Това е по-скоро тема за хора, които навлизат във планинското колоездене и за пръв път се сблъскват със хидравлични амортисьори. Нямам голямо желание да превеждам, за това който не разбира какво се пише може да използува ТОВА
Та ето ви базата:
Съвсем начално разбиране на окачването и идеята зад него.
Основни термини ползувани при описването на всякакви амортисьори
Пружини и Preload (натягане)
Rebound, как работи и какви са ползите от настройването му
Компресия - що е то и с какво помага?
Тук става време за малко по-задълбочените анализи... или "Защо JrT струва по-малко от SuperT - на вид изглеждат еднакви?"
Разлики и специфики на нискоскоростна и високоскоростна работа на окачването.
Разлики между системите ползувани в различните вилки (или "Защо ми спайква вилката?")
И малко но все пак полезно за ползуващите по-евтини вилки:
Подобряване на системи с фиксирани отвори за хидравликата.
Ако някой се е чудел защо си играя да си правя експерименти с вилката... е когато изчетете това ще ви стане ясно.
*Малко уточнение - писанията са за мотори, но при велосипедите всичко важи с пълна сила.
Това е базата за всеки, който е решил да се хване по-сериозно със амортисьорите си и да има най-общо разбиране какво се случва. Системите се различават предимно по подредбата си, но ако разберете какво се случва ориентацията на хидравликата вече няма да е от такова значение.
Информацията съм сигурен, че може да се намери по форума разхвърляна в поне 3-4 теми, но тук е малко по-синтезирана и се надявам да породи някои въпроси
Приятно четене на който му е интересно.