Мудно връщане на бутало при хидравлики - причини и решение.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мудно връщане на бутало при хидравлики - причини и решение.

Мнениеот Isidor » Пон Яну 26, 2009 10:58 pm

Както каза Администратора, този проблем не е често явление. Да, но все пак го има!
Аз самият имам Джуси 3 и имам същия проблем и за да не се "опарят"
и други като мен направих темата и така сметнах, че с пускането й, освен да намерим някакво решение на проблема, тези от вас, които тепърва им предстои да подкарат с хидравлични спирачки, да имат едно наум. А и не само начинаещите ;).

Според ChiMol, това е резултат от несменено на време масло (Дот), но искам и другите да изразят мнение по върпосите:

1. Защо се появява според тях мудното връщане на лостчето?

2. Ако вече е настъпил проблемът, как може да се справим с него? Какво ни е нужно да сменим?

3. Ако не е настъпил, как да предотвратим появата му?

:beer: Айде, специалисти, вие сте! :beer:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот taurus13 » Вто Яну 27, 2009 12:13 pm

То буталото се връща от пружините на накладките - значи или е омекнала пружината или е замърсено буталото и се е увеличило триенето. Второто ми се вижда по-вероятно. Аз не съм имал подобен проблем със шиманските си спирачки, но като цяло едно разглобяване, почистване и напълване се прави за 30 мин. Проблема вероятно се дължи на прах(и от накладките) и малки количества спирачно масло, които при високата температура са се спекли и пречат на буталото да се движи свободно. Можеш да пробваш на пръснеш малко спрей WD-40(има го почти на всяка бензиностанция Shell или OMV, Практикер и Бриколаж) при извадени накладки и да раздвижиш малко буталото - натискаш леко лостчето, после връщаш с отвертка - накрая забърсваш с парцал. Така може да мине и без разглобяване.
По принцип спирачните течности от типа ДОТ, са по агресивни от хидравличното минерално масло, което ползват спирачките на шимано, но незнам как се държат двете при ниски температури.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот bikerider » Вто Яну 27, 2009 12:36 pm

@Isidor: мудно връщане на лостче или на бутало?

@taurus13: мудно прибиране на бутало може да се дължи и на въздух в системата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Яну 27, 2009 12:45 pm

Mудно обслужване - мудна функционалност. :dunno:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Вто Яну 27, 2009 1:29 pm

taurus13 написа:То буталото се връща от пружините на накладките.
Според мен пък от пружината в лостчето.
Възможно е бавното връщане да се дължи и на запушване.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Stancho » Вто Яну 27, 2009 1:48 pm

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=48222

Дано да съм бил полезен. ;)
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Isidor » Вто Яну 27, 2009 2:21 pm

Цялата тема се отнася за проблем с лостчететата на хидравликите, а не в калипера.
Става дума за бавно връщане на лостчето. Натискам лостчето и то започва да се вдижи напред назад свободно, но самото буталце В лостчето връща бавно.
Донесоха ми Avid Bleed Kit от USA и предполагах, че след обезвъздушаването този проблем ще изчезне, защото преди това имах въздух в системата и някак си си изкарах извода, че поради липса на течност не се връща бързо лостчето. След обезвъздушаването проблема си остана, така че дума не може да става за мудно обслужване, ако говориш за мен, TOYAGA. :)
А тази идея с отварянето на Джуси3-йката ми няма как да я осъществя. Не успях да разбера как става номера именно за 3-йката. За 5 и 7 държим в ръцете си лостчето и с двете си ръце натискаме навън и лостчето се pop-out-ва навън. :dunno:

едит: ChiMol каза, че трябва да купя нови оригинални уплътнения и да ги сменя със старите в лостчето, защото сегашните ми се били развалили. Ако не се лъжа беше споменал за rebuild kit, който в БГ май нямало и трябва или ново цяло лостче или нова спирачка. Ще пробвам с това WD 40, но съм толкова песимистично настроен, че мисля, че ще си дам парите напразно.
Ако някой знае как се отваря Джуси 3 или по-точно е разбрал от упътването на Авид, нека сподели..... :dunno: :beer: :beer: Много ще съм му благодарен! :beer:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот bikerider » Вто Яну 27, 2009 4:23 pm

Мисля, че няма смисъл да се хвърляш директно на варианта с rebuild. Имай предвид, че дори малко количество въздух може да се натрупа зад някое бутало и да ти прави проблем. Калиперите на Code по принцип искат малко повече баене. Не забравяй моментите с вакуума в спринцовката при апарата и лоста, защото без това няма да успееш, поне не и лесно. Ако все пак се решиш, преди да сменяш каквото и да е разкости лоста и апарата на съставни части, изчисти добре леглата на буталата и самите бутала от нагар, измий уплътненията с DOT, сглоби по обратния ред като смазваш всичко с подходящи смазки (където е нужно) и обезвъдуши идеално. Ако и тогава заяжда вече може да се мисли за нови уплътнения и поръчки.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Isidor » Вто Яну 27, 2009 5:20 pm

Благодаря за съвета. Но нали точно това е другия проблем. Аз дето ще ги изчистя, ще ги изчист, обаче като не знам как да я разглобя... :( :( :( . :bawling: :bawling: :bawling: :bawling:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Stancho » Вто Яну 27, 2009 5:27 pm

Аз мога да ти кажа, че приятел имаше същия проблем и се оправи със смяна на уплътненията на лосчето и смяна на DOT. Много хора казват че DOT влияе на уплътненията и една смяна на уплътнения им е оправяло проблема (но всичко е в следствие на дълго време престой без употреба на спирачките). Става въпрос за модели Juicy 3 и 5 и моля разбирачите да не се опитват да ме опровергават, защото по този начин обвиняват доста хора в некомпетентност (става въпрос за карачи с доста опит и механици).
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот taurus13 » Вто Яну 27, 2009 9:19 pm

Ако можеш да махнеш маркуча, промий буталото на лостчето с WD-40 и го раздвижи хубаво - спреят няма да повреди уплътненията.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот did » Вто Яну 27, 2009 9:19 pm

TOYAGA написа:С ЧУК!


Точно така!

Който не е прочел даже указанията на производителя и пести стотинките, нека се оправя по-късно с тел, чук и пирони.

Купуването на един продукт е само част от цената му.

Поддръжката е поне толкова скъпа, колкото и цената в началото. При дългосрочно ползване, даже е и по-важна.

Правете си сметката!

Ако можете да си сервизирате нещата, гледайте цената на новото нещо.

Ако не сте наясно какво трабва да се прави периодично, смятайте двойно.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CoBHC » Вто Яну 27, 2009 10:05 pm

bikerider написа:@taurus13: мудно прибиране на бутало може да се дължи и на въздух в системата.

Играех си един ден със спирачката и се чу едно църцорене (демек напълни се с въздух). По-мекичка е от тогава (което ми идва добре), но днес в трамвая си я стисках и при по-силно стискане беше очевидно колко бавно връща. Най-вероятно е от въздуха. Това че сутринта я загрях до пушек от накладките не мисля че има нещо общо (... беше без да искам) :D
Аватар
CoBHC
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1024
Регистриран на: Пон Яну 26, 2009 10:33 am

Мнениеот Isidor » Вто Яну 27, 2009 10:47 pm

TOYAGA, не ми се искаше да стигам до остри приказки, но след последния ти пост, най-учтиво те моля да отидеш и да проснеш поредният си спам другаде. :beer: Ако искаш да си полезен, предложи АДЕКВАТНИ неща. Като нямаш какво дажеш, по-добре си замълчи и пропусни спаменето в темите на хората.
did, прав си, но когато македонците ми продадоха спирачката, я извадиха от чисто ново колело и ми я продадоха така :). А и откъде мога да знам какво ще се случи.
И закакво пак ми цъкнахте минус не разбрах :dunno: .
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот Foxy_FR » Сря Яну 28, 2009 12:50 am

И аз имам същия проблем,но скоро мисля да я обезвъздушавам.Може и така да се кара,но.........е гадна :)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Foxy_FR
 
Мнения: 277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 9:38 pm
Местоположение: София

Мнениеот sailman » Сря Яну 28, 2009 7:58 am

bikerider написа:Мисля, че няма смисъл да се хвърляш директно на варианта с rebuild. Имай предвид, че дори малко количество въздух може да се натрупа зад някое бутало и да ти прави проблем. Калиперите на Code по принцип искат малко повече баене. Не забравяй моментите с вакуума в спринцовката при апарата и лоста, защото без това няма да успееш, поне не и лесно. Ако все пак се решиш, преди да сменяш каквото и да е разкости лоста и апарата на съставни части, изчисти добре леглата на буталата и самите бутала от нагар, измий уплътненията с DOT, сглоби по обратния ред като смазваш всичко с подходящи смазки (където е нужно) и обезвъдуши идеално. Ако и тогава заяжда вече може да се мисли за нови уплътнения и поръчки.


Всъшност, може би точно от това има нужда. Имам предвид, че имах подобен проблем с въздух и мудно връщане на лостчето и го решихме при Марто в Джестъра точно с разглобяване и подмяна на карантийте на лостчето. Такъв кит има в България и струваше нещо от сорта на 18 лв. по спомен. Спирачката ми е Джуси 7.
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 28, 2009 9:06 am

Да, разбира се, варианти много. Основната ми мисъл беше първо да се види какво точно е проблема, после да се мисли за подмяна.

@Isidor: защо се сърдиш, че някой вкара малко хумор в темата? :):dunno:

@Stancho: Продължаваш да изпускаш основния момент. Всичко, което си казвал преди и сега очевидно е вярно, щото мисля, че може да ти се вярва. Това, обаче, за което иде реч е, че ако при един човек е имало едни симптоми X и решение Y това не означава непременно, че и при друг човек Y ще реши X.

Нищо не пречи да се започне с подмяна на уплътненията, но ако проблема не е там (което отново подчертавам не може да си сигурен предварително дали е така или не), би било излишно и ненужно. Има по-лесни неща за проверяване най-напред - за това иде реч.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот sailman » Сря Яну 28, 2009 11:40 am

Така е. Нека да пробва човека с почистване и раздвижване, пък ако не стане да отиде на варианта със смяна на уплътнения.
При мен не се получи с раздвижване и чистене, защото от старост или не знам от какво, може и от неподходяща спирачна течност уплътненията бяха си заминали и се наложи по- сериозна интервенция.
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта