Admin написа:GECKO, май не си съвсем прав. ServoWave не означава наличие на реглаж за контактната точка (има и спирачки, които са без такъв, но са със ServoWave), а малко по-друго нещо, свързано (като резултат) с модулацията и спирачната сила. Не мога да кажа как е реализирано технически, но ми се струва, че ти описваш как действа реглажът на контактната точка.

Хвърли едно око тук:
http://bike.shimano.com/media/techdocs/ ... 646629.pdf
и да ти обясня, какво виждам аз:
Лоста има настройка на отдалеченоста (златистия регулатор - да не кажа врътка), и контактна точка - настройката чрез шестогранен болт.
ServoWave е технологията, която диктува пътя на пивота с оста. Това, което е "брилянтното нововъведение" и всъщност беше крайно време някой да се сети, е факта, че в края на хода си лоста, който действа над буталото се е уголемил, защото пивота на буталото се е изместил по-навътре. Правя съчинение по картинка, но идеята за това е в началото на хода да имаш малък лост, но да прави много ход буталото, а когато вече накладките достигнат до спирачната повърхност (диска) пивота, се измества навътре, та лоста се увеличава => спирачната сила се увеличава, но и хода на лоста малко се увеличава.
Приех, че е малко по-различно

но настройката на контактната точка и при тази спирачка прави същото, като при другите.
Може би важно уточнение ще е факта, че тук тя наистина има функция, а имено да осигури момента на захапване на накладките НАИСТИНА да е в момента, в който на тях ще им действа по-голям лост. Без FreeStroke настройката може да се окаже, че контактната точка е много късно (това ще значи по-рано минаване от малък лост към голям, и ефективно потъване на лоста. По-ранна контактна точка ще значи да захапят накладките на късия лост => по-малко спирачна сила.
Японеца не спи, дге!

Ама... много сложно - Мрън! Съмянвам се, че ще може да се похвали с дълъг и безпроблемен живот, но остава да видиме, какво ще кажат собствениците. Мога само да предположа, че откъм сила щя има бая
