...да ускорим "Единицата"

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

...да ускорим "Единицата"

Мнениеот EccentricMOTION » Пон Мар 16, 2009 8:46 pm

На тема Drag One '08. Интересува ме какви венци може да поеме и как да оптимизирам скоростта чрез скоростната система. Както всички сте запознати при по-висока скорост идва момент на "зависване" т.е. скоростта на въртене на задната ос е по-висока от предаваната сила от скоростната с-ма или с две думи казано - въртиш, а не ускоряваш. По какъв начин може да се коригира това? В момента съм с нисък клас скоростна с-ма Шимано TZ 20 /14-28Т/ задно и предни 42/32/22. Интересува ме какви и колко венци може да поеме? Ако е необходима друга информация - на линия съм.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Мнениеот dibo92 » Пон Мар 16, 2009 9:36 pm

Според сайта на Драг задната главина е Formula FM-31,което до някъде те ограничава,защото е за венци на резба.Ако я смениш с такава на шлици и касета 11-хх Т ще имаш по-висока предавка,но от там може да се наложи и да сменяш команда или дерейльор.Друг вариант е да използваш по-голяма плоча на курбелите.Оригиналните на единицата в сайта на драг са неразглобяеми,за това трябва да се сменят със други и вече с полча 44 Т или по-голяма.Ако пък сложиш курбели със прекалено голяма плоча пък ще се наложи да смениш предния дерейльор.
Аз на твое място бих се насочил към смяна на главината и на касетата,защото по принцип главините на шлици са по-издържливи заради симетрично разположените си лагери.
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Мар 16, 2009 9:42 pm

За велосипед като Drag One (т.е. доста евтин) аз бих заложил на смяна на курбелите. Има модели (включително и евтини), които са с венци 28-38-48 - с такава комбинация обаче ще изгубиш най-ниските предавки, което би могло да е проблем, ако изкачваш по-стръмни наклони.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

..

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Мар 17, 2009 12:14 am

Подмяната на скоростната система е цялостна - разбира се с ограничен бюджет /колата, жената.../ Взел съм в предвид необходимостта от подмяна на команди, респективно и дерайльори. Интерсува ме 8 венеца отзад, главина на шлици в комбинация от по-голяма плоча отпред /44-48/ дали ще увеличи драстично скороста на предаване? За изкачване на наклони - рядко. Благодаря Ви за пореден път... :bowdown:
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Мнениеот Brave » Вто Мар 17, 2009 1:24 am

42 отпред и 14 отзад, ти дава коефициент на предаване 3 или за всяко заъртане на курбелите, задната гума се завърта 3 пъти. Ако преминеш на 44 опред, и 11 отзад, този коефициент ще стане 4. Примерно, ако преди си успявал да вдигнеш 30км/ч с максималния си каданс, то сега ще вдигаш 40. Много ли е, малко ли е, ти си прецени.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот azsa-bachinito » Вто Мар 17, 2009 8:22 am

АЗ от личен опит знам, че със смяна на предните плочи (с по-големи) резултатът е: по-бърз за три пъти по-малко врем/разстояние и после доста изморен.
Да отбележа, по-вчера си карах и се учудих, че на най-малък отпред и предпоследен отзад (от малък към голям) стигнах 15 км в час, а може и да е било на пред пред последен.
Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот darki » Вто Мар 17, 2009 1:03 pm

Тъй, тъй става дума за Drag One, за да не поствам нова тема да питам - Може ли на Drag One да се сложи вилка - Rock Shox Dart 1. Щото съм намислил да си взема едно Drag-че за раздвижване ???
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Мнениеот EccentricMOTION » Вто Мар 17, 2009 6:08 pm

darki написа:Тъй, тъй става дума за Drag One, за да не поствам нова тема да питам - Може ли на Drag One да се сложи вилка - Rock Shox Dart 1. Щото съм намислил да си взема едно Drag-че за раздвижване ???


Отговаря на заводските критерии /100мм ход<130мм, oversize/ но в зависимост за какво ще го използваш. Аз от опит бих ти препоръчал да инвестираш 1во в лостчета, команди, скоростен апарат. Базовата вилка и аз не съм я виждал.
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта