Окачване и геометрия на Ram DHX

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Окачване и геометрия на Ram DHX

Мнениеот bobiracing059 » Вто Окт 28, 2008 11:23 pm

Здравейте
Карам Ram Dhx
Интересува ме как ще се държи колелото с вдигнат шок на средната дупка на кобилицата? Дали е добре да се кара така? Как ще е по завойте и на правите? Въобще всички плюсове и минуси,които знаете за този начин на каране на окачването на DHX
Шока ми е Вивид 240 пружината е 550
Благодаря предварително
Ето снимка нагледно на колелото:

Изображение
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот axelmax » Вто Окт 28, 2008 11:40 pm

пробвай!
или те е страх да издраскаш галвите на болтовете
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот marshall__ » Вто Окт 28, 2008 11:45 pm

Още без никакъв вид на геометрията с шока сложен на тази дупка, мога да ти кажа, че ще ти се вдигне средното (не малко) и ще загубиш поврътливостта в завоите. Печелиш (до някаква степен) стабилност при високи скорости (по правите)... и избягваш нежелани контакти с разни обекти (камъни) по трасето. Въпреки, че този последния аргумент не е много валиден за Рам, дори при най-нисък сетинг. Естествено не е само средното дето се променя, но принципно това е по-търсеният аспект.

Та.. в крайна сметка си трябва проба. Определено. Никой не може да ти каже как ще ти хареса повече.
Последна промяна marshall__ на Вто Окт 28, 2008 11:58 pm, променена общо 2 пъти
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bobiracing059 » Вто Окт 28, 2008 11:45 pm

axelmax написа:пробвай!
или те е страх да издраскаш галвите на болтовете

Аз пробвах,обаче не мога да разбера как ми харесва повече на долната или на средната,та се сетих да питам тук хората дали е добре да се кара на средната дупка въобщеи тези които са карали Dhx повече време от мене и са експериментирали вече с различните точки на кобилицата. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот GECKO » Вто Окт 28, 2008 11:52 pm

Ще се вдигне средното с +20мм, ще се изправи челният ъгъл с +2 градуса и ще се увеличи малко ходът с + 1см (стойностите са приблизителни и взети от геометрията на първият DHX '05 - ако има промени стойностите ще се различават)

Ще стане ужасно :D

Аз бих сложил 230мм амортисьор на средната дупка за да огранича хода на 230, без да се унищожава съвсем геометрията на велосипеда.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот marshall__ » Вто Окт 28, 2008 11:57 pm

в общи линии.. бляь :slug:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Unik » Сря Окт 29, 2008 2:39 pm

GECKO написа:Ще се вдигне средното с +20мм, ще се изправи челният ъгъл с +2 градуса и ще се увеличи малко ходът с + 1см (стойностите са приблизителни и взети от геометрията на първият DHX '05 - ако има промени стойностите ще се различават)

Ще стане ужасно :D

Аз бих сложил 230мм амортисьор на средната дупка за да огранича хода на 230 ??????? :magnify: ????? , без да се унищожава съвсем геометрията на велосипеда.


:lolup: съгласен съм с него, не карам такова колело, но карам Дизел поне до колкото съм установил:

1: при мен има и разлика в компресията и прогресията на шока при промяна на споменатите, "дупки" се променя и ъгъла на шока, т.е. на най-горните дупки се увеличава компресията и става по прогресивен (втвърдява се, става по бърз), което от своя стана позволява да караш с по висока скорост през насечения терен но пък по трудно сгъва целия при по дълбоки дупки и препятствия, а и като цяло задницата се втвърдява и би трябвало по трудно да влизаш с повечко скорост във виражи (при мен не е обаче така), затова пък не се притесняваш за височината на средното. Аз поне така го харесвам повечко защото Дизела е с ниско средно :) и така съм по виско, и повече ми върви. :D , освен това на големите дропове иска малко да увеличиш ребаунда иначе много бързо връща и увеличава шанса да се отделиш от колелото :nono: ако не си с клипсове ;)

2: При най-долните намалява прогресията и компресията, сгъва по-лесно по-добре гази, но при високи скорости почва да сгъва повече (зависи от модела и настройките които притежава), но като цяло ми намалява стабилноста, като се има предвид, че пък средното слиза ниско. Е верно е, че гази повече по-стабилно е при бавни скорости и виражи ама повече закачат педалите и на дроповете слиза по лесно до края (което мисля, че е по-добре).

Това са мои наблюдения по темата, не изключвам вероятноста при теб всичко това да е различно като поведение на колелото като цяло е различно но мисля, че законите на физиката са еднакви :). :agree:
Последна промяна Unik на Сря Окт 29, 2008 3:05 pm, променена общо 1 път
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Мнениеот Holz » Сря Окт 29, 2008 2:46 pm

Щом си с 240мм шок,най-добре го карай на най-долната дупка,за да е най-ниско средното (400мм :D ) и за да е по-улегнал челния ъгъл.Аз имам DHX и го карам със 230 шок и на средната дупка,т.е. същото както 240 на последната.Пробвал съм го на най-задната дупка,но челния ъгъл става прекалено малък и средното става 365мм,което е добре. Според мен ще е най-добре с 222 шок на най-предната дупка,за да прави по-малко ход,ама на кой както му е удобно :agree:

@GECKO, как установи,че с 230шок на средната дупка хода ще е 230 ? ;)
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот GECKO » Сря Окт 29, 2008 3:35 pm

Holz написа:...
@GECKO, как установи,че с 230шок на средната дупка хода ще е 230 ? ;)


LINKAGE
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта