F1 2008!

За теми, които не са свързани с планинското колоездене. Използвайте го за всичко извън любимия ни спорт (други хобита, развлечения, прояви, интереси, проблеми и т.н.), за които искате да споделите/побъбрите/поспорите с останалите членове на форума.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 700 / 700 / 5

Мнениеот Alpina » Чет Мар 19, 2009 9:55 pm

Виж, колата ми има 300 и няколко Nm при 2000 оборота - да мога да скъсам доста коли на старт, но това е до 100 метра именно заради ниските обороти не могат да се изкарат коне, отделно че развърта по-бавно и не мога да си представя живора без турбо, а дизел без турбо не върви. Във F1 то е забранено - атмосферки са.
Както казах - ако се съревноваваме с бензинов мотор на 2000-2500км, вероятно дизела ще бие, но на 300км няма шанс.
Предпочитам тези двигатели, но те не са за състезания. Льо Ман прави изключение защото е на съвсем друга основа. Двигателите не са толкова значими като конски сили/въртящ момент/развъртане колкото са като издържливост където дизела се представя по-добре.
Отделно, че такъв двигател като го подкараш във високи обороти папа яко, така че няма да е кой знае колко по-икономичен.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот vpravov » Чет Мар 19, 2009 10:23 pm

Alpina написа:Виж, колата ми има 300 и няколко Nm при 2000 оборота - да мога да скъсам доста коли на старт, но това е до 100 метра именно заради ниските обороти не могат да се изкарат коне, отделно че развърта по-бавно и не мога да си представя живора без турбо, а дизел без турбо не върви. Във F1 то е забранено - атмосферки са.
Както казах - ако се съревноваваме с бензинов мотор на 2000-2500км, вероятно дизела ще бие, но на 300км няма шанс.
Предпочитам тези двигатели, но те не са за състезания. Льо Ман прави изключение защото е на съвсем друга основа. Двигателите не са толкова значими като конски сили/въртящ момент/развъртане колкото са като издържливост където дизела се представя по-добре.
Отделно, че такъв двигател като го подкараш във високи обороти папа яко, така че няма да е кой знае колко по-икономичен.


Ауди печели в Льо Ман именно заради по-нисък разход и надеждност на двигателите. Нищо друго. Явно си забравил, че турбото беше разрешено във Ф1(honda), при условие за 2-литров двигател, при правилник за 3.5л. атмосферни. По онова време имаше 8,10 и 12 цилиндрови мотори. При тези динамични промени в правилника, няма да се учудя от скорошното разрешаване на турбото, ако двигателя е HDTI. И не подценявай краткия стоп. Преди разрешаването на дозареждането, "стоповете" бяха стигнали до 4.5 сек. Това е много голяма разлика. Изобщо върни се във правилата от втората половина на 80-те години и ще разбереш, какво имам в предвид.
.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potar » Чет Мар 19, 2009 10:49 pm

Alpina, доскоро имаше слухове, че в бъдеще се очаква да смалят още обема на двигателите, и евентуално да разрешат турбините... но с последните си попадения ФИА измести вниманието на народа към др проблеми... а и световната криза... :dunno:
vpravov, какви са тея HDTI двигатели? аз знам единствено HDI. да не би да има некви нови, можеш ли да обясниш? :popcorn:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Alpina » Чет Мар 19, 2009 10:59 pm

Няма какво да се връщам към тях (правилата от втората половина на 80-те), защото в момента са други и не са тръгнали в тази посока ;)
Когато отворят вратички - може да има, но не и сега.
В мометна по правилник двигателите са V8 2.4, атмосферни, минимум 95кг и ограничение за 19к оборота и около 750коня. Дизел не може да се намърда тука и да е конкуренция, независимо от разхора и както ти споменах, точно при "печките" има огромна разлика в икономията в зависимост как се кара.
За пример - спокойно каране ми харчи 6 на 100, като я подгоня и пие по над 12л и то без да ходя над 3500 оборота, защото EGR клапана ми не е добре и обича да ми прекъсва подаването на гориво ако я изюркам над тях
Лично аз не смятам че до 5-6 години ще има дизелови агрегати в болидите от F1.
Все пак съм далеч от кухнята им за да знам дали не се готви все пак нещо такова.

P.S. За мен дизела е истината и съм фен на Hm а не на конските сили, но колкото и да ми се иска - скоро няма да има спортни.

Просто тези двигатели няма да издържат натоварването при състезание от F1. Охлаждането и оборотите ще ги убиват за броени обиколки.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Ч

Мнениеот vpravov » Чет Мар 19, 2009 11:30 pm

@Alpina - паживьом - увидим. И на мене преди две години, ако някой ми беше казал, че ще върнат "сликовете" щях да гледам така :bigeyes: . При интерес от производителите всичко се случва. AUDI от няколко години се интересуват от навлизане във Ф1. А и няма да е прецедент във Ф1 да има диференцирани правила. (справка края на 80-те).

@hitar_potar - До колкото знам, на практика същото, като CDTI или с други думи HDI+turbo. Доколкото знам, наименованието зависи от производителя. За повече подробности www.google.com . Не съм такъв фен на автомобилите, че да се смятам за капацитет.

Edit: @Alpina :beer: къде е това е с двете точки ма*ка муууу.
Последна промяна vpravov на Чет Мар 19, 2009 11:44 pm, променена общо 1 път
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Alpina » Чет Мар 19, 2009 11:36 pm

vpravov написа:@Alpina - паживьом увидим.


Поживём — увидим ;)
:beer:

hitar_potar, някакво ново поколение Common rail.
Като системата при различните производители се наименува различно
Мойта е примерно е JTD

* BMW's D-engines (also used in the Land Rover Freelander TD4)
* Cummins and Scania (company)'s XPI (Developed under joint venture)
* Cummins CCR (Cummins pump with Bosch Injectors)
* Daimler's CDI (and on Chrysler's Jeep vehicles simply as CRD)
* Fiat Group's (Fiat, Alfa Romeo and Lancia) JTD (also branded as MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD , DDiS, Quadra-Jet)
* Ford Motor Company's TDCi Duratorq and Powerstroke
* General Motors Opel/Vauxhall CDTi (manufactured by Fiat and GM Daewoo) and DTi (Isuzu)
* General Motors Daewoo/Chevrolet VCDi (licensed from VM Motori; also branded as Ecotec CDTi)
* Honda's i-CTDi
* Hyundai-Kia's CRDi
* Mahindra's CRDe
* Maruti Suzuki's DDiS (manufactured under license from Fiat)
* Mazda's CiTD
* Mitsubishi's DI-D (recently developed 4N1 engine family uses next generation 200 MPa (2000 bar) injection system))
* Nissan's dCi
* PSA Peugeot Citroën's HDI or HDi (Volvo S40/V50 uses engines from PSA 1,6D & 2,0D, also branded as JTD)
* Renault's dCi
* SsangYong's XDi (most of these engines are manufactured by Daimler AG)
* Subaru's Legacy TD (as of Jan 2008)
* Tata's DICOR
* Toyota's D-4D
* Volkswagen Group: The 4.2 V8 TDI and the latest 2.7 and 3.0 TDI (V6) engines featured on current Audi models use common rail, as opposed to the earlier unit injector engines. The 2.0 TDI in the Volkswagen Tiguan SUV uses common rail, as does the 2008 model Audi A4. Volkswagen Group has announced that the 2.0 TDI (common rail) engine will be available for Volkswagen Passat as well as the 2009 Volkswagen Jetta.[4]
* Volvo D5-engines are called common rail
* Skoda TDI
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот hitar_potar » Пет Мар 20, 2009 12:11 am

:offtopic:
мерси за подробните разяснения. :bowdown: аз доколкот знам, и HDI, и CDI си имат турбинки, дори БМВ имат ДВГ с 2... а преди години мерцедес разработиха версия на тяхната си 3,2л. печка с 3 компресора.
и аз съм фен на печките и карам турбо-такава... :rofl: но мойта е слабичка. и все пак съм доволен.

онтопик
ся се сетих за едно извращение - F1-печка Ферари. :rofl: :rofl: :rofl: червените фенове напрао ще се самообесят и ще изчезнат безкрайно от срам... :rofl: :rofl: :D :D
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Мар 20, 2009 10:11 am

hitar_potar написа::offtopic:
мерси за подробните
ся се сетих за едно извращение - F1-печка Ферари. :rofl: :rofl: :rofl: червените фенове напрао ще се самообесят и ще изчезнат безкрайно от срам... :rofl: :rofl: :D :D
Те и от Порше се кълняха, че нафта ще сложат само през труповете им. :D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Alpina » Пет Мар 20, 2009 11:14 am

hitar_potar, слагат защото при умерено каране турбото помага за намаляване на разхода. Но има и другата крайност, ако го сръчкаш.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот hitar_potar » Пет Мар 20, 2009 2:12 pm

бе да ти кажа относно мерцедеса, като са слагали 2-та и 3-та турбина, надали са мислели за икономия на гориво. :D иначе принципно си прав. :agree:
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот Alpina » Пет Мар 20, 2009 2:38 pm

Това за 2-рата и 3-тата турбина зависи от целта.
Пак може да е за по-голяма икономия, но може да е и за по-голям разход ;)

Но да не правим повече :offtopic:
Ако искаш на ЛС
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот draznitelq » Пет Мар 20, 2009 7:11 pm

Както са тръгнали нещтата за съжаление фаворит,съдейки по колата са Макларън,но за мене скрития фаворит са Браун ГП.Говореше се,че от Хонда били направили добър болид а и може би това е последния шанс на Барикело за нещо по-добре.Скудерията не имали проблеми с издръжливостта на техниката,затова не ги слагам като фаворит до този момент.
draznitelq
 
Мнения: 35
Рейтинг: 971
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 10:17 pm

Мнениеот airborneone » Пет Мар 20, 2009 7:18 pm

draznitelq написа:Както са тръгнали нещтата за съжаление фаворит,съдейки по колата са Макларън,но за мене скрития фаворит са Браун ГП.Говореше се,че от Хонда били направили добър болид а и може би това е последния шанс на Барикело за нещо по-добре.Скудерията не имали проблеми с издръжливостта на техниката,затова не ги слагам като фаворит до този момент.

Браун ГП, не бих казал, че могат да се похвалят с изключително голям бюджет, че да са фаворити, било то и скрити.
:popcorn:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот draznitelq » Пет Мар 20, 2009 7:41 pm

Ми незнам те нали купиха хонда,екипа остава същия и за това много се говореше,че Хонда прави шампионски и уникален болид.
draznitelq
 
Мнения: 35
Рейтинг: 971
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 10:17 pm

Мнениеот did » Пет Мар 20, 2009 7:48 pm

draznitelq написа:и за това много се говореше,че Хонда прави шампионски и уникален болид.


Тва сигурно си го чел на сайта на Хонда или в платени рекламни публикации, нали?

Те и миналага година бяха направили най-зеления болид... и със зеленото си останаха.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Съб Мар 28, 2009 2:35 pm

Тъй като сезон 2008 приключи отдавна, моля заповядайте в Сезон 2009
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Предишна

Назад към Други

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта