Рамка Ram XC 2

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Рамка Ram XC 2

Мнениеот acidrain » Сря Мар 04, 2009 10:04 pm

Здравейте, решил съм да си взема мека рамка и се заглеждам по XC 2, но ме притеснява дали е подходяща за теглото ми - 95-97кг.Карам спокойно, без много бързане като изкачванията имат превес пред спусканията. Ако тази рамка не е подходяща за килограмите ми, може ли да ми препоръчате мека рамка до 800лв. подходяща за XC.
Аватар
acidrain
 
Мнения: 462
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Чет Авг 28, 2008 10:47 am

Мнениеот ACID BURN » Сря Мар 04, 2009 11:19 pm

Рамката е подходящата за твоите килограми.Това е здрава, сравнително тежка рамка(ако говориме за великите марки), но работеща рамка!Има хубава геометрия за ХЦ.Въпроса е колко си висок, за да можеш да определиш размера на рамката 20,5"- над 195 см; 18,5"- от 175см до 185см; 16,5"-до 175 см, като можеш да проиграваш геометрията и разпределянето на тежеста си в/у колелото чрез ъгъл и дължина на лапа и дължина на колчето за седалката. :)
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот azsa-bachinito » Сря Мар 04, 2009 11:22 pm

Според мен въпросът е по-скоро в шока дали е подходящ или е по-добре при купуването на рамката да бъде сменен с друг. Вие какво мислите. Иначе (без да съм фанат на тема РАМ) рамката, а и като цяло рамките на въпрсната фирма, се е доказала със здравина и ефективност за парире си. А не е ли по-добре АМ рамката?
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

рамка за хс

Мнениеот Константин » Чет Мар 05, 2009 6:46 am

Това е здрава рамка,няма да е проблем теглото ти.Най-важното е амортисьорът да има рибаунд,защото нагоре е удобно да не се клатиш,въртейки педалите,а на спускане задницата трябва да не е инертна.Аз прадпочитам въздушните амортисьори,защото са леки и може да регулираш прецизно налягането според теглото си (и раницата си...). :beer:
Косьо
Аватар
Константин
 
Мнения: 126
Рейтинг: 1712
Регистриран на: Сря Сеп 24, 2008 11:50 am
Местоположение: София

Re: рамка за хс

Мнениеот jivkonik » Чет Мар 05, 2009 10:20 am

Константин написа:Това е здрава рамка,няма да е проблем теглото ти.Най-важното е амортисьорът да има рибаунд,защото нагоре е удобно да не се клатиш,въртейки педалите,а на спускане задницата трябва да не е инертна.Аз прадпочитам въздушните амортисьори,защото са леки и може да регулираш прецизно налягането според теглото си (и раницата си...). :beer:

:nono: :nono: :nono: РИБАУНДА точно няма да му помогне "да не се клати нагоре...." трябва му платформен шок или такъв със заключване (и желателно с праг на отключване....)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Admin » Чет Мар 05, 2009 11:12 am

Може би Константин има друго предвид.
Случвало ми се е, когато връщането е настроено да е твърде бързо, при изкачване по неравни терени окачването да се разгъва малко "нервно" и "клатещо" след минаване през препятствие. Усещал съм го най-вече при велосипеди с по-голям ход - 150 мм. Говоря за съвсем различен случай от клатенето при педалиране.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

рамка за ХС

Мнениеот Константин » Чет Мар 05, 2009 11:37 am

Да,уточнението е много на място,благодаря за него.
Затова още по-общо казано-колкото повече настройки има амортесьора,толкова повече вкусове ще покрие.Лично аз не мога да карам с блокиран шок,предпочитам да работи 'мързеливо'.Затова локаут-ът не ми е влизал в употреба,той е по-скоро за хора,които фаворитизират високата скорост(в смисъл-състезателно темпо).А надолу обичам амортесьора да е много 'пъргъв'.... :)
И все пак,да не забравяме,колкото хора,толкова и вкусове....
:beer:
Косьо
Аватар
Константин
 
Мнения: 126
Рейтинг: 1712
Регистриран на: Сря Сеп 24, 2008 11:50 am
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Чет Мар 05, 2009 4:28 pm

Pho3nix написа:....Мисля че можеш да престанеш, като не разбираш, да си вреш носа навсякъде. Човека е казал, че катеренето има превез. При АМ, спускането има превез. Предлагам ти да се пообразоваш малко и тогава да пишеш, преди да ти е паднал рейтинга под 1000 :popcorn:


Не е лошо сам да спазваш съветите, които даваш....Дори не съм посочил всичките ти правописни грешки. :nono:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ACID BURN » Чет Мар 05, 2009 4:29 pm

Pho3nix написа:.... При АМ, спускането има превез....


Рядко пиша, обаче това ми направи кофти впечатление.
Това дето каза за АМ(стила на каране) не е вярно или по-скоро неточно.АМ рамките са един компромис, за да може да се кара навсякъде с тях и колоездача да има комфорт при спускане, но и леко(като усилие) изкачване.АМ каране може да бъде равно по черен път, но да се води АМ каране, защото в края на маршрута има стръмно спускане.АМ карането е относително! Затова някои хора :) казват, че не съществува.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот Pho3nix » Чет Мар 05, 2009 6:26 pm

под "при АМ" имах предвид при рамката рам ам не стила ам. Написаното го знам от сайта на рам и от ревюто на Админа :agree:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот Lilly » Пет Мар 06, 2009 6:02 pm

:offtopic: Човекът, пуснал темата, за АМ ли питаше нещо или аз се бъркам?:dunno:
На мен самата другото ми колело е точно xc2-ката и мога да кажа, че с правилната комплектовка се държи много добре на крос-кънтри терени, движи се леко, но в същото време стабилно, а пък геометрията е такава, че шока почти не работи при педалиране. Относно килограмите-не мисля, че ще са проблем ;) Няма да се разочароваш докато си го караш по предназначение :beer:
Аватар
Lilly
 
Мнения: 112
Рейтинг: 1457
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:52 pm
Местоположение: София

Мнениеот JK » Пет Мар 06, 2009 8:26 pm

@acidrain
карам XC2 във варианта с Ario 2.2
рамката е малко тежичка но пък придава усещане за здравина и стабилност на колелото затова щом няма да гониш висока скорост или спортни постижения това е добра рамка за тези пари
теглото ти също, според мен, няма да е проблем за рамката
катери добре и сравнително леко след като се погрижиш като цяло окомплектовката да придаде правилната геометрия за ХС на байка
Ario-то си има и заключване, но ако го настроиш с по-малък sag и rebоund-а му не е много пъргав почти няма да усещаш клатене при педалиране
в заключение - мисля че ХС2 е подходяща за това което търсиш :agree:
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот kpax » Сря Мар 11, 2009 1:33 pm

Тежа 95кг и карам XC2 вече година. Рамката определено работи добре и вдъхва доверие.

Има някаква нагласа че щом е за XC значи не е много здрава -- няма такова нещо. Горната, долната и седалковата тръби са с по-голям диаметър от HT2, a HT2 има репутация на здрава рамка.

Здравината няма да е проблем, но не взимай шок RS BAR, издъхват под такива килограми - моят започна да изпуска въздух. В нета можеш да намериш и други тежки карачи които се оплакват от същото, така че не става въпрос за единичен случай. Смених го с Ario и нямам проблеми.
Аватар
kpax
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1655
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:37 pm
Местоположение: Ботевград

Re: Рамка Ram XC 2

Мнениеот ХристоС. » Сря Юли 29, 2009 12:46 am

Рамката (xc.two) е много стабилна. Държи се чудесно при почти всякакъв тип каране (cross country, all mountain, road), което я прави доста универсална. Вероятно наистина не е най-лекият вариант, но определено не са направени компромиси със здравината; а и със подходящата окомплектовка тежестта може да бъде смъкната доста. Относно Rock Shox BAR - моят започна да изпуска след малко повече от година, но след като му бяха подменени всички уплътнения (предлагат се ремонтни комплекти) - заработи като нов (е, shock със заключване би бил доста по-добър вариант, ако се катери повечко, но е вярно и казаното от Lilly, че геометрията на рамката не предполага shock-ът да потъва при въртене на педалите и да отнема от силата - този недостатък на BAR е по-ясно изразен единствено при изкачване на по-стръмни от 25°наклони в изправена стойка, което в някаква степен си зависи и от стила на каране доколко ще е осезаемо.

Всъщност, не виждам никой да е препоръчал xc.three - има ли специална причина за това, освен че е по-скъпа от xc.two (но пък е и по-лека и с подобрено окачване на shock-a, отделно е изработена от по-здрав материал)?
The phoenix was reduced to ashes, from which a new, young, strong phoenix arises, reborn anew to live again.
_loading resurrection: complete
_starting rebirth: started
_metamorphosis: beta state
Аватар
ХристоС.
 
Мнения: 205
Рейтинг: 1511
Регистриран на: Вто Апр 15, 2008 9:58 pm
Местоположение: София | 0878997722


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта