Смяна на маслото на спирачките

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Смяна на маслото на спирачките

Мнениеот fastera2 » Чет Мар 12, 2009 6:12 pm

Извинявам се предварително незнам темата дали е за този раздел...
Реших да обезвъздуша спирачката предната (тектро аурига),но стана така ,че източих масло при този опит и в последстви реших да го сменя цялото,защото имам масло за спирачките.Източих маслото от системата,но явно силите ми стигнаха до тук.Сложих от горе в приливничето и реших,че като почна да помпя спирачката маслото ще слиза на долу и системата ще се напълни (и перидично да изпускам въздуха долу от пробката)...Какво ли не пробвах как ли не се мъчих,но неможах.
Ако може обеснете ми каква е продцедурата за смяната на масло на спирачката...
Благодаря ви предварително ще се радвам много да се науча сам как става номера...
fastera2
 
Мнения: 388
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Сря Мар 15, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Смяна на маслото на спирачките

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 12, 2009 6:26 pm

fastera2 написа:изпускам въздуха долу от пробката
Да изпускаш въздуха отдолу?! :bigeyes:
Въздуха излиза отгоре, а маслото се пълни отдолу през пробката.
Пълнене отгоре е възможно, но е страшна занимавка и въздуха при всяко положение трябва да излезе отгоре под формата на мехурчета.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Jabsco » Чет Мар 12, 2009 6:28 pm

Според мен по-правилно би било или по-лесно да го напонпаш със спринцовките за обезвъдушаване отолу нагоре, защото по-лесно ще напълниш марукча, но честно казано не знам дали това е най-правилния вариант.Но после със сигурност ще трябва хубаво обезвъздушаване.Ти как ги обезвъздушаваш всъщност?С китче със спринцовки или по някакъв друг начин?Защото ако ги обезвъздушаваш само с развиване на пробката и помпане като на кола трудно ще стане.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Мар 12, 2009 6:31 pm

Как си с английския език? В интернет можеш да намериш упътвания за други спирачки, ако няма конкретно за твоя модел. Ще се убедиш, че в общи линии принципът е един и същи и ще го приложиш в твоя случай.
Частична информация можеш да намериш в ЧЗВ и с търсачката, но цялостно "упътване" не си спомням дали някой е писал. Затова ти дадох и горния съвет.
Ти най-малкото си объркал посоката - маслото/спирачната течност се вкарва откъм спирачния апарат, а не откъм лостчето. Просто намери една упътване, за да схванеш принципа, после вече ще се оправиш.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Смяна на маслото на спирачките

Мнениеот fastera2 » Чет Мар 12, 2009 6:34 pm

bdz43r написа:
fastera2 написа:изпускам въздуха долу от пробката
Да изпускаш въздуха отдолу?! :bigeyes:
Въздуха излиза отгоре, а маслото се пълни отдолу през пробката.
Пълнене отгоре е възможно, но е страшна занимавка и въздуха при всяко положение трябва да излезе отгоре под формата на мехурчета.


Начинаещ съм...
Благодаря ти много за тази информация!!!
Само ако може да ми обесниш как да направя тази продцедура.
Мисля си да сложа на пробката маркуч и със спренцовка да наливам масло....Така ще станане ли?
И още един въпрос.Горе преливнечето на спирачката където е само ще се напълни с масло нали ?

П.П Jabsco реших да я озвъздуша по много тъп начин като се замисля сега... Да сложа на пробката долу маркуч и да помя спирачката...До сега не го бях правил...
П.П Админ ако може дай линка с това на ангийски не съм много добре с езика,но може някой да ми помогне :).
fastera2
 
Мнения: 388
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Сря Мар 15, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Смяна на маслото на спирачките

Мнениеот Jabsco » Чет Мар 12, 2009 6:41 pm

fastera2 написа:
bdz43r написа:
fastera2 написа:изпускам въздуха долу от пробката
Да изпускаш въздуха отдолу?! :bigeyes:
Въздуха излиза отгоре, а маслото се пълни отдолу през пробката.
Пълнене отгоре е възможно, но е страшна занимавка и въздуха при всяко положение трябва да излезе отгоре под формата на мехурчета.


Начинаещ съм...
Благодаря ти много за тази информация!!!
Само ако може да ми обесниш как да направя тази продцедура.
Мисля си да сложа на пробката маркуч и със спренцовка да наливам масло....Така ще станане ли?
И още един въпрос.Горе преливнечето на спирачката където е само ще се напълни с масло нали ?

Би трябвало да се напълни.Комплект за обезвъдушаване изглежда така
http://www.bikes4school.co.uk/Images/Products/21980.jpg
Този е на Авид, но няма значение.И както виждаш на края на маркуча си има накрайник, който се завива на мястото на пробката и само с маркуче трудно ще го направиш, защото не можеш да достигнеш налягането, необходимо за изтегляне на въздуха.
А обезвъдушаването става ето така
http://www.youtube.com/watch?v=6mg6NbIjmOM
Tова отнова е за Авид но при теб ще е аналогично.Но без комплетче не можеш да го направиш.Авидското струва около 60-70лв, аз си направих за 60 стотинки като си зех две спринцовки от 20мл, маркучи от мед. системи а за накрайници просто баща ми успя да наемри, което всъщност е най-трудното.
Аватар
Jabsco
 
Мнения: 660
Рейтинг: 1925
Регистриран на: Пет Дек 15, 2006 7:50 pm
Местоположение: София

Мнениеот Kpoko » Чет Мар 12, 2009 6:42 pm

Аватар
Kpoko
 
Мнения: 1542
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 10, 2007 10:58 am
Местоположение: София

За обезвъздушаване на хидравлични спирачки

Мнениеот Univer welo » Чет Мар 12, 2009 7:05 pm

Не знам дали си прочел или са ти казали: Внимавай да не оплескаш с масло/спирачна течност/ диска и накладките. Става много интересно, няма спирачки даже всичко останало да е перфектно. Обезмасляването е друга тема и то много трудна.
Аватар
Univer welo
 
Мнения: 230
Рейтинг: 1238
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2008 11:53 am
Местоположение: СВЕТЪЛ БАЛКАНСКИ СУБЕКТ

Мнениеот fastera2 » Чет Мар 12, 2009 7:17 pm

Ето и снимки на спирачката макар,че ми дадохте насоки вече :)
http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... /image_363
http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be ... /image_365

П.П Univer welo благодаря за съвета,но днес какво правих незнам да се надявам,че не съм ги нацапал с масло...Дано да не пускам нова тема как се обезмасляват ...
fastera2
 
Мнения: 388
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Сря Мар 15, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот papi007 » Чет Мар 12, 2009 7:47 pm

Приветско на всички :) едни бързи 2 въпроса:
1. колко милилитра събира една предна и една задна хидравлична спирачка (по-конкретно се интересувам за шимано LX)
2. Гледах видеото, и тъй като това ми е първата хидравлична спирачка иоще дори не съм съединил лостчето спирачката и бронята, да попитам дали принципно при шиманото същия начин за пълнене на системата ще стане (спринцовка през нипела на самия апарат, натиснато лостче за да има от къде да излиза въздуха докато се напълни и т.н.)? Защото това , което те са написали в инструкцията си ми се струва по-трудоемко и по-неефективно?

Best wishes, papi007 :beer:

п.с. Мерси, щях да се досетя като тръгна да правя цялата тая магария , спести ми 10 минути умуване :D Имаш една виртуална бира от мен, наздраве :beer:

Тедо и на теб също много ти благодаря :beer:


3та промяна за щастие! Колко често се сменя маслото в спирачките ? Веднъж на сезон достатъчно ли е ? И колко му е срока на годност или там както вече се води :D
Последна промяна papi007 на Чет Мар 12, 2009 8:00 pm, променена общо 3 пъти
Аватар
papi007
 
Мнения: 1084
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 9:16 am
Местоположение: Село София

Мнениеот bdz43r » Чет Мар 12, 2009 7:55 pm

papi007 написа:натиснато лостче за да има от къде да излиза въздуха докато се напълни
Обратното - отпуснато трябва да е.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот TeDo_BaPHa » Чет Мар 12, 2009 7:55 pm

1. 50 мл са достатъчни за напълването на предна и задна спирачка.
2. Принципа е същия. Свързващ всички маркучи, пълниш спринцовката и й надяваш маркуче, което да пасва и да е добре стегнато, слагаш го на пробката и отвиваш, натискаш докато не се напълни резервоара отгоре. След това ПЪРВО затягаш пробката, след това вадиш маркучето като гледаш да не изцапаш... :).

Аз след това досипвах и малко масло отгоре, докато стигне до ръба, затваря и излишното си излиза като не е останал никакъв въздух :). Преди да затвориш почуквай маркучето да не е останал някакъв въздух, гледай да не е много прегъната и възможно най-изправено и вертикално :). :) :agree:
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот fastera2 » Чет Мар 12, 2009 9:33 pm

Благодаря на всички за отговорите,които ми дадохте...Тези дни няма да имам много време,но ще се надявам другата седмица да успея да направя процедурата :).

П.П Ако нямате нищо на против,тази тема администраторите или модераторите,ако пожелаят може да я преименуват за да може в нея да се помага на всеки,който има проблем със обезвъздушаване или пълнене на системата с масло на хидравличните спирачки.
Според мен по-добре ще е тази информация да се събере в една тема,но както прецените....

:)
fastera2
 
Мнения: 388
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Сря Мар 15, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот fastera2 » Нед Мар 15, 2009 8:25 pm

Още веднъж благодаря за помоща.Още в петък успях да я оправя,но чак сега намерих повече време да ви съобщя :).

П.П Казаха ми един номер за обезвъздушаване,който помага по някога..Отвивате малко болчето на лостчето на спирачката (лосчето става с повече ход) и помпите така докато не усетите,че почва да става по-твърдо.Стискате лосчето и го хващате с свински опашки или с каквото имате за кормилото.Така го оставяте да постои няколко часа и периодично потропвате с нещо по тръбите за маслото и по апарата-целта на това е ако има въздух да се качи горе в преливничето :).Метода е изпробван не от мен,но от един приятел,който каза,че действа :).
fastera2
 
Мнения: 388
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Сря Мар 15, 2006 4:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Мар 16, 2009 5:54 am

Admin написа:Ти най-малкото си объркал посоката - маслото/спирачната течност се вкарва откъм спирачния апарат, а не откъм лостчето.


Чисто процедурно уточнение - зависи от спирачката. Пример - Hope.

Admin написа:Просто намери една упътване, за да схванеш принципа, после вече ще се оправиш.


:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта