и такива рамки се чупят. За тези, които практикуват ексремен фрийрайд (те са професионалисти, незабравяй
) рамките са консуматив и като се счупят от действията им, просто спонсорите се бракват и ги сменят.
Така че, ако смяташ да практикуваш истински фрийрайд, но не екстремен, не виждам проблем със здравината нито на RAM FR, нито на RAM DH.