Udi's Shimmed Boxxer ( сагата стъпва на наша територия)

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот bikerider » Вто Окт 28, 2008 4:32 pm

Unik написа:а това според мен трябва и да повлиява на работата и на хидравликата също.


На рибаунда не. Само ако дебита на маслото през клапата е под максимума си, тоест ако вилката те рита, което на практика не се получава, защото максимума е намален чрез реглажа до степен, в която вилката не рита (говория за правилно регулирана вилка).

На компресията също не влияе, но усещането на практика е едно и също (по-трудно сгъване), което е причината за това объркване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Вто Окт 28, 2008 4:35 pm

Unik написа:Странно аз си мислех досега, че с Preload-a, се намалява обема в който е поставена прyжината, а от там по законите на физиката би трябвало да стане по бърза (твърда) и в двата си хода нали се пак е пружина трябва да работи в двете посоки. :D , а това според мен трябва и да повлиява на работата и на хидравликата също.


Обема на пружината?

Ако се замислиш една пружина е 1-ца дължина с 1-ца сечение парче метал навито на спирала, и колкото и да я смачкаш тя си остава същата дължина със същото сечение, само се намаля височината и - това по въпроса за обема.

Като цяло в хидравликата на Boxxer-а няма пружина, така че дори и да беше вярно твърдението ти нямаше да има никакво значение.

Ако и двете имаха нещо общо с реалността, остава да се замислиш защо се казва "хидравлично масло" това, което се намира вътре във амортисьорът ти, и защо има вискозитет.

Вискозитета на маслото определя колко масло ще премине през отвор с 1-ца диаметър за 1-ца време. По-гъстото масло (с по-висок вискозитет) ще минава по-бавно от по-рядкото масло (с по-нисък вискозитет) през един и същ отвор. В този ред на мисли, колкто и твърда пружина да имаш във схема, при която имаш един отвор през който да циркулира маслото (както е при твоята вилка) скоростта с която маслото ще мине през отвора остава същата.

Ще трябва да се поровиш още за подробности, има доста написано, в учебниците по физика или в тези примерчета:

http://en.wikipedia.org/wiki/Damping
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_suspension
http://en.wikipedia.org/wiki/Shock_absorber

Зачети се и разучи за како става на въпрос ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Вто Окт 28, 2008 4:37 pm

@GECKO: down boy, Unik в тази част е напълно прав. Свивайки пружината се намалява минималния обем, в който би се поместила, следователно намалявайки обема се свива пружината.

Може да се каже и за въздушна пружина, с уговорката, че там намаляването на обема също мести кривата ход/сила нагоре по ординатата, но я прави и по-"стръмна" (да не навлизам в по-дебели термини, че математиката не е подходяща за форума в днешни времена).

същата дължина... само се намаля височината


последно права или легнала? :D:roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Вто Окт 28, 2008 5:42 pm

bikerider написа:...


Ще трябва да ми обясниш някой път как прелоуд-а на пружината (или обемът, който заема тя) ще накара повече масло да мине през една и съща дупка, защото не мога да ви проследя размислите :dunno:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот did » Вто Окт 28, 2008 6:01 pm

Малееее...

Тука станА страшно.

За начало - http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity

Всъщност, леко некоректно е да се говори по принцип за вискозитет на маслата, понеже съдържат макромолекули и не се държат винаги като нютонови флуиди. Над определен праг на външно въздействие, което обикновено се достига лесно, съпротивлението, което оказват при преминаване през отвор, не е пропорционално на налягането, а нараства нелинейно и доста стръмно.

За още детайли:
Google -> linear response theory

За още повече детайли:
Търсете си :D
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Вто Окт 28, 2008 6:05 pm

@GECKO:
Вземи да се концентрираш малко ;)

Хубав сапунен сериал се получи. Лиричния герой се фука с новата си хидравлика. Разни кибици започват да коментират некви сложни работи. Намесва се Баче Кико и пита разни работи. Обяснява му се. Лиричния герой се изнервя, че някъФ си там му дрънка глупости в темата. Кибиците се опитват да внесат яснота и да успокоят нещата. Лиричния герой се изнервя и на кибиците. Намесва се академичната общност и тотално омешва публиката. Кибиците се спасяват... лиричния герой явно има нужда от гадже :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Вто Окт 28, 2008 6:11 pm

:rofl:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот n3k01 » Вто Окт 28, 2008 6:26 pm

bikerider написа:@GECKO:
Вземи да се концентрираш малко ;)

Хубав сапунен сериал се получи. Лиричния герой се фука с новата си хидравлика. Разни кибици започват да коментират некви сложни работи. Намесва се Баче Кико и пита разни работи. Обяснява му се. Лиричния герой се изнервя, че някъФ си там му дрънка глупости в темата. Кибиците се опитват да внесат яснота и да успокоят нещата. Лиричния герой се изнервя и на кибиците. Намесва се академичната общност и тотално омешва публиката. Кибиците се спасяват... лиричния герой явно има нужда от гадже :)

:rofl: обобщението май беше в края на разказа ако не се лъжа :D
n3k01
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Сря Фев 13, 2008 4:43 pm
Местоположение: софия

Мнениеот GECKO » Вто Окт 28, 2008 7:46 pm

did написа:Малееее...

Тука станА страшно.

... :D


После се чуди, защо няма такива теми ;)

EditЪ: аз сериозно не разбрах, как точно по-твърда или натегната пружина ще повлияе на Rebound-а на Boxxer-a, и как ще го накара да се разгъва по-бързо когато предната гума попадне в дупка но да не се разгъва толкова бързо, когато се сгъне в завой например?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Вто Окт 28, 2008 8:35 pm

ЗЛЕ!
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Unik » Вто Окт 28, 2008 9:45 pm

bikerider написа:...

:rofl: :rofl: :rofl: звучиш много научно-популярно :beer: имаш бира от мен като се видим
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Мнениеот bobiracing059 » Вто Окт 28, 2008 11:31 pm

GECKO написа:
did написа:Малееее...

Тука станА страшно.

... :D


После се чуди, защо няма такива теми ;)

EditЪ: аз сериозно не разбрах, как точно по-твърда или натегната пружина ще повлияе на Rebound-а на Boxxer-a, и как ще го накара да се разгъва по-бързо когато предната гума попадне в дупка но да не се разгъва толкова бързо, когато се сгъне в завой например?

Тук вече навлизаш в друга тема за изкуствения интелект но бива като идея,аз от доста време си мечтая за такава вилка и е крайно време някой да измисли ;) :D :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Holz » Сря Окт 29, 2008 9:53 pm

Вилката в този си вид превъзхожда ли Boxxer WC ?
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот GECKO » Сря Окт 29, 2008 10:04 pm

Holz написа:Вилката в този си вид превъзхожда ли Boxxer WC ?


Вилките са доста различни. Ти в какво отношение търсиш превъзходство?
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Holz » Сря Окт 29, 2008 10:17 pm

GECKO написа:
Holz написа:Вилката в този си вид превъзхожда ли Boxxer WC ?


Вилките са доста различни. Ти в какво отношение търсиш превъзходство?


В работа,като цяло.Не за друго,просто ми стана любопитно,тъй като навлязохте доста навътре :) :agree:
не, а ти ?
Аватар
Holz
 
Мнения: 754
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 8:24 am
Местоположение: Бургас - Сопот - Варна - София

Мнениеот GECKO » Сря Окт 29, 2008 10:32 pm

Holz написа:
GECKO написа:...


В работа,като цяло.Не за друго,просто ми стана любопитно,тъй като навлязохте доста навътре :) :agree:


Работата също е доста различна - въздушната пружина във WC се усеща по доста по-различен начин отколкото металната в моята вилка. От гледна точка на работата... ами Rebound-а е по-добър от този на WC-то, но ако имах финансовата възможност бих си взел WC и бих си го преправил със такъв Rebound.

В крайна сметка WC и TEAM са еднакви вилки откъм хидравлика, а разликите се крият в пружината и изработката на тръбите - WC използва Honed ("точени") тръби, за разлика от тези на Team/race. Това само по себеси дава по-малко съпротивление от семерингите и заедно с SoloAir системата дават една доста по-приятна на усет вилка.

Не бих казал, че моята превъзхожда каквото и да е, но WC с Rebound като моя ще преъсхожда стандартната WC.

Както беше казал един човек едно време:

"Във високият клас компоненти всичко работи добре - различно, но добре" :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот zero knowledge » Сря Ное 05, 2008 4:27 am

Интересно, радвам се да видя такова нещо :)
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот GECKO » Нед Ное 09, 2008 8:24 pm

Хайде да вкарам малко продължение по темата...

С времето малко се поотказах от преработка на компресията, и се насочих към по-скоро подобряване на настоящата - както казах доста добре реализирана е и няма нужда от много труд, и единствената причина, поради която може да се наложи отваряне на Motion Controll (MoCo) хидравликата от Team/WC то ще е за да се настроят шайбите на ShimStack-а.

При хидравликата на модела Race не е така обаче. Липсата на настройка за Floodgate значи, че ефектите на ниско скоростната компресия ще са в рамките на фабричната настройка - максимално дълго, а когато се активира Gate-а в повечето случаи ще е много късно и ще сте усетили "Spike" в ръцете и в същото време няма да има контрол над компресията (ще се сгъва безпрепятствено). Това на някой може да се стори добре, но когато няма нещо да противодейства и да умаломощява маслото не се разсейва силата от удара а се предава директно в ръцете. Та... освен ако не сте много едрички или не карате с прекалено мека пружина за теглото си, няма нужда/полза от това Gate-а да е навъртян до край. Та... ето ви идея и подробно описание как да си настроите Gate-а без да се налага да купувате хидравликата от Team.

Тук е момента да отбележа, че тази... "модификация" няма да направи вилката по-добра от TEAM, но ще я направи доста по-малко груба.

Та... какво ще ви трябва... е не е много, трябва ви една гайка с Nylock (полимерен заключващ пръстен):

Изображение

За точен размер може да свалите един от болтовете на короната (тези които стягат краката) и да го използвате - ако гайката може да се завие за него, значи е подходяща, както може да видите ТУК

Какво следва - ами трябва да се отвори хидравликата. След като отвиете гайката под синята настройка и изкарате буталото за компресията ще видите нещо такова:

Изображение*

*не бива да се захващате с това пили ;)

На дъното на сглобката има синьо буталце, което се държи за черната "пружина" спрямо сивото болтче. Отвивате го с шестогран 2.5мм и сваляте сивото буталце. Вътре има един "нож" който регулира нискоскоростната компресия чрез въртене, и съшо играе ролята на ограничител, за да може когато се сгъне черната MCU пружина да в момента на Gate-а да се спре движението на сребритият елемент заедно с буталото и да се отвори нискоскоростната компресия.

Ето го и въпроса на деня - Как да регулираме Gate-а в тази ситуация?

Ами първо трябва да се разбере какво точно се случва:

Изображение

На снимката отгоре ще видите как изглеждат нещата в момента на който се активира Floodgate-а. Когато това се случи буталцето отдолу (ляво на снимката) ще опре в шиша, и ще бъде задържано докато основното бутало продължи нагоре да сгъва пружината (черното тяло). Докато се случи това вилката работи само като ниска скорост и това е момента на платформата. За да го елиминирате напълно трябва да се отваря в мига в който се сгъне дори и малко, но това не е нужно освен ако не искате... Marzocchi :D

Та стигаме до важният момент. За да намалиме ефекта на платформата трябва да накараме буталцето да спира по-рано (при по-малко ход). Разликата във хода при Floodgate настроен в двете крайности е 3мм, което ще рече, че да намалите Gate-а до минималното като настройка трябва да го спрете 3мм по-рано (по-ниско).

Тук идва ролята на гайката. Тя се монтира без да се разглабя нищо повече от синьото буталце от черната пружина.

Изображение

Ето как се изпълнява, а ефекта, който трябва да се получи е това:

Изображение

Идеята е вместо да опира с върха на ножа за настройката буталцето да бъде спирано по-рано от гайката. На снимката се вижда и сребристото буталце в дясно. Когато се сложи гайката вътре и се завие трябва да се напасне така, че сивата планка да стои легнала на синьото буталце.

! НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ОСТАВЯ ГАЙКАТА НЕДОНАВИТА И СРЕБРИСТОТО БУТАЛЦЕ ДА СТЪРЧИ !

Със проби трябва гайката да е навита толкова, че да не поддържа сребристото бутало, и когато се стигне този момент гайката трябва да се навие още един оборот, за да има минимална платформа, или да се донавие още за да се увеличи ефекта на платформата.

Ако се остави недонавита гайката и тя поддържа сребристото буталце няма да има почти никаква компресия а това... не е безопасно.

Както казах, след като се отвори Gate-а и ефективно се елиминира Low Speed компресията. След този при Team?WC маслото минава през вторична верига за намаляне на скоростта на вилката (разсейване на енергията). Тя е High speed/Black box Shim stack-а... ей това:

Изображение

Поради липсата на такъв елемент ще е хубаво да има някакъв начин да се добави малка прогресия (Ramp up) в края на хода, та.. за да постигнете това може да добавите 15 до 20мл масло в хидравликата (стандартно там има 150мл).

Колегата Цолев а.к.а. Zozka кара с такава настройка своят боксьор и мисля, че може да се изкаже откъм работа как е (до скоро със стандартният обем на маслото, а от скоро с 170мл.)

Аз лично карам с хидравликата от Race, но съм си монтирал Black box/High speed shim stack-a и чрез него си регулирам Gate-а (Shim stack- а е една своеобразна гайка с монтирано буталце на нея ;) ).

Отново отбелязвам, че така направената вилка няма да работи по-добре/да има повече настройки/да е по-проста за манипулация от Team, но е способна да адресира някой от проблемите на базовият Race.

Също така да отбележа, че тази модификация не може да се направи на друга вилка с Motion Controll хидравлика, защото нямат резба. Възможно е друга модификация, но за сега съм пробвал само на Boxxer-a.

EditЪ:

NогУ BажнУ

Когато сглабяте обратно синьото буталце има 2 възможности да се намести сребристият елемент спрямо ножа за настройка на компресията и в същото време да може да се ползува болтчето за фиксация. За да имате адекватна настройка съвета ми е да гледате отвора, който се крие от сребристата шайба - той трябва да е само един и като въртите врътката в никой момент да не се показва повече от 1 отвор на цепката на планката. Ако по някаква причина със завито болтче при въртене на синята настройка се показва 2-ри отвор трябва да разглобите и да завъртите сребристата сглобка на 180* спрямо синьото буталце.

Ако нямате вяра във възможностите си винаги можете да разчитате на някой мастор да го направи за вас - не рискувайте когато не знаете какво правите.

Поздрави :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот hardstyle_rider » Пет Дек 05, 2008 5:26 pm

Извинявай, но ако става дума за вилката от това колело --> http://store.picbg.net/pubpic/1A/44/1b6 ... 561a44.JPG ,то това не е ли Boxxer Race?
hardstyle_rider
 
Мнения: 74
Рейтинг: 991
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:10 pm

Мнениеот bobiracing059 » Пет Дек 05, 2008 6:01 pm

hardstyle_rider написа:Извинявай, но ако става дума за вилката от това колело --> http://store.picbg.net/pubpic/1A/44/1b6 ... 561a44.JPG ,то това не е ли Boxxer Race?

Прочети какво е написал човека още веднъж ;)
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот hardstyle_rider » Пет Дек 05, 2008 6:06 pm

bobiracing059 написа:
hardstyle_rider написа:Извинявай, но ако става дума за вилката от това колело --> http://store.picbg.net/pubpic/1A/44/1b6 ... 561a44.JPG ,то това не е ли Boxxer Race?

Прочети какво е написал човека още веднъж ;)
Оу, забравих тотално, вилката за която става въпрос е Boxxer Team 07
;)
hardstyle_rider
 
Мнения: 74
Рейтинг: 991
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:10 pm

Мнениеот n3k01 » Пет Дек 05, 2008 6:16 pm

GECKO написа:При хидравликата на модела Race не е така обаче.

:agree: :beer:
n3k01
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Сря Фев 13, 2008 4:43 pm
Местоположение: софия

Мнениеот GECKO » Пет Дек 05, 2008 7:45 pm

GECKO написа:...

Аз лично карам с хидравликата от Race, но съм си монтирал Black box/High speed shim stack-a и чрез него си регулирам Gate-а (Shim stack- а е една своеобразна гайка с монтирано буталце на нея ;) ).
... :beer:


Когато писах темата бях с хидравликата от Team.

Разликата между Race, и Team е единствено и само MoCo елемента, който при Race няма Gate и ShimStack. Моята вилка започна живота си като Race 07, след което и смених хидравликата с такава като на Team. В момента я карам с комбинация от 2-те -> Race MoCo, със монтиран ShimStack, и регулирам Gate-а с шайбички така, че болта на ShimStack-а да ограничава хода на сребристото буталце => да отваря по-рано Gate-а, в сравнение с фабричния навъртян на максимално при Race. Не съм почитател на външните настройки, когато може всичко да се направи вътре, а на една добре работеща хидравлика 1 настройка е достатъчна.

Та това на снимката е вилката ми, тя не е нито Race нито Team.... че даже не е съвсем RockShox :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот GECKO » Пон Фев 09, 2009 1:10 pm

Ето ви още новини, системата влиза в продажба, изпълнена от www.pushindustries.com

Повече подробности тук:

Littermag.com Push industries - Boxxer upgrade

Изображение

Малко закъсняло, предвид новите Boxxer 2010, които се очаква да имат повечето (ако не всичко) стандартно, но все пак е хубаво да има и такива разработки, за хората, които не са готови да вземат новите Boxxer-и или си харесват добрият стар продукт. Също така би било чудесно надграждане на онези стари 04/05 вилки.

Разбирасе дизайна е преработен до голяма степен, и сигурно ще е драстично по-приятно и лесно за монтаж, вместо преправянето на други бутала и франкенщайн изпълнения, но все още остава да видиме цената за крайният продукт.

Хубава новина за "Българския пазар" е факта, че ще предлагат 3 услуги за Boxxer:

1 - базова профилактика и смяна на долната "тапа" - фрезована с монтирани втулки за по-прецизна работа.
2 - основна преработка на Rebound-a с техните бутала с променлив размер на отвора (това вече си го имам :D )
3 - комплект за цялостна преработка заедно с Compression Unit-а - едва ли не всичко що е хидравлика се сменя :)

Та... чудесни новини от Push за хората, които нямат идея защо не им харесва работата на техният Boxxer, или за тези, на които не им се захваща с описаното от мен. Разбира се финансовото изражение може да е малко по-различно, но като гледам какво е изпълнението със сигурност ще си струва.

:beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот sherpite » Пон Фев 09, 2009 8:34 pm

Kолко пари ше ми искаш да ми направиш тунинг на вилката(fox 40rc2)
Аватар
sherpite
 
Мнения: 722
Рейтинг: 1623
Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 9:35 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Пон Фев 09, 2009 10:32 pm

sherpite написа:Kолко пари ше ми искаш да ми направиш тунинг на вилката(fox 40rc2)


Аз си имам работа, с която изкарвам пари, не с това ;)

Сигурен съм, че от "оторизираният дистрибутор" на марката за България могат да ти осигурят всичкото нужно обслужване.

Лично аз не бих се заел с Fox, за да не унищожа някое дунапренче ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Пон Фев 09, 2009 10:38 pm

GECKO написа:да не унищожа някое дунапренче ;)


:lol2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот sherpite » Вто Фев 10, 2009 10:45 am

Ееее геца, ти ми разби мечтите, че ше имам пуш-тунинг за без пара. За дунапренчето не се притеснявай ше резнем едно от дюшека :D
Аватар
sherpite
 
Мнения: 722
Рейтинг: 1623
Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 9:35 am
Местоположение: София

Compression Unit

Мнениеот GECKO » Пет Мар 13, 2009 5:29 pm

И дойде време за втората част, от преработката на Boxxer-а...

Въпреки че съм супер доволен от Motion Control-а (с гайка) ми се искаше да го доизкусоря до последно. Имах възможността, ето какво излезе, когато ми дойде желанието:

Изображение

С помощта на първата стъпка от компресията на Kingpin-a (Която всъщност стои зад/над втората :) )

Изображение

Малко... игриво се получи с настройването на нискоскоростната компресия - става чрез болтчето, което регулира големината на отворите от двете страни на сглобката - също като при Kingpin-а, и също като при Kingpin-а трябва да се отвори вилката, за да се настрои. Може да е изнервящо, но в рамките на няколко карания сигурно ще съм установил подходящата за мен стойност и така ще си остане. Високоскоростната компресия се регулира посредством шайбите, и техните характеристики. С тяхната дебелина и подредба се регулира и прага, но в момента подредбата е по-скоро за плавна прогресия в началото, последвана от висок RampUP към края. Подредил съм ги... сравнително моторджийски, с една голяма отдолу (21мм x .1mm), последвана от по-малка (18мм x .15mm) последвана отново от голяма (21мм x .15mm), следват 2 по-малки (16мм x .15mm) и най-отгоре една мюмю (12мм x .10mm). вътрешният диаметър на всички е 8мм (стандартно за сглобката на Manitou). Дебелината ще ви направи впечатление, но се оказа, че сглобката на Manitou използува стандартно по-тънките шайби, а другите ги взех като комплект за тунинг (благодарение на Imbecile :beer: ). Подредбата сигурно ще претърпи някои донастройвания, но това е част от чара на цялата работа ;)

Тези всичките работи са монтирани в единя край на Shaman Twister (Headlock)

Изображение

Резбата на сглобката на Manitou, се оказа... доста шантава (imperial/инчов стандарт), но с правилният стругар* много лесно се преработва на метрична, и следва изпълнението на малката муфичка, която да намали 10 милиметровата резба до 6мм като на Twister-a.

Тук е удобен момент за въпроса "Защо тогава не се поръча цялата тръбичка/шиш на стругар*?"

Отговора... е 50% гъзарийка и 50% фунционалност. От една страна да ми направи цялото нещо щеше да излезе толкова, кото да го купя ново, а Twister-a е по-лек, и както се оказа ТОЧНО толкова дълъг, че заедно със буталото да е колкото MoCo сглобката в Boxxer-a.

Има и един друг момент, колкото прецизно да се работи трудно се постигат такива толеранси, каквито може да се намерят в "индустрията" а по-наблюдателните ще забележат една гайка и О-пръстенче. От другата страна на муфичката има още едно О-пръстенче и тяхната функция е да дадат малко движение на самата глава/муфа без да позволят да се движи нагоре/надолу. Малко отежнява цялата сглобка, но позволи да се работи с по-ниски толеранси -> по-малка зависимост от качеството на изработката. Това... по-скоро се наложи, защото резбата се оказа малко под градус, а няма аванс за второ нарязване на по-малка.

В другият край ще бъде закачена за тапата на тръбата и... тя е единственото нещо, което ми липсва в момента, но се надявам да се сдобия с една в най-скоро време и да го монтирам. (собственици на счупени Boxxer-и или просто на части за тях - пишете! :) )

Теглото на цялата сглобка е 107 грама със капачка от FOX (само за грубо сравнение). Ще се постарая да го снимам по-добре, просто нямам читав апарат под ръка в момента, а и когато намеря, или поръчам да се направи заветната капачка ще щтракна да се види и като тегло, но от сега си личи, че няма да тежи повече (даже може да спестя някой грам :) )

Повече снимки и подробности ще има при първа възможност ;) :agree:

Също така се надявам в най-скоро време да ми се отдаде възможност да го разтествам, че така като го гледам и крастата не се трае :)

*Стругар/фрезист е човекът, към който може да се обърнете ако искате да си направите нещо такова, но ако искате да сте съвсем гъзарчета, можете да направите като мен, и да ви го направи някой ювелир/златар - now that's PIMP :sly:

Ами това е от мен за сега, поздрави, и знаете как е приказката:

If it ain't broke - fix it till it is ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Attention-rider » Пет Мар 13, 2009 8:04 pm

Колко тежеше боксера преди и колко сега?

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


cron