Нисък клас компоненти - този път главоблъсканици със V-Brake

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Нисък клас компоненти - този път главоблъсканици със V-Brake

Мнениеот WesTBounD » Пон Мар 09, 2009 8:18 pm

Здравейте,
Сигурно си мислите, че съм някакъв идиот, който иска да спуска с обикновените V-Brake, но не е така. ;) Искам да си ги използвам за града и предвижване от точка А до точка B. Нито удрям тавана на възможностите им, нито ги мъча в кал. Най-много да се кача горе за някоя разходка със скоростта на охлюв на чист въздух. При сухо време разбира се. :) За по-екстремно каране стил Бързи и Яросни си имам друго колелце. :^:
Вече разбрахте (предполагам) малко повече за мен, гражданина (градският байк) и стилът на неговото каране.
Сега е време да Ви кажа какъв всъсщност е проблема с тези VBRs.
Той е следния - вчера имах свободно време и реших да направя пълна профилактика и настройка на челюстите (само на тях, жилата и броните не съм ги пипвал). Всичко си вървеше по вода при профилактиката и не забелязах нещо нередно. Изчистих, смазах (с някаква жълта не много рядка грес), след това сглобих и настроих. След операция "Губене на време" (наричам я така, защото ефекта от нея беше за около 4-5 часа-БЕЗСМИСЛЕН) останах много доволен и от двете спирачки и от тяхната работа (лесното натискане; никаквото съпротивление на пружините; отличното връщане на лостчето). Вече спокоен започнах да си прибирам инструментите. Преди да се кача вкъщи и да прибера байка си натиснах спирачките да видя дали не са се променили. Много са своеволни - днес са добре (в добро настроение), утре без да ги пипаш откъм настройка, дори и без да караш стават много зле (пружините имат голямо съпротивление, лостчето трудно се натиска и връща...) . На третия ден пак в добро настроение, пак добре и годни за каране. Е да, ама не. До сега търпях, търпях, търпях, търпях, ама то нали знаете, че няма нищо вечно... Днес ми кипна. Викам си от греста ще е и пак почистих всичко, но този път не сложих никакъв лубрикант. Сглобявам, натискам пак лостчето - пак зле. Е те тука ми кипнА. Качих се горе и започнах да пиша тази тема, която четете. Сега въпроса ми към Вас е какво да направя. Моля не ме насочвайте към механик. Сам ще потърся услугите на такъв при краен случай. Обичам да се правя на майстор. :D Също така възнамерявам да сменя V-Brake-овете. в скоро време.
Останалите части са в изправност, тествани са потделно и работят.
Те са:
Лостчета
Жило - Jagware Броня - Някаква евтина с марката Shimano ;)
Дано някой знае решение на проблема, че вече много съм му набрал на това колелце и малко ми трябва да го разглобя и продам на части, а имам такова желане аз да си го карам, ама ш*баните проблеми с него ме ядосват до такава степен... Благодаря предварително... :)
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот Admin » Пон Мар 09, 2009 8:50 pm

Аз не можах да разбера напълно какъв е проблемът? Лостчето се натиска трудно и не връща ли? И това ту го има, то не?
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот WesTBounD » Пон Мар 09, 2009 8:55 pm

Точно така. Всичко е толкова своеволно. Един ден е добре, друг не, но напоследък е винаги зле и ме нервира...
Сякаш някой си играе с настройката на спирачките ми преди каране. :)
Съжалявам, ако съм го написал твърде объркано. :crap:
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот a2rider » Пон Мар 09, 2009 9:15 pm

Самия v-break изряден ли е напълно.Обтегнат ли е както трябва.Да не би от там да е проблема. :) :agree:
"Аз съм българче, обичам нашите планини зелени..."
Аватар
a2rider
 
Мнения: 243
Рейтинг: 984
Регистриран на: Пет Фев 20, 2009 8:57 pm
Местоположение: Канзас

Мнениеот Quasar » Пон Мар 09, 2009 9:18 pm

Някаква смазка в спрейче или става и масло...аз ползвам за вилки ама и по гъсто става...и в бронята...даже най добре е да се продуха първоначално с WD-40 или нещо подобно да се ичисти и тогава маслото...90% сигурен съм че от броните ти идват дертовете
Аватар
Quasar
 
Мнения: 294
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 2:24 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот SlowDown! » Пон Мар 09, 2009 9:21 pm

Здравей!
Защо не опиташ със друго жило и броня, може проблема да е в тях я разринчено жило, я някакъв проблем с бронята.
Също така смажи лостчето на спирачката или погледни за някакви дефекти и тем подобни.
Откачи жилото от челюстите така че да няма съпротивление и погледни пружинките, дали са натегнати в съответната дупчица..
Просто експериментирай ;)
Успех! :beer:
SlowDown!
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 8:45 pm

Мнениеот marsa » Пон Мар 09, 2009 9:33 pm

Своеволията най- вероятно произлизат от околната температура ;)

Моят съвет: освен на в-брейковете направи профилактира и на жилата и лостчетата.

Разбирай: Разглабяне на всичко, почиатване с подходящ препарат, смазване с подходяща смазка. Имай предвид, че повечето греси, особено набавени от "майстора дето е до блока" и т.н. обикновено са с друго предназначение и се влияят от температурата.

Преди да монтираш проверявай всичко едно по едно дали работи добре самостоятелно ;)
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот WesTBounD » Пон Мар 09, 2009 9:44 pm

Благодаря пак на всички. Правил съм всичко, което сте написали по-горе в темата-Смазване на лостчето и неговата пружина. Сменях жилото преди два-три дена, като го смазах обилно с масло. Всичко по самия V-Brake e изрядно (пружините са здрави и обтегнати). Само не съм пробвал идеята на Quasar-да сменя греста на V-Brake-овете с масло. В наличност имам едно гъсто трансмисионно масло. Дали става да се употребява за лубрикант? И дали ще забележа някаква разлика? Броните също са нови, но щом казвате ще сменя и тях в краен случай. Аз си падам малко перфектционист на тема спирачки и винаги гледам всичко да е изрядно при тях. Народа го е казал - Колкото повече пазиш нещо, то толкова повече се чупи... :) Aко имате още идеи, моля споделете ги. Всичко ми е от полза. :) Благодаря на всички помогнали ми и на тези, който ще помогнат занапред. :)
Едит: Греста наистина е от майстора до блока. :rofl:
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот Synthesis » Пон Мар 09, 2009 10:44 pm

Както е описан проблема прилича ни жило или броня. Иначе се използва масло за смазване, не много дебело.
Аватар
Synthesis
 
Мнения: 245
Рейтинг: 1552
Регистриран на: Нед Фев 01, 2009 9:32 am

Мнениеот bodo » Пон Мар 09, 2009 11:23 pm

WesTBounD написа:Благодаря пак на всички. Правил съм всичко, което сте написали по-горе в темата-Смазване на лостчето и неговата пружина. Сменях жилото преди два-три дена, като го смазах обилно с масло. Всичко по самия V-Brake e изрядно (пружините са здрави и обтегнати). Само не съм пробвал идеята на Quasar-да сменя греста на V-Brake-овете с масло. В наличност имам едно гъсто трансмисионно масло. Дали става да се употребява за лубрикант? И дали ще забележа някаква разлика? Броните също са нови, но щом казвате ще сменя и тях в краен случай. Аз си падам малко перфектционист на тема спирачки и винаги гледам всичко да е изрядно при тях. Народа го е казал - Колкото повече пазиш нещо, то толкова повече се чупи... :) Aко имате още идеи, моля споделете ги. Всичко ми е от полза. :) Благодаря на всички помогнали ми и на тези, който ще помогнат занапред. :)
Едит: Греста наистина е от майстора до блока. :rofl:
Огледай добре и капачките на бронята - често, ако са меки, се избушват и задират в жилото. Ако ги сменяш - провери и как е изрязана бронята - дали не е смачкана в края и дали не стърчат части от нея.

Смазката трябва да е тънка грес - маслото, особено когато е по-топло дава фира за 2-3дни
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот griffin » Вто Мар 10, 2009 8:35 am

Да дам и мойто некомпетентно мнение, на старото ми колело бях с някакви V-brake на логан, и имаше сходно поведение понякога спирачката, освен това много лесно се разцентреоваше(почваше да опита в каплата от някоя страна ). В крайна сметка взем някакви V-brake пак на тектро и работата заспа, проблема се оказа че пружините които са на самите челюсти на старите ми спирачки бяха едни спираловидни и явно са оказвали недостатъчен натиск за да се върне лостчето в зададената позиция от там каприза към смазката на остта на самите челюсти и лесната разцентровка.
Новите спирачки самите им пружини не са спираловидни а са едни дълги които излизат нагоре по рамената на лостчетата с тях поне за сега не съм имал проблем.

За старите си спирачки бях намерил нови пружини от женски пазар но ефекта беше относително краткотраен около година и пак почна с старите номера. Така че ако ти се занимава може да провериш и това
griffin
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Авг 13, 2008 5:40 am
Местоположение: София

Мнениеот WesTBounD » Сря Мар 11, 2009 7:10 am

Благодаря още веднъж за отговорите, който ми бяха в голяма полза. Днес ще експериментирам, а ако не стане отивам за нови VBRs, брони и жила. Мисля, че така всичко ще се оправи, но това в краен случай. Ще споделя какво е станало довечера. :)
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот evilzet » Пон Мар 16, 2009 2:29 pm

Понякога, ако не са настроени правилно накладките (ъгъла им спрямо вертикалата), може да заклинват в шината и да не връщат.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


cron