Сваляне на ротор-невъзможно

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Сваляне на ротор-невъзможно

Мнениеот batpeci10f » Вто Мар 03, 2009 2:27 pm

Здравейте :)
Проблемът е следният-имам спирачки Шимано БР-М465 и искам да ги сменя защото вече са прецакани но не мога да махна ротора.Тези болтчета по нензнам си какви причини просто нямат никаква резба и като се опитам да ги развия превъртат и то супер яко, при най малкото усилие и превърта :(
Моля кажете някакви съвети че не мога да си сложа нови спирачки заради това
batpeci10f
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 10:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот V8 » Вто Мар 03, 2009 2:35 pm

Я я, какво сега? Кои болтчета нямат резба, тия за ротора ли? Сигурен ли си че си превъртял точно резбата, а не примерно шестостена/звездата в главата на болта? Щото ако е резбата наистина, и то на всичките 6, то реално нищо вече не държи ротора към главината, и с малко напън би трябвало да можеш да издърпаш ротора барабар с болтовете и отстатъците от резбите в отворите на главината...

Edit: да не те плаша, ама при стоманени болтове и алуминиева главина най-вероятно резбите на главината са заминали, т.е. и да свалиш ротора новите спирачки няма да можеш да ги монтираш лесно - според зависи от главината може да сложиш гайки между фланеца за ротора и фланеца за спиците, обаче као двата фланеца са свързани може да се наложи да допробиеш отворите по-дълбоко и да ги нарежеш до дъното, и после да ползваш някакви доста дълги болтове (клас 12.9 разбира се)
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот batpeci10f » Вто Мар 03, 2009 2:52 pm

Точно шестостена/звездата в главата на болта е прецакана не смата резба на болта а горната част и не мога да ги мрадна тея болтове от там сега :(
batpeci10f
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 10:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Вто Мар 03, 2009 3:00 pm

Първо, старай се да пишеш по-грамотно, за да не ти изчезнат мненията.
Второ, във форума е имало и други случаи като теб, можеш да поразровиш за някои от темите с търсачката. Има различни възможни решения в зависимост от вида на болта и степента на повреждането му. Например, ако главата му е за шестогран, можеш да набиеш в окръгленото шестостенно легло ключ Torx с подходящ размер и с него да развиеш болта. Друг вариант е да направиш разрез в главата на болта, така че да стане като за отвертка и да го развиеш с такава. Или пък да пробваш да хванеш главата на болта здраво с менгеме и да развиеш главината от него. В краен случай може да се стигне и до разпробиване на болтовете.
Ако тези неща ти звучат напълно непознато, по-добре отиди в сервиз.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Вто Мар 03, 2009 3:01 pm

А може и да е на Center Lock, както са по принцип BR-M465 спирачките, и вместо болтове да има нитчетата.

Ако си си прецакал болтовете, във сервизите могат да ти ги развият, но ще ти трябват нови болтове след това.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Reactor » Вто Мар 03, 2009 5:38 pm

Дали вместо за шестогран,болтовете не са за еврейска звезда?Поне на моите дискове болтове са за този инструмент.В този случай с шестогран се получава точно това - превърта и деформира профила в главата на болта.
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот bobiracing059 » Вто Мар 03, 2009 6:05 pm

Начина,който Админа посочи с направата на разрез по средата на болта и развиването му в последствие с отверка съм го пробвал и работи безотказно. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот V8 » Сря Мар 04, 2009 12:19 pm

bobiracing059 написа:Начина,който Админа посочи с направата на разрез по средата на болта и развиването му в последствие с отверка съм го пробвал и работи безотказно. ;) :beer:

Бе то ако аз съм ти затягал болтовете с трика на Админа или ще потрошиш отвертката, или окончателно ще прецакаш главите на болтовете - същия ефект обаче може да се постигне и ако на болтовите има Loctite или друга подобна паста. Номера за надвиване над повечето от тия пасти е да ги натоплиш добре, червения Loctite си иска нагряване задължително, ама и на синия Loctite му се отразява добре. Факта че главината е алуминиева, а болтовете стоманени, съшо улеснява нещата - алуминия се разширява повече от стоманата, затова нагряването на фланеца на главината точно над болта би трябвало да доведе от поне частично отпускане на хватката на болта вътре. Разбира се под нагряване нямам предвид пърлене с окси-ацетилена докато главината светне де :crazy:
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Stancho » Сря Мар 04, 2009 12:25 pm

Аз предпочитам бормашината и махам главите, пък после така или иначе се взимат нови болтове. Много по - малко главоболия създава, стига да имаш стабилна ръка.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот манджа » Сря Мар 04, 2009 12:53 pm

Аз съм за направата на прорез + подходяща дебелина на отвертката така че да влиза плътно метода е безотказен :)
Аватар
манджа
 
Мнения: 533
Рейтинг: 1454
Регистриран на: Сря Ное 05, 2008 10:06 am

Мнениеот Reactor » Сря Мар 04, 2009 1:43 pm

манджа написа:Аз съм за направата на прорез + подходяща дебелина на отвертката така че да влиза плътно метода е безотказен :)

Правилно.Правил съм прорез с флекс.И с отверката тръгва просто безотказно.
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот bikerider » Сря Мар 04, 2009 2:58 pm

много разправия е това с нарезите - най-практично е или набиването на торкс или директно с бормашината през главата и после остатъка се отвива с клещички.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bobiracing059 » Сря Мар 04, 2009 5:31 pm

V8 написа:
bobiracing059 написа:Начина,който Админа посочи с направата на разрез по средата на болта и развиването му в последствие с отверка съм го пробвал и работи безотказно. ;) :beer:

Бе то ако аз съм ти затягал болтовете с трика на Админа или ще потрошиш отвертката, или окончателно ще прецакаш главите на болтовете - същия ефект обаче може да се постигне и ако на болтовите има Loctite или друга подобна паста. Номера за надвиване над повечето от тия пасти е да ги натоплиш добре, червения Loctite си иска нагряване задължително, ама и на синия Loctite му се отразява добре. Факта че главината е алуминиева, а болтовете стоманени, съшо улеснява нещата - алуминия се разширява повече от стоманата, затова нагряването на фланеца на главината точно над болта би трябвало да доведе от поне частично отпускане на хватката на болта вътре. Разбира се под нагряване нямам предвид пърлене с окси-ацетилена докато главината светне де :crazy:

Аз не познавам чак толкоз тъп човек,да си слага Локтайт на болчетата на диска.Не виждам смисъл,хората фабрично им слагат една синя или бяла боя за да се предотврати развиването им когато са под напрежение. Колкото до това ако вече си направил глупоста да сложиш локтайт на болтовете,не знам как се развиват. ;) :beer:
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот bikerider » Сря Мар 04, 2009 5:36 pm

bobiracing059 написа:Аз не познавам чак толкоз тъп човек,да си слага Локтайт на болчетата на диска.Не виждам смисъл,хората фабрично им слагат една синя или бяла боя


:rofl::idea:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bdz43r » Сря Мар 04, 2009 5:38 pm

bobiracing059 написа:Аз не познавам чак толкоз тъп човек,да си слага Локтайт на болчетата на диска.Не виждам смисъл,хората фабрично им слагат една синя или бяла боя...
Тази боя съвсем не е боя и се нарича Локтайт. :xx(:
Това за което ти си мислиш е само един от многото модели. :idea:
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот FREERIDE RIDER » Сря Мар 04, 2009 5:40 pm

И на мен ми се е случвало тогава направих ето това : взех едни клещи и хванах главата на болт-а и го развих ,първо се се сетих за това и всичко беше наред ,тъй като болтовете са прецакани да не те е страх ,че ще ги прецакаш .
Според мен така ще е най- лесно :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Аватар
FREERIDE RIDER
 
Мнения: 939
Рейтинг: 1127
Регистриран на: Вто Фев 03, 2009 3:07 pm
Местоположение: Bulgaria ,Haskovo

Мнениеот bdz43r » Сря Мар 04, 2009 5:43 pm

FREERIDE RIDER написа:И на мен ми се е случвало тогава направих ето това : взех едни клещи и хванах главата на болт-а и го развих
А ако болта е с обла глава? Като цяло с клещи много по-трудно ще го развиеш, отколкото с подходящия инстрмент.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот bobiracing059 » Сря Мар 04, 2009 6:10 pm

bdz43r написа:
bobiracing059 написа:Аз не познавам чак толкоз тъп човек,да си слага Локтайт на болчетата на диска.Не виждам смисъл,хората фабрично им слагат една синя или бяла боя...
Тази боя съвсем не е боя и се нарича Локтайт. :xx(:
Това за което ти си мислиш е само един от многото модели. :idea:

Верно ли уееее
Пууу Извинявам се! :dunno: :crazy: :D
Ram Bikes Team
Аватар
bobiracing059
 
Мнения: 1554
Рейтинг: 1317
Регистриран на: Пет Юни 15, 2007 9:50 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот V8 » Чет Мар 05, 2009 11:42 am

bobiracing059 написа:
bdz43r написа:
bobiracing059 написа:Аз не познавам чак толкоз тъп човек,да си слага Локтайт на болчетата на диска.Не виждам смисъл,хората фабрично им слагат една синя или бяла боя...
Тази боя съвсем не е боя и се нарича Локтайт. :xx(:
Това за което ти си мислиш е само един от многото модели. :idea:

Верно ли уееее
Пууу Извинявам се! :dunno: :crazy: :D

Няма проблем, никой не се е родил научен :beer:

Локтайт пастите са нужни заради шоковите натоварвания които болтовете понасят когато спирачката награби ротора - колкото по-често ползваш спирачките, толкоз по-голяма е вероятността болтовете да се разхлабят. Аз лично Локтайт слагам на всичко що търпи вибрации, от болтове за велосипедни ротори до болтове за инжекционни помпи на дизели до болтовете по окачването по 8-колесните Ошкош камиони-работилници - на някои места по-слабите химии са достатъчни, на други си е чисто безрасъдство да сложиш нещо различно от червената супер-паста дето държи и на горещо и на силни вибрации. Ти сигурно баш за тая червената боя си мислил като чуеш "Локтайт", но от нея за тази сглобка няма нужда. Иначе и тя се сваля относително безпроблемно, обаче иска нагряване до много по-висока температура от синия или белия модел.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот batpeci10f » Пон Мар 09, 2009 6:52 pm

Темата е приключена :)
Болтовете са махнати по метода на FREERIDE RIDER с клещи
Благодаря на всички които се опитаха да помогнат :beer:
batpeci10f
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 10:22 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта