Хайде да вкарам малко продължение по темата...
С времето малко се поотказах от преработка на компресията, и се насочих към по-скоро подобряване на настоящата - както казах доста добре реализирана е и няма нужда от много труд, и единствената причина, поради която може да се наложи отваряне на Motion Controll (MoCo) хидравликата от Team/WC то ще е за да се настроят шайбите на ShimStack-а.
При хидравликата на модела Race не е така обаче. Липсата на настройка за Floodgate значи, че ефектите на ниско скоростната компресия ще са в рамките на фабричната настройка - максимално дълго, а когато се активира Gate-а в повечето случаи ще е много късно и ще сте усетили "Spike" в ръцете и в същото време няма да има контрол над компресията (ще се сгъва безпрепятствено). Това на някой може да се стори добре, но когато няма нещо да противодейства и да умаломощява маслото не се разсейва силата от удара а се предава директно в ръцете. Та... освен ако не сте много едрички или не карате с прекалено мека пружина за теглото си, няма нужда/полза от това Gate-а да е навъртян до край. Та... ето ви идея и подробно описание как да си настроите Gate-а без да се налага да купувате хидравликата от Team.
Тук е момента да отбележа, че тази... "модификация" няма да направи вилката по-добра от TEAM, но ще я направи доста по-малко груба.
Та... какво ще ви трябва... е не е много, трябва ви една гайка с Nylock (полимерен заключващ пръстен):
За точен размер може да свалите един от болтовете на короната (тези които стягат краката) и да го използвате - ако гайката може да се завие за него, значи е подходяща, както може да видите
ТУК
Какво следва - ами трябва да се отвори хидравликата. След като отвиете гайката под синята настройка и изкарате буталото за компресията ще видите нещо такова:

*
*не бива да се захващате с това пили
На дъното на сглобката има синьо буталце, което се държи за черната "пружина" спрямо сивото болтче. Отвивате го с шестогран 2.5мм и сваляте сивото буталце. Вътре има един "нож" който регулира нискоскоростната компресия чрез въртене, и съшо играе ролята на ограничител, за да може когато се сгъне черната MCU пружина да в момента на Gate-а да се спре движението на сребритият елемент заедно с буталото и да се отвори нискоскоростната компресия.
Ето го и въпроса на деня - Как да регулираме Gate-а в тази ситуация?
Ами първо трябва да се разбере какво точно се случва:
На снимката отгоре ще видите как изглеждат нещата в момента на който се активира Floodgate-а. Когато това се случи буталцето отдолу (ляво на снимката) ще опре в шиша, и ще бъде задържано докато основното бутало продължи нагоре да сгъва пружината (черното тяло). Докато се случи това вилката работи само като ниска скорост и това е момента на платформата. За да го елиминирате напълно трябва да се отваря в мига в който се сгъне дори и малко, но това не е нужно освен ако не искате... Marzocchi
Та стигаме до важният момент. За да намалиме ефекта на платформата трябва да накараме буталцето да спира по-рано (при по-малко ход). Разликата във хода при Floodgate настроен в двете крайности е 3мм, което ще рече, че да намалите Gate-а до минималното като настройка трябва да го спрете 3мм по-рано (по-ниско).
Тук идва ролята на гайката. Тя се монтира без да се разглабя нищо повече от синьото буталце от черната пружина.
Ето как се изпълнява, а ефекта, който трябва да се получи е това:
Идеята е вместо да опира с върха на ножа за настройката буталцето да бъде спирано по-рано от гайката. На снимката се вижда и сребристото буталце в дясно. Когато се сложи гайката вътре и се завие трябва да се напасне така, че сивата планка да стои легнала на синьото буталце.
! НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ОСТАВЯ ГАЙКАТА НЕДОНАВИТА И СРЕБРИСТОТО БУТАЛЦЕ ДА СТЪРЧИ !
Със проби трябва гайката да е навита толкова, че да не поддържа сребристото бутало, и когато се стигне този момент гайката трябва да се навие още един оборот, за да има минимална платформа, или да се донавие още за да се увеличи ефекта на платформата.
Ако се остави недонавита гайката и тя поддържа сребристото буталце няма да има почти никаква компресия а това... не е безопасно.
Както казах, след като се отвори Gate-а и ефективно се елиминира Low Speed компресията. След този при Team?WC маслото минава през вторична верига за намаляне на скоростта на вилката (разсейване на енергията). Тя е High speed/Black box Shim stack-а... ей това:
Поради липсата на такъв елемент ще е хубаво да има някакъв начин да се добави малка прогресия (Ramp up) в края на хода, та.. за да постигнете това може да добавите 15 до 20мл масло в хидравликата (стандартно там има 150мл).
Колегата Цолев а.к.а. Zozka кара с такава настройка своят боксьор и мисля, че може да се изкаже откъм работа как е (до скоро със стандартният обем на маслото, а от скоро с 170мл.)
Аз лично карам с хидравликата от Race, но съм си монтирал Black box/High speed shim stack-a и чрез него си регулирам Gate-а (Shim stack- а е една своеобразна гайка с монтирано буталце на нея

).
Отново отбелязвам, че така направената вилка няма да работи по-добре/да има повече настройки/да е по-проста за манипулация от Team, но е способна да адресира някой от проблемите на базовият Race.
Също така да отбележа, че тази модификация не може да се направи на друга вилка с Motion Controll хидравлика, защото нямат резба. Възможно е друга модификация, но за сега съм пробвал само на Boxxer-a.
EditЪ:
NогУ
BажнУ
Когато сглабяте обратно синьото буталце има 2 възможности да се намести сребристият елемент спрямо ножа за настройка на компресията и в същото време да може да се ползува болтчето за фиксация. За да имате адекватна настройка съвета ми е да гледате отвора, който се крие от сребристата шайба - той трябва да е само един и като въртите врътката в никой момент да не се показва повече от 1 отвор на цепката на планката. Ако по някаква причина със завито болтче при въртене на синята настройка се показва 2-ри отвор трябва да разглобите и да завъртите сребристата сглобка на 180* спрямо синьото буталце.
Ако нямате вяра във възможностите си винаги можете да разчитате на някой мастор да го направи за вас - не рискувайте когато не знаете какво правите.
Поздрави
