Ихх доста анти стана темата.
Не мисля, че някой във този форум може да каже кой трябва и кой не трябва да кара.
Не мисля, че трябва да има такова класово разделение.
Инциденти могат да се случат винаги и не е задължително за това да е виновен някой нов ездач.
Една отлична идея за хората, които не са стъпвали на Сопот предложи Пупи, друго добро решение за "безплатен обяд" за новите ездачи е да се запишат като маршали. Това ще им даде възможност да се нагледат на техниката на другите и на трасето, а в последствие да се позабавляват по пътеките.
Ако ви се иска да видите трасето от първо лице винаги можете да комбинирате полезното с приятното, да си вземете колелата и така да маршалствате, а след края на състезанието да се търкулнете надолу - не мисля, че ще е проблем от организационна гледна точка, но май не съм аз правилният човек да го каже това. Бонус ще дойде и служебното хапване както и някой друг лев за свършеното. За капак ще сте далеч по-полезни, а трасе с много маршали допринася за много спорно състезание
Всеки, който е достатъчно разумен и внимателен може да кара без да пречи на останалите, а който първият ден разбере, че трасето не е за него може да кара по другите. Както писах и преди това, има много начини да се слезе без дори да има допирни точки със трасето на състезанието, и пак да се съберем всички и да си направиме купона. Мисля, че Сопот в началото на Май не е само състезание, ами си е доста голямо социално събитие, и не бива да бъде подтискано.
Отново - не пъдете "зайците", нека дойдат да си правят купона с другите но да са ВНИМАТЕЛНИ И ТОЛЕРАНТНИ. Те не могат да знаят що е то бърз колоездач, и няма как да го оценят ако не го видят и сравнят със себе си.
Добрите карачи могат да карат една идея по-внимателно по тренировките - наистина добрите ще могат да си изберат линиите и с една не-толкова агресивно каране, а на квалификациите и състезанието, нещата ще се филтрират и те ще могат "да се развъртят". Те поне имат право на избор между внимателно и агресивно каране. "зайците" нямат такъв избор
Би било добро решение например участниците от предишните години се пускат на квалификации по-късно (според предишните им резултати) за да може все пак да няма инциденти и огромни разлики/застигания, от там на сетне не мисля, че трябва да се ограничава достъпа до трасето по никакъв начин.
Да трудно е и съм сигурен, че и тази година ще има много травми и контузии, но ако някой не може да си направи сметката според това, което е изписано до тук той никога няма да се научи (е поне докато не се потроши по скалите) та този тип хора и с предупрежденията пак ще отидат и ще се потрошат. Другите или ще си дадат сметка или ще влезе в сила естествения подбор
Няма смисъл да се коментира повече кой какво трябва и не трябва да направи. Ще изчакаме организаторите да си кажат думата и ще се разбере какво/що.
В крайна сметка в България никой не си изкарва парите с каране на колело надолу по камъните, за това и новите и старите - пазете се. Дали ще е от камъни или от трупове по трасето все тая - няма на кой друг да разчитате да се погрижи за вас ако не се погрижите сами.
Иначе когато поне 3-ма в държавицата ни започнат да си изкарват прехраната си с карането наистина ще се наложи по-сериозно разделяне, но се съмнявам и тогава да се отделят тренировките на начинаещите от тези на про-тата.
А като стана дума за про-та, замислете се защо има толкова наичнаещи на Сопот - дали защото миналата година нямаше друго състезание, в което малко да се оттренират тия ситуации?! Как някой да се научи да кара състезателно в такава ситуация? RAM ли е най-голямата марка и с най-големи възможности, че само те да организират състезания по спускане?
Поздрави
