Saint '09 vs Code tm '09

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването 180 мм или повече, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Saint '09 vs Code tm '09

Мнениеот Attention-rider » Нед Мар 08, 2009 6:57 pm

Здравейте!

Някой има ли впечатления от новия сейнт и ако има нека ги сподели.
Лостчето по-меко ли се натиска от колкото при стария и когато тръгне да спира, направо заковава или намаля малко-по-малко и чак тогава заковава? Също така исках да попитам, коя бихте предпочели от двете спирачки? Мисля, че не е рано за някой друг отзив така, че бих казал едно благодаря, предварително! :) :agree:

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Re: Saint '09 vs Code tm '09

Мнениеот URNEST » Нед Мар 08, 2009 8:45 pm

Attention-rider написа:...и когато тръгне да спира, направо заковава или намаля малко-по-малко и чак тогава заковава?

Относно този аспект имаш възможност за настройка - т.н. free stroke настройка благодарение на лостчетата със servo-wave управление. Можеш да ги настроиш, така че лоста да бъде твърд, а спирачката хаплива, но можеш и да ги настроиш, така че лостта да поддава като същевременно имаш по-плавно дузиране на спирачната сила. Не съм карал Сейнт 09, но имам ХТ 08, чиито лостчета са еквиваленти с тези от тазгодишния Сейнт.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Attention-rider » Нед Мар 08, 2009 10:12 pm

Мерси много URNEST! Предполагам, че сейнта няма да потдава като имам по-плавно дозиране, защото все пак е по-мощна спирачка от XT-то. Според мен разпределението натискане-спиране, ще е нещо като на juicy 5! Много мекичко - намаляне - коване. Спирачната мощ, ще е по-голяма естествено. Имаше едно момче което ме намери и ми обясни какви са различията между новия и стария сейнт. При първа възможност купувам сейнт 09, но преди време го мернах в скриймбайкс, докато сега го няма?!? :dunno:

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот URNEST » Нед Мар 08, 2009 10:39 pm

Attention-rider написа:Предполагам, че сейнта няма да потдава като имам по-плавно дозиране, защото все пак е по-мощна спирачка от XT-то.:

Двете неща няма нищо общо. Просто имаш възможност да си настроиш спирачката така, че лоста да се чувства твърд и спирачната сила да идва отраз, но също може и да си нагласиш лоста леко да подава (става по-прогресивен) като можеш да си дозираш спирачната сила. Като че ли по-бързите карачи обичат хапливи спирачки, но аз не се имам за състезател и предпочитам винаги да имам контрол върху начина си на спиране.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Нед Мар 08, 2009 11:17 pm

Тия настройки по-добре да ги няма. Настройката не променя лоста, нито променя размера на буталото. Като не променя лоста/буталото реално няма как да го направи по-мек или по-твърд (по-прогресивен/по-рязък). Единственото, което прави е да регулира момента в който се затваря отвора към резервоара. Това е момента, в който маслото спира да отива нагоре (към резервоара) и тръгва към апарата, та реално няма промяна в силата, само в това в кой момент ще зацепи.

Аз още не съм видял смисъла от безкрайната настройка на точно това, защото повечето хора, които познавам, въпреки настройката си карат лостовете на минемален ход.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Admin » Нед Мар 08, 2009 11:56 pm

GECKO, май не си съвсем прав. ServoWave не означава наличие на реглаж за контактната точка (има и спирачки, които са без такъв, но са със ServoWave), а малко по-друго нещо, свързано (като резултат) с модулацията и спирачната сила. Не мога да кажа как е реализирано технически, но ми се струва, че ти описваш как действа реглажът на контактната точка. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Пон Мар 09, 2009 12:32 am

Admin написа:GECKO, май не си съвсем прав. ServoWave не означава наличие на реглаж за контактната точка (има и спирачки, които са без такъв, но са със ServoWave), а малко по-друго нещо, свързано (като резултат) с модулацията и спирачната сила. Не мога да кажа как е реализирано технически, но ми се струва, че ти описваш как действа реглажът на контактната точка. :)


Хвърли едно око тук:

http://bike.shimano.com/media/techdocs/ ... 646629.pdf

и да ти обясня, какво виждам аз:

Лоста има настройка на отдалеченоста (златистия регулатор - да не кажа врътка), и контактна точка - настройката чрез шестогранен болт.

ServoWave е технологията, която диктува пътя на пивота с оста. Това, което е "брилянтното нововъведение" и всъщност беше крайно време някой да се сети, е факта, че в края на хода си лоста, който действа над буталото се е уголемил, защото пивота на буталото се е изместил по-навътре. Правя съчинение по картинка, но идеята за това е в началото на хода да имаш малък лост, но да прави много ход буталото, а когато вече накладките достигнат до спирачната повърхност (диска) пивота, се измества навътре, та лоста се увеличава => спирачната сила се увеличава, но и хода на лоста малко се увеличава.

Приех, че е малко по-различно :agree: но настройката на контактната точка и при тази спирачка прави същото, като при другите.

Може би важно уточнение ще е факта, че тук тя наистина има функция, а имено да осигури момента на захапване на накладките НАИСТИНА да е в момента, в който на тях ще им действа по-голям лост. Без FreeStroke настройката може да се окаже, че контактната точка е много късно (това ще значи по-рано минаване от малък лост към голям, и ефективно потъване на лоста. По-ранна контактна точка ще значи да захапят накладките на късия лост => по-малко спирачна сила.

Японеца не спи, дге! :D Ама... много сложно - Мрън! Съмянвам се, че ще може да се похвали с дълъг и безпроблемен живот, но остава да видиме, какво ще кажат собствениците. Мога само да предположа, че откъм сила щя има бая :idea:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Admin » Пон Мар 09, 2009 12:56 am

:agree:
То малко като развален телефон стана - аз те репликирах, че ServoWave не е равно на free stroke adjust, но не обърнах внимение, че твоята реплика към Urnest се основава на неговото твърдение, че има настройка за промяна на лоста. А такава настройка, доколкото знам, наистина няма.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Attention-rider » Вто Мар 17, 2009 3:34 pm

И такааа... Saint от новите няма все още! Приятел ми показа на снимка Hope tech m4. Поразчетох се за този вид спирачки из стари теми и някой хора писаха дай боже на всекиму hope! Бих искал да ми дадете малко повечко информация за тази спирачка. Спирачна мощ в сравнение с Saint/Code (Старите), тегло и още нещо - за какво са тези 2 врътки. Накладки - в бг има ли от къде да се закупят? Ето за какво иде реч http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31564
http://www.pinkbike.com/photo/2905694/

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот tailor » Вто Мар 17, 2009 10:50 pm

Attention-rider написа:И такааа... Saint от новите няма все още! Приятел ми показа на снимка Hope tech m4. Поразчетох се за този вид спирачки из стари теми и някой хора писаха дай боже на всекиму hope! Бих искал да ми дадете малко повечко информация за тази спирачка. Спирачна мощ в сравнение с Saint/Code (Старите), тегло и още нещо - за какво са тези 2 врътки. Накладки - в бг има ли от къде да се закупят? Ето за какво иде реч http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31564
http://www.pinkbike.com/photo/2905694/
Втората доставка на новите спирачки Saint е в магазините на Веломания от 1 месец.

Относно регулирането на ръкохватките - тук има малко информация.
http://www.velomania-bg.com/templates/s ... ration.pdf
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Attention-rider » Сря Мар 18, 2009 1:39 pm

Благодаря tailor! Много е полезен този линк!

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот Attention-rider » Пет Мар 20, 2009 7:13 pm

Добре, явно никой не е пробвал hope m4 tech! Може ли тогава някой да сподели мнение като цяло за продуктите на тази фирма? Продукти които е карал и т.н.! Ще му бъда много благодарен! :beer:

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот bikerider » Съб Мар 21, 2009 8:18 am

Mono6 SAW ротор = 6+

Като цяло продуктите на Hope ми се нареждат в челната десятка относно материали, качество на изработка и финишинг. Относно конкретни продукти и поведение в реални условия - не желая да обобщавам, не е правилно и е заблуждаващо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Attention-rider » Съб Мар 21, 2009 9:32 am

Хвърлих по едно око на всичките им продукти и взех заключение,че това е нелоша фирма с хубави продукти. Ако тези хоуп-ове, които съм си харесал, ги купи някои преди мен, ще заложа на сейнт-а, но поне знам, че няма да бъда разочарован. Благодаря на всички, за помощта!

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот mirelay » Съб Мар 21, 2009 9:43 am

Тук има хубаво описание на новия Сейнт http://www.sicklines.com/reviews/2009-s ... o-saint-2/
Аватар
mirelay
 
Мнения: 250
Рейтинг: 1881
Регистриран на: Нед Сеп 04, 2005 7:52 pm

Мнениеот flex » Съб Мар 21, 2009 2:27 pm

Статиите за нови продукти по големите сайтове доста често заблуждават, особено като имаме напредвид че са част от рекламата. Особено при спирачките вкусовете са най-различни. Hope спирачки доста малко се карат в България, и впечатленията са малко.

От много кратка проба на новите 4бутални спирачки на Шимано мога да споделя следното:

Спирачната сила в началото на хода на лоста се дозира по същия начин както по-стария модел. Същото усещане за комфорт, лостчето доста ми допадна като разположиение, но все пак е нещо индивидуално. За разлика от стария Saint, от известен ход на лостчето нататък започва едно усещане за голяма спирачна сила, дори при неразработени накладки. Наистина мощно спиране, което според мен ще се хареса на много хора. Спирачната сила се увеличава прогресивно с хода на лостчето, което води до хапливост, особено при по-рязко натискане на лоста, но в нормални граници и доста лесно се свиква. С настройки не съм си играл защото теста беше кратък, не съм тествал на голям наклон, катко и не мога да кажа как ще се държи при по-продължителни спускания, когато започне да се пече. Сигурен съм, че при спускане по стръмни места с такава спирачка усещането за комфорт и увереност ще е доста добро. Усилието за спиране е доста по-малко и със сигурност доста ще помага при поява на умора в ръцете при по-дълги спускания.

ПП: Правя сравнение с по-стария модел от тази серия на Шимано, каквито имам в момента. Акцентирам върху това какво е подобрено при новия модел. Може при различни настройки поведението е различно и да не забравяме че съм заклет шиманист.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот taurus13 » Нед Мар 22, 2009 11:04 am

Аз имам база за сравнение, защото преди карах стария сейнт, а сега имам новия. Новият br810 има много повече спирачна сила от стария - с тази спирачка наистина мога да спирам само с един пръст, докато при стария модел винаги ми се налагаше да ползвам поне два. Говорейки за спирачна мощ, трябва да вметна, че тежа около 92 кг, а с екипировката сигурно го докарвам до 100. Относно настройките - може да се настрои отдалечеността на лостчето от кормилото със помощта на жълтата врътка и точката на задействане на спирачката със един шестограмен болт. Не може да се променя модулацията на спиране - т.е. по-плавно или по-рязко. Спирачката като цяло е доста по-хаплива от старата, но въпреки това перфектно се регулира спирачната сила - просто става с много по-малък ход на лостчето и с много по-малко усилие на пръстите. Засега не съм чул скърцане от нея и се надявам да не чувам толкова колкото от предния модел, заради наличието на четири бутала, но времето ще покаже. Като цяло мога да кажа че съм много доволен от новия сейнт - едва сега чувствам, че имам истинска спирачка и не ми се налага да спирам, та да си почиват ръцете ми.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот flex » Нед Мар 22, 2009 7:20 pm

:offtopic:

taurus13 написа:.. докато при стария модел ... поне два.


Странно, с подобно тегло аз все още спирам с 1 пръст, а и колелото ми също никак не е леко.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Мнениеот Attention-rider » Нед Мар 22, 2009 7:28 pm

И аз спирам с 1 пръст. Смятам, че темата е изчерпана, поради конкретните мнения на някой хора и полезни линкове, които обобщават нещата казани до тук. Аз разбирам, че новият Saint е една прекрасна спирачка с много спирачна мощ, полезни и работещи настройки, които позволяват на всеки да си я настрои според стила и начина на каране, както и лични капризи! При първа възможност, ще си я купя и още веднъж благодаря на всички, за разлистването на "загадката"! :beer:

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm

Мнениеот taurus13 » Нед Мар 22, 2009 10:40 pm

Много яки пръсти имате....!!! :offtopic:
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот Attention-rider » Нед Мар 22, 2009 10:41 pm

...особенно средният ми е много як!

Attention to the ride, Attention to the rider!
Аватар
Attention-rider
 
Мнения: 395
Рейтинг: 999
Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 4:49 pm


Назад към Продукти за спускане и фрийрайд

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта