Shim stack - ване на 4 Way SPV 2006 240мм.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Shim stack - ване на 4 Way SPV 2006 240мм.

Мнениеот Lubomir_Popov » Вто Яну 27, 2009 1:52 pm

Здравейте, решил съм да си тунинговам работата на шока и да го направя по-чувствителен и отзивчив към по-малките неравности.

1.Някой може ли да ми каже дали си е правил подобен експеримент и какви са резултатите?Намерих един много полезен сайт-

http://www.mtbshock.com/swinger_5th_shim_mod.htm


2.Имате ли представа къде могат да се намерят шайби с размер:
(all are 8mm ID): 25mm x .15mm, 23mm x .2mm, 21mm x .15mm, 19mm x .15mm, 17mm x .15mm, 15mm x .15mm.
Водих кореспонденция с Kyle(от сайта), който е супер печен и ми каза че тези размери ще ми вършат работа!

(Бих искал да си ги взема от България, а не да си ги поръчвам от сайта или да пращам шока някъде!)


-да знаете, че в евроболт и още в един голям магазин за крепежни елементи, намиращ се на околовръстното(забравих му името)-НЯМА
...и в кварталните железарии също :)

Благодаря предварително!
Lubomir_Popov
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 5:30 pm

Мнениеот ddevil » Вто Яну 27, 2009 2:21 pm

В краен случай може да се допиташ за стругарски услуги :)
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот GECKO » Вто Яну 27, 2009 4:09 pm

Амортисьорните шайби не се намират в магазини за крепежи. Те ефективно работят като пружина, и имат разчетени стойности. Също така са са гъвкави за разлика от другите шайби за крепежи.

Тунинг-а може да се направи както с комплект като този на сайта, така и с комплект от цяло бутало от Manitou Metel (или само шайбите).

Има проблем с донора бутало и той е основно с шайбите. Platform Plus е хидравлика характерна с много рязка промяна между компресиите (много висок праг на платформата и много нискоскоростна компресия, за сметка на почти никаква високоскоростна) и това се дължи на шайбите. В случая за 5 еднакви големи шайби вместо ред от шайби с намалящ диаметър, които да осигурят качествена прогресия.

Като цяло ако намериш донор или магазин за амортисьорни части/окачвания можеш да си намериш шайбите, но аз не успях да издиря такъв. Имам съмнения, че можеш да намериш в България конкретно това, но все пак... успех!

Ще се радвам да разбера от къде си се снабдил с шайбите ако упееш ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Вто Яну 27, 2009 4:28 pm

Въпроса се свежда до намиране на подходящ тип и дебелина ламарина.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lubomir_Popov » Сря Яну 28, 2009 8:01 pm

Благодаря ви много за идеите.Продължавам да търся решение на проблема.При развитие ще пиша.
Lubomir_Popov
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 5:30 pm

Мнениеот Lubomir_Popov » Пон Фев 09, 2009 7:57 pm

Здравейте, след дълго търсене къде ли не и разговори със стругари шайбите вече са монтирани!
Направих и няколко снимки, но са с лошо качество:

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=340260

Пътят към набавянето им не беше никак лек.Мой близък стругар ми помогна в намирането на подходящия материал, но не си мислете че стругар може да обработва качествено стоманен лист с такава дебелина.Същият се оказа, че има приятели в един завод, където работят с лазер машина за рязане.С него бяха и нарязани в резултат на което станаха перфектни, само дето малко обгоряха по краищата :) !

Резултатът в работата на амортисьора е зашеметяващ.Преди беше невероятно муден...абе направо си спеше по малките неравности(дори и на 50psi), докато сега е много чувствителен и държи задната гума като залепена за терена.Намаляха и вибрациите на кормилото.Има си прогресия, има си и рибаунд, който обаче намаля и на максимално затворено положение пуска задницата за около 1.5-2сек., което за мен е ОК, защото карам с доста по-бързо връщане и все още предоставя възможност за настройки в рамките на нормалното:) Преди теста си мислих, че ще ми трябва и по-твърда пружина, но опасенията ми се оказаха безпочвени.Найстина сагът се увеличи, но съвсем малко!

Като заключение мога да кажа, че не мога да си позная шока, от която работа съм супер доволен, страхотно отзивчив на малките неравности и все така дълбок в хода си.Преди се опитвах да компенсирам изключително твърдата SPV платформа с гума напомпана с много ниско налягане и доста често я прищипвах, а тя:Псссссс...(не споменавам шината:( )Докато сега дори и супер напомпана задницата се осеща мека и генерираща сцепление!
Lubomir_Popov
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 5:30 pm

Мнениеот zero knowledge » Сря Фев 11, 2009 5:51 am

A какви шайби сложи в крайна сметка - OD и дебелина? Променял ли си нещо по шайбите на рибаунда и какво масло сложи?

Също така как и къде го тества, за кратко някъде или направи някое друго каране?
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот Lubomir_Popov » Сря Фев 11, 2009 6:57 pm

Шайбите, които съм използвал са с абсолюто същите размери, препоръчани ми от Kyle-виж първия ми пост.За материалът не мога да съм сигурен, че на 100% е същият, но важното е че работи супер.

По рибаунда не съм пипал абсолютно нищо.

Маслото, което сложих е с вискозитет 5W на motorex.(мисля, че и фабричното на маниту беше 5W)

Тестът включваше около 10км. градско(като умишлено гледах да си създавам повече препядствия) и 6 пускания от Бай Кръстьо.
Lubomir_Popov
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 5:30 pm

Мнениеот axelmax » Сря Фев 11, 2009 10:11 pm

би ли споделил за материала,и не трябва ли да са закалени ,за да запазят еднаква работа през голям период от време?
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Lubomir_Popov » Пет Фев 13, 2009 9:57 am

axelmax написа:би ли споделил за материала,и не трябва ли да са закалени ,за да запазят еднаква работа през голям период от време?


Материалът е 0.15мм и 0.2мм стоманен лист. И мен ме притеснява, че може да създаде проблем, но времето ще покаже. Принципно, проблемът за здравината и загубата на качества съм го излагал пред абсолютно всички хора, които тормозих за изработката и отговорът беше: Няма за какво да се притесняваш!

А доклокото разбрах и закаляването на толкова тънък материал със сигурност ще го изкриви дори и минимално.Трябвало, когато се потапя в киселинните и маслени бани, всяка шайба да е стисната в нещо като калъп.В противен случай би се изкривила, а дори и с калъпа пак щяло да има проблеми, а крива шайба за shim stack- сещаш се!Казаха ми също така,че при закаляването ще се загуби и част от еластичността на материала за сметка на втвърдяване, което ние не търсим.

Също така като сравнявам на око изработените ми шайби с фабричните в шока, бих казал, че не виждам разлика.Мисля, че еластичността им е еднаква.
Lubomir_Popov
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 5:30 pm

Мнениеот bikerider » Пет Фев 13, 2009 11:02 am

Lubomir_Popov написа:А доклокото разбрах и закаляването на толкова тънък материал със сигурност ще го изкриви дори и минимално.


:agree:

Според мен наистина няма от какво да се притесняваш, ако е използван подходящия тип ламарина с подходяща еластичност. Ако си се сетил да поръчаш и няколко за резерв мисля, че проблема ти е решен веднъж завинаги.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта