Важна тема: Rock Shox Tora

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот TeDo_BaPHa » Сря Дек 31, 2008 4:45 pm

@XTR
И двете са 4130
@bojidar
OEM означава, че върви само със зглобени колела

@всички други
Последно има ли разлика между 289 и 302, когато и двете са само с U-Turn????
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот MeTyYyY » Чет Яну 01, 2009 4:51 am

Първо Честита Нова Година на Всички да сте живи и здрави и много успехи през 2009 :)

bojidar написа:Какво ще рече OEM?


Божидаре първо чети и след това питай. Но за да не питаш друг път, ще ти обясня и като се зачудиш еди-кое си какво е се сещай първо, че има търсачка. ОЕМ (Original Equipment Manufacturte) частите още при производството си са предвидени за вграждане в фабрично сглобени цели велосипеди, а не да се продават като отделен артикул в каталога на марката. И за това принципно те се различават по някой настройки спрямо съответните ОЕ продукти на марката. Като пример ти е дадена тая Тора 302 по-горе. Която за разлика от твоята, няма Lock-Out. С това производителят от дадена марка примерно цели по-ниска цена на крайния продукт (цял велосипед).

@TeDo_BaPHa: Разликата между 302 и 289 е в това, че 302 е с Lock-Out просто показаната 302-ка на снимката е ОЕМ-ска. Едно момче тук в Севлиево има ОЕМ-ска 289, която пък е без U-Turn ;)

@skiman: Забележи, че в сайта на Срам има модел Тора в раздела ХС и модел на Тора в раздела Trail: http://sram.com/en/rockshox/trail/tora/ т.е. досегашните модели преминават в Trail сегмента, а в ХС класът са добавени нови по-късоходови и по-леки модели на Тора :)
MeTyYyY
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1647
Регистриран на: Нед Дек 17, 2006 8:09 pm
Местоположение: Sevlievo

Мнениеот keremitko » Чет Яну 01, 2009 9:24 pm

Какво Ви е мнението за тази вилка http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=47550 ??
Дайте съвети да я взема ли ???
keremitko
 
Мнения: 197
Рейтинг: 1082
Регистриран на: Сря Дек 26, 2007 6:31 pm

Мнениеот hitar_potter » Чет Яну 01, 2009 9:46 pm

Има много информация за тази вилка. Прочети я. А и вече си задал въпросът си в друга тема. Тук не му е мястото, защото излизаш от контекста :agree:
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот FireFoXa » Пон Яну 26, 2009 9:44 pm

С каква грес трябва да се намаже пружината на U-Turna при профилактика? Ако има значение с Тора 289 съм :popcorn:
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот XeDoX » Пон Яну 26, 2009 10:37 pm

Мойта я намазах с обикновена грес Ravenol и нямам никакви проблеми.
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот XeDoX » Чет Фев 19, 2009 4:38 pm

Преди време бях попитал какви са размерите на о-ринговете,но днес ми се наложи да отворя вилката точно за да ги сменя и надявам се да спре да прелива масло от горната в долната част.Уплътненията са общо четири на брой,но две от тях(на винта на ребаунда и пластмасовата капачка на хидравличния ботуш) няма нужда да се сменят,защото не играят важна роля и за да се износят вилката трябва да е на 50 отваряния поне...Та единия ринг е този на буталото,а другия е в пластмасовата капачка на края на тръбата.Ето картинка и размерите:
Изображение

Лично аз взех една идея по-голям о-ринг(малкия) с цел да си реша проблема :) Да не забравя да спомена модела - 289 U-Turn.
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Gusterx » Сря Фев 25, 2009 6:32 am

А можели тората да се тунингува на 140 мм
Gusterx
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 10:47 pm
Местоположение: Makedonija Kocani

Мнениеот FireFoXa » Сря Фев 25, 2009 1:29 pm

Сигурно може, но ти трябва пружина за 140мм ход, патрон на ребаунда за 140мм. Ако искаш да ползваш ю-търн системата... ще трябва ю-търн пружина на 140мм. Аз не бих експериментирал така с вилката, където са 130 там са и 140мм. Тея 10мм няма да те оправят, нито ще ти помогнат кои знай колко, по-добре инвестирая във по-скъпа вилка и продай тората. Самите и ботуши са конструирани за 130мм ход, и малко или много последствията ако я сложиш на 140мм няма да са добри за здравината и луфта.
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Quasar » Съб Фев 28, 2009 10:17 pm

мммм въпрос който възникна днес....тора (принципно 289 ама и за останлите е валидно) ръкс или епикон е най добре (горе долу в един диапазон като цена са)
Благодаря :popcorn:
Аватар
Quasar
 
Мнения: 294
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 2:24 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FireFoXa » Пет Мар 13, 2009 9:29 am

Quasar написа:мммм въпрос който възникна днес....тора (принципно 289 ама и за останлите е валидно) ръкс или епикон е най добре (горе долу в един диапазон като цена са)
Благодаря :popcorn:


Епикон има 3-4 разновидности, а ръкса има 2, така че по-добре уточни какво точно имаш в предвид. Аз избрах Тора 289 преди време и не съжалявам за избора си.


Имам питанка отностно вискозитета на маслото което трябва да се постави в ботушите. Според упътването на Тора, в десния трябва да е 15мл., а в левия 30мл. И на двете места го дават за вискозитет 15w. Тъй като не ми се дават 23-4лв за 1 литър масло, от което ще използвам едва 1/20 от него, дали ще има някакви проблеми ако сложа масло на Моторекс 2.5w. Имам съмнения, че може да избие през уплътнението на болтовете, но не съм 100% сигурен, защото няма кой знай какво налягане върху него, защото то просто си се "плицурка" долу :D
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Quasar » Пет Мар 13, 2009 9:50 am

Чак такова рядко недей...нямам идея какво ще и стане ама разликата от препоръчвано до това което имаш е бая...
А епикона е като идея всички са с въздушен патрон...като цяло това ми е приоритет да се помпи щото си сменям килограмите много често
То всъщност останаха RUX S и Тора 318-има една в каталога на байк център ама не знам въздух ли е пружина ли е...като цяло търся вилка 130 ход максимум и докъм 400-450лв :?
Съжалявам че не използвам друга тема ама да не зачесваме наново...после може да ми изтриете постовете
Аватар
Quasar
 
Мнения: 294
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 2:24 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот XeDoX » Пет Мар 13, 2009 4:50 pm

Ами какво може да стане...От страната на пружината най-много да стане по-рядка сместа след време,като се смесят маслото и греста,а от страната на хидравликата...също няма какво да стане...Ролята на маслото там е да смазва,няма други функции(клапи,хидравлики...etc...),така че няма да се изменят характеристиките на вилката.Поне това е моята гледна точка :)
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот FireFoXa » Пет Мар 13, 2009 6:33 pm

Ами мен ме притеснява да не избие през болтовете на ботушите. Отдясно няма какво да намаца, но отляво са диска и накладките. Това ми е единствения "проблем".
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот Loxxxly » Пон Апр 27, 2009 12:20 pm

Здравейте имам Тора 302 и като се кача на колелото вилката веднага се свива с около 2 см. Имам идея да я закарам, и ако е възможно да сменят пружината с по-твърда, но ме притеснява да не вземе да и се развали нещо работата. Така или иначе не работи още както трябва (на 50 часа що годе умерено каране е и не е минала профилактика).
Моля дайте съвет :beer:
Аватар
Loxxxly
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 09, 2008 9:29 pm

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот Night_Falcon » Пон Апр 27, 2009 2:35 pm

Ако не работи добре и не разбираш, я закарай на сервиз. Иначе свива се 2см като си прав на колелото, или като си седнал? Защото ако е докато си прав, това е нормално и даже е малко - мисля че най-добре беше на 30%, което са 4см. И уточни какво точно не харесваш в работата и :beer:
Аватар
Night_Falcon
 
Мнения: 1227
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Нед Апр 12, 2009 12:21 pm

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот Loxxxly » Пон Апр 27, 2009 3:36 pm

Относно работата си работи идеално. Малко насича отвреме навреме, но имайки в предвид, че не е разработена мисля, че е нормално. Единственото е това, което посочих, че като седна или се изправя вилката стои 2-3 см. свита, но щом и това е нормално, значи нямам притеснения :beer:
Аватар
Loxxxly
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 09, 2008 9:29 pm

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот emil_a626 » Пон Апр 27, 2009 8:49 pm

Хора какво ще кажете за вилка ТОРА 289 100мм има само прилоуд и рибаунд модела е от 2008 , как работи , издържа ли на тормоз и как стои с подръжката
Skype: emil_a626
Аватар
emil_a626
 
Мнения: 106
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:38 pm
Местоположение: Хелзинки ; Финландия

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот wicked_bro » Вто Апр 28, 2009 7:11 am

Граждани искам да ви помоля ако някой подочуе или знае да се продават ботуши от тора настаро да обажда.Имам една почти цяла и нова..ама без ботуши,поне така се надявам,като ми пристигне пак ще се обърна към вас за помощ да кажете какво точно липсва,но ботуши със сигурност(ако може да имат рогца за В-брейк)
повече информация и снимки има в майспейса и фейсбука,ако някой се интересува да рови там.имам и скайп: wicked_and_wild,за повече контакти ползвайте разклонител
Аватар
wicked_bro
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1609
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:26 am
Местоположение: Пловдив

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот Quasar » Пон Май 04, 2009 11:10 am

Пиши на onedistribution те са вносител и вероятно ще имат ботушите като резервна част :popcorn:
Аватар
Quasar
 
Мнения: 294
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 2:24 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот wicked_bro » Пон Май 04, 2009 11:15 am

ами мерси за важната информация..ама ако може да ми кажеш и къде трябва да им пиша.И аз принципно питах на едно място ама ми казаха че ако се поръча като резервна част ще ми излезе почти колкото цяла вилка и ако тряабва и доставка да платя и ще стане дявол с рога
повече информация и снимки има в майспейса и фейсбука,ако някой се интересува да рови там.имам и скайп: wicked_and_wild,за повече контакти ползвайте разклонител
Аватар
wicked_bro
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1609
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:26 am
Местоположение: Пловдив

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот XeDoX » Пон Май 04, 2009 1:57 pm

тел. (02) 9791828
факс: (02) 9731573
e-mail: [email protected]

Избирай си :agree:
Изображение
Аватар
XeDoX
 
Мнения: 618
Рейтинг: 1796
Регистриран на: Нед Юни 04, 2006 9:39 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот wicked_bro » Пон Май 04, 2009 7:03 pm

Вие сте герои на нашето време!!!
повече информация и снимки има в майспейса и фейсбука,ако някой се интересува да рови там.имам и скайп: wicked_and_wild,за повече контакти ползвайте разклонител
Аватар
wicked_bro
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1609
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:26 am
Местоположение: Пловдив

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот wicked_bro » Чет Май 28, 2009 6:59 am

Помагайте братя,моля!
значи ето тук слагам снимки на едни части за вилки които имам.Ще помоля някой разбирач
дас е отнесе благородно към поставената молба и моята личност и да ми разясни по
информацията от снимките какво притежавам,какво му липсва и какво мога да направя от
наличните ми части за вилки ТОРА и ДАРТ2.Също коя част към коя вилка е(червената пружина
ясно че не е за вилките,някой ако я иска се продава).Моля да обяснявате подробно и
изчерпателно.Не че съм чак толко прост да не се сещам някои от нещата какво са,просто
някои наистина не ги знам за коя вилка са.Гадая по това че не стават на всяка,съответно
на различния диаметър на стеншъните,пък и подробната информация би била полезна на
бъдещите читатели на темата.Номерирал съм дребните части за да се улеснят
обясненията,както и съм понарисувал някои отличителни неща които долових след огледа
http://i235.photobucket.com/albums/ee18 ... /vilki.jpg
http://i235.photobucket.com/albums/ee18 ... vilki1.jpg
http://i235.photobucket.com/albums/ee18 ... vilki2.jpg
http://i235.photobucket.com/albums/ee18 ... vilki3.jpg
повече информация и снимки има в майспейса и фейсбука,ако някой се интересува да рови там.имам и скайп: wicked_and_wild,за повече контакти ползвайте разклонител
Аватар
wicked_bro
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1609
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:26 am
Местоположение: Пловдив

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот toxiciti » Чет Май 28, 2009 10:45 am

3,4 са от тората, 3-motion control-a, 4 е rebound-а и двете влизат от страната на motion-a като първо е 4 слад това 3, 5 е от dart-a, съмнява ме, че 1 и 2 са от dart-a, ако е така значи, че ти трябва u-turn за тората. Тези тапи дето си ги сложил над тората май са за дърт-а. Имаш цял дърт и тора без ботуши и прожина (u-turn или въздух). :)
Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот FireFoXa » Чет Май 28, 2009 11:01 am

Щом неможеш да различиш кой чарк, закъде е най-добре отиди в сервиз или дай на някой приятел който повече разбира да ти я сглоби кат хората. За тората ти липсва най-важното - ботуши :D Тъй като гледам, най-много дарта да сглобиш. Не съм сигурен, но мисля че тея врътки за прелоуда трябва да са на дарта, защото съм виждал само тора 289 с прелоуд без ю-търн, а дарта трябва да има прелоад.
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот wicked_bro » Чет Май 28, 2009 4:17 pm

Благодаря за разясненията,сега и аз да допълня някои неща...за Тората много ясно че забелязах че и липсват ботушите :).Тапите които съм сложил над тората ,сложих там понеже там пасват,както и въпросното номер 3,за стеншъните на ДАРТа са широки(външните им страни за около 30мм,няма как да влязат в тръба 28мм)

@огнега лисица:прелоуда не става за дарта,както писах по-горе,тората не я знам кой модел е,на короната пише че е '05,не съм се ровил тогава кви модели са били и не мога да взема отношение по въпроса.Като цяло напълно осъзнавам че нямам нито една цяла вилка макар и на части,ама поне да видим има ли смисъл да взема нещо та да досглобя

п.с. мисля че червена та пружина също е рокшокс и видимо може и да се окаже нова,на нея пише единствено 400х2.00,ако някой може да я идентифицира или я желае да пише
повече информация и снимки има в майспейса и фейсбука,ако някой се интересува да рови там.имам и скайп: wicked_and_wild,за повече контакти ползвайте разклонител
Аватар
wicked_bro
 
Мнения: 597
Рейтинг: 1609
Регистриран на: Сря Ное 19, 2008 8:26 am
Местоположение: Пловдив

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот Pirate » Пет Май 29, 2009 7:12 am

Здравей - toxiciti ти е отговорил точно, аз съм на същото мнение, но бих добавил, че 1 и 5 ми приличат също на части от u-turn истемата в разглобен вид. 5 /нанизаната пружина/ се води negative spring, но към него трябва да има и гумени втулки/подложки от двете страни на пружината. Ако искаш си свали от сайта на Срам има много хубава инструкция за тората.

Като гледам част 3 - моушън контрол системата ме е яд, че си от пловдив, иначе щях да ти пусна една оферта за нея както и без това нямаш достатъчно части. Ако имаш път към Сф пиши.

Иначе ти пожелавам скоро да проимаш вилка! Успех.

ПП. Като гледам снимките все ми се струва, че дори да намериш ботуши за Тората пак няма да ти достигнат частите, за да я сглобиш - главно крака u-turn-a.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот BurNiNg_IcE » Съб Юни 27, 2009 8:34 pm

Четох, четох и пак нищо не разбрах, та въпроса ми е: Каква е разликата между Rock Shox Tora 302 и Rock Shox Tora 289? Говоря за модела 302 без lockout, с U-turn и Rebound и модела 289, пак с U-turn и Rebound? :banghead: :banghead: :banghead: :popcorn:
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: Важна тема: Rock Shox Tora

Мнениеот FireFoXa » Нед Юни 28, 2009 7:39 pm

При старите модели няма разлика, в смисъл и двете нямат заключване, но отпреди 2-3 години 302 е с заключване, а 289 е без и е ОЕМ версия на вилката.
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

ПредишнаСледваща

Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта